Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 134 ] [ 135 ] [ 136 ] [ 137 ] [ 138 ] [ 139 ] [ 140 ] [ 141 ] [ 142 ] ...   Utolsó Következő

Tošin Bunar    packaa, 2016.02.24 12:40.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem állomás, megállóhely.
 
Belgrad    packaa, 2016.02.24 12:39.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én is csodálkoznék ha valaha is lett volna "Belgrad" a hivatalos neve, hacsak nem németül. Az állomásnévtáblákon ma Београд és Belgrade váltakozik. Előbbi a latin betűs átírásban Beograd-ként is hivatalos, utóbbi pedig az angol forma. A magyar neve pedig Belgrád.
 
Csillagtanya    Endre, 2016.02.24 12:20.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1961 szeptemberében még volt élet az állomáson, a kép bal szélén rakodásra kiállított teherkocsik, mellettük kisvasútiak, középen talán egy állatrakodó, a jobb szélen pedig a IV. osztályú felvételi épület. (Jobbra Biharnagybajom, balra Füzesgyarmat)
Forrás: http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/16766
 
Békásmegyer felső    Endre, 2016.02.24 11:16.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez egy nagyon jó kép, gyönyörűen látszanak a peronok. A rakodóvágányok, ha jól tudom valami pft telephez tartoztak, a váltója valamikor 2000 környékén lett kibontva a jobb vágányból. Az 1963-as képen még nyoma sincs a telepnek, van viszont egy bal oldalra kiágazó csonka vágány, ami nyilván a békási (budakalásziként hírhedté vált) téglagyár rakodója lehetett.
 
Szépvölgyi út    Endre, 2016.02.24 10:56.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Azt hiszem a zöld könyv 1971-et említ, mint megnyitást. Majd utánanézek.
 
Álomzúg    Endre, 2016.02.24 10:03.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az őrház környéke 3 évvel a megálló megszűnése után, 1965 szeptemberében. (Püspökladány jobbra)
Forrás: http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/15212
 
Egyházasrádóc    bucsukepek, 2016.02.24 09:23.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvételi épület felőli vágányt használják mindkét irányba, csak keresztnél a másikat, de ilyen a mostani menetrendben sincs a személyvonatoknál.
 
Batthyány tér    packaa, 2016.02.23 21:58.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1. vágányt ritkán használják, a 2.-ról jellemzően a szentendrei-, a 3.-ról pedig jellemzően a békásmegyeri vonatok indulnak.
 
Szépvölgyi út    packaa, 2016.02.23 21:54.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1952-es szolgálati menetrendben még nem szerepel, de az 1963-as légifelvételen sem látszik. http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/45820?r=1&c=2120085.581379:6028545.9278685:12
 
Békásmegyer felső    packaa, 2016.02.23 21:45.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Fentről 1978.VIII.19-én. Rakodóvágányok is látszanak.
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/103037?r=1&c=2121148.495011:6041419.7059585005:12
 
Margit híd felszín    packaa, 2016.02.23 21:34.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1952.X.5-től érvényes szolgálati menetrendben a neve: Budapest-Margithíd. Ez értelemszerűen még a régi végállomás neve volt, ami helyileg közelebb esett a hídfőhöz. Ezért lehet hogy érdemes volna azt külön állomásként felvenni, Filatorigáthoz hasonlóan.
 
Tímár utca    packaa, 2016.02.23 21:23.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1952.X.5-től érvényes szolgálati menetrendben a neve: Timár-utca mh.
 
Filatorigát-Teher    packaa, 2016.02.23 21:21.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1952.X.5-től érvényes szolgálati menetrend szerint a neve: Filatórigát.
 
Békásmegyer felső    packaa, 2016.02.23 21:17.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1952.X.5-től érvényes szolgálati menetrend szerint ekkor a vonal egyetlen feltételes megállóhelye volt.
 
Pesterzsébet felső    packaa, 2016.02.23 11:28.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1999-ben a Helsinki úti felüljáró támfalának megcsúszása miatt Pesterzsébet felső és az azóta elbontott, a felüljárótól délre eső jobbos vágánykapcsolat között a jobb vágány ki volt zárva a forgalomból. A támfal idegilenes dúcolása az űrszelvénybe ért. Ezért Dunaharaszti felé a vonatok az V. vágány helyett a II.-on álltak meg, a kockaköves peronnál. Az V. vágányról nem lehetett helytelenbe kijárni akkor sem.
 
Kéktó    packaa, 2016.02.23 10:14.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Menetrendjeim ebből az időszakból nincsenek. A "100 éves a HÉV"-ben és a "Háromkötetes" monográfiában van a megállás ténye megemlítve. Mindkettő hivalaos BKV kiadvány 1987-ből.
 
Újmezőhegyes    Endre, 2016.02.22 20:04.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1967-es légifelvételen jól látszik a két vasút keresztezése. (Balra Pitvaros és a Kendergyár, jobbra Mezőhegyes.) A keresztezéstől délre (a képen lefelé) sejthető a kis méretű szolgálati helyiség, a jobb oldalon, a sínektől északra a nagyobb épület lakóőrházként funkcionált.
Forrás: http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/25259
 
Góla    packaa, 2016.02.22 16:13.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az alábbi térképen látszik hogy a régi határ hogyan követte a Zsdála patak folyását, ezáltal keresztezte a vasútvonalat többször is a környéken. A mai határvonalat a vasútvonal látványosan kiegyenesíti helyenként, így Gólánál is.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bc/Belovar-Koros_County_Map.jpg

 
Egyházasrádóc    HHSt, 2016.02.22 11:56.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Még Petőháza is ottan volna gyesevéknél, igaz az kevésbbé kisállomás.
 
Egyházasrádóc    andras1, 2016.02.21 20:33.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem túl sok olyan állomás van az országban, amit kettévág egy útátjáró, de ebből a GySEV részére kettő is jutott. Az egyik ez, a másik Kóny. E kis állomásnak további érdekessége, hogy a két vágány peronja nem egymással szemben, hanem az útátjáróhoz képest egyik az egyik irányban, a másik a másik irányban van. Attól kérdezném, aki utazik e vonalon és tudja : ez a megosztottság itt azt is jelenti, hogy irányonként a vonatok mindig azonos vágányra járnak be ? Azaz a Szombathely felé közlekedő járatokra az állomás előtti peronon lehet felszállni, a Szentgotthárd felé menő járatokra pedig a falu felől nézve az útátjárótól jobbra eső peronról ? Vagy csak vonatkereszteződések esetén használják a kitérő vágányt ?
 
Felsőtárkány-Fűtőház    Hofer, 2016.02.21 18:44.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
C-04-404-es C50-es az állomáson.
2016. 02. 21.
A menetrenddel ellentétben a kisvasút az utasok több mint 90%-át itt a Fűtőháznál szedte fel, ezután kitérőt tett a Sziklaforráshoz, ott is felvett néhány utast, ezt követően visszatolatott az elágazáshoz, és a váltóállítás után tovább indult Stimeczház felé.
 
Stimeczház    Hofer, 2016.02.21 18:34.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A váróterem maradványa.
2016. 02. 21.
 
Derecske-Vásártér    sanyi, 2016.02.20 20:38.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
ez már el van bontva. valamikor januárban kapták szét
 
Fonyód    kokas, 2016.02.20 14:23.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A D 55 az mióta elektronikus biztosítóberendezés?Szerintem nagyon nem az!Nézz utánna mielőtt hülyeségeket írsz!
 
Fonyód    csabi44, 2016.02.20 13:29.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tök mindegy,hogy hogyan de a mechanikus sorompó megszünt egyházasrádócon ,itt a pont.Az Gysev beruházás volt!
 
Fonyód    Haupt Haltestelle, 2016.02.20 10:29.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"Van a 21.es számú vasútvonalon egy kis állomás úgy hívják,hogy Egyházasrádóc:http://vasutallomasok.hu/allomas.php?az=ehra
Történt a 80-as évek végén,hogy a Magyar Államvasutak Dominó berendezést telepített az állomásra.Ez meg is történt,csak az állomást kettészelő útátjáróhoz valamiért nem telepítettek a berendezéshez való fénysorompót,hanem meghagyták a régi csapórudas mechanikus sorompót,természetesen szerkezeti függéssel.
Ez a sorompó még nem is oly régen a vonal tulajdonosváltásáig üzemelt.Sok féle magyarázatot adtak rá,hogy miért nem lehet kiváltani,akárcsak Fonyódon.Egy szép napon a vonalat átvette a Győr.Sopron-Ebenfurti Vasút,és csodák csodája ők tudtak műszaki megoldást találni a mechanikus sorompó kiváltására.Az útátjáróba telepített félsorompóval kiegészített fénysorompó azóta is rendben ellátja funkcióját."

Igen, történetesen ez a műszaki megoldás a D55 Elektronikus biztosítóberendezésre cserélése volt. Tehát a D55 csak a szerintetek hozzá nem illő mechanikus sorompóval üzemelt. no mindegy, ez apróság.
 
Röszke    Adani, 2016.02.20 09:31.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy héttel a finálé előtt mentem ki, gyalog elmentem a határig is, az utolsó kb. 200 méteren viszont már nem tudtam tovább jutni, mert a határvadászok és a rendőrök visszaküldtek. Sajnos teleobjektívem se volt ,hogy a Mad Max vagont lekapjam. Mad Max vagon a távolban.
 
Kötegyán    adamtamas0320, 2016.02.19 23:06.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A mostani menetrendben már csak 2 járatpár közlekedik Nagyszalontára.
 
Röszke    adamtamas0320, 2016.02.19 23:05.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Magyarország déli határán felépített kerítés miatt az utasok csak Szeged és Röszke állomások között közlekedhetnek. A nemzetközi utasforgalom eltűnése miatt a vonatok kihasználtsága rendkívül alacsony lett. A MÁV-Start úgy döntött, hogy november 10-től bizonytalan ideig megszünteti a vonalon a vasúti személyszállítási szolgáltatást. Félő, hogy a migrációs helyzet lecsengése után már nem nyitja újra a vonal személyszállítási szolgáltatását a vasúttársaság. Az utolsó napok egyikén ellátogattunk a Szeged-Röszke vonalra, hogy dokumentáljuk a még működő vasúti életet. Leutaztunk Röszkére, hogy a hangulatos kis állomást és környékét végignézzük.
 
Sarkadi Cukorgyár    adamtamas0320, 2016.02.19 23:02.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jegykiadás jelenleg is van, az alábbi nyitva tartási idő szerint:
Hétfőtől-Szombatig: 05:10-13:40
Vasárnap: 10:00-18:30
Gépi menetjegykiadás
 
Előző Első    ... [ 134 ] [ 135 ] [ 136 ] [ 137 ] [ 138 ] [ 139 ] [ 140 ] [ 141 ] [ 142 ] ...   Utolsó Következő