Debrecen
Pezsman17, 2011.05.03 14:02.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos országosan. 2009 decemberében idekerültek Pécs járművei is, többek között a 22-es MD is onnan jött, így máshol már nem lehet MD szerelvénnyel utazni. Az előző hozzászólásom egyébként pontatlan, mert az MDmot 3006 is üzemben van még, szintén Debrecenben. Több szerelvény azonban nincs, így csak egy motorkocsi dolgozik egyszerre, a másik a fűtőházban pihen. Az MD fővizsgája június 17-én jár le, ez lesz az utolsó nap, amikor menetrend szerint közlekedik. Bár amikor utaztam rajta, a jv. azt mondta, hogy a fővizsgát meghosszabbítják, erre szinte semmi esély sincs. Tehát aki még utazni szeretne egyet a legendás Piroskán, annak sajnos már nincs sok ideje...
|
|
|
Nyírbogát
Pisty, 2011.05.03 13:53.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A nyírbogáti vasútállomás épületét 1911. március 10-én kezdték el építeni. Hajdú Sándor volt a a tervezőmérnök. Az állomás területéhez földterületre volt szükség, hogy a szolgálati lakásban lakó állomásfőnöknek egy kis kertje is legyen, ezért összesen 336 négyszögöl földet igényeltek a községtől.
|
|
Debrecen
András, 2011.05.03 12:59.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez országosan az utolsó közforgalomban üzemelő MD, vagy csak a debreceni igazgatóság területén ?
|
|
Pocsaj-Esztár
Pezsman17, 2011.05.02 20:36.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pocsaj-Esztár a vonal egyik legforgalmasabb állomása, rengeteg fiatal utazik innen iskolába, Debrecenbe.
|
|
|
Nagykereki
Pezsman17, 2011.05.02 20:29.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekes hangulata van ennek az állomásnak:)
|
|
|
Nagykereki
Pezsman17, 2011.05.02 20:26.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Személyvonat az állomáson
|
|
|
Sáránd
Pezsman17, 2011.05.02 20:24.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Együttállás Sárándon
|
|
|
Debrecen
Pezsman17, 2011.05.02 20:23.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az utolsó közforgalomban üzemelő MDmot Debrecenben
|
|
|
Ócsa
beno, 2011.05.02 20:11.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Mercedes gyár kiszolgáláshoz vis mayor/vágányzár esetén kerülő útként fog szolgálni!
|
|
Kisbér
Bakonyi betyár, 2011.05.02 19:45.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hááát...nagyon azt mondják,hogy nem lesz forgalom.Sőt inkább a környei szakaszt rebesgetik mostanában. Katasztrofális állapotok vannak Varsány és Bér között.A felét szétlopták.Már PFT menetek sincsenek.A Pápa Varsány szakasz még használható.Ha a Jóisten kegyes lesz,talán kapunk még ide vonatot.
|
|
Dunavarsány
dasmodul, 2011.05.02 19:41.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A múltkor küldtem egy téli felvételt itt van a nyári változat.
|
|
|
Pestújhely
Varga Árpád, 2011.05.01 19:24.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos a kép csak egy vasúti átjárót mutat, jó 250 méterre a mára már lebontott állomásépülettől. Ha valaki rendelkezik régi képpel az állomásról, kérem, nekem is küldje át.
|
|
Kisbér
Zsolt80, 2011.05.01 19:12.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekes a pénztár így, nem baj, hogy modern, sőt ez a jó, csak a kinézetéből a gépi jegykiadás tűnt logikusnak.
Amúgy arról valakinek van infója, hogy a szombathelyi irányba (Pápa felé) újra lenne vonat?
Neten olvastam, esélyes a nyitásra, de csak Kisbérig, innen Környéig nem lenne személyszállítás. Maradna a PFT menet, illetve az erőmű kiszolgálás Bokodig
|
|
Báta
Train Station, 2011.05.01 16:23.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Örömmel közlöm ,hogy a vonal Bátaszék-Kökénypusztánál (leszámítva az átjárókat) egyben van a pálya.Az M6-osról látni lehet
|
|
Porva-Csesznek
sasom48, 2011.05.01 15:10.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
375 sorozatu gőzmozdony érkezik Zirc felöl
Kedves Kálmán! Sajnálom,hogy e mail cimed nem müködik mert még nosztalgiázhatnánk.
|
|
|
Szalajka-Fatelep
Tom, 2011.04.30 22:59.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekességek: http://www.kisvasut.hu/view_cikk.php?id=487
A képen a cikkben szereplő fennsíki kisvasút maradványa(talpfa) látható. A nyomvonal jobbra fordul.
|
|
|
Kölesd-Alsótengelic
csavargo, 2011.04.30 21:15.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás épülete ugyan úgy nézett ki, mint a szedresi és a cecei. Az állomás megszűnése, ha jól emlékszem 1998-ra tehető, akkor épült át a Kölesd-Szedres szakasz régi "c" sínes felépítményűről a jelenlegire, és az átépítéskor ez az állomás már nem épült át, hanem vissza lett minősítve táblás megállóvá. Az épületet hónapokkal később bontották le.
|
|
Tata
orange, 2011.04.30 21:10.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A tatai vasútállomással kapcsolatban van azért egy-két probléma, bármennyire büszkék is vagyunk az épületre. Októbertől áprilisig hajléktalanok lakják és bármennyire is sajnálom őket ez megakadályozza a rendeltetésszerű használatot. Hadd ne részletezzem. A jegypénztár személyzete udvariatlan és rosszul képzett. Nem lehet bankkártyával fizetni. Ez az 1-es vonal, már 11 éve a 21. század!
|
|
Porva-Csesznek
Z.Kálmán, 2011.04.30 15:57.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy kis nosztalgia (3)
Kedves sasom48. Most amikor a 11. sz. vasútvonal, közte Porva-Csesznek vasútállomás és a környék lakossága, talán Magyarország legszebb vasút vonalának létéért küzd örömmel tapasztalom, hogy milyen kicsiny a világ. Öt évtized távlatából is kiderül, hogy vannak közös élményeink, bár valószínű, hogy mi soha nem találkoztunk, de a szüleidet nagy valószínűséggel ismertem. Amikor kb. 27-évesen Porva-Csesznek állomásra helyeztek, szolgálati érdekből, forgalmi szolgálattevői beosztásba a volt állomásfőnökkel (Ha jól emlékszem Somlai-nak, vagy Somlói-nak hívták, ekkor már beteg állományban volt) sokat beszélgettünk a forgalmi irodában. Majdnem biztos vagyok benne, hogy Édesapáddal beszélgettem ekkor. És amikor nyaranta a porva-csaszneki restiben (akkor még nem kólát) talán egy bambit kértem, igen nagy valószínűséggel Édesanyád szolgált ki. Emlékezetem szerint e beszélgetésekből az is kiderült, hogy a családotoknak Pápateszér községben is voltak rokoni kapcsolatai. Ez abban az időben azért volt érdekes mert én Pápateszérről kerültem Porva-Cseszekre. Hogy a fentiekben mennyi az igazság nem lehet tudni, de az biztosnak látszik, hogy „sasom48” és „zacsoka” vasutas családból származik. Mit ne mondjak, 50-év távlatából visszatekintve is szép idők voltak azok, még akkor is ha most e szép időket (finoman kifejezve is, de legalább) „átkosnak” illik nevezni. ZK.
|
|
Hetényegyháza
ROCOman, 2011.04.30 15:23.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ama bizonyos sorompó.
|
|
|
Bakonybánk
Fairybloom, 2011.04.30 11:00.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2011.04.25.
|
|
|
Bakonybánk
Fairybloom, 2011.04.30 10:58.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2011.04.25.
|
|
|
Pácsony
Márok Kati, 2011.04.30 08:14.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Számomra a szülőfalum állomása a legszebb , és a legkedvesebb!
|
|
Nemeskosztolány
2Kuvik, 2011.04.30 06:22.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kosztolányi Dezső a család ősi birtokán 1935-ben. Forrás: Levendel Júlia: Így élt Kosztolányi Dezső
|
|
|
Porva-Csesznek
sasom48, 2011.04.29 20:27.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Z. Kálmán hozzászólása inspirált, hogy én is írjak Porva-Csesznekről, mert 1951-1968-ig ott laktam. Édesapám állomásfőnök volt 51-62-ig, betegségéig. Édesanyám pedig nyaranta az Utasellátóban dolgozott. Abban az időben nem külföldre jártak üdülni, hanem hazai tájakra, így Porva-Csesznekre is. Volt úgy, hogy nyáron különvonat hozta a kirándulókat az országból vasárnaponként, nyáron 2-3 úttörőtábor volt a környező réteken. Az ivóvizet vasúti tartálykocsiban hozták Zircről, és leengedték az egyik ciszternába, ahonnan a lakóépület padlására nyomta fel a szivattyú szükség szerint, így mindkét épületben volt vízellátás. Akkor még működött a kőbánya, meg az "Eszterházy" farakodó Vinye felé, ma már csak a kőbánya nyoma látszik az első alagút után. Az 50-es években petróleumlámpa volt. Később 24 V-os áramfejlesztő és akkukkal világítottunk. Valamikor a 60-as években vezették be a villanyt Csesznekről. Az iskolai szünetekben sok időt töltöttem a forgalmi irodában. Sokszor segítettem esténként kivinni hajtánnyal a lámpákat a jelzőkre - akkor még karos jelzők voltak, nem térköz.
|
|
|
Dunavarsány
dasmodul, 2011.04.29 17:14.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az átalakítás előtti állapot.
Péter
|
|
|
Csetnek
Lennon15, 2011.04.29 17:03.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csetnek állomás III. osztályú HÉV felvételi épülete.
http://www.zeleznicne.info/textpicture/p6162793_stit520.jpg
|
|
Nagyszabos
Lennon15, 2011.04.29 16:54.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
666-os vonalszám, haláli, sőt ördögi :D
Egyébként a vonalon 2003 februárja óta nincs személyszállítás.
|
|
Pelsőc
Lennon15, 2011.04.29 16:50.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2011.május 1-től megszűnik a személyszállítás Murányalja és Pelsőc állomások között.
|
|
Bánkeszi
Lennon15, 2011.04.29 16:44.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bánkeszi
|
|
|