Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 228 ] [ 229 ] [ 230 ] [ 231 ] [ 232 ] [ 233 ] [ 234 ] [ 235 ] [ 236 ] ...   Utolsó Következő

Kőszeg-Sörgyár    djlacee, 2013.07.01 22:33.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kicsit távolabb a határ felé ilyen dolgok vannak az egyik keresztutca burkolatában
 
Kőszeg    djlacee, 2013.07.01 22:30.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lett egy kis Európa is az állomáson
 
Pálmatér    Adani, 2013.07.01 14:30.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, a "nyilas tábla" sincs már kint, sok évig feleslegesen lassítottak itt a vonatok a nem őrzött váltó miatt.
 
Lajosmizse    fizolt, 2013.06.30 12:44.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásnak négy átmenővágánya van, átmenő fővágánya a második, a kezdőpont felőli oldalon három csonkavágány van, valamint itt található a tekerős sorompó, amit a kettes őrhely váltókezelője működtet. Az állomáson váltózárkulcs-azonosító biztosító berendezés van, nem biztosított alak bejárati jelzőkkel. A végpont felőli oldalon, de a bejrati jelzőn kívül fénysorompó üzemel, ami az állomás felől fényjelzővel van fedezve. Jelenleg a Budapest felőli vonatok kitérőbe, a harmadik vágányra, míg a Kercskemét felőliek egyenesbe, a második vágányra jönnek.
Az állomáson egy vízdaru maradványai, és egy víztorony mellett a Kocsiszolgálat épülete is megtalálható.
 
Zalaszentiván-Kisfaludpuszta    ROCOman, 2013.06.30 11:20.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás helyszínrajza. Megjelent a Vasút&Modell című újság 2013. évi tavaszi számában.
 
Kecskemét alsó    fizolt, 2013.06.30 00:42.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson nyolc vágány van, átmenő fővágány (Kecskemét-Fülöpszállás) a negyedik. az állomáson váltózárkulcs-azonosító öszvér berendezés üzemel, biztosított fény bejárati, és közös kijárati jelzőkkel, amiket a váltókezelői őrhelyekről állítanak. A kezdőpont(ok) felőli oldalon az állomás fölött közúti felüljáró, a végpont felőli oldalon fény, és fénysorompóval biztosított útátjáró van. Az egykori nagy tehetrforgalom miatt az állomásépülettől Kecskemét felé gyalogos felüljáró van, amit rossz állapota és kihasználatlansága miatt lezártak. Tehervonati kiszolgálás általában hétfőn, szerdán és pénteken van, egyébként az állomás kihalt. Az állomásépület jó állapotban van, a váróteremre is igaz ez, amit a nap nagy részében zárva tartanak. Az állomás épületei mellett rakodóterület van, ahonnan több csatornafedőt is elloptak. Az állomáson forgalmi szolgálattevő és két váltókezelő teljesít szolgálatot.
 
Klábertelep    fizolt, 2013.06.29 22:02.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A váltókat kibontották, a figyelmeztető jeleket eltávolították, a rakodóvágány maradványait és egy vágányzáró sorompót meghagytak.
 
Balatonfenyves GV    Petrás Bence, 2013.06.29 21:31.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
GV 5733-as C50-es, személyvonatával az állomáson.
2013. 06. 29.
 
Balatonfenyves GV    Petrás Bence, 2013.06.29 21:30.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
GV 5727-es C50-es a vontatási telephelyen.
2013. 06. 29.
 
Balatonfenyves GV    Petrás Bence, 2013.06.29 21:27.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mk48 2008 a vontatási telephelyen.
2013. 06. 29.
 
Balatonfenyves GV    Petrás Bence, 2013.06.29 21:26.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Kecskeméti kocsi a vontatási telephelyen.
2013. 06. 29.
 
Balatonfenyves GV    Petrás Bence, 2013.06.29 21:24.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezüst Nyíl Sínautóbusz a vontatási telephelyen.
2013. 06. 29.
 
Zalaszentiván régi    Balazs177, 2013.06.29 13:26.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lehet,hogy ő maga sem tudta ez milyen épület volt egykor!
 
Zalaszentiván régi    Cseke Zoltán, 2013.06.29 10:26.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nahát, 2 éve, amikor a környék állomásait jártam be, pont ebben az épületben szálltam meg, mondtam a szállásadónak, hogy mi járatban vagyok, de nem mondta volna, hogy akkor a lehető legjobb helyen, a régi állomásépületben szálltam meg. Megérkezés után földrengéshez hasonló robajjal jött egy Szergejes teher Szombathely felől, de azért minden egybenmaradt.
 
Fonyód    Balazs177, 2013.06.28 11:48.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy témába vágó 2011-es IHO cikk:http://iho.hu/hir/fonyodrol-iranyitjak-a-del-balatoni-forgalmat-111117
 
Pálmatér    VT22, 2013.06.28 10:23.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Rosszul tudod, a váltókat is kiszedték.
 
Pálmatér    MAVfan, 2013.06.28 09:13.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A váltó meg a lámpák is megvannak még de a vágány többi részét elbontották.
 
Fonyód    Endre, 2013.06.28 00:44.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Azt azért szögezzük le, hogy az ilyen jellegű (állomási) sorompók gyakorlatilag mindig függésben vannak a biztosítóberendezéssel, azaz ha nincs lezárva, nincs szabad fény a jelzőn a vonatnak. Tehát a biztonság nem sérül, legfeljebb anakronizmusnak hat. Fonyód egyébként csak felügyelt, de nem távvezérelt állomás, tehát van saját szolgálattevője.
 
Szeged-Rókus    Magyarnaba, 2013.06.27 22:42.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vége a sötétben botorkálásnak Rókuson. Az állomáson ezekben a napokban peronvilágítás épül. Azt hiszem jó 20 évre visszamenőleg ez az első érdemi fejlesztés Rókuson. (A peron egy-egy méteres sávjának néhány évvel ezelőtti térkövezését önkényesen nem számítom ide.)
 
Orosháza alsó    MAVfan, 2013.06.27 21:55.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezt a megállót is említi a 2011-es vasúti térkép.
 
Pusztaszenttornya    MAVfan, 2013.06.27 21:53.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bár a 2011-es vasúti térképen még szerepel ez a mh.
 
Fonyód    fizolt, 2013.06.27 21:19.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mivel a KÖFI-központ fonyódon van, nem nagy ügy értesíteni a sorompókezelőt.
De messze nem ez a sorompó a MÁV legnagyobb problémája, amire nem is próbálnak megoldást találni.
 
Fonyód    András, 2013.06.27 19:33.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez is csak a MÁV-nál fordulhat elő: egy automatizált vasútvonalon üzemben tartanak egy tekerős sorompót. A pénztelenség, a trehányság és a felelőtlenség mintaképe. Miféle közlekedésbiztonság ez, hogy nem kapcsolják ki az emberi tényezőt egy távirányítással működő vonalon?
 
Fonyód    Harpi, 2013.06.27 16:25.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A témához kapcsolódva!Ez a mechanikus sorompó további kérdéseket vet fel.Ugye ez egy Köfi-Köfe vonal,ahol a kijelölt Köfi központokban lévő forgalomirányítók kérik,és adják egymásnak az engedélyt,akár elektronikusan,akár élőszóban távbeszélőn.Ez a mechanikus sorompó nem automata,tehát kezeléséhez emberi erő szükséges!Ebből következik,hogy a sorompó kezelőjét a közlekedő vonatokról szükséges értesíteni!Ezt egy normál állomáson,az adott forgalmi szolgálattevő teszi meg,de egy Köfi vonalon ez kinek a feledata?Netán a Köfi-Köfe monitorokat figyeli a sorompókezelő?Ha valamely rendkívüli esemény következik be az adott vasúti átjáróban,a vonatok személyzetét ki,és milyen formában értesíti?Ha ezeket a dolgokat összevetjük,már nem is tűnik ez a megoldás olyan biztonságosnak!
 
Herceghalom    MAVfan, 2013.06.27 16:00.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mivel a vágányokról nincs fénykép, ezért én megmondom, hogy ezen az állomáson a két vágányon kívül még plusz négy vágány, és persze két lámpákkal ellátott peron csatlakozik.
 
Kádárta    dani, 2013.06.27 08:20.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pedig érdekes, amikor én utaztam sárbogárdra, sárszentágotán sincs menetrendszerinti megállás,de mégis kérésre a vonat vagy 2-3 km/h-ra lassított, az idős bácsi "leugrott".És a vonat ment tovább. 5 mp ha volt az egész.
 
Kádárta    Aron, 2013.06.27 06:29.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos mar nem tudok Kádártán leszállni a vonatról, pedig sokszor használtam busz helyett, söt sokkal jobb volt Fehérvár irányából. Nem értem hogy miért törölték a fél perces megállást.
 
Fonyód    Adani, 2013.06.27 06:28.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az még hagyján, de idén év elején is, megvolt a 100-as fővonalon Szemeretelepen a szakállas sorompó 10 percen túli zárva tartással, kb. 5 év kellett hozzá, hogy az odarakott fénysorompó végre működjön, de hozzátartozik, hogy nem a vasút hanem az NKH sara volt, ők nem engedték beüzemelni.
 
Fonyód    Balazs177, 2013.06.27 00:51.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezért érdekes a Magyar kiràlyi vasút.A legkorszerűþb technika mellett fenntartják a legrégebbi berendezéseket is.Ez az egyre jobban terjeszkedő kistestvérnél szinte elképzelhetetlen!
 
Fonyód    fizolt, 2013.06.27 00:27.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha fura is, nem egyedi. A 71-esen is van a KÖFI-s állomások után tekerős sorompó, és Szegeden is helyszíni váltókkal dolgoznak, a KÖFI irányítóközpont mellett.
 
Előző Első    ... [ 228 ] [ 229 ] [ 230 ] [ 231 ] [ 232 ] [ 233 ] [ 234 ] [ 235 ] [ 236 ] ...   Utolsó Következő