Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.06 21:05.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még az építési évszám is tisztán látszik...1954.
(Ez a hid épült később.)
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.06 20:59.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Viszont talátam helyette mást nektek.
Megkerestem azt a két hidat ami a régi nyomvonalhoz tartozott. Mindkét hid a Zalaszentiván melleti patakon vezetett át egymástól 50 méterre, egymás mellett párhuzamosan. Természetesen mindkettőt tisztességesen visszahódította már a természet, ahogy majd a képeken is látni. Meg is küzdöttem minden egyes fotóért, de ha örömet szerzek vele nektek már megérte.
Ez a kép az alsó hidról készült amelyen keresztül a régi delta-ág Kisfaludpusztáról kiindulva a hidon keresztül haladva visszafordult a régi zalaszentiváni állomásra.
|
|
|
Pózva
Macinet, 2008.06.06 20:44.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves András
Mai bejárásom alkalmával szomorúan kellett tapasztalnom hogy a pózvai megállót szőröstül-bőröstül eldózerolták a pályafelújítás jegyében. Pedig épp ma volt tervemben hogy lefotózom és felteszem, de már sajnos csak a hűlt helyét találtam. Hogy lessz e helyette másik,...?????
Sajnos Pózva ennyi volt.
|
|
Pózva
András, 2008.06.06 20:12.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Van itt még egy volt megálló, amiről eddig egy szó sem esett: ez pedig Pózva. Ezer éve megszűnt már, de biztos van valami nyoma a vasútvonal mellett, Zalaegerszeg és Zalaszentiván között.
|
|
Kaposmérő
B-L!NT, 2008.06.06 18:07.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A nyugati váltókezelői torony és egy hosszú tehervonat az előző télről. (A torony mögött (a képen jobb oldalt) hagyta el az állomást az 1979-ben bezárt barcsi mellékvonal.
|
|
|
Jánosháza
Macinet, 2008.06.06 15:40.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Macinet-től fcs-nek
Kedves fcs.
A Jánosháza állomásról jelenleg annyit tudok amennyit az említett promóciós anyag tartalmaz. Ezt most közreadom szórol-szóra.
"""A jelenlegi Jánosháza állomáson keresztül nem biztosítható a 120km/h sebességű vonalvezetés, és az állomás megkívánt használható hosszúsága is csak jelentős szanálásokkal volna elérhető. Emiatt a települést elkerülve új vonal létesül új állomással. A tervezett fejlesztés érinti a 8-as főutat és a 7381.számú utat is. Az új állomáshoz új bekötőut is épül. A pénzügyi lehetőségek korlátai miatt az új állomás a beruházás egy későbbi ütemében valósul meg. Promóciós anyag 2004."""
Tehát ennyi az infó. Az lehetséges hogy az azóta eltelt időben lett pénz az új állomásra is. Biztosat ez ügyben nem tudok, valótlant meg nem akarok állítani.
Az elismerő szavakat köszönöm!!!
Továbra is szeretettel várom a kérdéseket, kéréseket.
Üdv Macinet.
|
|
Kőrózsa
Petrás Bence, 2008.06.06 14:54.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kőrózsa
2006. 05. 13.
|
|
|
Godóvár
Petrás Bence, 2008.06.06 14:49.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A P-2-es mozdony körüljár Godóváron.
2006. 05. 13.
|
|
|
Kemence
Petrás Bence, 2008.06.06 14:46.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A P-2-es mozdony Kemencén.
2006. 05. 13.
|
|
|
Jánosháza
fcs, 2008.06.06 13:20.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Macinet!
Köszönöm a fotókat amiket készítettél és hogy meg is osztottad itt velünk, már-már azt hittem elbontották a régi állomásépületet! A helyszínrajzokat elnézve, amiket küldtél, Jánosházán igen messze lesz a mostani felvételi épülettől a az új peronok. Elbontják vajon az épületet?
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.05 22:23.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a fotó pedig a híd nyugati pilonjáról készült. A hidon túl látszik hogy az elfeledett nyomvonal ezen szakaszát már rég visszahódította a természet. Azért itt-ott még járható, temészetesen gyalog.
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.05 22:17.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az említett felüljáró maradvány a másik oldalról. Ebből a szögből többet látni belőle.
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.05 22:12.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez viszont annak a vasúti felüljárónak a maradványa aminek a megemlítése az állomás nyitószövegében is szerepel.
A régi nyomvonal Kisfaludpuszta állomásról indulva, ezen a felüljárón áthaladva kerülte meg Zalaszentivánt, és továbbhaladva vezetett Alibbánfán keresztül Ukk-Boba irányba. A felüljáró alatt a szombathelyi irány maradt a régi.
(Erre a témakörre később meg szándékozom visszatérni bővebb fotóanyaggal a környéken fellelhető vasúti műtárgyakról amellyek a régi 1968 előtti nyomvonalhoz tartoztak.)
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.05 21:58.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A régi állomásépület az ellenkező irányból. Sajnos innen sem lehet többet látni belőle a már említett fák miatt. Próbáltam körbejárni, de nem találtam olyan látványosan fényképezhető poziciót ami összehasonlítható lett volna a régi képekkel.
Sajnos csak ennyi...
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.05 21:49.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy kis ajándék Andrásnak, és fcs-nek.
Mai bejárásomkor nem feletkeztem meg egy korábban olvasott kérésről.
A régi Zalaszentiváni állomásépület, mai állapotában. Az épületben jelenleg az Aba Szálló üzemel. Kívül - belül szépen redbehozták. Sajnos a homlokzati részből nem sokat látni, mert az épület elé telepített fenyőfák az idő múlásával jól megnőttek. A fénykép az épület délnyugati irányából készült.
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.05 21:38.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm szépen az elismerő szavakat. Jó dolog olvasni hogy a munkám nem hiába való, meg ha félig hobby céllal is készül.
Igyekszem ezután is úgy tudósítani hogy hasonló bejegyzésekre érdemes legyen. Mindenkinek köszönöm!!!
Macinet.
|
|
Mátranovák-Homokterenye
Komár Gyuri, 2008.06.05 19:36.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A "Panni robogó" kifejezés itt mint terminus technicus szerepel;gúnynév,élc.
A vonat sebességére utal,ami nem sokkal maradt el egy jó kondiban levő kerékpárosétól-átlagban persze.
|
|
Kungyalu
ádám, 2008.06.05 11:23.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
nagyon ismerős ez az állomás. mindennap látom. kár hogy lebontották a tégla épületet. bár elég romos volt már.
|
|
Szikszó
András, 2008.06.05 01:35.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szikszón KA-69 típusú kisállomási biztosítóberendezés van. Ez egy kísérleti fejlesztés volt kb. 40 éves technika, sok nem került telepítésre belőle. A Hatvan - Újszász, Szeged-Hódmezővásárhely és a Cegléd-Kecskemét vonalon van belőle egy-két db és itt egy.
|
|
Rédics
András, 2008.06.05 01:29.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lendvához 1920 óta nincs közünk és azóta soha nem jött vissza. A határátmenet újra létesítése néha felmerül helyi közbeszéd szinten, de mivel a Zalaegerszeg - Rédics vonal sorsa is erősen kétséges (nemrég a megszüntetésre jelölt mellékvonalak között is volt, a forgalom egyelőre még megmaradt) és mivel a szlovén oldalon is csak Horvátországon át lehet rajta közlekedni, ezért ők sem igazán erőltetik a kiépítést. Személy szerint én azt látom, hogy nem lesz belőle semmi. A magyar - szlovén vasúti kapcsolat a jelenleg is villamosítás és fejlesztés alatt álló Zalaegerszeg - Bajánsenye - Hodos vonalon történik.
|
|
Rédics
hayabusa, 2008.06.04 21:43.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 86-os út tuloldalán azonban folytatódik a pálya,a nagy gazban még fellelhetőek a sinek / a kép közepén is látható/,dél felé fordul Lendva / ma Szlovénia/,majd Csáktornya /ma Horvátország/ felé.
|
|
|
Rédics
hayabusa, 2008.06.04 21:38.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jelenleg itt végződik a vonal ebben az ütköződombban közvetlenül a 86-os út előtt.
|
|
|
Rédics
Csoma B. László, 2008.06.04 20:41.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gábor15-nek! Igen, ez nem volt régen végállomás. De Alsólendfalva hanem Alsólendva(Lendava), és jelenleg Szlovéniában található!
A hely 1920-ig Magyarország része volt, majd 1941-1944 között újra hazánk része.
Érdekes, hogy Laibachból(Ljubjanából) csak Horvátországon keresztül közelíthető meg.
|
|
Szikszó
siofok35, 2008.06.04 20:25.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kár hogy a K betű nem világít... Sziksó :-DD
|
|
Szikszó
Msfszt, 2008.06.04 18:12.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nekem ez a berendezés Domino55-nek tűnik...bár lehet hogy az én szemem csal...
|
|
Rédics
Gábor15, 2008.06.04 15:20.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vonal végállomása (trianon előtt) NEM Rédics volt!A vonatok Alsólendfalván át haladva érték el végállomásukat!(a végálomásra NEM emlékszem)Ma vagy Horvátország vagy Szovénia területén van!
|
|
Pécsvárad
Gábor15, 2008.06.04 15:08.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnap voltam Pécsváradon!
Mielőtt haza indultam volna,el mentem egy kicsit nosztalgiázni az "állomásra".A Erdősmecske felöli bejárati jelzőhöz el is sétáltam!
A 6-os út feletti hídhoz nagy dzsungelen keresztül lehet eljutni!
A hídig a sineket 2 sincsavar tartotta!Viszont csak a nagyon korhadt talpfákban mozog a csavar.Furcsa módon oda hegesztették!A jelzőt mozgató vezeték nincs a jelzővel össze kötve!A mozgató elemek szabadon lógnak!MOZDÍTHATATLAN a jelző , mivel a 11 év alatt szeder mászottrá!De nincs rossz állapotban!!A híd előtt/után fák és bokrok nőttek a sinközé illetve az űrszelvénybe!
***
A kép 3 éve készült a hdelőtt!Ma itt kezdődik a dszungel!Az 1ik váltóban (valószínüleg a heves szolgálat megszüntetés óta) a váltóban van! már 3 éve!
|
|
|
Szikszó
Kati, 2008.06.04 11:39.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
K 69 biztosítóberendezés
|
|
|
Szikszó
Kati, 2008.06.04 11:36.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vonattalálkozáskor
|
|
|
Szikszó
Kati, 2008.06.04 11:31.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
az állomás éjszaka!
|
|
|