Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 230 ] [ 231 ] [ 232 ] [ 233 ] [ 234 ] [ 235 ] [ 236 ] [ 237 ] [ 238 ] ...   Utolsó Következő

Tompapuszta    gyevnár erika, 2013.06.08 23:23.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnálattal olvasom, hogy jószási Purgly Magdolna - vitéz nagybányai Horthy Miklósné- testvéreként vagy édesapjaként van feltüntetve Purgly Emil!
Mivel a kézdivásárhelyi Vásárhelyi családból származik anyai ágon Horthy Miklósné, -és jelenleg kutatási témám maga az egykori Arad vármegyei Vásárhelyi család, aradi, világosi, csermői, lőkösházi, kunágotai érdekeltséggel - szeretném helyesbíteni,
ki volt az édesapja Purgly Magdolnának:
ifj. jószási Purgly János ( 1834-1911)
édesanyja: kézdivásárhelyi Vásárhelyi Ilona Anna (1841- 1896)
 
Fertőszéplak-Fertőd    djlacee, 2013.06.08 21:06.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A régi tábla eltűnt
 
Kőszeg-Sörgyár    András, 2013.06.08 16:36.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 2008. augusztusi állapothoz képest annyi a sajnálatos változás, hogy a ház már 2011 novemberében lakatlan volt. A fényképhez képest a Google utcaképe egy elgazosodott udvart mutat, amely házban nincs életvitelszerűen ott tartózkodó lakó. Így az említett néni könnyen lehet, hogy már nincs közöttünk.
 
Malá Paka    Péter, 2013.06.08 15:01.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a kép már nagyon régi,azóta már felujitoták a megállot és a kornyékét is szépen rendbe tették,sót uj peront is épitetek hozá szép modern lett.
 
Bratislava-Nové Mesto    Péter, 2013.06.08 14:48.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Udv ezt az állomást a Csalókozi nép csak a Kisállomáskén hivja,amugy igen szépen fel van újitva kivul- belul,már ráfért mert igen csak levolt pusztulva.
 
Kőszeg-Sörgyár    Harpi, 2013.06.08 11:06.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én is nézegettem a dolgot.A Wikipédián is megváltoztatta valaki kőszegi vízgyógyintézetre a vonal átnézeti képén.Forrás ott sincs megjelölve.Maga a kőszegi vízgyógyintézet mint intézmény létezett,hiszen régi képeslap is van róla:http://gyujtemeny.vatera.hu/kepeslap_fenykep/magyarorszag/1920_elott/koszeg_vizgyogyintezet_kepeslap_1746558452.html
Az,hogy ezt a megállót valóban nevezték így nemigen támasztja alá semmi!
 
Orbánfalu    Balazs177, 2013.06.08 09:53.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez így megtévesztő.Több állomásnál csak annyi van írva,hogy xy az állomás osztrák neve dátum nélkül.Az sokkal logikusabb,kevésbé félrevezető.
 
Orbánfalu    VT22, 2013.06.08 09:40.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem azt állítjuk hogy 1939 dec 1-től ez a neve, hanem azt, hogy 1939 dec 1-jén ez a neve. A régi nevek nagy része így van felvéve, csak kevés esetben vagyunk biztosak az átnevezés pontos időpontjában, a többi helyen annyit tudunk mondani, hogy X menetrendben ez a neve, Y menetrendben meg amaz. Itt sem az átnevezés időpontja szerepel.
 
Orbánfalu    Balazs177, 2013.06.08 09:15.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a dátum sem pontos!Furcsa lett volna,hogy az osztrákok Trianontól egész 1939-ig a megálló magyar nevét használják!Akárcsak Németújvár,és Strém esetében.
 
Istvántelek    prozak01, 2013.06.07 22:39.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A gyalogos felüljáróról nézve
 
Istvántelek    prozak01, 2013.06.07 22:38.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bizony fel kéne újítani..
 
Istvántelek    prozak01, 2013.06.07 22:37.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Istvántelek felirat
 
Istvántelek    prozak01, 2013.06.07 22:37.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Másik irányból
 
Istvántelek    prozak01, 2013.06.07 22:36.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mai képek: lepusztultság mindenfelé
 
Kőszeg-Sörgyár    Balazs177, 2013.06.07 20:43.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezt milyen dokumentum támasztja alá,hogy vízgyógyintézetnek hívták korábban a megállót?Kicsit furcsának tartom,hogy a Sopron-kőszegi HÉV 1908.november 5.-én nyílt meg,és rá egy évre megváltoztatták volna ennek a megállónak a nevét!Azonkívül még egy dokumentumot vagy menetrendet sem láttam,ahol ezen a néven szerepel.Ha mégis van ilyen tedd fel légy szíves az oldalra!
 
Helemba    szvdom, 2013.06.07 08:43.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A rendkívüli árvízi helyzet miatt Helemba jobb közlekedése érdekében különvönatok járnak ki Helemba megállóhelyre.
http://ujszo.com/online/regio/2013/06/06/kulonvonatok-indulnak-helembara
 
Tompapuszta    steve, 2013.06.06 22:19.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Regi ido hovalettel,Mamarcsak Emlek.Elszalt Akar a szappanbuborek.
Az 50es evekben otlaktam Tompan Most.nezem a nagy Tolgyfa.kepet eszembejut a
regiemlek,szobaton vagy vasarnap,este csak a holdragyogott ,Es megszolalt a zene.
Volt egy helyi zenekar es a fijatalok rugtak a port. neha az oregek is
Es.vidaman szorakoztak.
 
Nagymarton    Capras Dávid, 2013.06.06 19:37.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kisiklás a nagymartoni völgyhídon, három képpel: http://home.tele2.at/kbs524/geschichte/10_betrieb3.html
 
Répcesarud    Capras Dávid, 2013.06.06 18:39.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A III. kat. felmérés térképe (amiből a részletek származhatnak) itt: http://lazarus.elte.hu/hun/digkonyv/topo/200e/34-47.jpg
 
Lepsény felső    ROCOman, 2013.06.05 20:51.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nemcsak a szelvényszám az érdekes, hanem ha már ott vagy és lehetőséged is van rá, kérlek készíts pár képet is. Köszönöm.
 
Sopron    marczy, 2013.06.05 18:53.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
QQriQ:
Igen, van, a nemzetközi pénztár az ÖBB rendszerébe van bekötve. Sopron osztrák belföldi állomás, osztrák jegykezelő készülék is van ott, kettő, abból legalább az egyik szokott működni. Tehát Bécsbe osztrák zónajegyet tudsz venni, a tarifa az arrafelé szokásos VOR-tarifa. A jegy árából kedvezményt is az osztrák Vorteils-kártyára kaphatsz.
 
Balatonkenese    dani, 2013.06.05 14:34.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy videó amelyen az állomás szerepel:
Váltóellenőrzés 1.rész (a 10:00 perctől beszél a film az állomásról)
 
Lepsény felső    Dj Skull, 2013.06.05 13:53.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az megálló valóban létezett!
A mostani hetes út mellett.
Pár rom darab még most is megtalálható.
Kimegyek és leírom a szelvényszámot ha valakit még érdekel
 
Aba-Sárkeresztúr    dani, 2013.06.05 13:17.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves fizolt!Akár hiszed akár nem ez kb.2 héttel ezelőtti felvétel.A szerelvényösszeállításról:nem tom miért ilyen,amúgy sztem azért mert leakasztják a vonat egy részét és gondolom tovább megy bajára.Erre egy példa:Oda felé bzmot ment 3 kocsival,visszafelé meg már csak eggyel.Egyébként tettem fel egy 2.részt is.
Az utasforgalomról az 1.rész leírásában olvashatsz:3 bzmot kocsi ment oda vissza,
amikor én rajta utaztam mondom 3 kocsira 3 utas jutott.Az állomások forgalmáról:
Bárándon 3 szor filmeztem:1-szer sem volt se fel se leszálló.Abán is ugyanez a helyzet.Mondjuk ott talán 1 leszálló volt ,de ennyi.Köszönet a kérdésekért.:-)
 
Aba-Sárkeresztúr    fizolt, 2013.06.04 22:44.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Néhány kérdés a kisfilmmel kapcsolatban: Ez, ugye tavaly nyáron készült? Miért voltak ilyen furcsa szerelvény-összeállítások? És végül: mostanában mekkora az utasforgalom?
 
Aba-Sárkeresztúr    dani, 2013.06.04 17:46.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok!Készítettem a vonalról egy szerintem jó kis videót:
Youtube:kattog a 45-ös. :-)
 
Sopron-Marhapályaudvar    Capras Dávid, 2013.06.04 00:06.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A déli vasút nyomában Sopron területén, Bécsújhely felől Szombathely felé haladva:

1. Déli pu., Kossuth utcai átjáró
a) a bal oldali vágány ment egykor Sopron-GYSEV felé, a középső átmenő fővágány egykor Marhapu.–Harka-Kópháza, ma Sopron felé: http://goo.gl/maps/Xp3Bn
b) balról jobbra: a Dáridózóként működő volt felvételi épület, a fák mögött a vonatkísérő laktanya, jobb szélen az út mellett az állítóközpont: http://goo.gl/maps/xV88i

2. a) Egykori Frankenburg úti közúti–vasúti átjáró a mai Ady Endre út felől, (Frankenburg út messze középen a jegenyék mögött,) hátul az Ebenfurth–Sopron-GYSEV, középen a Sopron-Déli–Sopron-GYSEV összekötő, elöl a már nem létező Sopron-Déli–Marhapu.–Harka-Kópháza vonal haladt: http://goo.gl/maps/WQIEJ (az aluljáró közel húsz éves, száz éve pedig semmilyen átjáró nem volt itt);
b) ugyanez a Frankenburg út felől: előtérben az ebenfurthi, mögötte a Déli és GYSEV pályaudvarokat összekötő vágány (a mai bécsújhelyi vonal), mögötte a vízszintesen haladó füves földmű az egykori déli vasút vágányának helye (hátul a kollégiumtól jobbra a mai Ady Endre út): http://goo.gl/maps/a938T

3. Alsólővér–Batsányi József utcai útátjáró:
a) Marhapu. felé: http://goo.gl/maps/MlQrP Déli felé: http://goo.gl/maps/ohq7Y (jobbkéz felől a hozzászólásokban feltételezett sorompóőrhely);
b) észak felől nézve a GYSEV sorompóőrhelye, az út emelkedik a háttérben megszűnt déli vasúti átjáró (és mögötte közvetlenül a mai Béke út) szintjére: http://goo.gl/maps/eaMds

4. Sopron-Marhapályaudvar felé egyenesen a fák közé (az út jobbra eltér a volt Károly kaszárnya felé): http://goo.gl/maps/UznGK

5. Részlet Sopron-Marhapályaudvar felé: http://goo.gl/maps/tvSx4

6. Sopron-Marhapályaudvar felé, közel a Sopron-Déli felőli vége: http://goo.gl/maps/QH81C

7. Kőszegi úti átjáró, Sopron-Déli felé: http://goo.gl/maps/4Fhr3 (a kétsávos előjelző táblától balra volt a 19. sz. őrház)

8. A Kőszegi úton túl, a garázsok közt, Harka-Kópháza felé: http://goo.gl/maps/SKbKd

Az az egészben a legszebb, hogy egy évvel ezelőtt erről az egészről semmi fogalmam nem volt, pedig éltem és bolyongtam itt nem keveset. : ) A nyomvonal máig nincs beépítve, de ha nem tudod, mi volt itt, nem szúr szemet.

A Felsőbüki Nagy Pál utca menti szakasz egy részén alig járható és alig látható. Lehet, hogy a bombatölcséreket sem állították helyre? Fényképeket sem láttam még erről az egykori független szakaszról, nem is így képzeltem, kész misztérium.
Mint ahogy az is, hogy ezt a hatalmas területet nem hasznosítják, csak kerülgetik. Talán lesz egyszer gyalogosaluljáró, és intermodális autóbuszállomás itt.
 
Kőszeg-Sörgyár    Capras Dávid, 2013.06.03 22:10.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kép és a Vámház utca csak egy épületre illik, ez van másképpen tájolva, és az utcanézet is igazolja: http://goo.gl/maps/6l5V6
 
Budatétény    Railwayman, 2013.06.02 22:59.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lift van, de le van zárva, elvileg előre be kell jelenteni telefonon előtte nap, ha használni akarják, és akkor leküldik a kulcsot Kelenföldről. Ugyanúgy működne, mint az emelőberendezés igénylés.
 
Sopron-Déli    Central, 2013.06.01 17:48.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy ötletes fotómontázs a felvételi épület átalakulásáról:http://sopronanno.hu/anno-es-ma?page=0%2C4
 
Előző Első    ... [ 230 ] [ 231 ] [ 232 ] [ 233 ] [ 234 ] [ 235 ] [ 236 ] [ 237 ] [ 238 ] ...   Utolsó Következő