Kőszeg-Sörgyár
djlacee, 2013.07.01 22:33.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kicsit távolabb a határ felé ilyen dolgok vannak az egyik keresztutca burkolatában
|
|
|
Kőszeg
djlacee, 2013.07.01 22:30.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lett egy kis Európa is az állomáson
|
|
|
Pálmatér
Adani, 2013.07.01 14:30.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, a "nyilas tábla" sincs már kint, sok évig feleslegesen lassítottak itt a vonatok a nem őrzött váltó miatt.
|
|
Lajosmizse
fizolt, 2013.06.30 12:44.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásnak négy átmenővágánya van, átmenő fővágánya a második, a kezdőpont felőli oldalon három csonkavágány van, valamint itt található a tekerős sorompó, amit a kettes őrhely váltókezelője működtet. Az állomáson váltózárkulcs-azonosító biztosító berendezés van, nem biztosított alak bejárati jelzőkkel. A végpont felőli oldalon, de a bejrati jelzőn kívül fénysorompó üzemel, ami az állomás felől fényjelzővel van fedezve. Jelenleg a Budapest felőli vonatok kitérőbe, a harmadik vágányra, míg a Kercskemét felőliek egyenesbe, a második vágányra jönnek.
Az állomáson egy vízdaru maradványai, és egy víztorony mellett a Kocsiszolgálat épülete is megtalálható.
|
|
Zalaszentiván-Kisfaludpuszta
ROCOman, 2013.06.30 11:20.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás helyszínrajza. Megjelent a Vasút&Modell című újság 2013. évi tavaszi számában.
|
|
|
Kecskemét alsó
fizolt, 2013.06.30 00:42.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson nyolc vágány van, átmenő fővágány (Kecskemét-Fülöpszállás) a negyedik. az állomáson váltózárkulcs-azonosító öszvér berendezés üzemel, biztosított fény bejárati, és közös kijárati jelzőkkel, amiket a váltókezelői őrhelyekről állítanak. A kezdőpont(ok) felőli oldalon az állomás fölött közúti felüljáró, a végpont felőli oldalon fény, és fénysorompóval biztosított útátjáró van. Az egykori nagy tehetrforgalom miatt az állomásépülettől Kecskemét felé gyalogos felüljáró van, amit rossz állapota és kihasználatlansága miatt lezártak. Tehervonati kiszolgálás általában hétfőn, szerdán és pénteken van, egyébként az állomás kihalt. Az állomásépület jó állapotban van, a váróteremre is igaz ez, amit a nap nagy részében zárva tartanak. Az állomás épületei mellett rakodóterület van, ahonnan több csatornafedőt is elloptak. Az állomáson forgalmi szolgálattevő és két váltókezelő teljesít szolgálatot.
|
|
Klábertelep
fizolt, 2013.06.29 22:02.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A váltókat kibontották, a figyelmeztető jeleket eltávolították, a rakodóvágány maradványait és egy vágányzáró sorompót meghagytak.
|
|
Balatonfenyves GV
Petrás Bence, 2013.06.29 21:31.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
GV 5733-as C50-es, személyvonatával az állomáson.
2013. 06. 29.
|
|
|
Balatonfenyves GV
Petrás Bence, 2013.06.29 21:30.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
GV 5727-es C50-es a vontatási telephelyen.
2013. 06. 29.
|
|
|
Balatonfenyves GV
Petrás Bence, 2013.06.29 21:27.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mk48 2008 a vontatási telephelyen.
2013. 06. 29.
|
|
|
Balatonfenyves GV
Petrás Bence, 2013.06.29 21:26.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Kecskeméti kocsi a vontatási telephelyen.
2013. 06. 29.
|
|
|
Balatonfenyves GV
Petrás Bence, 2013.06.29 21:24.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezüst Nyíl Sínautóbusz a vontatási telephelyen.
2013. 06. 29.
|
|
|
Zalaszentiván régi
Balazs177, 2013.06.29 13:26.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lehet,hogy ő maga sem tudta ez milyen épület volt egykor!
|
|
Zalaszentiván régi
Cseke Zoltán, 2013.06.29 10:26.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nahát, 2 éve, amikor a környék állomásait jártam be, pont ebben az épületben szálltam meg, mondtam a szállásadónak, hogy mi járatban vagyok, de nem mondta volna, hogy akkor a lehető legjobb helyen, a régi állomásépületben szálltam meg. Megérkezés után földrengéshez hasonló robajjal jött egy Szergejes teher Szombathely felől, de azért minden egybenmaradt.
|
|
Fonyód
Balazs177, 2013.06.28 11:48.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy témába vágó 2011-es IHO cikk:http://iho.hu/hir/fonyodrol-iranyitjak-a-del-balatoni-forgalmat-111117
|
|
Pálmatér
VT22, 2013.06.28 10:23.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rosszul tudod, a váltókat is kiszedték.
|
|
Pálmatér
MAVfan, 2013.06.28 09:13.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A váltó meg a lámpák is megvannak még de a vágány többi részét elbontották.
|
|
Fonyód
Endre, 2013.06.28 00:44.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Azt azért szögezzük le, hogy az ilyen jellegű (állomási) sorompók gyakorlatilag mindig függésben vannak a biztosítóberendezéssel, azaz ha nincs lezárva, nincs szabad fény a jelzőn a vonatnak. Tehát a biztonság nem sérül, legfeljebb anakronizmusnak hat. Fonyód egyébként csak felügyelt, de nem távvezérelt állomás, tehát van saját szolgálattevője.
|
|
Szeged-Rókus
Magyarnaba, 2013.06.27 22:42.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vége a sötétben botorkálásnak Rókuson. Az állomáson ezekben a napokban peronvilágítás épül. Azt hiszem jó 20 évre visszamenőleg ez az első érdemi fejlesztés Rókuson. (A peron egy-egy méteres sávjának néhány évvel ezelőtti térkövezését önkényesen nem számítom ide.)
|
|
Orosháza alsó
MAVfan, 2013.06.27 21:55.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezt a megállót is említi a 2011-es vasúti térkép.
|
|
Pusztaszenttornya
MAVfan, 2013.06.27 21:53.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bár a 2011-es vasúti térképen még szerepel ez a mh.
|
|
Fonyód
fizolt, 2013.06.27 21:19.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mivel a KÖFI-központ fonyódon van, nem nagy ügy értesíteni a sorompókezelőt.
De messze nem ez a sorompó a MÁV legnagyobb problémája, amire nem is próbálnak megoldást találni.
|
|
Fonyód
András, 2013.06.27 19:33.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez is csak a MÁV-nál fordulhat elő: egy automatizált vasútvonalon üzemben tartanak egy tekerős sorompót. A pénztelenség, a trehányság és a felelőtlenség mintaképe. Miféle közlekedésbiztonság ez, hogy nem kapcsolják ki az emberi tényezőt egy távirányítással működő vonalon?
|
|
Fonyód
Harpi, 2013.06.27 16:25.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A témához kapcsolódva!Ez a mechanikus sorompó további kérdéseket vet fel.Ugye ez egy Köfi-Köfe vonal,ahol a kijelölt Köfi központokban lévő forgalomirányítók kérik,és adják egymásnak az engedélyt,akár elektronikusan,akár élőszóban távbeszélőn.Ez a mechanikus sorompó nem automata,tehát kezeléséhez emberi erő szükséges!Ebből következik,hogy a sorompó kezelőjét a közlekedő vonatokról szükséges értesíteni!Ezt egy normál állomáson,az adott forgalmi szolgálattevő teszi meg,de egy Köfi vonalon ez kinek a feledata?Netán a Köfi-Köfe monitorokat figyeli a sorompókezelő?Ha valamely rendkívüli esemény következik be az adott vasúti átjáróban,a vonatok személyzetét ki,és milyen formában értesíti?Ha ezeket a dolgokat összevetjük,már nem is tűnik ez a megoldás olyan biztonságosnak!
|
|
Herceghalom
MAVfan, 2013.06.27 16:00.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mivel a vágányokról nincs fénykép, ezért én megmondom, hogy ezen az állomáson a két vágányon kívül még plusz négy vágány, és persze két lámpákkal ellátott peron csatlakozik.
|
|
Kádárta
dani, 2013.06.27 08:20.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pedig érdekes, amikor én utaztam sárbogárdra, sárszentágotán sincs menetrendszerinti megállás,de mégis kérésre a vonat vagy 2-3 km/h-ra lassított, az idős bácsi "leugrott".És a vonat ment tovább. 5 mp ha volt az egész.
|
|
Kádárta
Aron, 2013.06.27 06:29.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos mar nem tudok Kádártán leszállni a vonatról, pedig sokszor használtam busz helyett, söt sokkal jobb volt Fehérvár irányából. Nem értem hogy miért törölték a fél perces megállást.
|
|
Fonyód
Adani, 2013.06.27 06:28.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az még hagyján, de idén év elején is, megvolt a 100-as fővonalon Szemeretelepen a szakállas sorompó 10 percen túli zárva tartással, kb. 5 év kellett hozzá, hogy az odarakott fénysorompó végre működjön, de hozzátartozik, hogy nem a vasút hanem az NKH sara volt, ők nem engedték beüzemelni.
|
|
Fonyód
Balazs177, 2013.06.27 00:51.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezért érdekes a Magyar kiràlyi vasút.A legkorszerűþb technika mellett fenntartják a legrégebbi berendezéseket is.Ez az egyre jobban terjeszkedő kistestvérnél szinte elképzelhetetlen!
|
|
Fonyód
fizolt, 2013.06.27 00:27.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha fura is, nem egyedi. A 71-esen is van a KÖFI-s állomások után tekerős sorompó, és Szegeden is helyszíni váltókkal dolgoznak, a KÖFI irányítóközpont mellett.
|
|