Szalatnak
Gábor15, 2008.06.13 12:18.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
elnézést h kötözködök de itt más régóta NINCS jegykiadás!Kb.4 éve tették ide ezt a speciális fénysorompót!Emlékszem!Amikor a szegedi gyors még dombóvár-alsóról indulti,itt mindig lassított és letette a sorompókezelőt!!Szép az épület!Az 1ik INDÓHÁZban vankép abból az időből amikor még tekerőssorompóvolt itt és még MD+Bx+Btx járt erre!
|
|
Nagykonda
Gábor15, 2008.06.13 12:09.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a hely állomás vagy rakodó megállóhely(MRH)volt?Vagy szimpla Mh?
|
|
Nagypall
Gábor15, 2008.06.13 12:07.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem tudjátok hogy a felvételiépület (nyaraló) tulajdonosa bevakolta-e a ronda részeket?
Ha van róla kép akkor az is jó!
|
|
Egervár-Vasboldogasszony
CoolJan, 2008.06.12 09:26.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az előző idézet forrása: http://www.sulinet.hu/oroksegtar/data/100_falu/Egervar/pages/012_egy.htm
|
|
Egervár-Vasboldogasszony
CoolJan, 2008.06.12 09:25.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"Sajnos nem vált a fejlődés elindítójává – mint az az országban számos esetben történt –, hogy a kereskedelem, ipar, sőt a mezőgazdaság egyik fontos segítője, a piacok elérhetőségének, az elszigeteltség felszámolásának alapvető eleme, a vasút már korán, 1865-ben megjelent a településen. A végóráit élő mezőváros ezzel bekapcsolódhatott volna az ország vérkeringésébe, mert itt vezetett az egyik legfontosabb viszonylat a térségben, a Nagykanizsa-Szombathely-Sopron (ez utóbbin keresztül Bécsig húzódó) vonal. Nem így történt.
Nem mondható ugyan, hogy ez Egervár számára semmit sem jelentett, de nagyobb mérvű, piacra történő árutermelés híján még akkora szerepet sem kapott kezdetben, mint az itt átvezető postaút. Először az 1930-as években találkozhatunk azzal, hogy a vasút fontosságáról, áruszállításban való helyettesíthetetlen szerepéről itt szó esik. (Csak 1932-ben került sorra, hogy Egervár vasútállomásnak a teheráru forgalom számára történő megnyitásához szükséges, az állomáshoz vezető utat a falu és az uradalom együttesen kiépítette. Az alig megnyíló Egervár vasútállomás nevét a MÁV óhajának megfelelően 1933-ban Egervár-Vasboldogasszonyra változtatták.)"
|
|
Mezőhídvég
Péter, 2008.06.12 07:48.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszi, Gergely! :)
Mezőkomáromban születtem, valamikor régen, de még gyerekkoromban elköltöztünk. Azóta 1997-ben jártam ott utoljára. Látva Hayabusa lehangoló fotóit, gyerekkoromból visszaköszön az akkor még forgalmas vasútállomás emléke, vagy a Sió-hídon éppen áthaladó vonat élménye, miközben fürödtünk a Sióban...
|
|
Kaposhomok
Bajnóczi Zsolt, 2008.06.11 23:04.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Már nemigen használják. Én speciel soha nem láttam rajta vonatot, pedig már jóideje járok errefelé.
|
|
Tiszajenő-Vezseny KCK
Csonka Tamás, 2008.06.11 22:11.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A mozdonyszín. Az épület előtt volt a fordítókorong.
|
|
|
Tiszajenő-Vezseny KCK
Csonka Tamás, 2008.06.11 22:06.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépület és a mozdonyszín a fénysorompó felől. A két épület jelenleg egy magánvállalkozó tulajdonában van, a mozdonyszínben kamionokat tárolnak.
|
|
|
Tiszajenő-Vezseny KCK
Csonka Tamás, 2008.06.11 21:59.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kisvasút állomásépülete, háttérben a fénysorompó egy Usgyival.
|
|
|
Tiszajenő-Vezseny KCK
Csonka Tamás, 2008.06.11 21:56.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kisvasút állomásépülete.
|
|
|
Pápa
Petrás Bence, 2008.06.11 15:25.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Csorna-Pápa viszonylatban közlekedő Bzmot 278-as Pápán.
2007. 03. 03.
|
|
|
Salgótarján
Hoki, 2008.06.11 14:18.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Salgótarján egy megyeszékhely tudtommal és mégis ennyire lerobbant a vasútállomása. Ez hihetetlen.
|
|
Mezőhídvég
Rácz Gergely, 2008.06.11 12:52.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1997-ben még voltak a hídon sínek is. Annak az évnek a végén szedték fel a pályát Felsőnyék felé.
Péter! Jók a képek! Talán környékbeli vagy? :-)
|
|
Vitézipuszta
pezsman, 2008.06.11 12:11.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A borzalmas magyar valóság... Ezek a vonalak, az épületek többsége, az egész magyar vasút az állam tulajdona. Látjuk, hogy esnek szét az állomások, tűnnek el a sínek, korhadnak szét a talpfák. Közben megy a bőgés, hogy az adófizetők pénzét nem akarják kihasználatlan vonalakra pazarolni. Az nem pazarlás, hogy így néz ki a legtöbb állomás? Minden egyes lehullott vakolat, rozsdásodó sín az állam kára! Ez a közvagyon tipikus elherdálása. És a "szüneteltetés" tudjuk, hogy ide vezet. Ez az igazi veszteség! Ettől lesz szegényebb az állam, nem attól, megy- e vonat ezeken a vonalakon.
|
|
Mezőhídvég
hayabusa, 2008.06.11 08:25.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ma ez a hid már igy néz ki,sajnos.
|
|
|
Mezőhídvég
Péter, 2008.06.11 00:30.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ugyancsak 1997. június 1.-én készült fotó a mezőkomáromi vasúti Sió-hídról
|
|
|
Mezőhídvég
Péter, 2008.06.11 00:27.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A mezőhidvégi vasútállomás részlete.
A felvételt 1997. június 1.-én készítettem.
|
|
|
Erdőtelek
Péter, 2008.06.11 00:16.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy másik, ugyancsak 2006. május 10.én készült kép (Erdőtelek vasútállomás)
|
|
|
Erdőtelek
Péter, 2008.06.11 00:14.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2006. május 10-én készítettem a csatolt fotót Erdőtelek vasútállomásáról.
|
|
|
Tamási
Karl, 2008.06.10 20:40.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ennél a szakasznál,mi volt a hivatalos indok a megszüntetésre?És a 20as lassujel, valóban szükséges volt?Mert ahogy látom,nem volt olyan rossz állapotban a pálya.Persze mihez képest...
|
|
Zalaszentiván-Kisfaludpuszta
dezsõ, 2008.06.10 17:04.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Zalaszentiván-Kisfaludpuszta őrház átalakítva
|
|
|
Zalaszentiván-Kisfaludpuszta
dezsõ, 2008.06.10 17:02.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Zalaszentiván-Kisfaludpuszta felvételi épület erősen átalakítva 2
|
|
|
Zalaszentiván-Kisfaludpuszta
dezsõ, 2008.06.10 16:59.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kisfaludpuszta felvételi épület erősen átalakítva 1
|
|
|
Budafok-Albertfalva
CoolJan, 2008.06.10 10:11.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Utálom Albertfalvát!!!! Miért van elsőbbsége mindig egy ... kis elővárosi személyvonatnak egy Zalaegerszegről induló gyorsvonattal vagy IC-vel szemben???? Mindig várni kell a személyvonatra, hogy belépjünk Kelenföldre :S
|
|
Vasvár
CoolJan, 2008.06.10 09:59.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bocsi, az előbb tévesen írtam, az az északi oldal volt, a déli oldala ezen a képen látható.
|
|
|
Vasvár
CoolJan, 2008.06.10 09:57.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vasváron, a 14-es tó felett átívelő új vasúti híd (átadás éve 2006. v 2007. ???) déli oldalról.
|
|
|
Vasvár
CoolJan, 2008.06.10 09:46.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hú, nekem van egy képeslapom Vasvár Vasútállomásról még a 20. század elejében
|
|
Zalaegerszeg
CoolJan, 2008.06.10 09:15.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 25-ös vasútvonal rekonstrukciója
Forrás: shrani.si/f/2a/5u/3OjE28rh/zalalovo.jpg
|
|
|
Kastélyosdombó
hayabusa, 2008.06.09 22:50.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még mindig az egyik legjobb állapotu épület és legápoltabb állomás a vonalon.
|
|
|