Gárdony
ROCOman, 2011.04.27 10:53.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bontani kezdik az állomást írja a nol.hu: http://nol.hu/lap/gazdasag/20110427-bontani_kezdik_az_allomast
Hm.
|
|
Nagycsere
Mopat, 2011.04.27 07:46.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a kis állomás mai magyar mellékvonali viszonylatban komoly teherforgalmat produkál. Mivel mellette található az erdészet rakodója, plusz egy csonkavágány, öt-hat, de van hogy tíz négytengelyes teherkocsi vár rakodásra. Amint a vagonok megteltek, érkezik egy Bobó, üres kocsikkal, a rakott szerelvényt meg bevontatja Debrecenbe. Más helyi teherforgalom nem is nagyon van a vonalon...(Bár a Szergelyek naponta húznak tranzit tehervonatokat.)
|
|
Kapoly
Ailton, 2011.04.26 22:17.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Előző hozzászólásomhoz hozzátenném, hogy a jelenlegi utasforgalom nem is indokolja az állomási jegykiadást, az utóbbi időben igen gyér a megálló forgalma.
|
|
|
Komló
petike10024, 2011.04.26 13:55.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Komlói szárnyvonal is újraindult ! Nem tudok arról hogy lenne menetjegy kiadás , de volt belőle vita hogy mi is legyen . Véleményem szerint felesleges volt bezárni mert egy kis időre megnehezítették az emberek közlekedését . A reggeli órákban középiskolásoktól van teli a vonat ami 1db bzmot . Minden irányba jó a csatlakozás ! Szinte mindegyik vonaton van 20-30 fő utas .
|
|
Acsa-Erdőkürt
Petrás Bence, 2011.04.26 12:15.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt forgatták az Állj meg! Itt a vonat! című oktatófilmet. A filmben az állomás Alsó-Ordód néven szerepel.
|
|
Sümegi bazaltbánya
Train Station, 2011.04.26 10:53.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A szolgálat megszűnt,a mellékvágányokat kikötötték a vonalból.Egyedül a süllyesztett rakodón van még mozgás.
|
|
Jánosháza
Train Station, 2011.04.26 10:51.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2 vágányos rakodó-megállóhellyé minősült vissza.Szolgálat azért van.
A peron iszonyat pici és keskeny.
|
|
Nemeskeresztúr
Train Station, 2011.04.26 10:50.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gyakorlatilag egy forgalmi kitérő létesült itt,szolgálat nélkül.
|
|
Rigács
Train Station, 2011.04.26 10:48.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 25-ös vönal Ukk és Boba közti részén valamennyi állomáson vagy megállóban a helységnévvel együtt a megálló szót vagy az állomás szót is kiírták.A vonal kész katasztrófa.A 36-os vonalon nem sivítanak ennyire a szerelvények.A peronokat pedig Bzmot+Bzx vonatokra méretezték.Egy 5 kocsis vonat be se fér a peronhoz(8801).Pedig ez EU-s szabványú vonalátépítés volt!
|
|
Egervár-Vasboldogasszony
Train Station, 2011.04.26 10:43.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Talán ez az épület maradt meg a legeredetibben a Délivasút épületei közül.Igaz,már kezd hullani a vakolat,de még így is elbűvölő.
|
|
Porva-Csesznek
Z.Kálmán, 2011.04.26 00:54.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy kis nosztalgia (2)
Az 1960-as évek elején járunk, amikor az un. gulyás kommunizmus még nem volt kialakulóban Magyarországon. Az ország villamos energia szükségletét szinte kizárólagosan a barnaszénnel üzemelő erőművek állították elő. Tehát nagy szükség volt a szénre. Ehez járult hozzá a szomszédos Zirc állomásról kiágazó dudari szárnyvonal. E vasútvonal forgalmát szinte kizárólagosan a dudari szén vasúti fuvarozása tette ki, amihez szükséges nyitott teherkocsik zöme Győr irányából érkezett a térségbe így a kis Porva-Cseszneki állomást is érintette. Ez a érintés, vasút forgalmi szempontból szinte kizárólagosan a vonattalálkozások lebonyolításában nyilvánult meg. Bonyolította a teherforgalmat az a tény, hogy a két szomszédos állomás (Bakonyszentlászló és Zirc között) több helyen, a vasúti pálya szintjében 20 %-os emelkedő is volt. (Ez azt jelenti, hogy 1 km. hosszú vasúti pályán a pályaszint különbség 20 m. volt.)Mivel abban az időben ezen a vonalon szinte kizárólag 375-ös sorozatú gőzmozdonyokkal bonyolítottál le, a vasúti forgalmat, egy 15-21 üres vasúti teherkocsiból álló szerelvény hegymenetei továbbításához két gőzösre volt szükség. A szerelvény elején az egyik gőzös húzta, a másik pedig a végénél (kapcsolatlanúl) tolta a pálya legmagasabb pontjáig, és onnan a tolómozdony visszatért Porva-Csesznek állomásra.(A tolómozdony azért volt kapcsolatlan, hogy a hegymenet tetején a vonatnak ne keljen megállni a toló mozdony lekapcsolása céljából.) Tehát a fentiekkel csupán azt akarom érzékeltetni, hogy a technikai fejlődés 60-as évek beli szintjén, még legrémesebb álmaiban se jutott eszébe senkinek, hogy ezt a valóban rendkívüli szép és érdekes (ma már bátran mondhatjuk) műemlék jellegű vasút vonalat megszüntessék. (E vasútvonal a megszüntetésére irányuló 2008 évi első 1/2-es csapását szerencsésen átélte, de a jelek arra mutatnak, hogy nem kizárt még egy 2. 2/3-os csapás sem.) ZK.
|
|
Csap
ukrainian, 2011.04.26 00:41.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdvözletem!
Tudok küldeni aktuális képeket Csopról, mind az elővárosi, mind a távolsági állomásról, szívesen segíthetek!
|
|
Szalkszentmárton
saman, 2011.04.25 21:06.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az a bizonyos uszályhídhoz vezető csonk a Dunaújvárosi oldalról. Ugyan így néz ki a Szalkszentmártoni oldal is csak jobban benőtte a növényzet...
|
|
|
Porva-Csesznek
Z. Kálmán, 2011.04.25 14:22.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy kis nosztalgia. (1)
Én, még az "átkosban" 1960-asévek elején mint a MÁV munkavállalója dolgoztam néhány évet ezen az állomáson. Abban az időben ez a két vágányos állomás önálló állomás főnökség ként működött. Az állomás személyzete egy állomásfőnökből, három forgalmi szolgálattevőből (forgalmista)és három váltókezelő beosztású dolgozóból állt. Az állomásfőnök a forgalmi irodával szembeni ház(jelenlegi turista ház)földszintjén lakott családjával, egyéb munkavállalók pedig a környező falvakból jártak oda dolgozni. Az állomásfőnöki lakás emeleti szintjén pedig két úgynevezett vendégszoba volt berendezve. Mindkét rész egy szobából, konyhából és a mellékhelyiségekből állt. A helyiségek be voltak bútorozva, a konyha teljes konyha felszereléssel is el volt látva.A helyiségeket télen vendégszobaként, nyáron üdülőként (két hetes turnusokban) használhatták a MÁV alkalmazottak díjmentesen. A felvételi épületben, a váróterem szomszédságában az akkori Utasellátó Vállalat üzemeltetésében működött egy un. "RESTI" melyet az állomásfőnök felesége (mint az Utasellátó V. alkalmazottja) kezelt. (ZK)
|
|
Szécsény
gborka, 2011.04.25 01:36.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valahogy így kellene kinézni minden állomásnak! Nagyon szép az épület!
|
|
Zalaszentiván
Central, 2011.04.24 12:04.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A régi felvételi épület mai állapota látható a linkre kattintva.http://www.szallashajduszoboszlo.net/index.php?szallas=267
|
|
Somoskőújfalu
gborka, 2011.04.24 02:43.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos itt a vég! Ugyanis a szlovák vasúttársaság 2011 május 1-től megszünteti a Somoskőújfalu-Fülek járatot!
Egy magyar vasutas halkan meg is jegyezte nekem hogy lehet hogy a vonat csak Salgótarjánig fog közlekedni...
Én rengeteget utaztam erre Szlovákiába, az állomást a 80-as évek vége felé teljesen felújították, modernizálták.A vasúti be-ki léptetést/vámkezelést itt végezték ezért a sok vágány. A rendszerváltást követően a teherkocsik eltűntek az állomásról előre jelezvén a termelő üzemek bezárását, megszüntetését. Még 2000 nyarán tűz ütött ki az állomás Határőrség irodáiban így azt a részt megint felújították.
Az EU csatlakozást követően a Szlovák-Magyar határőrizeti szervek kiköltöztették az irodáikat amik a mai napig üresen állnak
|
|
Mátraverebély
gborka, 2011.04.24 02:12.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én sokat utazok ezen a vonalon, még 1985-ben egy iskolai tábor keretében 3napot eltöltöttünk itt Mátraverebélyen. Az állomás kulturált és viszonylag tiszta volt.
|
|
Kapoly
Ailton, 2011.04.23 21:32.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület falán lévő hirdetmény szerint a menetjegykiadás szünetel. Már 10 éve... Nem tudom a MÁV miért szereti a szünetel szót használni a megszűnt helyett, mondjuk jobban hangzik.
Sok változás nem történt az épülettel, a forgalmi iroda ajtaján két üvegrészt is betört valaki (esetleg valami), míg az egyik padon bejelentésre kicserélték az ülőlapot. Igaz én pont a másik pad lapja miatt írtam nekik, azon most is félig le van törve, de a másikét kicserélték :)
|
|
Aba-Sárkeresztúr
petike10024, 2011.04.23 20:59.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valóban a menetrend nem a legjobb de viszont most hogy rövidebb a menetidő , (főleg esténként és reggel) Előszeretettel használják az utasok kb 20-30 fő de megint csak probléma hogy rengeteg a 40-es lassújel pedig sokszor mehetne akár 60-al is . Az volna a legjobb ha összehegesztenék a síneket és Börgöndig mehetne 60-al a vonat .Egy idősebb bácsi szerint kényelmesebb mint a busz és egy kicsit gyorsabb is .
|
|
Mór
petike10024, 2011.04.23 20:51.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vonal újraindult és egész jól van ,bár sajnos az utasszám eléggé megcsappant de azért hétköznap az 1 szem BZ-n elég nagy a tolongás . lehetne nagyobb is rövidebb menetidővel és kicsit jobb menetrenddel . Azt Tartom érdekesnek hogy az új menetrenddel kb 1óra 30 perc kell hogy a vonat Komáromból Székesfehérvárra érkezzen ( Fehérvárcsurgón nem áll meg )de régebben amikor mindenhol megállt akkor meg a menetidő 1 óra 10 perc volt , bár az is igaz hogy 20 perc késést is be tud hozni ... A Sárbogárdi vonallal kiegészítve elég kiszámítható menetrendet készítettek de Sárbogárd fele max 4-5 ember utazik de ők is inkább Pécs/Baja fele . Az utasok hiányolják a régebbi gyorsvonatokat ( Győr-Pécs / Győr-Siófok )
|
|
Kiskunfélegyházi út
Adani, 2011.04.23 17:00.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elvileg innen ágazik most ki a Mercedes gyár iparvágánya
|
|
Márok
Rajnai Jenõ, 2011.04.23 03:56.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon jó emlékek füznek ide,szinte gyermekkoromhoz tartozott,fő része volt amikor 1979-1981 között nap mint nap Pécsre utaztam "fodrász sutyiba"
Az állomáson kivül persze az egész falu valahol a szivem csücske ugy a népességével együtt,ezért minden márokit üdvözlök! Az élet sokszor kiszámithatalan,igy engem e szép falutól messzire sodort az élet.
|
|
Vésztő
KériPetya, 2011.04.22 23:29.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gyászhír: 112 év szolgálat után 2011. május 1. - én bezár a vésztői fűtőház. A Bz - ket Békéscsabára viszik, már most ott van nagy részük. Ezen kívül megy az A-141 (ex ABy 463?) és a kertben kiállított (AB?) szerelvény is (egyiken még MÁV - Hungária a szolgáltató). A Dácsia ma már nem volt itt.
Érdekes fotótéma lehet ez a sok régiség egy szerelvénymenetben.
|
|
Torony
Dõry István, 2011.04.22 18:47.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valamelyest rendeződött az állomásépület és környéke.
|
|
|
Bucsu
Dõry István, 2011.04.22 18:45.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2011.04.22.
|
|
|
Bucsu
Dõry István, 2011.04.22 18:44.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Akiknek a köszönet jár a takaros épületért.
|
|
|
Olad
Dõry István, 2011.04.22 17:15.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Olad és Szombathely között. A híd hevenyészett javítása tartósnak bizonyult: a leszakatt részből pillér lett, ezzel polcolták alá a szerkezetet. A háttérben sínbohócot játszani már nem tudó gyerekek mérik össze bátorságukat.
|
|
|
Olad
Dõry István, 2011.04.22 17:10.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Felemás híd Olad és Szombathely között, a Perint felett.
|
|
|
Kisbér
MJ, 2011.04.22 13:05.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Biztos?
Még bankkártya terminál is van az épületben
http://www.iho.hu/media/indomedia/cikkfoto/2010/10/101014_5/P7039358.JPG
|
|