Óalmás
Gábor16, 2009.03.09 15:25.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Vb!
Rosszul mondtad hogy Óalmás után ágazott ki a madarasi vonal.Az általad említett vonal Kiskunhalasról indult Bácsalmás állomáson keresztezett a Baja-Szabadka HÉV vonallal és onna indult Madarason át Regőcére.Trianon után a vonal végállomása: Ólegyeni tanyák mh. volt.Bácsalmás és Bácsbokod-Bácsborsod között SEMMIEN vonal kiágazás NEM volt.(Vagy csak én nem tudok róla?)
|
|
Körösújfalu
Endre, 2009.03.09 11:36.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Eredetileg "Ihráz rakodó állomás".
1945-ben Ihráznál feltüntetve:
kettős őrház váróteremmel
árúraktár
rakodó lejtő
205 méter hosszú mellékvágány
1956.02.06.-ától szerepel Körösújfalu néven. (Irázpuszta 1955-ben alakult önálló községgé ezen a néven.)
Árúforgalma 1975.06.30.-án került megszüntetésre. (Az elbontott rakodóvágány állt 2 csoport 34 I rendszerű kitérőből, és 161 vágányfolyóméter "i" rendszerű felépítményből.)
|
|
Pusztaecseg
Endre, 2009.03.09 11:02.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Öt vagy hat éve jártam arra, akkor még állt a híd a Hortobágy-Berettyón. (Bár elképzelhető, hogy a hídfők ma is megvannak, azok elbontása nem szokott annyira "fontos" lenni.)
Az ecsegfalvi felvételi épület akkor vendéglőként szolgált, gondolom ma sincs másként. Mellette megvolt még az egykori rakodó is.
|
|
Máriakönnye
Endre, 2009.03.09 10:42.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1944-es kézi hossz-szelvényen még mint állomás szerepel, 200 méter hosszal.
|
|
Méhkerék
szvdom, 2009.03.09 08:06.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tavaly még laktak az épület hátuljában.
|
|
Méhkerék
atis, 2009.03.08 20:59.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Látom itt is van cenzúra, ez nem demokrácia, de ugye Sárrétudvari lesz a következő amit bontani fognak?
|
|
Nagybaracskai szőlők
Mi (M&C), 2009.03.08 20:33.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bátmonostor felől a térképen látható módon volt a nyomvonal, Nagybaracska állomáshoz feltöltött 1938-as és 1954-es menetrenden is jelölik a megállót amiszerint mindegyik vonat megállt.
|
|
|
Nagybaracskai szőlők
Mi (M&C), 2009.03.08 20:30.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
és menetrend 1954-ből még ezen is rajta van a nagybaracskai szőlők megállóhely
|
|
|
Nagybaracskai szőlők
Mi (M&C), 2009.03.08 20:29.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
menetrend 1938-ból és itt is szerepel "Nagybaracskai szőlők" megálló
|
|
|
Nagybaracska
Mi (M&C), 2009.03.08 20:27.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagybaracska állomás épülete, az egykori pályaudvarral (rámpa)
|
|
|
Nagybaracska
Mi (M&C), 2009.03.08 20:26.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
egy darabig ma is látható a nyomvonal helye, de néhol a töltés is eltűnik, csak néhány zúzottkő darab utal a vasútra.
Képen: Nagybaracska nyiltvonal, készítő: kopaszhaj -vasutifilm.znet.hu
|
|
|
Nagybaracska
Mi (M&C), 2009.03.08 20:23.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csátalja és Nagybaracska vasúti kapcsolatának térképe
|
|
|
Csátalja
Mi (M&C), 2009.03.08 20:21.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A peron.
|
|
|
Csátalja
Mi (M&C), 2009.03.08 20:21.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a megnyitás évéből származó eredeti üvegtáblák,
|
|
|
Csátalja
Mi (M&C), 2009.03.08 20:20.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a peron felé menet...
|
|
|
Csátalja
Mi (M&C), 2009.03.08 20:19.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
(Képek: "kopaszhaj", vasutifilm.znet.hu)
|
|
|
Dávod
Mi (M&C), 2009.03.08 20:16.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a térképen látható, hogy itt kisvasút is csatlakozott a vonalhoz, amely a közeli kendergyárba vezetett.
(Kép: "kopaszhaj", vasutifilm.znet.hu
|
|
|
Hercegszántó
Mi (M&C), 2009.03.08 20:13.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
az előbbi képen az épület háta látható,
ezen pedig az egykori vágányok helyén, az úton állunk.
|
|
|
Hercegszántó
Mi (M&C), 2009.03.08 20:12.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A térképen jelzett vasútvonal helyén ma a főút vezet.
|
|
|
Hercegszántó
Mi (M&C), 2009.03.08 20:10.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
egy korábbi kép (legalább az épület folyamatárbája is kialakulhat így)
az épület előtti kövezés nagyon múltidéző. Kép: "kopaszhaj", vasutifilm.znet.hu
|
|
|
Gara
Mi (M&C), 2009.03.08 20:02.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A térkép már csak nyomvonalként jelzi az egykor a határ felé vezető vasutat.
a terkep bajai folytatása Vaskút és Baja szállásváros megállók oldalán látható.
|
|
|
Gara
Mi (M&C), 2009.03.08 20:01.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
És igen, megvan az állomástábla is, igaz nem itt, hanem egy gyűjtő tulajdonában
|
|
|
Gara
Mi (M&C), 2009.03.08 20:00.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vasút felől
|
|
|
Gara
Mi (M&C), 2009.03.08 19:59.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás hátulról megközelítve, a felénk néző emeleti oldalfala még múltidéző.
|
|
|
Gara
Mi (M&C), 2009.03.08 19:49.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gara, őrház a bajai oldalon, az "út" az egykori nyomvonal.
a képek a vasutifilm.znet.hu üzemeltetője ("kopaszhaj") -nak az engedélyével kerültek feltöltésre
|
|
|
Vaskút
Mi (M&C), 2009.03.08 19:46.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
és az épület vágányok felöli oldala
|
|
|
Vaskút
Mi (M&C), 2009.03.08 19:45.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Eredeti lámpa alatt vezet az út az épület mögé
|
|
|
Vaskút
Mi (M&C), 2009.03.08 19:43.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vaskút állomásépülete az utca felől
|
|
|
Vaskút
Mi (M&C), 2009.03.08 19:42.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás előtti útátjáróban szépen rendbentartott őrház.
|
|
|
Vaskút
Mi (M&C), 2009.03.08 19:41.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a vaskút vasútállomás egykori elhelyezkedése a településen
a képek a vasutifilm.znet.hu üzemeltetője ("kopaszhaj") -nak az engedélyével kerültek feltöltésre
|
|
|