Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 646 ] [ 647 ] [ 648 ] [ 649 ] [ 650 ] [ 651 ] [ 652 ] [ 653 ] [ 654 ] ...   Utolsó Következő

Kecskéscsárda    raps, 2009.02.26 08:53.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen! Jogos a felvetés! Cegléd és Abony közt valóban volt egy Kecskéscsárda nevű mh. Ugyanúgy mint ahogy Abony és Szolnok közt egy Paládicspuszta nevű mh. Valamint Szoboszló és Ebes közt Vérvölgy. Nagyon sok olyan mh van még, ami nincs felvéve, egyik vonalra sem.
 
Nagylapos    imunkacsi, 2009.02.26 08:28.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mikor közeledtünk az állomáshoz eldúdoltuk a MÁV szignált és azt mondtuk: Nagylapos végállomás! a peronon szeret nagyszüleim vártak mindig, csodás nyarak voltak :)
 
Makó    Nagy Istvánnégera.emilia@gmail.com, 2009.02.25 23:59.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mivel makói vagyok, emlékszem, hogy az állomás felújításánal a falakat meghagyták, de a régihez képest nagyon csúnya lett a modern épület. Mint egy korábbi hozzászólójuk én is sokszor gondolkodtam azon, hogy, ha ismét tetőt tennének az épületre, beburkolnák fával a szörnyű vasoszlopokat, talán egy kicsit vissza lehetne alakítani a régi állomást. De örülök, hogy írhatok egy régi vesszőparipámről. A kamionforgalom vasútra teeléséről. Igaz, hogy most építik az M43-ast, de mégis azt mondom, hogy a nagy távolságra utazó kamionokat vasúton kellene utaztatni, ehhez felkellene újítani a régi ACSEV vonalat, új hidat építeni Makónál és Szegednél.A válság miatt talán most csökkent a szállítás, de később reméljük ismét növekedni fog. Az autópályákon sem jó, ha túl sok kamion utazik, nem beszélve a légszennyezésről. Én mindenképpen a jövő közlekedési eszközének a vasutat tartom, hoszen a vasút atomerőműben termelt árammal is közlekedhet. Nagy "hibája" viszont a villanymozdonynak, hogy nem áll be egy Mol kúthoz tankolni. Remélem, hogy az olajipar érdekei is háttérbe fognak szorulni a jovőben.
 
Szuhakálló-Múcsony    Nagy Istvánné, 2009.02.25 23:41.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A közölt Szuhakálló-Múcsonyi vasútállomás épülete a régi állomás, amit már nagyon régen nem használtak. volt ettől lejebb a vasút mellett egy szép modern állomás. Ezt a "gyökeréig" lebontották, vagy esetleg széthordták? Talán van rőla képük, sazt is közölhetnék.
 
Szedres    bedalaci, 2009.02.25 23:12.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2003.02.19-én így nézett ki 800 m távolságból, onnan, ahol én laktam.
 
Kecskéscsárda    atis, 2009.02.25 20:58.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok! Cegléd és Abony között volt még egy megálló, a 40- es út átjárójánál: KECSKÉS-CSÁRDA. A vonatról lehet látni a közelben egy házat ,rá van írva ez a név. Vajjon ez volt-e a csárda,ha nem működik mikor szűnt meg? A megálló biztos akkor amikor a drótot húzták 1970 táján, mint pl.BENEDEKVÖLGY is. Környékbeliek ,ha tudtok segítsetek!
 
Görcsöny    Gábor16, 2009.02.25 20:03.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a vonal legszebb állomása.Érdekes hogy itt megmaradt a fedett fa-esőbeálló.Ez minden III. osztályú HÉV épülethez készült!
 
Pinnye    Central, 2009.02.25 14:06.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Téli látkép az állomás fertőbozi oldalára.
 
Katymár    Gábor16, 2009.02.25 13:01.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épület LAKOTT.Kisebb felújítások látszanak rajta, de egyébként teljesen eredeti állapotában maradt meg.az állomás a Vasút (régen:Sztahanov)utcán keresztül érhető el.
 
Bácsalmási gyümölcsös    Gábor16, 2009.02.25 12:57.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kisforgalmú vonalak forgalmának közútra terelésének kezdeti időszakában szüntették meg a (Kiskunhalas-)Bácsalmás-Madaras-Katymár-Ólegyeni Tanyák vonalat.(1960. 09. 30.)
 
Kunbaja-Bácsalmási szőlők    Gábor16, 2009.02.25 12:53.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1885 január 8-án adták át a forgalomnak az 58,2 km-es Szabadka-Bácsalmás-Baja vasútvonalat.
Az új vonal állomásai: SZABADKA, Szabadkai Műtrágyagyár, Horvát tanyák, Kelebiai tanyák, Csikéria, Bácsalmási Vöröserdő, Bácsalmási Szőlők, BÁCSALMÁS, Almás, Bácsbokod-Bácsborsód, Bajai Szőlők, BAJA.

Az új trianoni határ a fonots sugárirányú vasútvonalak (Baja-Gara-Zombor, Baja-Hercegszántó-Bezdán-Zombor, Bácsalmás-Ólegyen-Regőcze) által létesített összeköttetéseket átvágta. A rendkívül fontos Csaba-Szeged-Szabadka-Baja-Újdombóvár harántirányú vonal Nagyszéksóstó-Csikéria szakasza is Jugoszláv fennhatóság alá került.

A kisforgalmú vonalak forgalmának közútra terelésének kezdeti időszakában szüntették meg
a Bácsalmás-Csikéria(1960. X. 31.) vonalakon a forgalmat. 1961. novembertől a Bácsalmás-Csikéria vonalat iparvágánnyá szervezték át. IPARVÁGÁNYKÉNT ÜZEMELT tovább Bácsalmás és BÁCSSZŐLŐS között egészen a '90-es évek elejéig. Ezután teljesen megszűnt a forgalom.

Forrás:www.vasutas.eoldal.hu/cikkek/vasutak-a-multbol/bacskai-megszuntetett-vasutvonalak
 
Pázmáneum    siofok35, 2009.02.24 00:07.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, volt itt megálló régen, de egy ideig nem volt (szovjet idők). Aztán újra lett.
 
Véménd    mgruber, 2009.02.23 20:01.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezen az állomáson sokszor megfordultam annak idején. Nagyszüleim háza a vasútvonal melletti utcában van. Emlékszem, hogy amikor elment a vonat, lehetett érezni, hogy kicsit megremegett a ház. Mikor kicsik voltunk, unokatesómmal sokat játszottunk az állomás környékén.
 
Balatonlelle felső    mgruber, 2009.02.23 19:35.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ennek az állomásnak a nyilvános vécéje elég vicces. 3 teljesen különböző piszoár van felszerelve. Egyébként meglepően tiszta és nem csak a mellékhelység, hanem az egész állomás.
 
Nagykonda    Rácz Gergely, 2009.02.23 14:45.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vasútvonal 1895. december 30-án nyílt meg.
Erről a környékről sajnos olyan fotókról nem tudok, amik az üzemelés idején készültek. A megszűnés utáni időkből talán lehet találni az interneten itt-ott.
 
Nagykonda    ladibandi, 2009.02.23 14:39.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Rácz Gergelynek:
Tudsz abban segíteni, mikor nyitották meg a vonalat, lehet valamit tudni az említett műtárgyak építéséről, vannak régi fotók erről a részről?
 
Nagykonda    Rácz Gergely, 2009.02.23 14:35.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha minden igaz, akkor ez az 1015-1016 szelvények között van, és egy 3 méter nyílású boltozott téglahíd. Ha valóban az, akkor szépen betemette az iszap...
 
Nagykonda    ladibandi, 2009.02.23 14:26.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Rácz Gergelynek:
Az első képen látható szelvénykő utáni szakaszon. Sajnos ennél többet nem tudok. Az élükre állított téglák alatti nyílás nem nagyobb egy arasznál. Amúgy a hely vasútépítészeti szempontból egy laikus számára pazar(!), bár nehezen megközelíthető (bakancs v. terepjáró) de megéri megnézni, fotózni!
 
Nagykonda    Rácz Gergely, 2009.02.23 14:18.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
ladibandi:
Melyik szelvények között volt ez az "ismeretlen" valami? Csak mert segítséget jelentene a válaszadáshoz :-)
 
Nagykonda    ladibandi, 2009.02.23 14:12.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy valamikori műtárgy maradványa az egykori vasúti átjáró alatt, a földút és a vasút találkozásánál. Ha valaki tudja mi lehetett ez Írjon!
 
Nagykonda    ladibandi, 2009.02.23 14:09.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
K-i irányba nézve a mesterséges "völgy" bejárata előtt. A kép jobb oldalán állt egykor az őrház.
 
Nagykonda    ladibandi, 2009.02.23 14:07.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A két téglahíd után földút keresztezte a vonalt. Itt egykor őrház állt - a helyik által "Cüe-ház"-nak nevezve - melyhez kert is tartozott. Ezen a képen Ny-i irányba nézve látható a vonal, már a két híd után Nagykonda felé.
 
Nagykonda    ladibandi, 2009.02.23 14:02.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"Átfolyó" a pályatest alatt.
 
Nagykonda    ladibandi, 2009.02.23 14:01.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kicsit közelebbről
 
Nagykonda    ladibandi, 2009.02.23 13:59.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az első - nagyobbik - téglahíd. A téglákat nem malter fogja, olyan mintha mésszel égették volna össze. Úgy tűnik többen megpróbáltak olcsó téglához jutni a híd anyagából, de hamar feladni kényszerültek... A méretről annyit, hogy a tsz időkben a híd alatt munkagépek közlekedtek!
 
Kistelek    atosz66, 2009.02.23 13:56.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A V43 1220-as kicsit ütött-kopott gép 2 kocsis személyvonatával kereszt után elindult Kistelek állomás 2. vágányáról Szeged felé egy havas, de szép napsütéses februári vasárnapon. [7052 Kiskunfélegyháza-Szeged][Foto: 2005. február 6.]
 
Nagykonda    Rácz Gergely, 2009.02.23 13:56.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Andrásnak:
Ennek a megállónak a vonal megnyitásakor Konda, később Nagykonda volt a neve. A képen pedig igenis a felvételi épülete látható.
 
Nagykonda    ladibandi, 2009.02.23 13:52.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok, az előbbi 'András' volnék csak regisztráltam. Egy kis kiegészítés a 49-es vonalhoz. A vonal északi irányba elhagyva Nagy Pál telep/Nagykonda mh-t 3-4 km megtétele után a domborzati adottságok miatt tett egy 90°-os kanyart keleti irányba, majd 6-700 m után ismét északra fordult Dalmand felé. E rödid Ny-K irányú részen áthaladt két tégla(!) hídon és egy mesterséges, 15-20 m mély "vágaton", mellyel egy magasabb dombot szeltek ketté az egykori építők. Íme néhány nagyon rossz minőségű mobilos kép. Szelvénykő a hidak előtt.
 
Pinkamindszent    András, 2009.02.23 12:34.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez az állomás a Google műholdképe szerint a falutól északra, Moschendorf osztrák falu felé, a határhoz közel található. A vasútvonal helye jól nyomonkövethető. A kérdés nem pont a vasúthoz kapcsolódik, de érdekes lehet : Pinkamindszent községből két irányban lehet továbbmenni Ausztria felé. Van egy jól látszó útvonal nyugat felé, azaz Strém felé, ez gépkocsiútnak tűnik. Ez gondolom a korábban megépült határátkelő. Kérdés, hogy mi van Moschendorf felé, azaz észak felé. Ott a Google-n csak földút látszik, ami pont a vasútállomás mellett megy el, majd utána a temető és mindjárt a határ. Ezen útvonal kiépítése már több, mint 3 éve szerepelt a hírekben. Nem tudom, azóta lett-e belőle valami. Ha ez megépült, akkor Pinkamindszentnek ugyanúgy kétirányban van határátkelési lehetősége, mint Pornóapátinak. Ezen utóbbi esetben a mi részünkről új utakat építettek 2 éve a határvonalig és kérdés, hogy osztrák oldalról is megépültek-e ugyanezek.
 
Nagykonda    András, 2009.02.23 12:13.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok! Az épület nem Nagykonda!!! A helység neve Nagy Pál telep! Kb. egy másfél km-re a lenn már említett Szarvasd pusztától és ugyanennyire Nagykondától. A három helység a 61-es és a Dombóvár-Hőgyészi utat összekötö - egykori Dalmandi Á.G. által épített - betonút mentén fekszik!
 
Előző Első    ... [ 646 ] [ 647 ] [ 648 ] [ 649 ] [ 650 ] [ 651 ] [ 652 ] [ 653 ] [ 654 ] ...   Utolsó Következő