Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 141 ] [ 142 ] [ 143 ] [ 144 ] [ 145 ] [ 146 ] [ 147 ] [ 148 ] [ 149 ] ...   Utolsó Következő

Selyp    petroszjan, 2015.12.30 15:52.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az I. világháború végén kétvágányú Budapest-Hatvan-Losonc vonalon a második vágányt stratégiai okokból szedették fel Hatvan és az országhatár között a győztesek, megakadályozandó egy esetleges gyors mozgósítást. Ugyanilyen visszabontások történtek a kelebiai és az aradi vonalon is.

A II. világháború végén a kétvágányú Hatvan-Salgótarján vonalon vagy a németek robbantásai, illetve a pályafelszaggatás miatt, vagy a szovjet műszaki alakulatok szedtek fel vágányt, hogy más, egyvágányú pályán ebből építsék meg a hiányzó részeket.
Hatvan és Kisterenye között a bal vágányon, Kisterenyétől Salgótarjánig a jobb vágányon zajlott a közlekedés 1945 nyarán. A szénbányák és a salgótarjáni gyárak, valamint a Mátravidéki Erőmű generálta nagy forgalom miatt 1947 augusztusára visszaépítették Hatvan és Selyp között a második vágányt.
Egy évvel később pedig átadták a pernyepusztai (ma Petőfibánya) szénbánya iparvágányát.

1948 utáni állomásrajz nincs fent valahol?
 
Rudabánya    husonyiczagabor, 2015.12.30 13:17.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egész Rudabányát egy 3 szintes terasznak kell elképzelni:legalsó szintjén(Ormosbánya felé) van a Teher pu a dúsitó művel,középső részén fekszik a személy pu,és legfelső a Rudabánya Vasérctelep.Az ormosbánya felől érkező személyvonat áthaladr Rb-Teher pályaudvaron és bekanyarodott a személy pu-ra.A tehervonat megállt a teher pu-on ,körüljárt a gép,megrendezte a kocsikat,a vontatóvágányon feltolta a Vasérctelepre a kocsikat,lehozta a teher pu-ra a rakott elegyet, a Teher pu-on a Dúsító alatt megtöltötte a vagonokat,összezárt,és indulásra készen állt a BÉM-be,Diósgyőrbe ,néha ÓZd-ra stb.
 
Rudabánya    husonyiczagabor, 2015.12.30 13:05.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Rudabányával kapcsolatban a konkrét kérdésekre sorrendben a válasz:Rb NEM azonos Rb-Vasércteleppel.Rb Vasérctelep NEM azonos Rb.Teher pu.-val.Rb-Vasércdúsító Teher pu NEM létezett!.Nem Rudabányát nevezték így tévesen..Rb.Vasércdúsító NEM azonos Rb.Vasércteleppel sem.Végül iden :-létezett egyidőben Rb-Tehet pu és Rb.Vasércdúsító! "bigtomi" információi helyesek. Rudabánya először Rudabánya Vasérctelep néven kapott vasúti összeköttetést,de csak 1946-tól volt személyszállítás!1961-ben részben vasútvonal korrekcióval új állomás épültLétrejött Rudabánya Teher pu-Rudabánya személy pu és megmaradt Rudabánya Vasérctelep is.Ez utóbbin rakodták a vaskövet,barnavasércet, pátvasércet stb.Rudabánya személy pu-on történt a személyszállítás,részben fa és egyéb küldemények kezelése stb és a Tehet pu-on állt a Rudabányai Vasércdúsitó mű,ahol a dúsított küldemények vagontöltését végezték.A Teher pu és a Vasérctelep között volt egy 12 ezrelékes vágányszakasz,ezért egy nagyon bonyolult elektromechanikus biz.ber.kötötte össze a szolgálati helyeket szerkezeti függésekkel.A Vasérctelepen csak helyszíni állítású,részben kulcsos függés létezett.Ormosbánya felé szintén nagy volt az es, ezért kihúzó vágányok,vágányzáró soorompók,siklasztó saruk sokasága védett a járműmegfutamodás ellenA Vasérstelep kiszolgáléása a Teher pu felől csak tolt menetekkel történhetett!és még sorolhatnám! Egy-egy menet menet előkészítése és leközlekedtetése nagy figyelmet kívánt,személyvonat mentes időben történhetett!Túlterhelt vonatokról itt szó sem lehetett!!

 
Rudabánya    raps, 2015.12.29 21:57.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönet az információkért.
 
Diósgyőr-Vasgyár    raps, 2015.12.29 21:55.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
És bár a kérdés nem ehhez az állomáshoz tartozik, de 1937-es térkép szerint a vonalon Diósgyőr-Vasgyár előtt volt egy Diósgyőr-Mésztelep állomás. Jól sejtem hogy ez a Cementipari Gépjavító ( ma TESCO ) területén volt - ide futott be a kisvasút is.
 
Rudabánya    bigtomi, 2015.12.29 21:46.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bár a kérdés nem nekem szólt, de a témával én is foglalkoztam. Tudomásom szerint a Rudabánya-Vasérctelep a fürdő mögötti, legutoljára gipszrakodóként használt terület volt. A Teher Pu. pedig az egykori vasércdúsító melletti területen, a vasútállomás előtt volt. Ez részben bontásra került még 2007-ben.
 
Börgönd    paallaci, 2015.12.29 21:46.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szerintem igen. Mintha hallottam volna valakitől egyszer...
 
Veszprém régi    vasutTOM, 2015.12.29 21:26.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az indexes topikról letöltött régi őrházas képeket én készítettem.

Üdvözlettel:Letenyei Tamás
 
Veszprém    vasutTOM, 2015.12.29 21:21.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Sándor Antal által feltöltött állomásrajzot én készítettem a Magyar Nyugoti Vasút eredeti rajza alapján. Megjelent 1992-ben a Nagy Tibor és jómagam által írt "120 éves a Székesfehérvár-Veszprém vasútvonal" című kiadványban.
A három fütőházas képet is én készítettem. Majd feltöltöm őket nagyobb felbontásban!

Üdvözlettel: Letenyei Tamás
 
Zugló    raps, 2015.12.29 20:37.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csak egy röpke kérdés:
Ha anno Szőlőstelepnél fel lett véve a vonalra a két korábbi megálló ( Magdolnatelep, és Szőlősnyaraló ) amit összevontak eggyé, akkor Zugló esetében ugyanezen megfontolásból Városliget megállót, és Ferenc József laktanya megállót is fel kellene venni...
 
Rudabánya    raps, 2015.12.29 20:16.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tisztelt Husonyicza Gábor!

Ha már így összefutottunk !!!

A segítségét kérném egy dolog tisztázásában. Ön, mint aki ismeri és tisztában is van az egykori rudabányai állomás történetével, és esetleges kialakításával azt gondolom tudna segíteni a kérdésbe.
A kérdés(ek) a következő(ek):
Anno a rudabányai állomás Rudabánya-Vasérctelep néven nyílt meg. Rudabánya állomás azonos Rudabánya-Vasércteleppel? Vagy Rudabánya-Vasérctelep az a mai Rudabánya-Teher pu. ? ( A vasúti pályakapacitás elosztó szerint Rudabánya 14 km-nél, míg Rudabánya-Teher pu 14,5 km-nél van. )
Illetve olvastam több forrásból Rudabánya-Vasércdúsító teherpályaudvarról. Ez létezett? Esetleg Rudabányát nevezték így tévesen? Esetleg Rudabánya-Vasércdúsító volt Rudabánya-Vasérctelep? Illetve létezett ( létezhetett ) egy időben Rudabánya, Rudabánya-Teher pu, és Rudabánya-Vasércdúsító ?

Előre is köszönöm!

Üdv. raps
 
Perkupa    husonyiczagabor, 2015.12.29 17:52.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2011.februárjában írtam,hogy keresek a perkupai megállóhelyre vonatkozó régi fotót vagy egyéb bármilyen dokumentumot.Sajnálattal közlöm,hogy ezidáig senki sem jelentkezett.Nem tudom sokan vagyunk-e ezen az oldalon,de számomra lehangoló az utóbbi időben tapasztalt "nagy lelkesedés".
 
Nagyrécse    uno2002, 2015.12.28 20:39.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hol találom a 69. számú őrházat (utca)?
 
Diósgyőr-Vasgyár    bigtomi, 2015.12.28 19:07.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tudja valaki, melyik részét akarják bonatni a vágányhálózatnak?

NKH hirdetmény: http://www.nkh.gov.hu/documents/12056/45523/%C3%96KO-FERR+Kft.%2C+Miskolc+Di%C3%B3sgy%C5%91r+Vasgy%C3%A1r+vas%C3%BAt%C3%A1llom%C3%A1sb%C3%B3l+ki%C3%A1gaz%C3%B3+volt+DAM+vas%C3%BAti+p%C3%A1lyah%C3%A1l%C3%B3zat+r%C3%A9szleges+megsz%C3%BCntet%C3%A9si+enged%C3%A9lyez%C3%A9si+%C3%BCgye/154a5804-75ea-4eaf-be3c-dfd7d3eb1d75?version=1.0&type=pdf
 
Csikéria kitérő    kobasz, 2015.12.28 19:04.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos az állomásnak nyoma sincs, néhány tégla maradt a helyén.
A kép a mai napon 2015-12-28 án készült.
Az épület a 80-as évek közepén még biztosan megvolt, gyerekként emlékszem, hogy a pincéjében játszottunk, akkor már nem lakott ott senki, utána folyamatosan téglánként széthordták.
 
Kisújszállás    posztos, 2015.12.28 18:22.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 2013-ban készült képen a 100-as vonal pályáját felújító gépsor egy része látható Kisújszállásnál a volt 62-es őrháznál.
 
Kisújszállás    posztos, 2015.12.28 18:13.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Korábban keresték a Kisújszállás-Dávaványa vonal "maradványát". A 2013-ban készült képen jobb oldalon a 100-as vonal, balra a volt dévaványai vonal(927) töltésén két keréknyom. A távolban Kisújszállás állomás.
 
Hatvan    ROCOman, 2015.12.28 08:04.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás történetét feldolgozó honlap: http://users.atw.hu/szemafor/?p=hatvan_allomas
 
Vedresábrány    VT22, 2015.12.27 21:32.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Új megálló nyílt innen kb. 1 km-re Székelyhíd felé: Fancica (= Érfancsika)

Képek itt:
http://www.forumtrenuri.com/t41p50-413-sacuieni-bihor-sarmasag
 
Mușca    fizolt, 2015.12.27 17:26.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"a Hm megálló-rakodóhelyet jelent" --> Ez nem teljesen így van: A Hm a "Halta cu birou de miscare" (szabad fordításban megállóhely forgalmi irodával),rövidítése, de ez általban rendes forgalmi szolgálattal rendelkező állomást jelent, ahol csak állomásfőnök nincs, illetve van olyan nyíltvonali megállóhelyen lévő pályaelágazás, amit szintén így jelölnek.
 
Aranyvölgy    AtomcsiKK, 2015.12.26 20:29.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mi az, hogy átszállható? Ilyen kifejezés nincs. Átszállási lehetőségek, na olyan már van.
 
Hetvehely    prozak01, 2015.12.26 19:27.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Visszanézve Abaliget irányába
 
Hetvehely    prozak01, 2015.12.26 19:26.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kilátás a falu felé a peront övező bokroktól
 
Hetvehely    prozak01, 2015.12.26 19:25.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
12.25: Az épület manapság már csak a feliratnak ad otthont, mindene befalazva
 
Abaliget    prozak01, 2015.12.26 19:24.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
December 25-ei képek 2:
 
Abaliget    prozak01, 2015.12.26 19:23.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
December 25-ei képek 1:
 
Győr-Gönyű Kikötő    ROCOman, 2015.12.26 08:20.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
LED-es pult. Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=97973486&t=9117878
 
Tiszaug    ROCOman, 2015.12.25 10:20.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Polacsek berendezés. A szolgálat 2009.02.01-jén megszűnt. Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=86862214&t=9117878
 
Ócsa    ROCOman, 2015.12.24 09:19.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
D55. Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=80410910&t=9117878
 
Haraklány    Capras Dávid, 2015.12.23 01:10.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://trainz.uv.ro/maps/cfr/cfr_flash.html
 
Előző Első    ... [ 141 ] [ 142 ] [ 143 ] [ 144 ] [ 145 ] [ 146 ] [ 147 ] [ 148 ] [ 149 ] ...   Utolsó Következő