Zalakomár
Miklós, 2011.05.31 14:40.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kérdésem: Ez volt régen Komárváros állomás?
|
|
Jánossomorja
Lepesi ZL, 2011.05.31 11:16.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Anno, amikor "egy kissé" nagyobb volt a teherforgalom és már kész volt a Hegyeshalom - Rajka közötti villamosítás nagy problémát okozott Hegyeshalomban és Rajkán is a gyékényesi kilépő vonatok géprevárása illetve a be nem hozott vovanok jánosssomorjai vagy mosonszolnoki várakoztatása. Ezért Mosonszolnokig kiépítették a felsővezetéket és gyakorlatilag előre, illetve ki lehetett vinni a vonatokat, majd a dizel gép (villany) vihette tovább nem kellett a határállomásokat terhelni.
Hát egyszerűen ennyi.
Ide még vasúttörténeti érdekesség, hogy ezzel a szombathelyi igazgatóság kettő állomásán is volt villamos vontatás, ugyanakkor az igazgatóság egyéb területén még nem. (a másik szombathelyi állomás Keszthely volt, ahol volt már villany)
Lepesi ZL
|
|
Miskolc-Dorottya utca
Pitta7, 2011.05.30 23:15.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az aznapi utolsó vonat érkezése után körüljár (ez látható a képen), majd szerelvénymenetként távozik a "fűtőházba".
|
|
|
Garadna
Pitta7, 2011.05.30 23:12.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a kisvasútra jellemző, egyetlen másik kisvasútra sem jellemző személyvagonok egyikének belseje Garadna állomáson ("nagy MÁV" kocsi)
|
|
|
Sátoraljaújhely
Petrás Bence, 2011.05.30 23:08.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt forgatták a Fügefalevél című magyar filmet. A filmben az állomás Halmaz néven szerepel.
A filmben a Hegyközi kisvasút is szerepel egy pillanatra!
|
|
Lillafüred
Pitta7, 2011.05.30 23:06.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pár perccel később a garadnai személyvonat bújik ki a felső alagútból.
|
|
|
Lillafüred
Pitta7, 2011.05.30 23:03.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lillafüred állomás Garadna felőli bejárata, szemben a Lillafüred utáni, második alagúttal.
|
|
|
Papírgyár
Pitta7, 2011.05.30 22:59.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A ritkán használt Papírgyár állomás felső váltója, ami a kép készítése idején pont használatban volt, egy szerelvényt tároltak itt (a földcsuszamlás miatt elérhetetlenné vált a fűtőház, azért tároltak itt járműveket).
|
|
|
Papírgyár
Pitta7, 2011.05.30 22:54.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 2010-es árvíz során Papírgyár alatti földcsuszamlás miatt több tíz méter hosszon járhatatlanná vált a pálya, ami miatt a felső szakasz is elszakadt a hálózattól. Ezt az elmosást csak kb. fél év alatt javították ki, addig a vonatok Papírgyár-Garadna között közlekedtek, illetve egy darabig csak Papírgyár és Lillafüred között (bár volt időszak, amikor sehol nem járt vonat).
|
|
|
Puskaporos
Pitta7, 2011.05.30 22:45.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Papírgyár és Puskaporos között lévő Mély-völgyi híd, amely Magyarország leghosszabb és legmélyebb kisvasúti völgyhídja (tudomásom szerint).
|
|
|
Újmassa-Őskohó
Pitta7, 2011.05.30 22:41.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ugyanez Garadna felé tekintve. Az áradat cseppet sem kímélte a pályát.
|
|
|
Újmassa-Őskohó
Pitta7, 2011.05.30 22:38.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Olyan erős volt az áradó patak, hogy még a sínekre lerögzített talpfákból el is vitt egyet-kettőt. (Itt a sínek alatt kb. 1 méteres víz van!)
|
|
|
Újmassa-Őskohó
Pitta7, 2011.05.30 22:35.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Volt egy hatalmas töltéselmosás is Fazola-kohó után (ahol egyébként minden árvíz során kimossa a víz az ágyazatot a sínek alól), legfőképpen emiatt nem közlekedhettek a vonatok a kép készítésének idején Garadnáig.
|
|
|
Újmassa-Őskohó
Pitta7, 2011.05.30 22:31.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A rakodó víz alatt (Garadna felé tekitünk).
|
|
|
Újmassa-Őskohó
Pitta7, 2011.05.30 22:30.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az előbbi útátjáró Miskolc felé tekintve. Az árvíz miatt az egyébként a sűrű növényzettől eltakart rakodó is láthatóvá vált.
|
|
|
Újmassa-Őskohó
Pitta7, 2011.05.30 22:27.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Fazola-kohó alatti szomorúi rakodó előtti, a jávorkúti út útátjárója víz alatt. Garadna felé tekitünk.
|
|
|
Közép-Garadna
Pitta7, 2011.05.30 22:18.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az előbbi helytől nem messze pedig a hordalék több méter hosszan teljesen betemette a vágányokat (innen egyenesen tovább haladva kb. 100 m-re található Közép-Garadna megállóhely).
|
|
|
Közép-Garadna
Pitta7, 2011.05.30 22:14.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Néhány helyen olyan helyekről is víz folyt, ahonnan egyébként nem folyna semmi. A hordalék betemetett egy útátjárót és egy váltót (a fővágánytól balra található az ebből kiágazó mellékvágány, a hordalék alatt)
|
|
|
Garadna
Pitta7, 2011.05.30 22:07.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Helyenként 50-60 cm mélyen hiányzott az alépítmény
|
|
|
Garadna
Pitta7, 2011.05.30 22:06.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Garadna állomás a 2010 májusi árvizek után. A Garadna-patak ezúttal már az állomásban is tett károkat, látszik a hordaléklerakás és az ágyazat kimosása a sínek környékén.
|
|
|
Lillafüred
Pitta7, 2011.05.30 21:45.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
az előbbi szerelvény a lillafüredi deltában pihenés közben
|
|
|
Lillafüred
Pitta7, 2011.05.30 21:40.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
D02 510 halad a lillafüredi Görbe-hídon Lillafüred állomás felé a Lillafüred-Garadna betétjárattal (május és szeptember között közlekedik hétköznapokon)
|
|
|
Tiszaug régi
Adani, 2011.05.30 18:00.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépület a 2000-es évek elejéig lakott volt azóta lakatlan és lassan pusztul. A hídnál lévő őrház megvan, de teljesen kifosztva. A túloldalt is volt egy ugyanilyen őrház ezt az új híd építésénél bontották el.
|
|
Kisköre-Tiszahíd
Adani, 2011.05.30 17:54.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hogyan van itt megoldva az irányváltás? Ahogy elnézem a híd csak egy sáv széles, tehát két kocsi nem fér el egyszerre. Hogyan van megoldva a váltakozó irányú forgalom? Közúti jelzőlámpa? Azt látom, h van fénysorompó és félkar tehát vonat esetén azzal zárják le a hidat.
A régi tiszauginál úgy tudom nm volt semmi csak szemre ment a dolog bár ottk ét kocsi elfért csak két kamion nem volt is sokszor ponyvaszakadás meg árurongálás meg ütközés ilyen esetben, mikor mindketten megpróbáltak elmenni egymás mellett. Kisebb gépek és ügyesebb sofőrök teljesen felhúzódva a padkára behajtott tükrökkel éppen elfértek.
|
|
Jánossomorja
Lennon15, 2011.05.30 16:15.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csak Mosonszolnokig van felsővezeték, itt már nincs.
|
|
Jánossomorja
Lepesi ZL, 2011.05.30 11:33.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem csak Mosonszolnokig van a felsővezeték?
Mert,ha igen akkor írom a választ (azt tudom).
De, ha véletlenül Jánossomorjáig akkor nem írok semmit.
Lepesi ZL
|
|
Jánossomorja
magyarnaba, 2011.05.29 23:45.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valaki nem tudja, hogy miért pont eddig az állomásig jön el a felsővezeték?
|
|
Kisköre-Tiszahíd
kistiger, 2011.05.29 22:14.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon Hangulatos amegálló!
|
|
Püspökmolnári
charlie, 2011.05.29 08:15.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1949-ben egyesítették Püspöktamási és Rábamolnári településeket, akkor lett a neve a mai Püspökmolnári.
|
|
Zólyom régi
atidas, 2011.05.28 21:23.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem jó az a leírás, miszerint itt (Zólyom teherpályaudvaron) nem állnak meg a személyvonatok! Megállnak, sőt váltási időszakokban külön motorvonat is jár a személypályaudvarról és vissza! Személyes tapasztalat!
|
|