Sármellék
dezsõ, 2008.06.15 08:57.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Sármellék állomás nem csak a rakodó miatt volt fontos, hanem innen lehetett kerozinnal és egyéb "aprósággal" kiszolgálni az ugyancsak "elvtársi" sármelléki repülőteret is.
|
|
Egyed-Rábacsanak
dezsõ, 2008.06.15 08:54.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felvételi épület egy típus egyemeletes épület volt, aminek az emeleti lakását a "kedves" lakó felgyújtotta és menthetetlenül kiégett. Ennyi maradt belőle.
|
|
Tamási
placi, 2008.06.15 08:46.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezen a vonalon, 1990 április 2-től közlekedett vonatpotló autóbusz!Ez év 2007 március 31-ig!Mert most már ez is megszünt!Ez a határozat a mellékvonal gyakorlati megszünését okozta!
|
|
Budapest-Déli pu.
Regarder, 2008.06.15 02:15.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon szeretem ezt a pályaudvart, csak ne hagynák tönkremenni! Az egyetlen budapesti pályaudvar, ami tetszik, egy modern épitészeti csoda! És fantasztikusan kellemes hangulata van gyönyörü panorámával. Igy jó ahogy van, nem kell semmit változtatni rajta!
|
|
Budafok-Belváros
Regarder, 2008.06.15 02:11.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hát ez tényleg jól le van pusztulva, pedig különleges állomás lehetne már csak a panoráma miatt is. Itt ér ki a vonat a Duna-partra. Nem sok vonat áll meg itt sem.
|
|
Szalatnak
joci, 2008.06.14 21:48.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok vasútbarátok! Én arra emlékszem, hogy azóta van itt speckó sorompó, amióta Mőcsényben, TI?
|
|
Somogymeggyes
Csoma Bence László, 2008.06.14 21:42.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a legeslegszebb állomás a vonalon!!!!
Kéregjegy most is van itt!
Szerintem megérdemelné a műemlékvédelmet, hiszen tiszta, takaros, és igényes hely!
|
|
Pörböly
Peron, 2008.06.14 20:59.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valóban szép ez az állomás épület :))
Irigykedem is -persze nem rossz értelemben- hogy ilyen szép helyen élsz Ágica.
|
|
Ötvöskónyi
Gábor15, 2008.06.14 19:27.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt már NINCS jegykiadás!
Néhány ablak bevan deszkázva!!
|
|
Kecskemét-Parasztfőiskola
Csoma Bence László, 2008.06.14 18:06.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A parasztfőiskolák a Horthy-korszakban jöttek létre ahol ezüst és aranykalászos gazdaképző tanfolyamok voltak. A megálló régi neve: Kecskemét Mezgazdasági Főiskola.
forrás: wikipedia, 8. osztályos történelemkönyvem.
|
|
Kecskemét-Parasztfőiskola
Adani, 2008.06.14 17:38.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
De mégis mit keresett egy megállóhely a semmi közepén, és miért hívták parasztfőiksolának? Hiszen a főiskola ( GAMF) az a városban van, és a mezőgazdasághoz sincs semmi köze. A kertészeti sem itt van.
|
|
Alsónyék
atis, 2008.06.14 16:01.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ahol a wc volt eddig ott most egy ajtó nélküli váróterem van. Az épület másik oldalán van egy "álló" wc. Az állomásépület jelenleg lakóházként üzemel, sajnos felújításra nem került eddig.
|
|
Sármellék
András, 2008.06.14 12:20.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Balatonszentgyörgy-Zalabér vonal felszámolását követően ez az állomás, illetve a tőle K-re eső vonalrész katonai okok miatt maradt meg. A szovjet elvtársaknak külön katonai, felhajtóval ellátott rakodóvágány is készült, a keszthelyi elágazáshoz közeledve, a 76-os út közelében, ami nehézkesen működhetett, mivel 2 db mozdonyra volt hozzá szükség : egyik, ami Sármellék felől betolta a rakodóra, majd vissza is húzta a berakodás után a szerelvényt, majd egy másik mozdony, ami az ellenkező végére kapcsolt rá és húzhatta Balatonszentgyörgy felé. Ma már nincs jelentősége e szárnyvonalnak, fel is lehetne számolni, ezzel megszüntethető lenne a keszthelyi elágazásnál az állandó jelleggel kitérőbe állított váltó is.
|
|
Kőszeg
András, 2008.06.14 11:38.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A korábban Ausztria felé továbbment, Trianon után kettévágott vágány a Fertőszentmiklós felé vezető útnál szűnik meg, egy földhalomban. Kőszeg és Szombathely között gyakorlatilag állomásközi közlekedés van, kitérő, vonatkeresztezési lehetőség nincs a 18 km vasútvonalon. Ez egy olyan szárnyvonal, amiről örömmel jelenthetjük ki, hogy nem fenyegeti a felszámolás veszélye.
|
|
Forró-Encs
leander, 2008.06.13 22:47.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm a fotót, feltettem az encs.lap.hu oldalra, amelyet én szerkesztek.Ismerhetjük is egymást, ha Váci gimis voltál :-)
|
|
Nagykónyi
placi, 2008.06.13 22:17.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mint legtöbb állomáson itt is van"ártézi" kút.Ami a gőzmozdonyok vízigényének kielégitésére volt hivatott.A helyiek szerint nagyon jó a vize. A mostani tulajdonos bekerítette, mivel a helybéliek még mindig gyakran jártak vízért!
|
|
Pári
placi, 2008.06.13 22:11.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A helyi lakosok szerint a régi nyomvonalon kerékpárutat terveznek!Hiszem ha látom!
|
|
Tamási
placi, 2008.06.13 21:08.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Keszőhidegkút és Tamási között utoljára üzemeltettek gőzmozdonyt.A többi szakaszon már motorvonat járt.{Saját tapasztalat}Emlékeimben még él az osztálykirándulás,amikor Tamásiból indultunk Veszprémbe.A szokásosnál kisebb vasúti kocsik,a közepén fafűtéses kályha.Ha elődeink látnák mi lett a vasútjukkal,amiért annyit küzdöttek!A Tamási állomásra 1893.12.4-én "robogott"be az első vonat!Vitéz Tarján Jenő Tamási története 1686-1941
|
|
Kecskemét-Parasztfőiskola
Domi, 2008.06.13 20:41.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdv Adani!
A kérdezett megállóhely Kecskemét után Városföld fele haladva az elágazás utáni útátjáróban volt közvetlenül.Ma már semmi nem maradt belőle csak az emlékek...
|
|
Kistokaj
peti9999, 2008.06.13 17:11.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
itt csak 7 vonat áll meg! meg lehetne szüntetni vagy áthelyezni a megállót a mályi-tóhoz
|
|
Bajti-elágazás
dezsõ, 2008.06.13 16:21.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az előző híd másik oldalról, rajta a vélhető utólsó felújítás éve: 1963
|
|
|
Bajti-elágazás
dezsõ, 2008.06.13 16:19.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Híd a zalabéri vonalon Bajti után, rajta a vélhető építési év: 1863
|
|
|
Bajti-elágazás
dezsõ, 2008.06.13 16:17.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A bortároló lejárata
|
|
|
Bajti-elágazás
dezsõ, 2008.06.13 16:13.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bajti őrház a volt vágány felől
|
|
|
Bajti-elágazás
dezsõ, 2008.06.13 16:10.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bajti őrház az udvar felől. A "kert" alatt a mostani 20. vonal megy
|
|
|
Bajti-elágazás
dezsõ, 2008.06.13 16:08.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bajti felvételi épület a vágányok felől
|
|
|
Bajti-elágazás
dezsõ, 2008.06.13 16:00.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bajti felvételi épület a hozzájáró út felől
|
|
|
Bajti-elágazás
dezsõ, 2008.06.13 15:59.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bajti felvételi épület terve
|
|
|
Sopron
conglomo, 2008.06.13 12:55.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
sajna nem tudtam ide írni. egy hét múlva úgy látszik befejeződik ez a korszak, de szerintem még az ősszel visszalátogatnak egy darabig. amúgy az msn-em ugyanez a cím, csak freemailen.
|
|
Szalatnak
Gábor15, 2008.06.13 12:18.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
elnézést h kötözködök de itt más régóta NINCS jegykiadás!Kb.4 éve tették ide ezt a speciális fénysorompót!Emlékszem!Amikor a szegedi gyors még dombóvár-alsóról indulti,itt mindig lassított és letette a sorompókezelőt!!Szép az épület!Az 1ik INDÓHÁZban vankép abból az időből amikor még tekerőssorompóvolt itt és még MD+Bx+Btx járt erre!
|
|