Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 787 ] [ 788 ] [ 789 ] [ 790 ] [ 791 ] [ 792 ] [ 793 ] [ 794 ] [ 795 ] ...   Utolsó Következő

Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.05 22:23.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a fotó pedig a híd nyugati pilonjáról készült. A hidon túl látszik hogy az elfeledett nyomvonal ezen szakaszát már rég visszahódította a természet. Azért itt-ott még járható, temészetesen gyalog.
 
Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.05 22:17.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az említett felüljáró maradvány a másik oldalról. Ebből a szögből többet látni belőle.
 
Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.05 22:12.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez viszont annak a vasúti felüljárónak a maradványa aminek a megemlítése az állomás nyitószövegében is szerepel.
A régi nyomvonal Kisfaludpuszta állomásról indulva, ezen a felüljárón áthaladva kerülte meg Zalaszentivánt, és továbbhaladva vezetett Alibbánfán keresztül Ukk-Boba irányba. A felüljáró alatt a szombathelyi irány maradt a régi.
(Erre a témakörre később meg szándékozom visszatérni bővebb fotóanyaggal a környéken fellelhető vasúti műtárgyakról amellyek a régi 1968 előtti nyomvonalhoz tartoztak.)
 
Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.05 21:58.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A régi állomásépület az ellenkező irányból. Sajnos innen sem lehet többet látni belőle a már említett fák miatt. Próbáltam körbejárni, de nem találtam olyan látványosan fényképezhető poziciót ami összehasonlítható lett volna a régi képekkel.
Sajnos csak ennyi...
 
Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.05 21:49.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy kis ajándék Andrásnak, és fcs-nek.
Mai bejárásomkor nem feletkeztem meg egy korábban olvasott kérésről.
A régi Zalaszentiváni állomásépület, mai állapotában. Az épületben jelenleg az Aba Szálló üzemel. Kívül - belül szépen redbehozták. Sajnos a homlokzati részből nem sokat látni, mert az épület elé telepített fenyőfák az idő múlásával jól megnőttek. A fénykép az épület délnyugati irányából készült.
 
Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.05 21:38.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm szépen az elismerő szavakat. Jó dolog olvasni hogy a munkám nem hiába való, meg ha félig hobby céllal is készül.
Igyekszem ezután is úgy tudósítani hogy hasonló bejegyzésekre érdemes legyen. Mindenkinek köszönöm!!!
Macinet.
 
Mátranovák-Homokterenye    Komár Gyuri, 2008.06.05 19:36.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A "Panni robogó" kifejezés itt mint terminus technicus szerepel;gúnynév,élc.
A vonat sebességére utal,ami nem sokkal maradt el egy jó kondiban levő kerékpárosétól-átlagban persze.
 
Kungyalu    ádám, 2008.06.05 11:23.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
nagyon ismerős ez az állomás. mindennap látom. kár hogy lebontották a tégla épületet. bár elég romos volt már.

 
Szikszó    András, 2008.06.05 01:35.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szikszón KA-69 típusú kisállomási biztosítóberendezés van. Ez egy kísérleti fejlesztés volt kb. 40 éves technika, sok nem került telepítésre belőle. A Hatvan - Újszász, Szeged-Hódmezővásárhely és a Cegléd-Kecskemét vonalon van belőle egy-két db és itt egy.
 
Rédics    András, 2008.06.05 01:29.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lendvához 1920 óta nincs közünk és azóta soha nem jött vissza. A határátmenet újra létesítése néha felmerül helyi közbeszéd szinten, de mivel a Zalaegerszeg - Rédics vonal sorsa is erősen kétséges (nemrég a megszüntetésre jelölt mellékvonalak között is volt, a forgalom egyelőre még megmaradt) és mivel a szlovén oldalon is csak Horvátországon át lehet rajta közlekedni, ezért ők sem igazán erőltetik a kiépítést. Személy szerint én azt látom, hogy nem lesz belőle semmi. A magyar - szlovén vasúti kapcsolat a jelenleg is villamosítás és fejlesztés alatt álló Zalaegerszeg - Bajánsenye - Hodos vonalon történik.
 
Rédics    hayabusa, 2008.06.04 21:43.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 86-os út tuloldalán azonban folytatódik a pálya,a nagy gazban még fellelhetőek a sinek / a kép közepén is látható/,dél felé fordul Lendva / ma Szlovénia/,majd Csáktornya /ma Horvátország/ felé.
 
Rédics    hayabusa, 2008.06.04 21:38.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jelenleg itt végződik a vonal ebben az ütköződombban közvetlenül a 86-os út előtt.
 
Rédics    Csoma B. László, 2008.06.04 20:41.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gábor15-nek! Igen, ez nem volt régen végállomás. De Alsólendfalva hanem Alsólendva(Lendava), és jelenleg Szlovéniában található!
A hely 1920-ig Magyarország része volt, majd 1941-1944 között újra hazánk része.
Érdekes, hogy Laibachból(Ljubjanából) csak Horvátországon keresztül közelíthető meg.


 
Szikszó    siofok35, 2008.06.04 20:25.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kár hogy a K betű nem világít... Sziksó :-DD
 
Szikszó    Msfszt, 2008.06.04 18:12.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nekem ez a berendezés Domino55-nek tűnik...bár lehet hogy az én szemem csal...
 
Rédics    Gábor15, 2008.06.04 15:20.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vonal végállomása (trianon előtt) NEM Rédics volt!A vonatok Alsólendfalván át haladva érték el végállomásukat!(a végálomásra NEM emlékszem)Ma vagy Horvátország vagy Szovénia területén van!
 
Pécsvárad    Gábor15, 2008.06.04 15:08.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnap voltam Pécsváradon!
Mielőtt haza indultam volna,el mentem egy kicsit nosztalgiázni az "állomásra".A Erdősmecske felöli bejárati jelzőhöz el is sétáltam!
A 6-os út feletti hídhoz nagy dzsungelen keresztül lehet eljutni!
A hídig a sineket 2 sincsavar tartotta!Viszont csak a nagyon korhadt talpfákban mozog a csavar.Furcsa módon oda hegesztették!A jelzőt mozgató vezeték nincs a jelzővel össze kötve!A mozgató elemek szabadon lógnak!MOZDÍTHATATLAN a jelző , mivel a 11 év alatt szeder mászottrá!De nincs rossz állapotban!!A híd előtt/után fák és bokrok nőttek a sinközé illetve az űrszelvénybe!
***
A kép 3 éve készült a hdelőtt!Ma itt kezdődik a dszungel!Az 1ik váltóban (valószínüleg a heves szolgálat megszüntetés óta) a váltóban van! már 3 éve!
 
Szikszó    Kati, 2008.06.04 11:39.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
K 69 biztosítóberendezés
 
Szikszó    Kati, 2008.06.04 11:36.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vonattalálkozáskor
 
Szikszó    Kati, 2008.06.04 11:31.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
az állomás éjszaka!
 
Dévaványa    Szabó Zoltán, 2008.06.03 20:19.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2008. május 31-én kora este...
 
Tarjánpuszta    Csoma Bence László, 2008.06.03 19:09.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ilyen a bárcajegy
 
Balatonalmádi    ALMÁDI ÖREGHEGY, 2008.06.03 18:40.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Balatonalmádi-Öreghegy egy gyönyörű fekvésű stílusos vasutállomás volt,a Győr-Veszprém-Alsóörs vonalon. A 70-es évek elején már felszámolták a Veszprém-Alsóörsi vonalat ezzel a hibás döntéssel megcsonkították ezt a vonalat és ezzel felszámoltak egy modern közlekedési koncepciót is. Ugymint:(csatlakozás és elágazás mennél több helyen más vasuti csomópontokhoz vagy közlekedési rendszerekhez). Napjainkban ujabb támadás éri ezt a korszerű koncepcióju vonalat most már akár meg is szüntetnék! Balatonalmádi Öreghegy vasutállomása lakóház lett... A vasutállomások képei között még nem találhatók!
 
Tarjánpuszta    Adani, 2008.06.03 18:05.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Milyen az a bárcajegy?
 
Biatorbágy régi    Domján György, 2008.06.03 17:01.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez nem a régi biatorbágyi felvételi épület, hanem csak egy vasúti épület. A felvételi épület a mostani faluház, a képen látható épülettől Herceghalom irányában kb 200 m-re, szépen felújítva.
 
Tarjánpuszta    Csoma Bence László, 2008.06.03 16:44.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tarjánpuszta 2008. pünkösdhétfőjén

Jegykiadás van, reform, és bárcajegyek vannak.

Szép ez az állomás, tiszta, takaros. Szerintem nagyon jó hely.
 
Tarjánpuszta    szvdom, 2008.06.03 16:04.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sokorói betyárnak üzenem, hogy a kép forrása: www.ingatlan.com/tarjan.html
 
Biatorbágy régi    V43_1195, 2008.06.03 13:54.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A régi Biatorbágy állomás felvételi épülete
 
Törökbálint    V43_1195, 2008.06.03 13:43.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Törökbálint mh. előtt kicsivel található nyíltvonali iparvágány kiágazás. Régen ez a vágány egészen a Budakeszi határában található ISG-ig (Ipari szerelvény és gépgyár) tartott. A kép tanúsága szerint nem tegnap használták utoljára. Jobb oldalt a bozótosban van egy váltó, amely kitérő irányban egy földkúp felé terel (terelő csonakvágány). Az iparvágányon elindulva egy darabig (a közelben lévő autópálya aluljáróig) megvannak a sínek (irgalmatlanul el vannak kopva), innen az 1-es út kereszteződéséig nincsenek sínek, onnantól megint vannak. A vágány végig betonaljas (volt). Ennek az iparvágánynak volt egy déli ága is, ami most Budaörs állomásról ágazik ki. Ezen a vontatóvágányon még zajlik rendszeres teherforgalom: egy remot Bobó (általában M44 402) visz néhány konténeres kocsit a törökbálinti DEPO-ba. A DEPO kiágazástól, azonban végig felszámolták az iparvágányt, a helyére jelenleg utat építenek. Ez a vágány régen egészen a község határában található laktanyáig tartott. Már évekkel ezelőtt (részben illegális bontások következtében) felszedték a síneket. Tavaly tavasszal kezdték el az előbb említett út földmunkáit, ezzel a régi iparvágány teljesen a múlté lett. Helye viszont végig látható. A vágány végig faaljas volt.
 
Törökbálint    V43_1195, 2008.06.03 13:28.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Törökbálint mh. felvételi épülete
 
Előző Első    ... [ 787 ] [ 788 ] [ 789 ] [ 790 ] [ 791 ] [ 792 ] [ 793 ] [ 794 ] [ 795 ] ...   Utolsó Következő