Nagycenk
Central, 2008.06.16 15:17.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 25-ös őrház a harkai oldalon.
|
|
|
Nagycenk
Central, 2008.06.16 15:08.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1996-ban készült képen,az állomást még felsővezeték nélkül, a régi alak kijárati jelzőkkel láthatjuk.Megfigyelhető a lövő felé kihaladó Bz szerelvény.
|
|
|
Balatonfőkajár felső
Domján György, 2008.06.16 15:08.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Azért felháborító, hogy az ország egyik kiemelt üdülőterületére vezető vasút mellett, a MÁV és leányvállalatati nem tesznek semmit a balkáni állapotok ellen.
|
|
Polgárdi
Domján György, 2008.06.16 15:03.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008. júniusában a földszint bedeszkázva, még szerencse, hogy az emeletet lakják, jegykiadás nincs.
|
|
Sopron-Déli
Gery, 2008.06.16 11:33.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Teli van az állomás teher kocsikal. (a kép ma készült)
|
|
|
Sopron
Gery, 2008.06.16 11:29.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ma voltam kint és levideóztam/fotóztam az M41-est útoljára a Kőszegi úton. Jó élmény volt :)
|
|
Budafok-Albertfalva
Petike, 2008.06.16 10:09.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves athos25! Engedd meg,hogy helyesbítssek, de Kelenföld irányába is ugyanaz a "őskori technológia" van, mint Nagytétény felé, ami éltes kora ellenére is nagyságrendekkel jobban működik,mint modern számítógépes társai. Az áltlad említett "KÖFI" nincs Alberton, de van helyette KÖFE, ami Központi Forgalomellenőrző Szolgálatot jelent. A biztosítóberendezéshez semmi köze sincs. Csupán egy folyamatvizualizációs rendszer. Üdv.: Egy Albertfalvai forgalmiszolgálattevő.
|
|
Mezőpeterd
rongybaba, 2008.06.16 09:10.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igéretünk szerint megpróbáltuk képekben megörökíteni mezőpeterd állomást jelenlegi állapotában. A felvételi épületről a kép csatolva a többi pedig a rongybaba2.uw.hu található
|
|
Hatmajor
dezsõ, 2008.06.16 07:35.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
felvételi épület 2
|
|
|
Hatmajor
dezsõ, 2008.06.16 07:33.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
felvételi épület 1
|
|
|
Tamási
szvdom, 2008.06.15 22:05.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Melyik vonalon? A Tamási-Dombóvár, a Tamási-Mezőhídvég(-Enying-Lepsény) vagy a Tamási - Keszőhidegkút-Gyönkről beszélsz?
|
|
Csajág
Regarder, 2008.06.15 20:02.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tetszik benne ez a jó nagy kanyar, szemből lehet látni az állomást, mielőtt befutna a vonat. A kövi állomás már Akarattya...
|
|
Szabadbattyán
Regarder, 2008.06.15 19:58.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt válik ketté a Balaton északi-és déli partjára menő vasútvonal. Gyakran néztük az ablakból ahogy távolodik a déli vonal tőlünk aztán eltünik termőföld (?) takarásában...
|
|
Budapest-Kelenföld
Regarder, 2008.06.15 19:53.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekes a pályaudvar Déli felőli bejárata, ahogy egymás alatt-felett futnak a sinek, aztán egy szintbe kerülnek.
|
|
Budapest-Angyalföld
Jack The Lad, 2008.06.15 14:14.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az ígért fotó az állomás keleti kijáratánál történt sínfelkapkodásról...
|
|
|
Budapest-Angyalföld
Jack The Lad, 2008.06.15 14:06.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem tudom kinek mi a baja, de a képen látható lakótelep az ún. szellemtelep, igaz, az az oldal már nem Angyalföld, hanem Újpest.
|
|
Sármellék
dezsõ, 2008.06.15 08:57.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Sármellék állomás nem csak a rakodó miatt volt fontos, hanem innen lehetett kerozinnal és egyéb "aprósággal" kiszolgálni az ugyancsak "elvtársi" sármelléki repülőteret is.
|
|
Egyed-Rábacsanak
dezsõ, 2008.06.15 08:54.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felvételi épület egy típus egyemeletes épület volt, aminek az emeleti lakását a "kedves" lakó felgyújtotta és menthetetlenül kiégett. Ennyi maradt belőle.
|
|
Tamási
placi, 2008.06.15 08:46.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezen a vonalon, 1990 április 2-től közlekedett vonatpotló autóbusz!Ez év 2007 március 31-ig!Mert most már ez is megszünt!Ez a határozat a mellékvonal gyakorlati megszünését okozta!
|
|
Budapest-Déli pu.
Regarder, 2008.06.15 02:15.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon szeretem ezt a pályaudvart, csak ne hagynák tönkremenni! Az egyetlen budapesti pályaudvar, ami tetszik, egy modern épitészeti csoda! És fantasztikusan kellemes hangulata van gyönyörü panorámával. Igy jó ahogy van, nem kell semmit változtatni rajta!
|
|
Budafok-Belváros
Regarder, 2008.06.15 02:11.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hát ez tényleg jól le van pusztulva, pedig különleges állomás lehetne már csak a panoráma miatt is. Itt ér ki a vonat a Duna-partra. Nem sok vonat áll meg itt sem.
|
|
Szalatnak
joci, 2008.06.14 21:48.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok vasútbarátok! Én arra emlékszem, hogy azóta van itt speckó sorompó, amióta Mőcsényben, TI?
|
|
Somogymeggyes
Csoma Bence László, 2008.06.14 21:42.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a legeslegszebb állomás a vonalon!!!!
Kéregjegy most is van itt!
Szerintem megérdemelné a műemlékvédelmet, hiszen tiszta, takaros, és igényes hely!
|
|
Pörböly
Peron, 2008.06.14 20:59.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valóban szép ez az állomás épület :))
Irigykedem is -persze nem rossz értelemben- hogy ilyen szép helyen élsz Ágica.
|
|
Ötvöskónyi
Gábor15, 2008.06.14 19:27.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt már NINCS jegykiadás!
Néhány ablak bevan deszkázva!!
|
|
Kecskemét-Parasztfőiskola
Csoma Bence László, 2008.06.14 18:06.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A parasztfőiskolák a Horthy-korszakban jöttek létre ahol ezüst és aranykalászos gazdaképző tanfolyamok voltak. A megálló régi neve: Kecskemét Mezgazdasági Főiskola.
forrás: wikipedia, 8. osztályos történelemkönyvem.
|
|
Kecskemét-Parasztfőiskola
Adani, 2008.06.14 17:38.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
De mégis mit keresett egy megállóhely a semmi közepén, és miért hívták parasztfőiksolának? Hiszen a főiskola ( GAMF) az a városban van, és a mezőgazdasághoz sincs semmi köze. A kertészeti sem itt van.
|
|
Alsónyék
atis, 2008.06.14 16:01.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ahol a wc volt eddig ott most egy ajtó nélküli váróterem van. Az épület másik oldalán van egy "álló" wc. Az állomásépület jelenleg lakóházként üzemel, sajnos felújításra nem került eddig.
|
|
Sármellék
András, 2008.06.14 12:20.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Balatonszentgyörgy-Zalabér vonal felszámolását követően ez az állomás, illetve a tőle K-re eső vonalrész katonai okok miatt maradt meg. A szovjet elvtársaknak külön katonai, felhajtóval ellátott rakodóvágány is készült, a keszthelyi elágazáshoz közeledve, a 76-os út közelében, ami nehézkesen működhetett, mivel 2 db mozdonyra volt hozzá szükség : egyik, ami Sármellék felől betolta a rakodóra, majd vissza is húzta a berakodás után a szerelvényt, majd egy másik mozdony, ami az ellenkező végére kapcsolt rá és húzhatta Balatonszentgyörgy felé. Ma már nincs jelentősége e szárnyvonalnak, fel is lehetne számolni, ezzel megszüntethető lenne a keszthelyi elágazásnál az állandó jelleggel kitérőbe állított váltó is.
|
|
Kőszeg
András, 2008.06.14 11:38.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A korábban Ausztria felé továbbment, Trianon után kettévágott vágány a Fertőszentmiklós felé vezető útnál szűnik meg, egy földhalomban. Kőszeg és Szombathely között gyakorlatilag állomásközi közlekedés van, kitérő, vonatkeresztezési lehetőség nincs a 18 km vasútvonalon. Ez egy olyan szárnyvonal, amiről örömmel jelenthetjük ki, hogy nem fenyegeti a felszámolás veszélye.
|
|