Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 128 ] [ 129 ] [ 130 ] [ 131 ] [ 132 ] [ 133 ] [ 134 ] [ 135 ] [ 136 ] ...   Utolsó Következő

Gyulamező    KeriPetya, 2016.07.19 07:33.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Békés Megyei Népújság, 1978. május 26.
 
Sopron-Déli    elefant, 2016.07.18 08:14.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez valami horrorisztikusan ronda lett!
 
Porpác    András, 2016.07.16 09:08.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem tudom miféle egy eszement forgalomszervezés eredménye az, hogy a forgalom nagyobb részét ( az IC-ket is beleértve ) a két vágány közül az északi oldalira terelik. Azt jól tudom, hogy Csorna felé 70 km/h sebességgerl járható ív van, de így is óriási a különbség a hagyományos 40 km/h sebességgel járható váltó és egy 80-100 km/h sebességre alkalmas váltó között. Az átépítés egyáltalán nem felesleges. Ahogy általában más, fejlett országokban sem raknak kitérőirányban is nagy forgalmat bonyolító helyekre hagyományos váltókat. Példa ezekre van millió, hozzánk közel pl. Ausztriában a hegyi fővonalak esetén. Ott sem lehet száguldozni, de az utas szinte meg sem érzi, hogy a váltón fordul a vonat és lassítani sem kell. Az persze egy további, főként pénzügyi kérdés, hogy a GySEV a kis sugarú íveket egyszer majd átépíti-e, kiigazítja-e a vonalain. Ugyanez szükséges lenne pl. Csornán is, hol a Szombathely felőli forgalom egy régi ótvar, 40 km/h sebességre alkalmas angol váltón zajlik kitérőirányban, mert a bejövő vágányból a pályaudvar átépítése miatt vakvágány lett.
 
Porpác    Sanya, 2016.07.16 08:11.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
PORPÁCRÓL VÉP IRÁNYÁBA A JOBB VÁGÁNY A HELYES, VÉP FELŐL PORPÁC IRÁNYÁBA A BAL VÁGÁNY A HELYES VÁGÁNY. HA A VONAT PORPÁC--VÉP KÖZÖTT A BAL VÁGÁNYON, VÉP--PORPÁC KÖZÖTT A JOBB VÁGÁNYON KÖZLEKEDIK, EZ ESETBEN VAN A HELYTELEN VÁGÁNYON VALÓ KÖZLEKEDÉS. AZ I-ES OLDALON LÉVŐ VÁLTOK ÁTÉPÍTÉSE SZERINTEM FELESLEGES, MIVEL A II-ES OLDALON A 4 ES KITÉRŐ UTÁN 70 -ES ÍV VAN. TOVÁBBÁ AZ 1, 3 KITÉRŐT, VALAMINT A BEJÁRATI JELZŐKET IS ÁT KELLENE (VÉP IRÁNYÁBA) HELYEZNI.
 
Porpác    andras1, 2016.07.15 20:33.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem tudom mióta és milyen esetekben folyik ott fordított irányú közlekedés, de ez a szükséges nagysebességű váltó hiányát nem oldja meg. Minden, a vasútjára valamit adó kultúrált országban és a jelenleg zajló, illetve a közelmúltban zajlott vasútfelújítások során már nálunk is hosszú váltókat raknak be a kitérőirányban is fő haladási irányt jelentő helyekre. Azért, hogy sebességcsökkentés nélkül tovább tudjanak haladni kitérőirányba azon vonatok is, amelyek az adott állomáson nem állnak meg. A legkézenfekvőbb példa erre Szajol és Murakeresztúr is. Remélem egyszer a GySEV is rá fogja magát szánni, hogy átépítsék a Vép felőli váltókörzetet, ahol adott a hely a 100-120 km-rel kitérőirányban is járható váltó számára.
 
Vasszécseny    cd196, 2016.07.14 12:56.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem arról van szó, hogy az utolsó évben elírták? :)

Gyorsan próbáltam a háttérre ránézni, de a faluról nem írja sajnos, mikor váltott nevet: https://hu.wikipedia.org/wiki/Vassz%C3%A9cseny
 
Angyalföld    dr. Palkó Gábor Ferenc, 2016.07.14 12:24.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az utolsó képem az ideiglenes táblával.
 
Angyalföld    dr. Palkó Gábor Ferenc, 2016.07.14 12:21.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy másik kép az ideiglenes táblával.
 
Angyalföld    dr. Palkó Gábor Ferenc, 2016.07.14 12:18.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás valamilyen ok miatt (gondolom filmforgatás) ideiglenesen új névtáblát kapott.
 
Újvár    Endre, 2016.07.13 14:06.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tisztelt Szukács úr!
Korabeli hossz-szelvény tanúsága szerint a 27-es őrház Újvár állomás Zsombolya felőli végén, a felvételi épülettel megegyező oldalon helyezkedett el, így nagy valószínűséggel megegyezik a ma is álló őrházzal.
 
Orosháza-Üveggyár    KeriPetya, 2016.07.13 08:28.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Békés Megyei Népújság, 1974. május 15.
 
Újvár    Szukács István, 2016.07.13 06:39.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2016.07.12-én jártam Újváron. Édesapám ott született Újváron, az újvári anyakönyvben rögzítettek szerint a 27. sz. őrházban, 1903. évben.
Az állapotok továbbra is lehangolóak. Gazban alig látszik a pálya, romló állagú felvételi épület és a közelében lévő őrház.
A polgármesteri hivatalban kapott információk szerint az épületeket eladták. Nem magyar ajkúak lakják.
Azt, hogy hol, melyik épület lehetett a 27.sz.őrház, amelyben nagyszüleim laktak, talán csak az archívumokban lévő dokumentumokból lehetne megtudni.
 
Pozsonyi dinamitgyár megálló 1    cd196, 2016.07.12 16:07.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Be van jelölve a megálló az 1933-as várostérképen, de nem N48.182977° E17.125674°. https://www.staremapy.sk/?term=BA%7CBratislava
 
Mosonújfalu régi    cd196, 2016.07.12 14:03.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Állomás volt: http://chartae-antiquae.cz/en/maps/64208
 
Bratislava-Janikov dvor    cd196, 2016.07.11 21:16.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://chartae-antiquae.cz/en/maps/6562
 
Tápiógyörgye    Sanya, 2016.07.10 17:30.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
OLDAL VÉDELEM
 
Békéscsaba    Sanya, 2016.07.10 17:26.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
UTCA FELŐLI HOMLOKZAT.
 
Porpác    Sanya, 2016.07.10 17:20.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
SZOMBATHELY (VÉP) FELŐL KÖZLEKEDŐ VONATOK, NEM A JOBB VÁGÁNYON, HANEM A BAL VÁGÁNYON KÖZLEKEDNEK. EZ ESETBEN A BAL VÁGÁNY A HELYES VÁGÁNY.
 
Nyékládháza    Annamária, 2016.07.09 14:50.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A peronok magasságának megemelése időszerű lenne, hiszen az idősebb utasok ( főleg, akiknek még mozgásszervi problémáik is vannak) fel- és leszállni csak nagyon nehezen ( kockázatosan) tudnak!
 
Laslovo-Korođ    VT22, 2016.07.08 08:41.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A google earth műholdképe alapján teljesen elbontották.
 
Petriș pe Mureș    harczymarczy, 2016.07.06 15:01.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásnévvel jelölt település neve magyarul Marospetres.
 
Ronaț Triaj Grupa Dumitru    harczymarczy, 2016.07.06 14:47.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A városrész eredeti magyar neve Rónác, a forrásul szolgáló térképen van "Rónáci út".
http://www.banaterra.eu/magyar/T/terkeptar/temesvar_1913.jpg
 
Felsőcsinger    ROCOman, 2016.07.06 03:58.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos nem így lett:
http://mno.hu/hetvegimagazin/ezert-zar-be-az-urkuti-manganbanya-1349934
"...a Dunaferr a jövőben inkább az ukránoktól vásárol acélgyártáshoz szükséges alapanyagot."
 
Дачна    harczymarczy, 2016.07.05 18:16.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 43-as magyar menetrendben nem szerepel, a mai ukrán netes menetrendben viszont e van a cirill betűs állomásnév végén a helyett.
 
Csap    harczymarczy, 2016.07.05 12:01.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
II. világháborús magyar menetrend, benne Kárpátaljával itt:
http://users.atw.hu/diesirae/menetrend/1943/80_o96.jpg
A megszállt Kárpátalján az állomásnevek kétnyelvűek voltak.
Ezen kívül van még korábbi és későbbi magyar menetrend is, de sajnos erre a régióra csehszlovák, ill. szovjet menetrendet nem nagyon találtam. Ami még érdekes lenne: közvetlenül a Szovjetunió szétesése utáni ukrán menetrend.
 
Bajonta    Józsi bácsi, 2016.07.04 17:29.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyapám innen ment nyugdíjba 1943-ban. A 30-as években került ide. Anyám sokat mesélt a kislánykori élményeiről Bajontáról.
 
Balassagyarmat    Jocodoki, 2016.07.04 02:09.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Napokban vonattal vissza Balassagyarmaton amely jó öt év után érdekes volt.Mindössze annyit szeretnék közölni hogy a piktogrammal ellentétben a restibis bezárt ahogy az állomással szembeni kis bolt is.A jegypénztárában néni mondta is hogy max vizet lehet csak a csapból inni.Emlékszem amikor erre még mindkettőt üzlet müködött.
Én 2016.junius közepén tapasztaltam ezen változásokat.
Sajnos a vonatritkitás nem tett jót a más üzleteknek sem ahogy a vasutasok mondták...
 
Zugló    Mária, 2016.07.01 06:45.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Rettenetes állapotban van az állomás, az épülete. Még messziről nem is olyan feltűnő, de jártam ott - lehangoló. Nagyon sokat használják nap mint nap - nem lehetne lobbizni kicsit a felújításán?
 
Libánfalva    vicuska, 2016.06.26 14:36.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az én nagyapám állomásfőnök volt az 1908-as években.Pálfi Dénesnek hívták és sok gyerekük vol. Édesanyámat Pálfi Irénnek hívták.
 
Nyíregyháza átrakó    ROCOman, 2016.06.25 04:34.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://www.szon.hu/faj-a-nyiregyhazi-lokalpatriotak-szive-de-az-epulet-eltunesevel-egy-regi-alom-valhat-valora/3093581
 
Előző Első    ... [ 128 ] [ 129 ] [ 130 ] [ 131 ] [ 132 ] [ 133 ] [ 134 ] [ 135 ] [ 136 ] ...   Utolsó Következő