Gyulamező
KeriPetya, 2016.07.19 07:33.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Békés Megyei Népújság, 1978. május 26.
|
|
|
Sopron-Déli
elefant, 2016.07.18 08:14.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez valami horrorisztikusan ronda lett!
|
|
Porpác
András, 2016.07.16 09:08.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem tudom miféle egy eszement forgalomszervezés eredménye az, hogy a forgalom nagyobb részét ( az IC-ket is beleértve ) a két vágány közül az északi oldalira terelik. Azt jól tudom, hogy Csorna felé 70 km/h sebességgerl járható ív van, de így is óriási a különbség a hagyományos 40 km/h sebességgel járható váltó és egy 80-100 km/h sebességre alkalmas váltó között. Az átépítés egyáltalán nem felesleges. Ahogy általában más, fejlett országokban sem raknak kitérőirányban is nagy forgalmat bonyolító helyekre hagyományos váltókat. Példa ezekre van millió, hozzánk közel pl. Ausztriában a hegyi fővonalak esetén. Ott sem lehet száguldozni, de az utas szinte meg sem érzi, hogy a váltón fordul a vonat és lassítani sem kell. Az persze egy további, főként pénzügyi kérdés, hogy a GySEV a kis sugarú íveket egyszer majd átépíti-e, kiigazítja-e a vonalain. Ugyanez szükséges lenne pl. Csornán is, hol a Szombathely felőli forgalom egy régi ótvar, 40 km/h sebességre alkalmas angol váltón zajlik kitérőirányban, mert a bejövő vágányból a pályaudvar átépítése miatt vakvágány lett.
|
|
Porpác
Sanya, 2016.07.16 08:11.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
PORPÁCRÓL VÉP IRÁNYÁBA A JOBB VÁGÁNY A HELYES, VÉP FELŐL PORPÁC IRÁNYÁBA A BAL VÁGÁNY A HELYES VÁGÁNY. HA A VONAT PORPÁC--VÉP KÖZÖTT A BAL VÁGÁNYON, VÉP--PORPÁC KÖZÖTT A JOBB VÁGÁNYON KÖZLEKEDIK, EZ ESETBEN VAN A HELYTELEN VÁGÁNYON VALÓ KÖZLEKEDÉS. AZ I-ES OLDALON LÉVŐ VÁLTOK ÁTÉPÍTÉSE SZERINTEM FELESLEGES, MIVEL A II-ES OLDALON A 4 ES KITÉRŐ UTÁN 70 -ES ÍV VAN. TOVÁBBÁ AZ 1, 3 KITÉRŐT, VALAMINT A BEJÁRATI JELZŐKET IS ÁT KELLENE (VÉP IRÁNYÁBA) HELYEZNI.
|
|
Porpác
andras1, 2016.07.15 20:33.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem tudom mióta és milyen esetekben folyik ott fordított irányú közlekedés, de ez a szükséges nagysebességű váltó hiányát nem oldja meg. Minden, a vasútjára valamit adó kultúrált országban és a jelenleg zajló, illetve a közelmúltban zajlott vasútfelújítások során már nálunk is hosszú váltókat raknak be a kitérőirányban is fő haladási irányt jelentő helyekre. Azért, hogy sebességcsökkentés nélkül tovább tudjanak haladni kitérőirányba azon vonatok is, amelyek az adott állomáson nem állnak meg. A legkézenfekvőbb példa erre Szajol és Murakeresztúr is. Remélem egyszer a GySEV is rá fogja magát szánni, hogy átépítsék a Vép felőli váltókörzetet, ahol adott a hely a 100-120 km-rel kitérőirányban is járható váltó számára.
|
|
Vasszécseny
cd196, 2016.07.14 12:56.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem arról van szó, hogy az utolsó évben elírták? :)
Gyorsan próbáltam a háttérre ránézni, de a faluról nem írja sajnos, mikor váltott nevet: https://hu.wikipedia.org/wiki/Vassz%C3%A9cseny
|
|
Angyalföld
dr. Palkó Gábor Ferenc, 2016.07.14 12:24.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az utolsó képem az ideiglenes táblával.
|
|
|
Angyalföld
dr. Palkó Gábor Ferenc, 2016.07.14 12:21.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy másik kép az ideiglenes táblával.
|
|
|
Angyalföld
dr. Palkó Gábor Ferenc, 2016.07.14 12:18.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás valamilyen ok miatt (gondolom filmforgatás) ideiglenesen új névtáblát kapott.
|
|
|
Újvár
Endre, 2016.07.13 14:06.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tisztelt Szukács úr!
Korabeli hossz-szelvény tanúsága szerint a 27-es őrház Újvár állomás Zsombolya felőli végén, a felvételi épülettel megegyező oldalon helyezkedett el, így nagy valószínűséggel megegyezik a ma is álló őrházzal.
|
|
Orosháza-Üveggyár
KeriPetya, 2016.07.13 08:28.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Békés Megyei Népújság, 1974. május 15.
|
|
|
Újvár
Szukács István, 2016.07.13 06:39.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2016.07.12-én jártam Újváron. Édesapám ott született Újváron, az újvári anyakönyvben rögzítettek szerint a 27. sz. őrházban, 1903. évben.
Az állapotok továbbra is lehangolóak. Gazban alig látszik a pálya, romló állagú felvételi épület és a közelében lévő őrház.
A polgármesteri hivatalban kapott információk szerint az épületeket eladták. Nem magyar ajkúak lakják.
Azt, hogy hol, melyik épület lehetett a 27.sz.őrház, amelyben nagyszüleim laktak, talán csak az archívumokban lévő dokumentumokból lehetne megtudni.
|
|
Pozsonyi dinamitgyár megálló 1
cd196, 2016.07.12 16:07.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Be van jelölve a megálló az 1933-as várostérképen, de nem N48.182977° E17.125674°. https://www.staremapy.sk/?term=BA%7CBratislava
|
|
Mosonújfalu régi
cd196, 2016.07.12 14:03.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Állomás volt: http://chartae-antiquae.cz/en/maps/64208
|
|
Bratislava-Janikov dvor
cd196, 2016.07.11 21:16.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://chartae-antiquae.cz/en/maps/6562
|
|
Tápiógyörgye
Sanya, 2016.07.10 17:30.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
OLDAL VÉDELEM
|
|
|
Békéscsaba
Sanya, 2016.07.10 17:26.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
UTCA FELŐLI HOMLOKZAT.
|
|
|
Porpác
Sanya, 2016.07.10 17:20.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
SZOMBATHELY (VÉP) FELŐL KÖZLEKEDŐ VONATOK, NEM A JOBB VÁGÁNYON, HANEM A BAL VÁGÁNYON KÖZLEKEDNEK. EZ ESETBEN A BAL VÁGÁNY A HELYES VÁGÁNY.
|
|
Nyékládháza
Annamária, 2016.07.09 14:50.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A peronok magasságának megemelése időszerű lenne, hiszen az idősebb utasok ( főleg, akiknek még mozgásszervi problémáik is vannak) fel- és leszállni csak nagyon nehezen ( kockázatosan) tudnak!
|
|
Laslovo-Korođ
VT22, 2016.07.08 08:41.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A google earth műholdképe alapján teljesen elbontották.
|
|
Petriș pe Mureș
harczymarczy, 2016.07.06 15:01.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásnévvel jelölt település neve magyarul Marospetres.
|
|
Ronaț Triaj Grupa Dumitru
harczymarczy, 2016.07.06 14:47.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A városrész eredeti magyar neve Rónác, a forrásul szolgáló térképen van "Rónáci út".
http://www.banaterra.eu/magyar/T/terkeptar/temesvar_1913.jpg
|
|
Felsőcsinger
ROCOman, 2016.07.06 03:58.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos nem így lett:
http://mno.hu/hetvegimagazin/ezert-zar-be-az-urkuti-manganbanya-1349934
"...a Dunaferr a jövőben inkább az ukránoktól vásárol acélgyártáshoz szükséges alapanyagot."
|
|
Дачна
harczymarczy, 2016.07.05 18:16.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 43-as magyar menetrendben nem szerepel, a mai ukrán netes menetrendben viszont e van a cirill betűs állomásnév végén a helyett.
|
|
Csap
harczymarczy, 2016.07.05 12:01.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
II. világháborús magyar menetrend, benne Kárpátaljával itt:
http://users.atw.hu/diesirae/menetrend/1943/80_o96.jpg
A megszállt Kárpátalján az állomásnevek kétnyelvűek voltak.
Ezen kívül van még korábbi és későbbi magyar menetrend is, de sajnos erre a régióra csehszlovák, ill. szovjet menetrendet nem nagyon találtam. Ami még érdekes lenne: közvetlenül a Szovjetunió szétesése utáni ukrán menetrend.
|
|
Bajonta
Józsi bácsi, 2016.07.04 17:29.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyapám innen ment nyugdíjba 1943-ban. A 30-as években került ide. Anyám sokat mesélt a kislánykori élményeiről Bajontáról.
|
|
Balassagyarmat
Jocodoki, 2016.07.04 02:09.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Napokban vonattal vissza Balassagyarmaton amely jó öt év után érdekes volt.Mindössze annyit szeretnék közölni hogy a piktogrammal ellentétben a restibis bezárt ahogy az állomással szembeni kis bolt is.A jegypénztárában néni mondta is hogy max vizet lehet csak a csapból inni.Emlékszem amikor erre még mindkettőt üzlet müködött.
Én 2016.junius közepén tapasztaltam ezen változásokat.
Sajnos a vonatritkitás nem tett jót a más üzleteknek sem ahogy a vasutasok mondták...
|
|
Zugló
Mária, 2016.07.01 06:45.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rettenetes állapotban van az állomás, az épülete. Még messziről nem is olyan feltűnő, de jártam ott - lehangoló. Nagyon sokat használják nap mint nap - nem lehetne lobbizni kicsit a felújításán?
|
|
Libánfalva
vicuska, 2016.06.26 14:36.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az én nagyapám állomásfőnök volt az 1908-as években.Pálfi Dénesnek hívták és sok gyerekük vol. Édesanyámat Pálfi Irénnek hívták.
|
|
Nyíregyháza átrakó
ROCOman, 2016.06.25 04:34.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://www.szon.hu/faj-a-nyiregyhazi-lokalpatriotak-szive-de-az-epulet-eltunesevel-egy-regi-alom-valhat-valora/3093581
|
|