Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 378 ] [ 379 ] [ 380 ] [ 381 ] [ 382 ] [ 383 ] [ 384 ] [ 385 ] [ 386 ] ...   Utolsó Következő

Zalakomár    Miklós, 2011.05.31 14:40.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kérdésem: Ez volt régen Komárváros állomás?
 
Jánossomorja    Lepesi ZL, 2011.05.31 11:16.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Anno, amikor "egy kissé" nagyobb volt a teherforgalom és már kész volt a Hegyeshalom - Rajka közötti villamosítás nagy problémát okozott Hegyeshalomban és Rajkán is a gyékényesi kilépő vonatok géprevárása illetve a be nem hozott vovanok jánosssomorjai vagy mosonszolnoki várakoztatása. Ezért Mosonszolnokig kiépítették a felsővezetéket és gyakorlatilag előre, illetve ki lehetett vinni a vonatokat, majd a dizel gép (villany) vihette tovább nem kellett a határállomásokat terhelni.
Hát egyszerűen ennyi.
Ide még vasúttörténeti érdekesség, hogy ezzel a szombathelyi igazgatóság kettő állomásán is volt villamos vontatás, ugyanakkor az igazgatóság egyéb területén még nem. (a másik szombathelyi állomás Keszthely volt, ahol volt már villany)
Lepesi ZL
 
Miskolc-Dorottya utca    Pitta7, 2011.05.30 23:15.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az aznapi utolsó vonat érkezése után körüljár (ez látható a képen), majd szerelvénymenetként távozik a "fűtőházba".
 
Garadna    Pitta7, 2011.05.30 23:12.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
a kisvasútra jellemző, egyetlen másik kisvasútra sem jellemző személyvagonok egyikének belseje Garadna állomáson ("nagy MÁV" kocsi)
 
Sátoraljaújhely    Petrás Bence, 2011.05.30 23:08.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt forgatták a Fügefalevél című magyar filmet. A filmben az állomás Halmaz néven szerepel.
A filmben a Hegyközi kisvasút is szerepel egy pillanatra!
 
Lillafüred    Pitta7, 2011.05.30 23:06.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pár perccel később a garadnai személyvonat bújik ki a felső alagútból.
 
Lillafüred    Pitta7, 2011.05.30 23:03.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lillafüred állomás Garadna felőli bejárata, szemben a Lillafüred utáni, második alagúttal.
 
Papírgyár    Pitta7, 2011.05.30 22:59.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A ritkán használt Papírgyár állomás felső váltója, ami a kép készítése idején pont használatban volt, egy szerelvényt tároltak itt (a földcsuszamlás miatt elérhetetlenné vált a fűtőház, azért tároltak itt járműveket).
 
Papírgyár    Pitta7, 2011.05.30 22:54.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 2010-es árvíz során Papírgyár alatti földcsuszamlás miatt több tíz méter hosszon járhatatlanná vált a pálya, ami miatt a felső szakasz is elszakadt a hálózattól. Ezt az elmosást csak kb. fél év alatt javították ki, addig a vonatok Papírgyár-Garadna között közlekedtek, illetve egy darabig csak Papírgyár és Lillafüred között (bár volt időszak, amikor sehol nem járt vonat).
 
Puskaporos    Pitta7, 2011.05.30 22:45.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Papírgyár és Puskaporos között lévő Mély-völgyi híd, amely Magyarország leghosszabb és legmélyebb kisvasúti völgyhídja (tudomásom szerint).
 
Újmassa-Őskohó    Pitta7, 2011.05.30 22:41.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ugyanez Garadna felé tekintve. Az áradat cseppet sem kímélte a pályát.
 
Újmassa-Őskohó    Pitta7, 2011.05.30 22:38.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Olyan erős volt az áradó patak, hogy még a sínekre lerögzített talpfákból el is vitt egyet-kettőt. (Itt a sínek alatt kb. 1 méteres víz van!)
 
Újmassa-Őskohó    Pitta7, 2011.05.30 22:35.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Volt egy hatalmas töltéselmosás is Fazola-kohó után (ahol egyébként minden árvíz során kimossa a víz az ágyazatot a sínek alól), legfőképpen emiatt nem közlekedhettek a vonatok a kép készítésének idején Garadnáig.
 
Újmassa-Őskohó    Pitta7, 2011.05.30 22:31.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A rakodó víz alatt (Garadna felé tekitünk).
 
Újmassa-Őskohó    Pitta7, 2011.05.30 22:30.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az előbbi útátjáró Miskolc felé tekintve. Az árvíz miatt az egyébként a sűrű növényzettől eltakart rakodó is láthatóvá vált.
 
Újmassa-Őskohó    Pitta7, 2011.05.30 22:27.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Fazola-kohó alatti szomorúi rakodó előtti, a jávorkúti út útátjárója víz alatt. Garadna felé tekitünk.
 
Közép-Garadna    Pitta7, 2011.05.30 22:18.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az előbbi helytől nem messze pedig a hordalék több méter hosszan teljesen betemette a vágányokat (innen egyenesen tovább haladva kb. 100 m-re található Közép-Garadna megállóhely).
 
Közép-Garadna    Pitta7, 2011.05.30 22:14.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Néhány helyen olyan helyekről is víz folyt, ahonnan egyébként nem folyna semmi. A hordalék betemetett egy útátjárót és egy váltót (a fővágánytól balra található az ebből kiágazó mellékvágány, a hordalék alatt)
 
Garadna    Pitta7, 2011.05.30 22:07.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Helyenként 50-60 cm mélyen hiányzott az alépítmény
 
Garadna    Pitta7, 2011.05.30 22:06.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Garadna állomás a 2010 májusi árvizek után. A Garadna-patak ezúttal már az állomásban is tett károkat, látszik a hordaléklerakás és az ágyazat kimosása a sínek környékén.
 
Lillafüred    Pitta7, 2011.05.30 21:45.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
az előbbi szerelvény a lillafüredi deltában pihenés közben
 
Lillafüred    Pitta7, 2011.05.30 21:40.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
D02 510 halad a lillafüredi Görbe-hídon Lillafüred állomás felé a Lillafüred-Garadna betétjárattal (május és szeptember között közlekedik hétköznapokon)
 
Tiszaug régi    Adani, 2011.05.30 18:00.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépület a 2000-es évek elejéig lakott volt azóta lakatlan és lassan pusztul. A hídnál lévő őrház megvan, de teljesen kifosztva. A túloldalt is volt egy ugyanilyen őrház ezt az új híd építésénél bontották el.
 
Kisköre-Tiszahíd    Adani, 2011.05.30 17:54.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hogyan van itt megoldva az irányváltás? Ahogy elnézem a híd csak egy sáv széles, tehát két kocsi nem fér el egyszerre. Hogyan van megoldva a váltakozó irányú forgalom? Közúti jelzőlámpa? Azt látom, h van fénysorompó és félkar tehát vonat esetén azzal zárják le a hidat.

A régi tiszauginál úgy tudom nm volt semmi csak szemre ment a dolog bár ottk ét kocsi elfért csak két kamion nem volt is sokszor ponyvaszakadás meg árurongálás meg ütközés ilyen esetben, mikor mindketten megpróbáltak elmenni egymás mellett. Kisebb gépek és ügyesebb sofőrök teljesen felhúzódva a padkára behajtott tükrökkel éppen elfértek.
 
Jánossomorja    Lennon15, 2011.05.30 16:15.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csak Mosonszolnokig van felsővezeték, itt már nincs.
 
Jánossomorja    Lepesi ZL, 2011.05.30 11:33.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem csak Mosonszolnokig van a felsővezeték?
Mert,ha igen akkor írom a választ (azt tudom).
De, ha véletlenül Jánossomorjáig akkor nem írok semmit.
Lepesi ZL
 
Jánossomorja    magyarnaba, 2011.05.29 23:45.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valaki nem tudja, hogy miért pont eddig az állomásig jön el a felsővezeték?
 
Kisköre-Tiszahíd    kistiger, 2011.05.29 22:14.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon Hangulatos amegálló!
 
Püspökmolnári    charlie, 2011.05.29 08:15.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1949-ben egyesítették Püspöktamási és Rábamolnári településeket, akkor lett a neve a mai Püspökmolnári.
 
Zólyom régi    atidas, 2011.05.28 21:23.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem jó az a leírás, miszerint itt (Zólyom teherpályaudvaron) nem állnak meg a személyvonatok! Megállnak, sőt váltási időszakokban külön motorvonat is jár a személypályaudvarról és vissza! Személyes tapasztalat!
 
Előző Első    ... [ 378 ] [ 379 ] [ 380 ] [ 381 ] [ 382 ] [ 383 ] [ 384 ] [ 385 ] [ 386 ] ...   Utolsó Következő