Selyp
petroszjan, 2015.12.30 15:52.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az I. világháború végén kétvágányú Budapest-Hatvan-Losonc vonalon a második vágányt stratégiai okokból szedették fel Hatvan és az országhatár között a győztesek, megakadályozandó egy esetleges gyors mozgósítást. Ugyanilyen visszabontások történtek a kelebiai és az aradi vonalon is.
A II. világháború végén a kétvágányú Hatvan-Salgótarján vonalon vagy a németek robbantásai, illetve a pályafelszaggatás miatt, vagy a szovjet műszaki alakulatok szedtek fel vágányt, hogy más, egyvágányú pályán ebből építsék meg a hiányzó részeket.
Hatvan és Kisterenye között a bal vágányon, Kisterenyétől Salgótarjánig a jobb vágányon zajlott a közlekedés 1945 nyarán. A szénbányák és a salgótarjáni gyárak, valamint a Mátravidéki Erőmű generálta nagy forgalom miatt 1947 augusztusára visszaépítették Hatvan és Selyp között a második vágányt.
Egy évvel később pedig átadták a pernyepusztai (ma Petőfibánya) szénbánya iparvágányát.
1948 utáni állomásrajz nincs fent valahol?
|
|
Rudabánya
husonyiczagabor, 2015.12.30 13:17.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egész Rudabányát egy 3 szintes terasznak kell elképzelni:legalsó szintjén(Ormosbánya felé) van a Teher pu a dúsitó művel,középső részén fekszik a személy pu,és legfelső a Rudabánya Vasérctelep.Az ormosbánya felől érkező személyvonat áthaladr Rb-Teher pályaudvaron és bekanyarodott a személy pu-ra.A tehervonat megállt a teher pu-on ,körüljárt a gép,megrendezte a kocsikat,a vontatóvágányon feltolta a Vasérctelepre a kocsikat,lehozta a teher pu-ra a rakott elegyet, a Teher pu-on a Dúsító alatt megtöltötte a vagonokat,összezárt,és indulásra készen állt a BÉM-be,Diósgyőrbe ,néha ÓZd-ra stb.
|
|
Rudabánya
husonyiczagabor, 2015.12.30 13:05.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rudabányával kapcsolatban a konkrét kérdésekre sorrendben a válasz:Rb NEM azonos Rb-Vasércteleppel.Rb Vasérctelep NEM azonos Rb.Teher pu.-val.Rb-Vasércdúsító Teher pu NEM létezett!.Nem Rudabányát nevezték így tévesen..Rb.Vasércdúsító NEM azonos Rb.Vasércteleppel sem.Végül iden :-létezett egyidőben Rb-Tehet pu és Rb.Vasércdúsító! "bigtomi" információi helyesek. Rudabánya először Rudabánya Vasérctelep néven kapott vasúti összeköttetést,de csak 1946-tól volt személyszállítás!1961-ben részben vasútvonal korrekcióval új állomás épültLétrejött Rudabánya Teher pu-Rudabánya személy pu és megmaradt Rudabánya Vasérctelep is.Ez utóbbin rakodták a vaskövet,barnavasércet, pátvasércet stb.Rudabánya személy pu-on történt a személyszállítás,részben fa és egyéb küldemények kezelése stb és a Tehet pu-on állt a Rudabányai Vasércdúsitó mű,ahol a dúsított küldemények vagontöltését végezték.A Teher pu és a Vasérctelep között volt egy 12 ezrelékes vágányszakasz,ezért egy nagyon bonyolult elektromechanikus biz.ber.kötötte össze a szolgálati helyeket szerkezeti függésekkel.A Vasérctelepen csak helyszíni állítású,részben kulcsos függés létezett.Ormosbánya felé szintén nagy volt az es, ezért kihúzó vágányok,vágányzáró soorompók,siklasztó saruk sokasága védett a járműmegfutamodás ellenA Vasérstelep kiszolgáléása a Teher pu felől csak tolt menetekkel történhetett!és még sorolhatnám! Egy-egy menet menet előkészítése és leközlekedtetése nagy figyelmet kívánt,személyvonat mentes időben történhetett!Túlterhelt vonatokról itt szó sem lehetett!!
|
|
Rudabánya
raps, 2015.12.29 21:57.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönet az információkért.
|
|
Diósgyőr-Vasgyár
raps, 2015.12.29 21:55.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
És bár a kérdés nem ehhez az állomáshoz tartozik, de 1937-es térkép szerint a vonalon Diósgyőr-Vasgyár előtt volt egy Diósgyőr-Mésztelep állomás. Jól sejtem hogy ez a Cementipari Gépjavító ( ma TESCO ) területén volt - ide futott be a kisvasút is.
|
|
Rudabánya
bigtomi, 2015.12.29 21:46.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bár a kérdés nem nekem szólt, de a témával én is foglalkoztam. Tudomásom szerint a Rudabánya-Vasérctelep a fürdő mögötti, legutoljára gipszrakodóként használt terület volt. A Teher Pu. pedig az egykori vasércdúsító melletti területen, a vasútállomás előtt volt. Ez részben bontásra került még 2007-ben.
|
|
Börgönd
paallaci, 2015.12.29 21:46.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szerintem igen. Mintha hallottam volna valakitől egyszer...
|
|
Veszprém régi
vasutTOM, 2015.12.29 21:26.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az indexes topikról letöltött régi őrházas képeket én készítettem.
Üdvözlettel:Letenyei Tamás
|
|
Veszprém
vasutTOM, 2015.12.29 21:21.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Sándor Antal által feltöltött állomásrajzot én készítettem a Magyar Nyugoti Vasút eredeti rajza alapján. Megjelent 1992-ben a Nagy Tibor és jómagam által írt "120 éves a Székesfehérvár-Veszprém vasútvonal" című kiadványban.
A három fütőházas képet is én készítettem. Majd feltöltöm őket nagyobb felbontásban!
Üdvözlettel: Letenyei Tamás
|
|
Zugló
raps, 2015.12.29 20:37.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csak egy röpke kérdés:
Ha anno Szőlőstelepnél fel lett véve a vonalra a két korábbi megálló ( Magdolnatelep, és Szőlősnyaraló ) amit összevontak eggyé, akkor Zugló esetében ugyanezen megfontolásból Városliget megállót, és Ferenc József laktanya megállót is fel kellene venni...
|
|
Rudabánya
raps, 2015.12.29 20:16.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tisztelt Husonyicza Gábor!
Ha már így összefutottunk !!!
A segítségét kérném egy dolog tisztázásában. Ön, mint aki ismeri és tisztában is van az egykori rudabányai állomás történetével, és esetleges kialakításával azt gondolom tudna segíteni a kérdésbe.
A kérdés(ek) a következő(ek):
Anno a rudabányai állomás Rudabánya-Vasérctelep néven nyílt meg. Rudabánya állomás azonos Rudabánya-Vasércteleppel? Vagy Rudabánya-Vasérctelep az a mai Rudabánya-Teher pu. ? ( A vasúti pályakapacitás elosztó szerint Rudabánya 14 km-nél, míg Rudabánya-Teher pu 14,5 km-nél van. )
Illetve olvastam több forrásból Rudabánya-Vasércdúsító teherpályaudvarról. Ez létezett? Esetleg Rudabányát nevezték így tévesen? Esetleg Rudabánya-Vasércdúsító volt Rudabánya-Vasérctelep? Illetve létezett ( létezhetett ) egy időben Rudabánya, Rudabánya-Teher pu, és Rudabánya-Vasércdúsító ?
Előre is köszönöm!
Üdv. raps
|
|
Perkupa
husonyiczagabor, 2015.12.29 17:52.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2011.februárjában írtam,hogy keresek a perkupai megállóhelyre vonatkozó régi fotót vagy egyéb bármilyen dokumentumot.Sajnálattal közlöm,hogy ezidáig senki sem jelentkezett.Nem tudom sokan vagyunk-e ezen az oldalon,de számomra lehangoló az utóbbi időben tapasztalt "nagy lelkesedés".
|
|
Nagyrécse
uno2002, 2015.12.28 20:39.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hol találom a 69. számú őrházat (utca)?
|
|
Diósgyőr-Vasgyár
bigtomi, 2015.12.28 19:07.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tudja valaki, melyik részét akarják bonatni a vágányhálózatnak?
NKH hirdetmény: http://www.nkh.gov.hu/documents/12056/45523/%C3%96KO-FERR+Kft.%2C+Miskolc+Di%C3%B3sgy%C5%91r+Vasgy%C3%A1r+vas%C3%BAt%C3%A1llom%C3%A1sb%C3%B3l+ki%C3%A1gaz%C3%B3+volt+DAM+vas%C3%BAti+p%C3%A1lyah%C3%A1l%C3%B3zat+r%C3%A9szleges+megsz%C3%BCntet%C3%A9si+enged%C3%A9lyez%C3%A9si+%C3%BCgye/154a5804-75ea-4eaf-be3c-dfd7d3eb1d75?version=1.0&type=pdf
|
|
Csikéria kitérő
kobasz, 2015.12.28 19:04.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos az állomásnak nyoma sincs, néhány tégla maradt a helyén.
A kép a mai napon 2015-12-28 án készült.
Az épület a 80-as évek közepén még biztosan megvolt, gyerekként emlékszem, hogy a pincéjében játszottunk, akkor már nem lakott ott senki, utána folyamatosan téglánként széthordták.
|
|
|
Kisújszállás
posztos, 2015.12.28 18:22.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 2013-ban készült képen a 100-as vonal pályáját felújító gépsor egy része látható Kisújszállásnál a volt 62-es őrháznál.
|
|
|
Kisújszállás
posztos, 2015.12.28 18:13.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Korábban keresték a Kisújszállás-Dávaványa vonal "maradványát". A 2013-ban készült képen jobb oldalon a 100-as vonal, balra a volt dévaványai vonal(927) töltésén két keréknyom. A távolban Kisújszállás állomás.
|
|
|
Hatvan
ROCOman, 2015.12.28 08:04.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás történetét feldolgozó honlap: http://users.atw.hu/szemafor/?p=hatvan_allomas
|
|
Vedresábrány
VT22, 2015.12.27 21:32.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Új megálló nyílt innen kb. 1 km-re Székelyhíd felé: Fancica (= Érfancsika)
Képek itt:
http://www.forumtrenuri.com/t41p50-413-sacuieni-bihor-sarmasag
|
|
Mușca
fizolt, 2015.12.27 17:26.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"a Hm megálló-rakodóhelyet jelent" --> Ez nem teljesen így van: A Hm a "Halta cu birou de miscare" (szabad fordításban megállóhely forgalmi irodával),rövidítése, de ez általban rendes forgalmi szolgálattal rendelkező állomást jelent, ahol csak állomásfőnök nincs, illetve van olyan nyíltvonali megállóhelyen lévő pályaelágazás, amit szintén így jelölnek.
|
|
Aranyvölgy
AtomcsiKK, 2015.12.26 20:29.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mi az, hogy átszállható? Ilyen kifejezés nincs. Átszállási lehetőségek, na olyan már van.
|
|
Hetvehely
prozak01, 2015.12.26 19:27.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Visszanézve Abaliget irányába
|
|
|
Hetvehely
prozak01, 2015.12.26 19:26.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kilátás a falu felé a peront övező bokroktól
|
|
|
Hetvehely
prozak01, 2015.12.26 19:25.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
12.25: Az épület manapság már csak a feliratnak ad otthont, mindene befalazva
|
|
|
Abaliget
prozak01, 2015.12.26 19:24.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
December 25-ei képek 2:
|
|
|
Abaliget
prozak01, 2015.12.26 19:23.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
December 25-ei képek 1:
|
|
|
Győr-Gönyű Kikötő
ROCOman, 2015.12.26 08:20.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
LED-es pult. Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=97973486&t=9117878
|
|
|
Tiszaug
ROCOman, 2015.12.25 10:20.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Polacsek berendezés. A szolgálat 2009.02.01-jén megszűnt. Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=86862214&t=9117878
|
|
|
Ócsa
ROCOman, 2015.12.24 09:19.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
D55. Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=80410910&t=9117878
|
|
|
Haraklány
Capras Dávid, 2015.12.23 01:10.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://trainz.uv.ro/maps/cfr/cfr_flash.html
|
|