Selyp
38-as őr, 2016.04.17 15:35.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"a második vágányt stratégiai okokból szedették fel Hatvan és az országhatár között a győztesek,"
Salgótarján-alsókülső és az Országhatár között bizonyosan volt második vágány?
|
|
Oroszlánybánya
ROCOman, 2016.04.16 08:34.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Oroszlány-Szépvízér - a leggyorsabb GV: http://www.kisvasut.hu/view_cikk.php?id=2226
|
|
Oroszlánybánya
ROCOman, 2016.04.16 08:33.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Oroszlányi Gazdasági Vasút: http://www.kisvasut.hu/view_cikk.php?id=2642
|
|
Porțile de Fier
Capras Dávid, 2016.04.14 15:26.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
„In Portile de Fier setzt sich die Lok wieder an die Sspitze des Personenzuges:
CFR 40-001 Portile de Fier 5.8.1970”, Detlef Schikorr képe: http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,4976426
|
|
|
Porțile de Fier
Capras Dávid, 2016.04.14 15:06.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
„Nach fast einstündiger Bergfahrt erreichte der Personenzug gegen 14.00 Uhr den Scheitelpunkt Portile de Fier”, Detlef Schikorr képe: http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,4986541
Ausweiche Hunyad-Vaskapu a III. katonai felmérés térképén: http://mapire.eu/hu/map/hkf_25e/?bbox=2521213.272901057%2C5698925.072486421%2C2530089.522810673%2C5703043.117385285
|
|
|
Szépvölgyi út
cd196, 2016.04.12 21:23.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1974-et.
|
|
Tímár utca
cd196, 2016.04.12 21:22.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1951-es polgáriban is szerepel.
|
|
Almamellék
Lepesi Zoltán László, 2016.04.10 08:34.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2016. Május 14. | Almamelléki Erdei Kisvasút Napja – 115 éves a Zselici Csühögő
Egész napos családi program – tanösvényi szakvezetések, solymász bemutató, íjászat, kézműves játszóház, bábszínház, tombolasorsolás várja a kisvasút szerelmeseit. A matuzsálemi korú Zselici Csühögő 9-től 18 óráig folyamatosan szállítja az utasokat Sasrét és Almamellék között.
Vasúti jegy ára oda-vissza útra: 400 Ft/gyermek, 700 Ft/felnőtt
Információ:
tura@mecsekerdo.hu
+36 70 296 7477, +36 30 663 0997, +36 73 354 251, +36 73 514 102
|
|
Batyk-kitérő
VT22, 2016.04.04 23:16.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tényleg, itt egy 1963-mas felvételen látszik a régi delta már elveszett vágányként, még a régi nyomvonallal
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/18777?r=1&c=1895815.679851:5937832.116844:11
|
|
Batyk-kitérő
cd196, 2016.04.03 23:58.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A műholdfotón úgy tűnt, mintha a delta az új nyomvonalba csatlakozna bele. Most ismét kíváncsi lettem, és kerestem egy katonai térképet, amin jelölve van, íme: http://www.mapywig.org/m/German_maps/series/200K_GvM/GvM@200K@35_47@Papa@MGI,BAfEuVW.@(1939)@univparis8id26860.jpg
|
|
Áporka
raps, 2016.04.01 12:10.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a térképrészlet tök jó, mert Délegyháza-Újbányai kiágazás is teljesen jól látható.
|
|
Türje régi
bravo88, 2016.03.31 18:54.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://www.flickr.com/photos/johanndeu1968/5671771477/in/album-72157626407772327/
|
|
Drávatamási
ROCOman, 2016.03.31 17:08.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos a hivatkozáson semmi érdemleges nem látható, mivel az a kép nem nagyítható csak regisztráció és némi baksis befizetése után. Miért is merült fel, hogy itt valaha ne lett volna felvételi épület?
|
|
Drávatamási
Alex, 2016.03.29 11:28.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://axioart.com/tetel/dravatamasi-vasutallomas-photo-vagott-cut-
Mint az jól látható a linken eladásra meghirdetett képeslapon, hogy létezett(!) a Drávatamási vasútállomás, tehát mint épület is! Aminek persze ma már nyoma sincs ott...
Üdv a "Törődőknek" - Alex
|
|
Máriapócs
Dávid Erdődi, 2016.03.29 08:18.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rá is férne a vonalra egy alapos felújítás mert Nyíregyháza után ahol elkanyarodik a 100-as vonaltól Nyírbátorig borzalmas állapotban van. Pár napja utaztam arra, úgyhogy tudom miről beszélek. Pedig van forgalom nem is kicsi. A reggeli, 8:37-es vonattal utaztunk a családdal Mátészalkára, és már Nyíregyházán megtelt mindkét motorkocsi. A korábbi 2 órás ütemet vissza kellene állítani de hamar és a Nyíregyházáról induló vonatok elmehetnének egészen Zajtáig. A máriapócsi állomást pedig nagyon rossz volt olyan állapotban amilyenben találtuk. Már semmilyen szolgálat nincs, minden be van falazva, csak egy kis esőbeálló használható. Persze maga a város kilométerekre van az állomástól, ezen is javítani kellene.
|
|
Áporka
Capras Dávid, 2016.03.28 23:45.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Áporka 100e szovjet térképen, L34–027, teljes abszolút hivatkozás mint forrásmegjelölés: http://loadmap.net/en/m10663
|
|
|
Kecskemét KK
ROCOman, 2016.03.26 15:31.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Németh János 2009-ben készült felvételei:
https://www.flickr.com/photos/johanndeu1968/sets/72157626081728347
|
|
Nyírbátor
Dávid Erdődi, 2016.03.26 08:57.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson vagy a környékén van valami büfé vagy bolt ami ünnepekkor is nyitva van?
|
|
Ménfőcsanak felső
Csbence93, 2016.03.26 08:33.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ménfőcsanak felső 1988-ban. (Fotó: Peter Hautzinger)
http://irths.com/images_files/save/ModDarstellerWebPicture/1659_terhautz.jpg
|
|
|
Nadab
Capras Dávid, 2016.03.25 20:49.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1919-20-ban a megszálló román hadsereg kifosztotta az országot. 1920. március 29-én a román hadsereg kivonulásával az ACsEV összes motorkocsiját román területre vitték. A vonalakat a járműállományban szintén nagy károkat szenvedett MÁV szolgálta ki mozdonyos vonatokkal.
Forrás: Wikipédia: ACSEV.
Az 1924. V. 27-én átadott vonalon Illye határában új állomást létesített a CFR, belekötvén a Mátra–Körösvidéki HÉV vonalának megszerzett részét, Kötegyán felé pedig 1927-ben felhagyván azt, a régi Illye állomással együtt. Forrás: Radu Bellu: Mica monografie a căilor ferate din România, II. kötet, Editura Filaret, 1996: 197. o.
|
|
Nadab
Capras Dávid, 2016.03.25 19:35.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A képen a zöld motorka mögött látható épület volt Nadab megállóhely felvételi épülete. 1920–24 közt bekötötte a CFR Nagyszalontáról a trianoni államhatárt meghúzó kisantant-korridorvonalat.
A 35 km új pálya építését valószínűleg már 1919 első felében elrendelték.1933-ig a két nyomvonal találkozásánál (Kisjenőtől 1,1 km-re) nyíltvonali elágazás üzemelt (Nădab Ramificaţie), a Fehér-Körösön pedig fahíd. Ennek kiváltásakor épült párhuzamos egyvágányú pálya. A mai állomásépület (a fénykép készítője mögött) csak az állomás bővítésével, 1955-ben létesült, a régi lakóházként szolgál.
Nădab 42+502, átadva: 1955, 1995-ben: 3 vg., 638 m h.
Nădab 42+837, átadva: 1887. XII. 25., 1924-ben 3 vg., 250 m h., megszűnt: 1955
Ramificaţia Nădab 46+320, átadva: 1924. V. 27., megszűnt: 1933
Chişineu Criş, korábban Chişinău, 47+420, átadva: 1924. V. 27. (Nagyszalonta felé)
Pădureni Ardeal, korábban Chişinău Ardeal, 3+787, átadva 1884. I. 1. (Kétegyháza felé)
Forrás: Radu Bellu: Mica monografie a căilor ferate din România, III. kötet, Editura Filaret, 1997: 116., 253–255. o.
(Nagyszalonta a korábban államosított Alföld–Fiumei Vasút állomása volt. Illye határában új állomást létesített a CFR [katonai térképen Gara Ciumeghiu Nou], belekötvén a Mátra–Körösvidéki HÉV vonalának megszerzett részét, Kötegyán felé felhagyván azt. Nadab pedig az ACSEV vonalán volt megállóhely.
Az ACSEV Románia által elcsatolt területeken fekvő szakaszai 1923-tól voltak a CFR kezelésében, míg 1927-ben megváltotta azokat. [Magyarországon maradt részeit a GYSEV kezelte 1923-tól, 1927-től a Szeged–Csanádi Vasút vette át az 1945-ös államosításig.])
Akkor: http://mapire.eu/hu/map/hkf_25e/?bbox=2391552.1863580584%2C5856944.29652322%2C2398068.44301937%2C5860383.962796052
Ma: https://goo.gl/maps/EL49LUWRteE2
Csanádi Sándor felvétele 2003-ban készült. Teljes abszolút hivatkozás: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1003948159694007, láthatóság: Csanádi Sándor Fb-ismerősei
|
|
|
Alsósztamora-Temesmóra
cd196, 2016.03.25 18:17.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekesség: a Román Királyság és a Szerb–Horvát–Szlovén Királyság még évekig marakodott a koncon, ez azon kevés határállomások egyike, ami nem változott meg 1923-ban. https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Banat2_en.png
|
|
|
Táborfalva
Tüske, 2016.03.24 17:51.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gyerekkoromat itt töltöttem el Táborfalván, itt jártam iskolában, tehát itt éltem. Szomorúan nézem, hogy az állomás egyre megváltozik. A biciklitároló egyszerűen ronda egy vashálóval lerácsozva. Nem illik a képbe. Lehetne ezt az állomást széppé tenni.
|
|
Budakalász lenfonó
ROCOman, 2016.03.22 18:44.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló Budakalász felső néven is szerepel korábbi menetrendekben.
|
|
Gyergyószentmiklós
packaa, 2016.03.21 09:18.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás hivatalos román nevéhez egy kis adalék.
Az állomást egyes esetekben - vélhetően elírás következtében - Gheorghieni néven jelezték. Ezt a képeken látható állomásnévtáblák is alátámasztják. További bizonyíték a 2004/2005-ös és 2007/2008-as menetrendkönyvek állomásnévmutatója és a 400-as mezője. A 2011/2012-esben az állomásnévmutatóban még az i betűs forma szerepel, de a 400-as mezőben már - helyesen - Gheorgheni. Az idei (2015/2016-os) menetrendben már nincs nyoma a helytelen írásmódnak.
|
|
Izsófalva
bigtomi, 2016.03.20 19:36.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felvételi épületet év elején elbontották, így ma már csak egy kútgyűrű és az út melletti tábla emlékeztet arra, hogy valaha itt egy vasútállomás volt.
|
|
Tiszavárkony
QQriQ, 2016.03.19 21:05.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Le fogják bontani.
A közelben Tiszasas is bontásra vár.
Bizonyára ez a legfontosabb teendő az említett vonalak mentén amire sürgősen pénzt kell költeni...
|
|
Tiszavárkony
Csonka Tamás, 2016.03.19 20:41.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ma azt láttam, hogy az épület sárga kordonnal körbe van véve. Nem tudom milyen célból.
|
|
Püspökmolnári
kugi, 2016.03.18 11:02.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy régi szép színes kép (talán egy századfordulón készült rajz?) látható az állomásépületről ebben a bejegyzésben: http://kugi.blog.hu/2016/03/18/629_szines_kep_a_vasutallomasrol
|
|
Kökényesd
packaa, 2016.03.16 11:15.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Idáig tart a széles vágány Halmi felől, tartálykocsikat hoznak idáig. Az ütközőbak a Szatmárnémeti felőli bejárati jelző mellett van.
|
|