Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 649 ] [ 650 ] [ 651 ] [ 652 ] [ 653 ] [ 654 ] [ 655 ] [ 656 ] [ 657 ] ...   Utolsó Következő

Sopron-Déli    Gery, 2009.02.19 17:28.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A fűtőházhoz vezető vágányon két Gyseves teherkocsi várja sorsa jobbra fordulását.
2009.02.19.
 
Sopron-Déli    Gery, 2009.02.19 17:26.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Balra az állomás vágányai, jobbra pedig az egykori fűtőházhoz vezető vágány.
 
Sopron-Déli    Gery, 2009.02.19 17:24.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Dupla 5047-es szerelvény halad Ágfalva felé.
 
Sopron-Déli    Gery, 2009.02.19 17:22.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ausztria felől jövet továbbhaladva egy újabb iparvágányi kiágazást találunk. Látszik, hogy ezt is elég régen használták... Egykor milyen nagy teherforgalom lehetett itt, jelenleg pedig csak pár kocsit tárolnak itt, azonkívül pedig semmi teherforgalom nincs.
2009.02.19.
 
Óalmás    vb, 2009.02.19 17:22.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pont a műtrágya miatt volt használatos eme megálló.Egykor sokkal nagyobb kihasználtság volt.Meg ha jól rémlik,nem messze innen ágazott ki a Madaras felé tartó vonal is.
 
Pörböly felső    vb, 2009.02.19 17:19.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Telitalálat.
A híd melletti tisztás ahol az útátjáró is van,ott volt anno Pörböly felső.Jellegzetes,sűrű csattogás hallatszik,mikor halad át a vonat az egykori állomáson.
 
Sopron-Déli    Gery, 2009.02.19 17:18.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bal oldalt Sopron-déli vágányai és a II-es őrtorony található, míg jobb oldalt egy újabb használaton kívüli iparvágány van. A kép Ausztria felől készült.
2009.02.19.
 
Sopron-Déli    Gery, 2009.02.19 17:15.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A sörgyári iparvágány jobbra váltódik ki, míg egyenesen egy másik két üzem iparvágánya van. Hozzá kell tennem egyik iparvágányt se használják már az állomáson.
 
Sopron-Déli    Gery, 2009.02.19 17:12.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Euregio halad Ausztria felé a II-es őrtorony mellett.
 
Sopron-Déli    Gery, 2009.02.19 17:09.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy X után vállnak ketté a sörgyár iparvágányai. A jobb oldali vágány látható az előző képen.
 
Sopron-Déli    Gery, 2009.02.19 17:06.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Soproni sörgyár két iparvágánnyal is rendelkezik. Ezen a képen a jobbik állapotú látható. A váltó után keresztezi a Terv utcát és belép a sörgyár területére. Az iparvágány Sopron-déli állomásból ágazik ki.
 
Kisújszállás    András, 2009.02.19 16:15.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Debrecen felé ha utazunk, akkor jobb oldalon látszik valami az egykori töltésből. A Google térképoldalán kivehető az egykori nyomvonal, de a valóságban nem sok látszik belőle: a 4-es főúton az egykori vasúti átjárót eddig még soha nem vettem észre, pedig nem egyszer jártam arra.
 
Kisújszállás    DearAbye, 2009.02.19 09:23.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok!
A dévaványai mellékvonalból maradt vajon valami? Érdemes körülnézni?
 
Erdősmecske    Gábor16, 2009.02.19 09:14.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Korábban jelentős teherforgalmat generált az erdősmecskei gránitbánya is: a falu vasútállomására a követ egy kisvasút szállította, melynek a nyomai máig láthatók.
 
Szeghalom    raps, 2009.02.19 09:12.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szerintem a www.kisvasut.hu-n próbálj meg rákeresni, vagy esetleg e-mailban ráérdeklődni. Szerintem nekik van infójuk a keresett szakszról.
 
Szeghalom    DearAbye, 2009.02.19 08:56.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm az infót...!
ESetleg maradt fenn belőle valami követhető nyom?
Töviskesen lehet látni egy kis síndarabkát,a GE-n van fenn ilyen kép..
 
Kiskunmajsa    építész, 2009.02.19 00:09.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása

Ez is vasút történet ... Apám emlékére. Akit szolgálatot teljesítő vasutasként, civilként, 20 évesen (!) innen vittek el az oroszok „ málenkíj robotra ” 1944 október 22. –én …

A szanki vasúti átkelőről készült kép forrása:
http://benbe.extra.hu/gallery/kk/pic24_noframe_hun.php

 
Kiskunmajsa    építész, 2009.02.19 00:09.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása

Ez is vasút történet ... Apám emlékére. Akit szolgálatot teljesítő vasutasként, civilként, 20 évesen (!) innen vittek el az oroszok „ málenkíj robotra ” 1944 október 22. –én …

A szanki vasúti átkelőről készült kép forrása:
http://benbe.extra.hu/gallery/kk/pic24_noframe_hun.php

 
Budapest-Nyugati pu.    Pukkancs94, 2009.02.18 23:09.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ma már nem tudnának ilyen szépet építeni.
 
Sopron-Déli    Central, 2009.02.18 21:08.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szintén áll még a Kőszegi úton a Déli Vasút 19.sz lakóőrháza kissé átalakítva.Az őrház a Sopron déli-Harka vonal őrhelye volt.
 
Sopron-Déli    Central, 2009.02.18 21:01.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Batsányi utcát is keresztezte a Sopron déli-Harka közti vonal.Ennek sorompókezelő őrháza még ma is áll,bár a vasút már"elköltözött"mellőle.
 
Sopron-Déli    Central, 2009.02.18 20:52.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Frankenburg úti aluljáró megépítése előtt.A mai gyalogos,és kerékpáros átjáró helyén,forgalmas közút-vasúti kereszteződés volt.Itt állt a Déli Vasút 18.sz sorompó kezelő őrhelye.Érdekesség,hogy ennek kezelője kezelte a Sopron déli-Sopron illetve a Sopron déli-Harka vonalak sorompóit.A Gysev vonal egykori sorompóját egy másik sorompóőr kezelte.
 
Sopron-Déli    Central, 2009.02.18 19:22.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sopron-Déli és Sopron állomások között található a Frankenburg úti aluljáró hídja.Ez a híd 1988-ban egy évvel később épült mint az ebenfurthi vonal hídja.
 
Szeghalom    Gyulus, 2009.02.18 18:53.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kisvasút nem csak Töviskesig, attól tovább Kertészszigeten át Cserepesig közlekedett, nyáron nyitott kocsikat is továbbított.
 
Sopron    Central, 2009.02.18 15:54.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sopron állomás peronok felőli képe.
 
Sopron    Central, 2009.02.18 15:47.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás Sopron-déli felőli bejárati jelzője,a háttérben a Batsányi úti átjáró a hajdani 54.-es sorompóőrhellyel.
 
Sopron    Central, 2009.02.18 15:34.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szintén a Sopron-Sopronkertes állomásközben található a Frankenburg úti aluljáró.Az ebenfurti vonal hídja 1987-ben épült,egy évvel korábban mint a Sopron-Sopron déli között lévő híd.
 
Sopron    Central, 2009.02.18 15:12.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Fertőboz-Sopron állomásközben lévő,győri úti vasúti híd helyén eredetileg egy rácsos szerkezetű acélhíd állt.A hidat a háború utolsó napjaiban felrobbantották.A híd végleges helyreállítása 1949-ben történt,addig ideiglenes provizóriumon történt a forgalom lebonyolítása.
 
Sopron    Central, 2009.02.18 14:08.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kőszegi úti útátjárónál lévő soproni pályafenntartási főnökség épülete.
 
Sopron    Central, 2009.02.18 14:03.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A képen Sopron állomás,Harka és Sopron-Rendező felőli bejárati jelzőit láthatjuk.A középső ütközőbakban végződő vágány,Sopron-Rendező kíhúzóvágánya.
 
Előző Első    ... [ 649 ] [ 650 ] [ 651 ] [ 652 ] [ 653 ] [ 654 ] [ 655 ] [ 656 ] [ 657 ] ...   Utolsó Következő