Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 138 ] [ 139 ] [ 140 ] [ 141 ] [ 142 ] [ 143 ] [ 144 ] [ 145 ] [ 146 ] ...   Utolsó Következő

Zagreb Samoborski Kolodvor    Tastam, 2016.02.07 07:34.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt tulajdonképpen két állomásról kell beszélnünk. Az első, a "régi állomás" a 760 mm-es vasútvonal megnyitásakor, 1901. január 16-án kezdte meg működését, ekkorra készült el az impozáns, kétszintes felvételi épület. Csakhogy ez az állomás elég messze volt Zágráb központjától és a főpályaudvartól is. Az 1950-es évek második felétől egyre több panasz érkezett a vasútigazgatósághoz, hogy az utasoknak sokat kell gyalogolni a vonat és a városi tömegközlekedés, vagyis a villamos megállói között, ezért 1962-ben kb. 500 méterrel meghosszabbították a vasutat. Ekkor került kialakításra az "új állomás" a Zágráb - Ljubljana fővonal töltésének aljánál, egy saroknyira a villamos megállójától (http://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7c3b345a-21e4-460b-b03b-769ed9960d5a_l.jpg). Természetesen egyszerű, modern felvételi épület is készült. Ez az állomás szolgált a vasút megszüntetése napjáig, 1979 szilveszteréig. Mindkét épület megmaradt, a régi állomásban ma étterem működik (https://lh6.googleusercontent.com/-f1BqszFZJ34/TvouWnwB27I/AAAAAAAALh0/VcMjIXfvHiM/s800/sam29.jpg), az újba szolgáltató egységek költöztek, de még a perontető is megvan (http://s1286.photobucket.com/user/Dina1102/media/Novi%20Dvori/ruxrux/P7140072_zpsd7124664.jpg.html).
 
Rácalmás    Capras Dávid, 2016.02.05 17:31.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Rácalmás régi és új állomása fentről 1963-ban http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/45931
 
Rácalmás régi    Capras Dávid, 2016.02.05 17:29.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Rácalmás, azóta elbontott sorompóőrház fentről 1963-ban http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/45931
 
Rácalmás régi    Capras Dávid, 2016.02.05 17:28.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Rácalmás fentről 1963 http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/45931
 
Dunapentele    Capras Dávid, 2016.02.05 17:26.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Újgalambos mh. felbukkanása a menetrendben (Balla László honlapjairól)

Érdekes, hogy megváltoztak a kilométerek még az átépítés-helyesbítés (Pusztaszabolcs–Rácalmás) és az új nyomvonal (Rácalmás–) megépítése előtt.
 
Dunapentele    Capras Dávid, 2016.02.05 16:46.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Rácalmás felé volt a nyomvonalon egy Újgalambos nevű megállóhely is. Az 1950 nyári menetrendben szerepel Rácalmás és Dunapentele között: 1944-ben még
nincs, tehát nem élt sokáig. : )

A kép forrása: FÖMI 10e tajertektar.hu
 
Dunapentele    cd196, 2016.02.05 16:39.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Látható, hogy Nagyvenyim felé nem egyenes volt a nyomvonal. Forrás: FÖMI 10e tajertektar.hu
 
Alap    Capras Dávid, 2016.02.05 16:35.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Forrás: Épül a szocialista vasút 2. rész, MÁV Film http://vasutifilm.znet.hu/filmek/kisvasutfilm/archiv/archepszocvas2.mpg
 
Alap    cd196, 2016.02.05 16:35.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Épül a szocialista vasút 2. rész, MÁV Film http://vasutifilm.znet.hu/filmek/kisvasutfilm/archiv/archepszocvas2.mpg
Képaláírás is volt az adatvesztés előtt, a filmből valaki legépelhetné, ha van kedve
 
Nagykarácsony régi    cd196, 2016.02.05 16:33.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Épül a szocialista vasút 2. rész, MÁV Film http://vasutifilm.znet.hu/filmek/kisvasutfilm/archiv/archepszocvas2.mpg
 
Nagykarácsony régi    cd196, 2016.02.05 16:32.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Épül a szocialista vasút 2. rész, MÁV Film http://vasutifilm.znet.hu/filmek/kisvasutfilm/archiv/archepszocvas2.mpg
Képaláírás is volt az adatvesztés előtt, a filmből valaki legépelhetné, ha van kedve
 
Nagykarácsony régi    Capras Dávid, 2016.02.05 16:28.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás, amiből csak a telek, meg odébb egy név maradt.
Források fentről lefelé, egyébként időrendben, rendre:
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/embed/view/114038 (1968)
http://tajertektar.hu FÖMI 1:10000 (ezt egyszer már feltöltöttem ide, akkor még a légifotó nem volt)
Google Earth (OpenLayer)
 
Ménesmajor    cd196, 2016.02.05 16:15.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kisvasúttal érthetőbb Baracz-Ménesmajor állomás helyzete:
tajertektar.hu IV. katonai felmérés (1896–1914) néven nevezett rétege. Ez azért sem stimmel, mert ez elvileg nem készült el, és 1942 utáni szelvénye is van.
 
Nagyvenyim    Capras Dávid, 2016.02.05 16:02.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Na, az állomási őrház tájolása megegyezik a ma –egyébként üresen– álló épületével (utolsó képek), de meg nem mondom, hogy megegyeznek-e. :)

Ha a tulajdonosnál érdeklődnétek, és megint azt hiszi, hogy arató-cséplő gépet (magyarul kombájnt, hunglishül multifunkciós betakarítógépet) akartok lopni: ne parázzatok, a kihívott rendőr, aki a főúton talált meg megdöbbentően rendes volt, és bevitt a buszhoz. : )

Mondjuk megértem a tulajt, hiszen sem a kerítés, sem az állam nem védi meg a tulajdonát, amióta a sajtó ezt propagálja normálisnak.

Csak hát bejáráson már unja az ember a hátráltató körülményeket: kutya, kaszával üldöző ember, tilosfotózni-Izomtibi, karodat rángató fszt. és elvbarátai.
 
Nagyvenyim    Capras Dávid, 2016.02.05 15:52.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyvenyim aluljáró és vonali őrház 1968:
Az őrház Railroadman korábbi felfedezése, a már említett forum.index.hu/Article/showArticle?t=9101631&go=106274367 egyik képén.

Olyan király ez a légifotó, már nem érdemes keresni a földit :) De ha valakinek van az aluljáróról, tegye fel nagy felbontásban valahova (máshova, de ne megszűnő frívebre) a hálóra, mert durván eltúrták a környéket is.
 
Ménesmajor    Capras Dávid, 2016.02.05 15:41.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2013. X. 20-i levelem
Akkor már nézzünk el Nagyvenyimtől délebbre!
http://lazarus.elte.hu/hun/digkonyv/topo/200e/36-47.jpg
Ide sejtem a Herzcegfalvánál jelölt állomást: http://goo.gl/maps/UDkJo
Szerepel még Baracz-Ménesmajor állomás, ami valószínűleg nem egyezik
meg ezzel a Ménesmajor megállóval:
http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=mene mert a kettő között
kb. fél kilométer van.

2014. XI. 15-i levelem:
Ménesmajor az oldalra feltöltött rajz szerint 300 m-re volt az
átjárótól (vissza, észak felé), jobb oldalon, itt kb. az Előszállási
elág. lehetett.
Baracz-Ménesmajor viszont a térképen arányítva 1000 m-re van az
átjárótól, közvetlenül az ívtől délre. Szintén jobb oldalon. A delta
egyik oldalának közepén, ahol az őrhelyet nem indokol.
A Wikipédia váróhelyiséggel kibővített őrházról ír.
Az elveszett fórumra most ráleltem, ez megerősíti az utóbbit:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?go=81481869&t=9101631
(11869–11892. hsz.)

Most feltöltök egy térképet és egy gyönyörű légifotót (épp hogy a jószágot nem lehet megszámolni rajta), ami ráerősíthet és rá is cáfolhat erre:
források: tajertektar.hu FÖMI 10e, és http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/embed/view/114223 (gyanítom ez egy sorszám, így újabb feltöltésről lehet szó, múltkor még nem volt ez ennyire tuti :)

Ez alapján vélem, a megálló az idők során átköltözött az áll. f.é.-ből az őrházba, tehát jogutódnak tekinthető.
 
Hercegfalva    Capras Dávid, 2016.02.05 15:29.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Korábbi gondolatokra visszatérve, egy piszkozatot találtam a leveleim közt 2013-4:

http://maps.nypl.org/warper/maps/14363#Preview_Rectified_Map_tab
Biztosabb lettem a következőkben:
Hercegfalva a régi nyomvonalon volt, a mai Mezőfalvával nem (!)
egyezik. (A korabeli videó azt mondja, az új állomás közelebb van a
faluhoz, és a régi épületet meghagyták lakásnak. Ma már nem valószínű,
hogy áll.)

Fentről 1968-ban: a fé. és melléképületek állnak, a déli őrház is rendezett, ez a csatolt kép forrása: http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/embed/view/114159

1961-en kevésbé látszik, szerintem ez újabb feltöltés: http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/embed/view/39117

Jártam itt 2015 őszén: „kábelégető telep” van itt, gázvezetékbóják mellett. Jelenkori való.

Kérek külön adatlapot Hercegfalva állomásnak. ; )
 
Mezőfalva    Capras Dávid, 2016.02.05 15:16.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Persze lehet, hogy csak véletlen egybeesés, 1968-ban másképp volt gyanús: http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/114223 mint a mai műholdfotón.
 
Mezőfalva    Capras Dávid, 2016.02.05 14:57.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Miért van az a töltésdarab Mezőfalva állomás déli végén, és kanyarodik dél-délkeletre? A helyszínen is zavaró. Az ember nem érti, pláne a műholdképen látható, hozzá csatlakozó, abban az irányban folytatódó mezőgazdasági inhomogenitást.
 
Hercegfalva    Capras Dávid, 2016.02.05 14:48.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hercegfalva állomás (nem azonos Mezőfalva állomással), forrás: tajertektar.hu IV. kat. nevű réteg (valószínűleg 1940-es évek első fele)
 
Kulcs    cd196, 2016.02.05 14:46.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nyomvonalhelyesbítés a FÖMI 1:10000-es térképről, forrás:tajertektar.hu
 
Rácalmás régi    cd196, 2016.02.05 14:45.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
FÖMI 1:10000-es térképről, forrás:tajertektar.hu
 
Dunapentele    cd196, 2016.02.05 14:34.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nincs kedve valakinek megkérdezni az északi végén levő őrház helyén álló épület lakóit, átépítették vagy újat építettek-e? Nagyobb ház áll ott, úgy néztem, de most már erősebb a gyanú, hogy vasút épület állt ott, mivel a FÖMI tízezres térképén jelöli alá az alépítményt. Kutyatámadásra fel kell készülni, síp, kamásli…
 
Fertőboz    Frissit, 2016.02.04 22:11.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
KÖFI most már Csornáról. 8, 16 vonal.
 
Porány    Capras Dávid, 2016.02.03 04:09.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Harmadik katonai 25 ezres szerint itt állomás volt, az útátjárótól északra, felvételi épület a nyugati oldalon. Google Föld egyes műholdképein épületek látszanak, a legfrissebben már nem. : /
 
Karasjeszenő    Capras Dávid, 2016.02.03 03:59.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Védőjelző, 760 m az első váltótól; képek:
http://www.panoramio.com/photo/51916106
http://www.panoramio.com/photo/32554413
 
Buziaș Băi    cd196, 2016.02.03 00:00.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://www.busiasch.net
 
Zajta    Babi, 2016.02.02 18:50.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves VT22!

Sem fordítókorong, sem mozdonyszín nem volt Zajtán. Szén és víz vételezési lehetősége volt a gőzmozdonyoknak. A határfelőli oldalon a lebontott vasutaslaktanyánál.
 
Szokolya-Riezner    Zoli81, 2016.01.31 22:02.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Riesner egy forrás a Börzsönyben, semmilyen politikai jelentősége nincs.
 
Csittényhegy    Pali, 2016.01.31 13:32.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy friss kép, már az új névvel:
https://www.facebook.com/balatonakarattyaifurdotelep/posts/214802835530701:0
 
Előző Első    ... [ 138 ] [ 139 ] [ 140 ] [ 141 ] [ 142 ] [ 143 ] [ 144 ] [ 145 ] [ 146 ] ...   Utolsó Következő