Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 384 ] [ 385 ] [ 386 ] [ 387 ] [ 388 ] [ 389 ] [ 390 ] [ 391 ] [ 392 ] ...   Utolsó Következő

Bánkeszi    Lennon15, 2011.04.29 16:44.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bánkeszi
 
Nagysurány    Lennon15, 2011.04.29 16:42.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagysurány, 2008. Saját kép.
 
Ondrohó-puszta    Lennon15, 2011.04.29 16:41.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ondrohó mh.
 
Dunavarsány    Péter, 2011.04.29 16:40.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezen az állomáson teljesített szolgálatot a Nagyapám a II.világ háború alatt és után. Ennek az állomásnak az emeletén született az Édesapám 1924-ben.
 
Komját    Lennon15, 2011.04.29 16:40.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Komját állomás, 2008 őszén.
 
Nagybörzsöny    atis, 2011.04.29 15:56.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Április 23-án jártam itt, és Nagyirtásról a régi nyomvonalon ereszkedtem le Márianosztráig, a másik kisvonatig.SZép volt ez a kirándulás. A Kossuth rádió Napközben című műsorában ma 11 óra után volt a két kisvasútról helyszíni riport...
 
Kecskéscsárda    Bárdos Imre, 2011.04.29 14:13.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely a 4. sz. főút (ma 40-es út) és a vasút keresztezésében volt, az 55. (56.) sz. sorompóőrhelynél - ezt valamiért átszámozták -, a pálya 805+59,20 sz. szelvényében. 1969. június 1-én 0.00 órától, menetrendváltástól forgalmát beszüntették. A helyi lakosok Rödönyi miniszterhelyetteshez fordultak, mivel az AKÖV (a Volán elődje) által biztosított szolgáltatás nem volt megfelelő számukra. Ideiglenes megoldásként néhány vonatot a megállóhelyen ismét megállítottak. Miután az AKÖV 1 többlet kocsi beállításával augusztus 4-től sűrítette járatait, a megállóhely forgalmát 6-án 0.00 órától véglegesen megszüntették.
A sorompóőrhely tovább üzemelt. 1971. október 2-án reggel tehervonat nyergesvontatót gázolt az átjáróban. A vonat a használt sínekkel megrakott gépkocsit nekivágta a sorompóőrhelynek, amely összedőlt, a sorompóhajtómű mellett álló sorompókezelő pedig meghalt. Hogy az őrhelyet ezután visszaépítették-e, azt nem tudom.

(Forrás: MÁV Központi Irattár, AA.10409 sz. doboz, 110399/1969 sz. ügyirat és AB.13734 sz. doboz 22171/1971 sz. ügyirata és annak rajzmelléklete)
 
Paládicspuszta    Bárdos Imre, 2011.04.29 13:22.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely 1969. június 1-én 0.00 órától, menetrendváltáskor szűnt meg.

(Forrás: MÁV Központi Irattár, AA.10409 sz. doboz 110399/1969 sz. Kecskéscsárda mh. és Paládicspuszta mh. megszüntetése c. ügyirat)
 
Pécs-Külváros    Tádé, 2011.04.29 09:40.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
753 704-6-os Búvár Pécs-Külvároson,2011 04.27.-én
 
Debrecen    Lennon15, 2011.04.28 22:02.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valószínüleg utoljára fotóztam MDmot-ot:( Szerencsére nem szólt a fényképezésért senki. Talán látták, hogy 400 km-t utaztam ezért az egy MD-ért:)
 
Nyírábrány    Lennon15, 2011.04.28 21:58.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nyírábrány rendezett, tiszta, szép vasútállomása 2011. április 26-án.
 
Szentannapuszta    Lennon15, 2011.04.28 21:55.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szentannapuszta, 2011. április 26.
 
Vámospércs    Lennon15, 2011.04.28 21:53.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vámospércs, 2011. április 26.
 
Haláp    Lennon15, 2011.04.28 21:51.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Haláp mh, 2011. április 26.
 
Debrecen-Szabadságtelep    Lennon15, 2011.04.28 21:49.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épület egyre rosszabb állapotban van.
 
Nagycsere    Lennon15, 2011.04.28 21:47.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagycsere, 2011. április 26.
 
Kisbér    Lennon15, 2011.04.28 21:46.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, 2007-ben, 2008-ban is hagyományos jegykiadás volt itt. Sosem volt gépi jegykiadás. Zalaszentivánon is ilyen modern a pénztár, bankkártyaterminál is van, mégis vígan adják a kéregjegyet. Kisbéren 2009 májusa óta nincs jegykiadás, legutolján 2008 decemberében vettem ott jegyet, reformjegyet adtak Komáromig.
 
Rákosliget    raps, 2011.04.27 20:32.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én nem tom, de nekem elsőre simán kiadta a Startlapon lévő Menetrend alatt található MÁV menetrendkereső ( azaz Elvíra néni )... ( 21:08, 22:08, 23:08 ) Íme a link: http://elvira.mav-start.hu/elvira.dll/uf
 
Rákosliget    Horváth Lászlóné, 2011.04.27 20:12.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mondják már meg, hogy lehet megnézni a menetrendet, mert mindig visszírja, hogy valamiért nem stimmel. Rákosligetről a Keletibe szeretnék eljutni. Köszönöm.
 
Gárdony    ROCOman, 2011.04.27 10:53.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bontani kezdik az állomást írja a nol.hu: http://nol.hu/lap/gazdasag/20110427-bontani_kezdik_az_allomast
Hm.

 
Nagycsere    Mopat, 2011.04.27 07:46.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a kis állomás mai magyar mellékvonali viszonylatban komoly teherforgalmat produkál. Mivel mellette található az erdészet rakodója, plusz egy csonkavágány, öt-hat, de van hogy tíz négytengelyes teherkocsi vár rakodásra. Amint a vagonok megteltek, érkezik egy Bobó, üres kocsikkal, a rakott szerelvényt meg bevontatja Debrecenbe. Más helyi teherforgalom nem is nagyon van a vonalon...(Bár a Szergelyek naponta húznak tranzit tehervonatokat.)
 
Kapoly    Ailton, 2011.04.26 22:17.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Előző hozzászólásomhoz hozzátenném, hogy a jelenlegi utasforgalom nem is indokolja az állomási jegykiadást, az utóbbi időben igen gyér a megálló forgalma.
 
Komló    petike10024, 2011.04.26 13:55.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Komlói szárnyvonal is újraindult ! Nem tudok arról hogy lenne menetjegy kiadás , de volt belőle vita hogy mi is legyen . Véleményem szerint felesleges volt bezárni mert egy kis időre megnehezítették az emberek közlekedését . A reggeli órákban középiskolásoktól van teli a vonat ami 1db bzmot . Minden irányba jó a csatlakozás ! Szinte mindegyik vonaton van 20-30 fő utas .
 
Acsa-Erdőkürt    Petrás Bence, 2011.04.26 12:15.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt forgatták az Állj meg! Itt a vonat! című oktatófilmet. A filmben az állomás Alsó-Ordód néven szerepel.
 
Sümegi bazaltbánya    Train Station, 2011.04.26 10:53.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A szolgálat megszűnt,a mellékvágányokat kikötötték a vonalból.Egyedül a süllyesztett rakodón van még mozgás.
 
Jánosháza    Train Station, 2011.04.26 10:51.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2 vágányos rakodó-megállóhellyé minősült vissza.Szolgálat azért van.
A peron iszonyat pici és keskeny.
 
Nemeskeresztúr    Train Station, 2011.04.26 10:50.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gyakorlatilag egy forgalmi kitérő létesült itt,szolgálat nélkül.
 
Rigács    Train Station, 2011.04.26 10:48.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 25-ös vönal Ukk és Boba közti részén valamennyi állomáson vagy megállóban a helységnévvel együtt a megálló szót vagy az állomás szót is kiírták.A vonal kész katasztrófa.A 36-os vonalon nem sivítanak ennyire a szerelvények.A peronokat pedig Bzmot+Bzx vonatokra méretezték.Egy 5 kocsis vonat be se fér a peronhoz(8801).Pedig ez EU-s szabványú vonalátépítés volt!
 
Egervár-Vasboldogasszony    Train Station, 2011.04.26 10:43.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Talán ez az épület maradt meg a legeredetibben a Délivasút épületei közül.Igaz,már kezd hullani a vakolat,de még így is elbűvölő.
 
Porva-Csesznek    Z.Kálmán, 2011.04.26 00:54.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy kis nosztalgia (2)

Az 1960-as évek elején járunk, amikor az un. gulyás kommunizmus még nem volt kialakulóban Magyarországon. Az ország villamos energia szükségletét szinte kizárólagosan a barnaszénnel üzemelő erőművek állították elő. Tehát nagy szükség volt a szénre. Ehez járult hozzá a szomszédos Zirc állomásról kiágazó dudari szárnyvonal. E vasútvonal forgalmát szinte kizárólagosan a dudari szén vasúti fuvarozása tette ki, amihez szükséges nyitott teherkocsik zöme Győr irányából érkezett a térségbe így a kis Porva-Cseszneki állomást is érintette. Ez a érintés, vasút forgalmi szempontból szinte kizárólagosan a vonattalálkozások lebonyolításában nyilvánult meg. Bonyolította a teherforgalmat az a tény, hogy a két szomszédos állomás (Bakonyszentlászló és Zirc között) több helyen, a vasúti pálya szintjében 20 %-os emelkedő is volt. (Ez azt jelenti, hogy 1 km. hosszú vasúti pályán a pályaszint különbség 20 m. volt.)Mivel abban az időben ezen a vonalon szinte kizárólag 375-ös sorozatú gőzmozdonyokkal bonyolítottál le, a vasúti forgalmat, egy 15-21 üres vasúti teherkocsiból álló szerelvény hegymenetei továbbításához két gőzösre volt szükség. A szerelvény elején az egyik gőzös húzta, a másik pedig a végénél (kapcsolatlanúl) tolta a pálya legmagasabb pontjáig, és onnan a tolómozdony visszatért Porva-Csesznek állomásra.(A tolómozdony azért volt kapcsolatlan, hogy a hegymenet tetején a vonatnak ne keljen megállni a toló mozdony lekapcsolása céljából.) Tehát a fentiekkel csupán azt akarom érzékeltetni, hogy a technikai fejlődés 60-as évek beli szintjén, még legrémesebb álmaiban se jutott eszébe senkinek, hogy ezt a valóban rendkívüli szép és érdekes (ma már bátran mondhatjuk) műemlék jellegű vasút vonalat megszüntessék. (E vasútvonal a megszüntetésére irányuló 2008 évi első 1/2-es csapását szerencsésen átélte, de a jelek arra mutatnak, hogy nem kizárt még egy 2. 2/3-os csapás sem.) ZK.
 
Előző Első    ... [ 384 ] [ 385 ] [ 386 ] [ 387 ] [ 388 ] [ 389 ] [ 390 ] [ 391 ] [ 392 ] ...   Utolsó Következő