Szalatnak
koblenyi, 2008.06.08 18:44.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008. június 4.
|
|
|
Szalatnak
koblenyi, 2008.06.08 18:43.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008. június 4.
|
|
|
Derecske
V43_1195, 2008.06.08 17:45.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Derecske
|
|
|
Derecske-Vásártér
V43_1195, 2008.06.08 17:44.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Derecske-Vásártér
|
|
|
Konyár
V43_1195, 2008.06.08 17:42.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Konyár
|
|
|
Konyári Sóstófürdő
V43_1195, 2008.06.08 17:41.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Konyári sóstófürdő mh.
|
|
|
Kocsola
pezsman, 2008.06.08 14:37.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Budapest-Pécs vonal már így is 28 km-el hosszabb, mint a 6-os út Bp-Pécs szakasza. Ha itt menne a vonal az sokkal hosszabb utat jelentene. Ennek a vonalnak viszont a Pécs-Győr kapcsolat szempontjából lenne nagy szerepe. Ez régen a Győr-Dombóvár vonal volt a 11-es és a 27-es vasútvonalakkal együtt. Ma ebből már csak a 11-es él.
|
|
Pásztó
Arvid, 2008.06.08 10:36.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Istenem, mennyit tudnék erről az állomásrol beszélni. Ez egy emlékhalmaz, mondhatni itt nőttem fel... a suli után a haverokkal az első utunk ide vezetett...
|
|
Zalaszentiván
Vilics Zoltán, 2008.06.07 18:00.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mivel az András által kért térképvázlatot én már elkészítettem, bátorkodom feltenni. A piros színű vonal a régi nyomvonalat mutatja, a zöld a jelenlegit. A térképvázlat a Google Earth segítségével készült. Érdekesség, hogy a Google-ban a régi nyomvonalak "rajz" nélkül is szépen kivehetők.
|
|
|
Kabókapuszta
Gábor15, 2008.06.07 16:46.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ebben az épületben laknak?
Kár h az átjárót megszüntették és a sineket is elvitték!
|
|
Cikó
Gábor15, 2008.06.07 16:39.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Meg fog szünni?
Igaz én csak gyorssal jártam erre ami itt nem áll meg!
Itt is felesleges a hosszú peron!
De azért NE szünjön meg!
|
|
Rédics
András, 2008.06.07 12:32.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elnézést, itt az előbb tévedtem: a Muraközt 1941 áprilisától egy rövid ideig valóban visszakaptuk, hathatós német segítséggel, Jugoszlávia elfoglalásához nyújtott segítségünkért jutalmul, a Délvidékkel együtt.
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.07 10:00.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mivel az új sinek a helyükre kerültek az átjárót is ideiglenesen helyreállították. Természetesen van itt még munka bőven.
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.07 09:51.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 100-as átkötés közelebbről.
A középső vágány kivézetés kialakítása zajlik a háttérben. Tőlük balra a végnapjait élő jelenlegi Ukk-Boba kivezető irány amely az új bekötések elkészülte után megszűnik és teljesen visszabontják.
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.07 09:42.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az átjáróból keleti irányba kinézve láthatjuk hogy az új kanizsai nyomvonal bevezetése is szépen kialakult, és a 100-as váltó átkötések is megtörténtek.
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.07 09:37.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a fotó viszont már a tegnapi állást mutatja.
A régi sineket alágyazattal együtt eltávolították, helyet adva az új sineknek, amelyek feladata a kanizsai forgalom levezetése lesz.
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.07 09:30.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Most pedig lássuk hogy a keleti bejáróban hogy halad a munka.
Ez a fotó még a korábbi bejárásaim egyikén készült a volt csonkavágány kijárójáról az alibánfai átjáró előtt. Mint látszik akkor még a régi füves ágyazatban kallódó öreg vágánypárok voltak meg.
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.06 23:09.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az átjáró mellett régi pálya még megvan de már nem sokái. A régi átjárót természetesen szakszerűen mindenestől eltüntették. (Nem képezi az új útnak alapját.)
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.06 23:02.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Maga az átjárófelület természetesen már a moder gumiágyas betéteket kapta.
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.06 22:57.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ebből az irányból jól látható az új vasútpálya ives döntése. Igy egy kicsit érthetőbb miért vált szükségessé az új közút pályatestjének érdekes felvezetései.
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.06 22:50.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A zalaszentiváni oldalon majd 1m emeltek az út szintjén.
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.06 22:45.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves András
Természetesen gondoltam a térképvázlat megszerkesztésére, sőt a megfelelő műholdképet be is szereztem már hozzá.(A Google Eart 5.4-es szoftver szíves adománya.) Már csak a nyomvonalrajzokat kell rátennem és kész. Ha elkészül azonnal közre adom. A régi nyomvonalakat természetesen úgy ismerem mint a tenyeremet. Ugyhogy türelem meglesz...
Macinet.
|
|
Zalaszentiván
András, 2008.06.06 22:36.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha a már régóta amúgy sem használt pózvai megálló az új vasútépítés áldozata lett, bocsássuk meg ezt az építőknek. Bizonyára szükség van a helyre. Javallom esetleg, hogy a szépen feltérképezett volt zalaszentiváni deltáról tégy közzé egy térképvázlatot. A maps.google.com címen keresd ki a területet és húzd be kézzel a korábbi vonalvezetést a jelenlegihez képest. A különszintű vasúti kereszteződésről egyébként tudomásom volt, a deltáról és a bozótban lévő már nem használt hidakról ellenben nem.
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.06 22:36.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az említett átjáró Petőhenye irányból. Itt lehet látni hogy a felvezető útpályát erről az oldalról besülyesztették, mig a túlsó oldalon felemelték.
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.06 22:30.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Most pedig vissza a jelenbe...
Szépen elkészült a Petőhenye átkötő vasúti átjárója. Bár szerintem kissé furcsa lett, de ezekre a korrekciókra bizonyára az új pálya ivdöntése miatt volt szükség
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.06 21:50.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
...és ha már a múltban tallózunk még egy híd a község határában.
Ha a szombathelyi vonalat elhagyva a felüljáró után tovább sétálunk a régi Ukk-Boba nyomvonalon, kb újabb 200m után keresztezte a zalaszentlőrinci bekötő utat. Itt még megfigyelhető egy családiház jellegű bakterépület.(Ezt még majd lefotózom.)
Továbbhaladva kb 50m-re található a képen látható híd amelynek a funkciója kettős volt. Egy szekérút vezetett át alatta amely alatt egy vizelvezettő is húzódik. Itt a természet sokkal kegyeseb, bárki aki erre jár megnézheti.
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.06 21:35.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Természetesen egy évszám fotót itt is kiharcoltam.(1949) Ebből is látszik hogy hogy ez a híd készült el elsőnek. Bár mindkét híd mezei vizáteresznek látszik, a kép adta méretek ne tévesszenek meg senkit. Ha nem lenne víz a mederben egy közepes teherautó vígan átférne alattuk.
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.06 21:25.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez pedig a felső párja. Ezen a vonalon kerülte meg Zalaszentivánt a Zalaegerszeg-Ukk-Boba szakasz. megfigyelhető hogy a vastag ágyazattöltés itt a mai napig megvan. Fel is lehet mászni rá hogy a régi köágyazat megtekinthető legyen, de tapasztalatlan túrista inkább ne tegye mert a természet itt is hamar megáljt parancsol.
(Aki mégis bátor és megteszi az a töltésen egyenesen továbbindulva keleti irányba kb. 200m után eljuthat ahhoz a felüljárómaradvány keleti pilonjához ami a Szombathelyi vonal felett vezetett keresztül.(pár képpel előbb)
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.06 21:11.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez még mindíg az alsó híd(a deltáé) csak másik oldalról. Itt kegyesebb volt a természet és találtam olyan pontot ahol érdemes volt fotózni. Természetesen körülöttem méteres csalános.
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.06 21:05.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még az építési évszám is tisztán látszik...1954.
(Ez a hid épült később.)
|
|
|