Vác
vpeti, 2013.07.14 22:28.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csakis aluljáróval lehet a késéseket lefaragni, mert akkor nem kell arra várnia a vonatnak, hogy előtte rohanjanak keresztbe az emberek, így csökkenhetnek a késések! Na meg az aluljárón keresztül a város másik felére is könnyedén el lehet jutni közvetlenül a peronokról!
|
|
Tarcal
Zsolt, 2013.07.14 19:20.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2013.07.15. Megkezdődött az állomás végponti átjárójának korszerűsítése.
|
|
Abonyi út
MadThrasher, 2013.07.14 17:16.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdv! Két kérdésem lenne ezzel a megállóhellyel kapcsolatban.
1) Elsőként a nevének eredete érdekelne. Szolnok külterületén található a megállóhely, mellette nagyjából 1 km-re egy transzformátortelep, amellett a 32-es főút van. Viszont az az út nem Abonyba vezet, mint ahogyan a ténylegesen létező Abonyi út nevű közút sem erre fut. Akkor miért ez lett a neve Ugar vagy Eresztő(-)halom helyett? Előbbi a terület hivatalos megnevezése, utóbbira pedig régebbi dokumentumokban találtam példát.
2) A kialakulása is érdekes lenne. Avagy melyik volt előbb: az "Abonyi út" (vagyis a környékbeli tanyák), vagy a vasút? Tehát a nyomvonalat építették ki úgy, hogy érintse ezt a részt, vagy miután kiépültek a vágányok, azután jelentek meg a tanyák?
Köszönöm előre is!
|
|
Erdőkertes
Pifta, 2013.07.14 07:03.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekes, hogy Erdőváros volt a neve, tudtommal sohasem volt város
|
|
Csomád
Pifta, 2013.07.14 06:59.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, lakik egy család az épületben
|
|
Alagimajor
Pifta, 2013.07.14 06:53.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Engem érdekelne, hová megy az a pár ember, aki leszáll. Mert az M2-es van mellette csak. Annaka túloldalán néhány elhagyatott épület.
|
|
Vonyarcvashegy
peron, 2013.07.12 13:49.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson a vonatról leszállva végig kell a peronon menned Keszthely irányába. A végén ott lesz a strandbejáró.
|
|
Vonyarcvashegy
ili, 2013.07.12 13:37.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
milyen messze van a strand a vasutállomástól?
|
|
DCM elágazás
fizolt, 2013.07.11 17:23.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt ágazik ki a 75-ös vonalból a Dunai Cement és Mészműbe vezető vágány, az elágazás vonóvezetékes váltóit, és a fényjelzőket a Vác állomás biztosítóberendezésével szerkezeti függésben lévő biztosítóberendezésről állítja a szolgálati hely váltókezelője.
|
|
Nyékládháza
raps, 2013.07.11 16:12.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kavicsbányai fuvarok (Lasselsberger kft ipv): -Hódmezővásárhely, asa kft
-Mezőtúr,közforgalmú rakodó terület
-Komoró,közforgalmú rakodó terület
-Fűzfőgyártelep, víz-tech kft ipv.
-Nyíregyháza ???
|
|
Felsőgalla
Petrás Bence, 2013.07.10 21:32.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt forgatták 1977-ben a Két pisztolylövés című sorozatot. A filmben az állomás még Tatabánya-felső néven szerepel.
|
|
Alsósomlyó
Vektor, 2013.07.10 19:36.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekesnek találom ezt a megálló ügyet. Talán választ is adtok a kérdésemre, avagy ez a megálló maga a válasz. A 80-as évek végén, 90-es évek elején emlékek vannak arról, hogy Szabadbattyánt elhagyva a vonatból lehetett látni egy vasúti átjárót. Még Polgárdi-ipartelepek előtt. hangsúlyozom: nem az ipatelepi vasúti átjáróról van szó. Nos, ezen átjáró mellett Tapolcának menet, Szabadbattyán felől, le a Balaton irányába, a jobb oldalon volt egy őrház. Inkább lakóház, mert emlékeim szerint látható volt, hogy lakták. Ennek más nincs nyoma tudomásom szerint. ezen őrházhoz tartozott egy csapórudas sorompó, külön kolomp-berendezéssel, amely nem a rúdhoz volt közvetlenül felszerelve, hanem a lánc külön alsó dobozba ment be és onnan jött ki a sorompók felé. Az érdekessége, hogy mintha távolból kezelték volna, mert drótot lehetett egy darabon látni. De: nem Szabadbattyántól. A kolomp a menetirány szerinti bal oldalon volt Tapolcának menet, szemben az őrházzal. ezért is érdekes a távolból történő tekerés... honnan? Nos, a kérdésem az, hogy akkor ez volt az itt leírt állomás, avagy az megint más volt?
|
|
Rákosliget
jocodoki, 2013.07.10 08:57.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A jelzett kis üzlet már ji két éve zárba van.Igy jehyet itt már nem lebet váltani.
|
|
Tótkomlós
fizolt, 2013.07.09 23:08.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy 2008-ban készült videó az állomásról: https://www.youtube.com/watch?v=Hdqs5IloCL4
|
|
Körösnagyharsány régi
dani, 2013.07.09 16:22.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mikor indul újra a forgalom rajta?Már elmúlt július 1?
|
|
Körösnagyharsány régi
Capars Dávid, 2013.07.09 11:38.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Apám! Nem hittem volna, hogy a világ végénél is van végebb.
Egyébként Körösnagyharsánynál a vonatból látszik Körösszeg várának 24 m magas lakótornya: https://maps.google.hu/maps?ll=47.042975,21.671423&spn=0.006171,0.016512&t=h&z=17&lci=com.panoramio.all
És Nagyvárad felől Körösszegig újraindulhat a vasút napi 5 párral: http://tren.transira.ro/Noutati/Noutati.htm
|
|
Pápa
tiborneboda, 2013.07.08 19:22.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
villamosítsátok már pápa vasútját.
|
|
Sopronkeresztúr
tornádó, 2013.07.05 18:54.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezt azért nem mondanám.Ezek a szerkesztők által készített képek komoly objektívekkel készülnek,amelyek nem igazán alkalmasak épületek torzításmentes fotózására,hanem sok minden egyébre.pld.természetfotó,kiragadott csoportkép szuper közeli képek stb,készítésére.Ha megfigyeljük az ilyen objektívekkel készült épületfotókat hát igencsak nagy torzítású képeket láthatunk,míg egy szerényebb objektívvel készült kép szinte tökéletesen visszaadja az eredeti hatást.
|
|
Petárda
cd196, 2013.07.05 16:44.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez nem vasúti épület, ugye? http://goo.gl/maps/hJxDF Hasonló arányai vannak, de nagyobb az alapterülete, mint a felvételi épületé.
|
|
Sopronkeresztúr
gáborka, 2013.07.05 15:33.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szuper lett a kezdőkép,ahogy a többi most lecserélt is!
|
|
Fürged
cd196, 2013.07.05 10:01.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Imre/budaimi!
A Freeweb elpucolt minden oldalt, ami nem reagált valami ócska konverziójukra. Légyszi, töltsd föl egy komolyabb helyre a képeket!
|
|
Felsőnyék
cd196, 2013.07.05 09:59.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felvételi épület két nagy fa mögött állt, amik a ma látható Bing- és Google-műholdfotóról (utóbbi: 2011. máj. 14.) is látszanak.
Az épületről a kivilágítható névtábla a 2000-es évek közepén tűnt el, jóval a bontás előtt.
|
|
Pozsony
Balazs177, 2013.07.05 09:01.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A POHÉV története:http://www.pozsonyikifli.sk/hu/Friss-kifli/Tortenelem/Becsi-villamos-P-O-H-E-V-tortenete.html
|
|
Tátrafüredek
ROCOman, 2013.07.05 05:41.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1918. évi hivatalos menetrendben Tátrafüredek néven szerepel.
|
|
Tátrafüredek
atidas, 2013.07.04 21:26.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás neve TÁTRAFÜRED! Nem értem a többesszámot "Tátrafüredek" (?) nem is hangzik jól! Egyébként én térképek szerint eddig Ótátrafüred-nek ismertem.
|
|
Lepsény felső
ROCOman, 2013.07.03 19:36.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vörös László képei az egykori megállóhelyről:
https://picasaweb.google.com/117980746194049678437/LepsenyFelso?noredirect=1
|
|
Érd felső
Adani, 2013.07.03 15:10.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jobb később mint soha, Barosstelepnél már elkéstek, azt a megállót már teljesenszétverték.
|
|
Kecskemét-Máriaváros
Markus, 2013.07.03 14:39.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
@Magyarnaba: Már csak egy peronszerűség kellene, hogy ne a Bz hasa alól kelljen felmászni.
|
|
Lajosmizse alsó
Markus, 2013.07.03 14:34.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóban új, korszerű térvilágítást telepítettek 2013 júniusában.
|
|
Nagymaros
dani, 2013.07.03 11:14.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://www.youtube.com/watch?v=0wGtzcJA_Bw
A nagymarosi vasúti baleset.
|
|