Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 379 ] [ 380 ] [ 381 ] [ 382 ] [ 383 ] [ 384 ] [ 385 ] [ 386 ] [ 387 ] ...   Utolsó Következő

Sarkadkeresztúr    KériPetya, 2011.05.28 00:31.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2011. május 01.
 
Vésztő    KériPetya, 2011.05.28 00:29.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hát... ennyi.
 
Porva-Csesznek    Z. Kálmán, 2011.05.27 23:36.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása

A CUHA-MENTI BAKONYVASÚT SZÜLETÉSÉNEK 115. ÉVFORDULŐJA
(A MÁV 11. sz. vasút vonala.)

Ma még működő vasút vonal. Ma még menetrend szerinti személy vonatok közlekednek rajta. Kérdés, hogy meddig A közösségi közlekedés átalakításával kapcsolatban több mint 1000 km. vasútvonal megszüntetéséről lehet olvasni.
Na de ne fessük az ördögöt a falra. Ne siránkozzunk. Inkább ünnepeljünk mi is.

Katt. Ide:
http://www.bakonyvasut.hu/index.php


 
Alsóörs    Isti, 2011.05.27 22:18.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
van itt egy fordító is, romokban, az állomás nyugati oldalánál, majd ha lesz lehetőségem, készítek fotót
 
Paládicspuszta    István, 2011.05.27 16:34.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ükapám itt volt állomásfőnök az 1900-as évek elején, az akkori uradalom tulajdonosa hívta át Abonyból.
 
Budapest-Déli    Lennon15, 2011.05.27 16:07.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bezárásra kerülhet a Déli pályaudvar, igen nagy esély van rá, sajnos! :(

http://nol.hu/gazdasag/_megszunhet_a_deli_palyaudvar
 
Tiszaszentmárton    thomas, 2011.05.27 10:11.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A nagy fűben található betonozott részen állt valamikor az állomásépület.
A karos jelzők egy pár éve még megvoltak, és a rakodóvágány kiágazási váltója is ott rozsdásodott lezárva.
Majd megszüntették a kiágazást, ekkor távolították el a jelzőárbócokat és a váltót.
Hézag nélküli vágányt építettek erre a rövid szakaszra.
A Tisza hídján folyik az összes széles nyomtávú forgalom Magyarország és Ukrajna, valamint a FÁK országai között.
 
Drávasztára-Zaláta    M.T., 2011.05.26 22:47.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ma jártam ott, de szinte semmit sem találtam. Egy kb. 1x1 méternyi téglafalmaradványt és egy háromlyukú alátétlemezt sikerült felfedezni. A növényzet dzsungelnyi, a csalánbokrok agresszívek. Valóban, itt csak a vegetáció beindulása előtt érdemes kutatni.
A 100 méteres híd lábait is erősen körbeveszi a növényzet.
A töltésen viszont lehet biciklizni egy nyomon. Láthatóan motorral járnak arra.
 
Dalmand    Rácz Gergely, 2011.05.26 19:49.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Vörösegyházára vezető kisvasút (fontos: nem gazdasági, hanem erdei vasút volt, az erdészet tulajdonában) össze volt kötve a Dombóvári GV-vel is.
 
Diósgyőr-Vasgyár    daemon017, 2011.05.26 14:43.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A pályaudvar vágányai televannak vagonokkal jelenleg, köztük a vasútörség személykocsiaival is. Valószínűleg a MÁV-nál járműtárolási gondok keletkeztek, vagy Miskolc-Rendező vágányait ujítják fel.
 
Bodajk felső    alba, 2011.05.26 10:45.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
MÁV-nak volt (talán van is)Bodajk és Balinka között egy turistaháza. 80-as években jártam ott MÁV gyermeknapon. Fehérvárról indult a külünvonat (púpos + 4-5 BHV kocsi).
 
Pákozd    alba, 2011.05.26 10:13.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szükséges a pálya állapotának felmérése, mivel Lovasberényig még járható. Évente egy-két alkalommal turistákat szállító személyvonat is közlekedik. Pár éve nyár elején a gyomírtó vonatot láttam Csalánál. De nagy csodát nem kell várni a vasúttal kapcsolatban...
 
Fehérvárcsurgó    kari, 2011.05.26 08:42.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Miért nem áll meg a vonat Fehérvárcsurgón?
 
Kiscséripuszta    Mct, 2011.05.26 07:02.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mérőkocsi a 17-es Nohabbal 2011.06.25-én 15 óra körül a 3. vágányon.
 
Porva-Csesznek    Z. Kálmán, 2011.05.26 00:14.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy kis nosztalgia.

Ahhoz, hogy Porva-Csesznek állomáshoz fűződő emlékeim a nálamnál jóval fiatalabbaknak is érthetőek legyenek, néhány szóban vázolom az akkori társadalmi viszonyokat. Abban az időben Magyarország államformája Népköztársaság volt. A munkásosztály bitorolta a hatalmat. A hatalom birtokosa pedig a négy évenként kiirt választásokon kb. 98 %-os győzelmet aratott. Tehát abban az időben kezdett kialakulni az úgynevezett gulyáskommunizmus. (Amit az utóbbi időben mintha vissza sírnánk.) Mivel e vasútvonal egyik végén ott volt a több ezer munkást foglalkoztató iparváros Győr, az itt foglalkoztatott munkás kollektívák (akkor divatos nevük szerint szocialista brigádok) hamar felfedezték Porva-Csesznek vasútállomást mint nagyon kézenfekvő hévégi kiránduló helyet. A restiben debreceni kolbász és kőbányai világos volt kapható bőven, (köbányai világos = 3 Ft/üveg) na meg hoztak is magukkal bográcsot és miegymást. Szombat reggel leutaztak Porva-Csesznekre, egy éjszakára felverték a sátrakat a Cuha patak partján, majd beleordítottak a bús magyar éjszakába, vasárnap délután pedig pánikszerűen távoztak. Gondolom hétfőn a nagy sikerű eseményt bejegyezték a Szocialista Brigád Naplóba, melyet a brigád minden tagja aláírt (akkor is ha nem volt jelen.)bizonyítandó a kollektíva összetartozását.
(Az ilyen és ehhez hasonló akciókat a mai kaptalista viszonyok között mittng-nek illik nevezni.)

Na de annak idején nagyon népszerű volt a különböző iskolák, technikumok, leginkább ipari tanuló intézetek hosszabb időtartamú nyári táborozások is.. Ahogy ezt sasom48 is említi, őket a nagyobb létszám miatt, nemegyszer különvonatok hozták és vitték a turnus váltások idején. Ilyen volt pl. az egyik rendszeresen itt táborozó a Szegedi Vasútforgalmi Technikum is. Akik szinte minden nyáron, legalább három turnusban, teljes önellátással táboroztak a Cuha patak partján.
Rendszeres nyári vendég volt még egy Gyógypedagógiai Intézet is De legtöbb az egyéni turista volt, közöttük fiatal fiuk, lányok, fiatal párok, baráti társaságok, de nem kevés nyugdíjas is. Volt például egy győri nyugdíjas hölgy, aki lényegében heti gyakorisággal megjelent és Csesznek község irányában egy túrista jelzést követve Gézaháza pusztáig gyalogolt. Abban az időben ott volt egy turista ház ahol megebédelt és némi pihenés után visszatért hozzánk és az esi vonattal haza utazott. Volt rá precedens, hogy az útközben összegyűjtött szelíd gesztenyéből mi is kaptunk némi kóstolót tőle. (Ugyanis a nagyesztergári állami gazdaság szelíd gesztenyését is útba ejtette.)

Abban az időben még nagyon kevés embernek volt személy autója (természetesen trabantja) ezért ez a vasút vonal biztosította a személyforgalmat Győr és a Balaton térsége között. Az akkori vasúti menetrend szerint a vonatok Győrből, Veszprém- külsőn át Balatonfüredig közlekedtek. Hogy ne kelljen átszállni, ezt a győri munkások kívánságára vezette be a MÁV. Volt rá precedens, hogy a nyári hétvégéken a Győr fele közlekedő személy vonatokra a Porva-Cseszneken felszálló utasoknak már nem jutott ülőhely. Manapság ez a veszély nem fenyeget.

Jelenleg ezen a vonalon a személyvonatok Győr – Veszprém között közlekednek. Sőt 2008 – 2009 között az egyik végállomás kb 2- évig Zirc volt. (Ugyanis Zirc – Veszprém között szünetelt a vasúti személy szállítás. Ebben az időben utaztam néhányszor Budapestről Zircre. (Budapestről Veszprémbe vonattal, Veszprém vasúttól Veszprém busz pályaudvarra helyi buszjárattal, Innen pedig a helyközi buszjárattal a zirci busz pu.-ra.) Kérdés továbbra is érvényes: Meddíg marad ez így? ZK.


 
Pákozd    2Kuvik, 2011.05.25 18:58.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon köszönöm. Ez jelentheti azt is, hogy valamit igazgatnak a pályán? Vagy egyszerűen csak el kellett juttatni néhány személyt Kisfaludra/Csalára/Pátkára/Lovasberénybe?
 
Pákozd    alba, 2011.05.25 18:00.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez egy pályafenntartás által használt ún. UDJ (univerzális darus jármű). Alkalmas teherszállításra, vontatásra(200 t-ig), személyszállításra (8 fő).
 
Komárom    2Kuvik, 2011.05.25 16:41.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://www.bumm.sk/55853/komaromban-is-megall-majd-az-intercity.html
 
Sármellék    magyarnaba, 2011.05.25 16:34.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. pályázatot írt ki a Balaton vasúti megközelíthetőségének javítását vizsgáló megvalósíthatósági tanulmány írására.

A dokumentumban külön rész foglalkozik majd Sármellék vasúti elérhetőségének fejlesztésével, illetve Sármellék és Szombathelyi vasútvonal összekötésének lehetőségével.

http://www.nif.hu/hu/hirek/Megvalosithatosagi_tanulmany_keszul_a_Balaton_vasuti_megkozelith
 
Győrszabadhegy    Sanya, 2011.05.25 12:14.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ganz motor érkezett Veszprém felől:2011 05 25-én.
Utasokat már nem szálit, de még szolgálati célra "kiváló".
 
Rákosrendező    Adani, 2011.05.24 21:57.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A sorompóerdő.

A legutolsó lezárt a hírhedt 10 percen túl is zárva tartható. Többet van lezárva mint nyitva, de a forgalom az átjáróban nem túl nagy. Mikor a kép készült 25 percig zárva volt és csak három autó állt előtte.
 
Pátka    2Kuvik, 2011.05.24 21:40.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Abban az átkelőben, ahol a farakományos fotó készült, olyan vasúti átkelő figyelmeztető táblák vannak (piros ferde vonalak), amelyek nagyon frissnek tűnnek. Vagy korábban nem vettem észre, vagy a rendszeres szállítás miatt fontos lett a figyelmeztetés. Viszonylag gyakran hallok 2-3 km-re a vonaltól nyugatra vonattülköt, ami csak erről a vonalról jöhet.
 
Berettyóújfalu    Cseke Zoltán, 2011.05.24 20:11.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdv!
Mintha lenne itt iparvágány/rakodóvágány is. Van ezeken forgalom/árúfeladás?
 
Kőkapu    Petrás Bence, 2011.05.23 16:49.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
C01-403-as C50-es Kőkapun.
2011. 05. 20.
 
Porva-Csesznek    Z. Kálmán, 2011.05.23 15:30.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy kis nosztalgia 5.

Az alábbiakra csupán azért hívom fel a figyelmet mert kedven vasút vonalam (11. sz.) és vasút állomásom Porva-Csesznek is részese volt ennek az eseménynek. A bevezető szövegben az a megjegyzés, hogy „boldog béke idők” is azokra az időkre utal, melyekkel kapcsolatosan sasom48, jó magam és más vasútbarát társam is oly szívesen nosztalgiázik. Azt gondolom, hogy a mellékvonalak felett gyülekező viharfelhők miatt, nagy szükség lehet az ilyen és ehhez hasonló támogató és figyelem felhívó akciókra. Bocs a pongyola fogalmazásért. ZK.

Gratula a MÁV Nosztalgia kft-nek a Bakony Vasútnak és a REFLEX Környezetvédő Egyesületnek.
Katt. Ide: http://reflex.gyor.hu/post/967/

ZK.

 
Piliscsaba    Ali, 2011.05.22 18:54.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Érdekes mert, ami erről az állomásról indul vonat az a 4. vágányról megy (a reggeli vonatok Pest és Esztergom felé)
 
Góla    LepesiZL, 2011.05.21 10:36.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos csak ötletet adhatok, mivel Góla Déli-Vasúti állomás volt, ráadásul Horvátország területén.
Mostanában, illetve az elmúlt évben kettő 150 éves ünnepség is volt a Déli-Vasútnál (Pragersko - Kanizsa, illetve Kanizsa - Buda) esetleg az, aki evvel foglalkozott találkozhatott Gólához kapcsolódó információval. Góla Állomás a Murakeresztúr - Barcs vasútvonalon épült.
Góla úgynevezett "adóközség" székhelye volt Horvátországban, esetleg az ottani levéltárban (Kapronca - Koprovnica, a volt járásszékhelyen - Belovár-Kőrös megye) vagy Bécsben a Déli-Vasúthoz kapcsolódó anyagokban.
Ha segít: a Révai Nagy Lexikona 1913 - as részében (eredeti) Góla: "adók. Belovár-Kőrös horvát-szlavon vm. kaproncai j.-ban (1910) 2851 horvát és magyar lak.; van vasúti állomása, posta- és táviróhivatala"
Déli-vasút üzemeltetésének átvételekor a pécsi Üzletigazgatósághoz került a vonal esetleg ottani régi pályások saját gyüjtésében van talán valami (Barcs, Nagykanizsa).
Sajnos Én csak annyit tudok, amennyit korábban leírtam - épületet már akkor sem láttam.
Lepesi ZL
 
Góla    Kata, 2011.05.20 20:18.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon szeretnék egy képet látni róla.Van valakinek?Apósom ott született.Édesapja ott dolgozott a vasútnál.
 
Tura    2Kuvik, 2011.05.20 06:59.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://www.fn.hu/belfold/20110520/vonatkatasztrofa_fenyegetett_mav_nal/
 
Köncsögpuszta    ckg471, 2011.05.19 15:14.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyapámé volt az egyik közeli tanya. 2005-ban adta el. Amikor hozzá jártunk, mindig itt szálltunk le és fel Kecskemét felé. '96 körül a megállóhelytáblát a saját két kezével festette újra. A táblatartó karók aljában tán még mindig ott van egy boros és egy régi Unikumos üveg, amit még mi tettünk oda, már nem tudom, miért. Mindig megnéztük, hogy megvan-e, amikor arra jártunk. :)
 
Előző Első    ... [ 379 ] [ 380 ] [ 381 ] [ 382 ] [ 383 ] [ 384 ] [ 385 ] [ 386 ] [ 387 ] ...   Utolsó Következő