Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 789 ] [ 790 ] [ 791 ] [ 792 ] [ 793 ] [ 794 ] [ 795 ] [ 796 ] [ 797 ] ...   Utolsó Következő

Szalatnak    koblenyi, 2008.06.08 18:44.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2008. június 4.
 
Szalatnak    koblenyi, 2008.06.08 18:43.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2008. június 4.
 
Derecske    V43_1195, 2008.06.08 17:45.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Derecske
 
Derecske-Vásártér    V43_1195, 2008.06.08 17:44.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Derecske-Vásártér
 
Konyár    V43_1195, 2008.06.08 17:42.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Konyár
 
Konyári Sóstófürdő    V43_1195, 2008.06.08 17:41.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Konyári sóstófürdő mh.
 
Kocsola    pezsman, 2008.06.08 14:37.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Budapest-Pécs vonal már így is 28 km-el hosszabb, mint a 6-os út Bp-Pécs szakasza. Ha itt menne a vonal az sokkal hosszabb utat jelentene. Ennek a vonalnak viszont a Pécs-Győr kapcsolat szempontjából lenne nagy szerepe. Ez régen a Győr-Dombóvár vonal volt a 11-es és a 27-es vasútvonalakkal együtt. Ma ebből már csak a 11-es él.
 
Pásztó    Arvid, 2008.06.08 10:36.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Istenem, mennyit tudnék erről az állomásrol beszélni. Ez egy emlékhalmaz, mondhatni itt nőttem fel... a suli után a haverokkal az első utunk ide vezetett...
 
Zalaszentiván    Vilics Zoltán, 2008.06.07 18:00.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mivel az András által kért térképvázlatot én már elkészítettem, bátorkodom feltenni. A piros színű vonal a régi nyomvonalat mutatja, a zöld a jelenlegit. A térképvázlat a Google Earth segítségével készült. Érdekesség, hogy a Google-ban a régi nyomvonalak "rajz" nélkül is szépen kivehetők.
 
Kabókapuszta    Gábor15, 2008.06.07 16:46.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ebben az épületben laknak?
Kár h az átjárót megszüntették és a sineket is elvitték!
 
Cikó    Gábor15, 2008.06.07 16:39.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Meg fog szünni?
Igaz én csak gyorssal jártam erre ami itt nem áll meg!
Itt is felesleges a hosszú peron!
De azért NE szünjön meg!
 
Rédics    András, 2008.06.07 12:32.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Elnézést, itt az előbb tévedtem: a Muraközt 1941 áprilisától egy rövid ideig valóban visszakaptuk, hathatós német segítséggel, Jugoszlávia elfoglalásához nyújtott segítségünkért jutalmul, a Délvidékkel együtt.
 
Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.07 10:00.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mivel az új sinek a helyükre kerültek az átjárót is ideiglenesen helyreállították. Természetesen van itt még munka bőven.
 
Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.07 09:51.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 100-as átkötés közelebbről.
A középső vágány kivézetés kialakítása zajlik a háttérben. Tőlük balra a végnapjait élő jelenlegi Ukk-Boba kivezető irány amely az új bekötések elkészülte után megszűnik és teljesen visszabontják.
 
Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.07 09:42.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az átjáróból keleti irányba kinézve láthatjuk hogy az új kanizsai nyomvonal bevezetése is szépen kialakult, és a 100-as váltó átkötések is megtörténtek.
 
Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.07 09:37.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a fotó viszont már a tegnapi állást mutatja.
A régi sineket alágyazattal együtt eltávolították, helyet adva az új sineknek, amelyek feladata a kanizsai forgalom levezetése lesz.
 
Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.07 09:30.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Most pedig lássuk hogy a keleti bejáróban hogy halad a munka.
Ez a fotó még a korábbi bejárásaim egyikén készült a volt csonkavágány kijárójáról az alibánfai átjáró előtt. Mint látszik akkor még a régi füves ágyazatban kallódó öreg vágánypárok voltak meg.
 
Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.06 23:09.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az átjáró mellett régi pálya még megvan de már nem sokái. A régi átjárót természetesen szakszerűen mindenestől eltüntették. (Nem képezi az új útnak alapját.)
 
Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.06 23:02.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Maga az átjárófelület természetesen már a moder gumiágyas betéteket kapta.
 
Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.06 22:57.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ebből az irányból jól látható az új vasútpálya ives döntése. Igy egy kicsit érthetőbb miért vált szükségessé az új közút pályatestjének érdekes felvezetései.
 
Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.06 22:50.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A zalaszentiváni oldalon majd 1m emeltek az út szintjén.
 
Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.06 22:45.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves András

Természetesen gondoltam a térképvázlat megszerkesztésére, sőt a megfelelő műholdképet be is szereztem már hozzá.(A Google Eart 5.4-es szoftver szíves adománya.) Már csak a nyomvonalrajzokat kell rátennem és kész. Ha elkészül azonnal közre adom. A régi nyomvonalakat természetesen úgy ismerem mint a tenyeremet. Ugyhogy türelem meglesz...
Macinet.
 
Zalaszentiván    András, 2008.06.06 22:36.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha a már régóta amúgy sem használt pózvai megálló az új vasútépítés áldozata lett, bocsássuk meg ezt az építőknek. Bizonyára szükség van a helyre. Javallom esetleg, hogy a szépen feltérképezett volt zalaszentiváni deltáról tégy közzé egy térképvázlatot. A maps.google.com címen keresd ki a területet és húzd be kézzel a korábbi vonalvezetést a jelenlegihez képest. A különszintű vasúti kereszteződésről egyébként tudomásom volt, a deltáról és a bozótban lévő már nem használt hidakról ellenben nem.
 
Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.06 22:36.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az említett átjáró Petőhenye irányból. Itt lehet látni hogy a felvezető útpályát erről az oldalról besülyesztették, mig a túlsó oldalon felemelték.
 
Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.06 22:30.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Most pedig vissza a jelenbe...

Szépen elkészült a Petőhenye átkötő vasúti átjárója. Bár szerintem kissé furcsa lett, de ezekre a korrekciókra bizonyára az új pálya ivdöntése miatt volt szükség
 
Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.06 21:50.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
...és ha már a múltban tallózunk még egy híd a község határában.
Ha a szombathelyi vonalat elhagyva a felüljáró után tovább sétálunk a régi Ukk-Boba nyomvonalon, kb újabb 200m után keresztezte a zalaszentlőrinci bekötő utat. Itt még megfigyelhető egy családiház jellegű bakterépület.(Ezt még majd lefotózom.)
Továbbhaladva kb 50m-re található a képen látható híd amelynek a funkciója kettős volt. Egy szekérút vezetett át alatta amely alatt egy vizelvezettő is húzódik. Itt a természet sokkal kegyeseb, bárki aki erre jár megnézheti.
 
Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.06 21:35.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Természetesen egy évszám fotót itt is kiharcoltam.(1949) Ebből is látszik hogy hogy ez a híd készült el elsőnek. Bár mindkét híd mezei vizáteresznek látszik, a kép adta méretek ne tévesszenek meg senkit. Ha nem lenne víz a mederben egy közepes teherautó vígan átférne alattuk.
 
Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.06 21:25.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez pedig a felső párja. Ezen a vonalon kerülte meg Zalaszentivánt a Zalaegerszeg-Ukk-Boba szakasz. megfigyelhető hogy a vastag ágyazattöltés itt a mai napig megvan. Fel is lehet mászni rá hogy a régi köágyazat megtekinthető legyen, de tapasztalatlan túrista inkább ne tegye mert a természet itt is hamar megáljt parancsol.
(Aki mégis bátor és megteszi az a töltésen egyenesen továbbindulva keleti irányba kb. 200m után eljuthat ahhoz a felüljárómaradvány keleti pilonjához ami a Szombathelyi vonal felett vezetett keresztül.(pár képpel előbb)
 
Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.06 21:11.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez még mindíg az alsó híd(a deltáé) csak másik oldalról. Itt kegyesebb volt a természet és találtam olyan pontot ahol érdemes volt fotózni. Természetesen körülöttem méteres csalános.
 
Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.06 21:05.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Még az építési évszám is tisztán látszik...1954.
(Ez a hid épült később.)
 
Előző Első    ... [ 789 ] [ 790 ] [ 791 ] [ 792 ] [ 793 ] [ 794 ] [ 795 ] [ 796 ] [ 797 ] ...   Utolsó Következő