Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 386 ] [ 387 ] [ 388 ] [ 389 ] [ 390 ] [ 391 ] [ 392 ] [ 393 ] [ 394 ] ...   Utolsó Következő

Kárász-Köblény    magyaregregyi, 2011.04.21 00:39.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nekünk a megszűnésig 3 km-re volt az állomás. Most Szászvár, vagy Szalatnak 6km, ill. 9km. Hetente utaznak a faluból az egyetemisták. Ha egyszerre érkeztek a gyerekek, heti rendszerességgel, 3km-ről akár gyalog is haza lehetett jönni. Kérdem, Magyaregregy már nem is számít, mint utasforgalom? És a Máré-vár túristái sem számítanak? Mert a távolabbi megállóktól egy napos kirándulással a terület most nehezen bejárható. Mi veszteség ez a falusi túrizmus helyi érdekeltségeinek?!
 
Barcs felső    kamlac, 2011.04.20 22:17.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az is baj ha van de az is ha nincs!
Én is igazán örülök hogy valakik gondoltak erre a megállóra mint ahogy másik megállókra is. De szerintem most sincs jó helyen mivel az utazók nem kisszékkel vagy kettes létrával járnak hogy a most meg kellően magasra emelt tájékoztatót olvasni tudják.Javaslat: Lehetne e esetleg a világítótest oszlopára a vágányokkal párhuzamosan olvasható magasságba felszerelni.Ebben az esetben még a megvilágítással sem lenne probléma.
Kámán László
 
Pusztamérges    tothkornel6785, 2011.04.19 15:31.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A volt állomástól egy 300m-re lakom és sokszor voltam itt.Egyépként 1974-ben szűnt meg és csak a mamámtól hallottam erről az állomásról de nagyon szép.
 
Honvéderdő    tothkornel6785, 2011.04.19 15:28.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásról rakni fogok képet.Egypként egy nagyon szép nagy erő közepén van ez az állomás.
 
Somodor    Ailton, 2011.04.18 14:07.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
WC-t is építtetett az Önkormányzat a megállóba. Ugyanolyan téglából van, mint a megálló.
 
Ászár-Keményítőgyár    SoNa, 2011.04.18 12:05.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hát, amikor vonattal megyünk a nagybátyámékhoz, itt szoktunk leszállni.
 
Hajmáskér    Sanya, 2011.04.18 07:55.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vissza tekintés a "múltba".
20011 04 16
 
Tamási    csavargo, 2011.04.17 17:57.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdv. Azért az nem teljesen igaz, hogy a 48.-as vonal annyira gyér forgalmú lenne. Szerintem a mai viszonyok közt Tamási teljesítménye elég jónak számít. Rendszeresek a terményszállító irányvonatok, és a sokszor 10 kocsis farakodások. És ezek -az előző hsz.-t cáfolandó- 90%.-ban RCH.-s szállítások. Jelenleg is van az állomáson 10 vg, melyek a helyreállítás után meg lesznek rakva. A munka pedig szerintem azért csúszik, mert a megrongált talpfákat cserélni kell, és ha jól tudom, azokat most úgy kell megrendelni a "PFT".-nek.
 
Csémpuszta    dani, 2011.04.17 11:12.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
sándor!nézd meg élőben az épületet és akkor meglátod hogy lakik-e ott valaki.ne haragudj meg,de nézd meg a fenti képet,szerinted lakik itt valaki?én május 28.-án szombaton utazok majd a vonalon,akkor jól megfigyelem hogy lakik-e ott valaki.
 
Ászár-Keményítőgyár    dani, 2011.04.17 11:00.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
száll itt még fel valaki?
 
Nógrád    prozak01, 2011.04.16 22:26.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Emléktábla az állomás falán
 
Nógrád    prozak01, 2011.04.16 22:25.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ma délutáni kép az állomásról
 
Penyige    Tomi, 2011.04.15 10:00.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
ezen a vonalon űjra van forgalom
 
Sajószentpéter    gyermekkori emlék, 2011.04.14 17:59.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a kép a Miskolc-Bánréve-Ózd vasútvonalon fekvő sajószentpéteri főállomásról készült és semmi köze a Sajószentpéter-Haricabánya kisvasúthoz. A kisvasút végállomása innen kb. 1-1,5 km-re ÉNY-ra lévő, (akkor még) faluszélen volt, a varbói út mentén. Végállomás lévén állomásépülettel (jegypénztárral, forgalmi irodával) rendelkezett. A kisvasút személyszállító vonatai idáig közlekedtek, azonban a szénszállító tehervonatok még 0,5-1 km-t tovább mentek az átrakóig, ahol a szenet a csillékből a normálvagonokba öntötték át, és itt volt a kisvasút egyik "depó"-ja is. A végállomás épülete - tudomásom szerint - még ma is megvan, bár átalakították és nem az eredeti funkcióját tölti be.
 
Kondó    gyermekkori emlék, 2011.04.14 17:02.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kisvasútnak ez az állomása az utolsó, vagy az utolsó előtti állomása volt a haricabányai végállomás előtt. Épület itt is volt közel a falu akkori központjához, de hogy milyen jellegű (állomás, váróterem) arra már nem emlékszem.
A vasút megszüntetésével a települést gyakorlatilag elvágták a külvilágtól, mert az autóbusz járatok akkor még nem tértek be Kondóra(kivéve a bányászjáratokat és a reggeli iskolajáratot, továbbá ebben az időben egy 300-400 lakosú falura nem volt jellemző a személyautók megléte), így a nép talpalhatott a Sajószentpéter-Varbó "fő"útig (kb 1-1,5 Km. a falu akkori központjától) ha buszra akart szállni. Ezen később segítettek a MÁVAUT (jelenlegi VOLÁN) menetrendjének megváltoztatásával, azonban az útjavítás nem történt meg. A kondói bekötőútra még sokáig ki lehetett volna tenni a "kátyús út" KRESZ tábla helyett a "kátyúk út nélkül" táblát.
 
Tiszaszőlős    2Kuvik, 2011.04.14 15:32.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy jó hír: Ma Tiszaszőlős és Tiszaszentimre között egy dűlő vasúti átkelőjénél beton talpfákat láttam a töltéshez készítve.
 
Sajókápolna    gyermekkori emlék, 2011.04.13 22:57.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megállóhely volt a falu szélén, viszonylag jól karbantartott kis tornácos épülettel. Ezt követően a vasút (Sajószentpéter felé) egy völgymosásra épített "kisviadukton" haladt keresztül, amelynek túlsó oldalán még egy megállóhely volt (a honlapon nem szereplő) 2-es akna elnevezéssel.
 
Radostyán    gyermekkori emlék, 2011.04.13 22:38.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Válasz RAPS-nak
a csatolt térképen valóban létezik "Radostyán Vá", azonban ennek - véleményem szerint - semmi köze a Sajószentpéter-Haricabánya iparvasúthoz. Elképzelhető, hogy korábban létezett, de én erről nem rendelkezem semilyen ismerettel. (Nem is kutattam a történetét).
 
Sajólászlófalva    gyermekkori emlék, 2011.04.13 21:37.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megállóhely volt kb. 5-6 nm2-es esővédő épülettel, a község akkori "központjától" viszonylag távol.
 
Radostyán    raps, 2011.04.13 21:31.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A térképtárban fellelhető térképrészlet alapján 1932-ből pontosan beazonosítható az egykori vasútállomás ( vá. ) helye. A háború előtt sem volt állomásépület esetleg? Egyéb iránt az egykori térképrészlet tanulsága szerint, a Szabadságrendező pu.-ból kiinduló vonal(ak) végpontja lehetett Radostyán vá. http://www.vasutallomasok.hu/terk/MiskolcBelapat.jpg
 
Radostyán    gyermekkori emlék, 2011.04.13 21:23.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kisvasút a községet valójában nem érintette. Az itt lakók használták ugyan (mai szóval "alternatív közlekedésként", mert viszonylag közel volt a településhez (a falu közelebbi szélétől kb. 400-500 m-re), de ez csak megállóhely (és egyben kitérő) volt Százhét/Szászhét? megnevezéssel. Állomásépület nem volt, csupán a Kondó községbe bevezető út jobb oldalán váróteremnek kinevezett, kb. 2-3 m2-es "bodega".
 
Papkeszi    Zsolt80, 2011.04.13 19:56.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bezárásig sokat jártam a vonalon, legtöbbször Veszprém - Csajág között, de volt, hogy Siófokról, Lepsényből mentem erre (átszállással Tapolca felé). Így,visszaemlékezve egy iparvágány rémlik a nyílt vonalból ágazik ki, Veszprém felé haladva bal oldalon van. Annyi biztos, a bejárati jelzőt elhagytuk Kajár felé haladva, amikor elértük a kiágazást, nem emlékeszek, hogy az előjelző előtt vagy után volt...
 
Vilonya-Királyszentistván    Zsolt80, 2011.04.13 19:50.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az a baj, hogy a döntéshozók azon sem gondolkodnak, hogy hogyan lehetne jobbá tenni a közlekedést...Szerintem hatástanulmányok nélkül is sok minden egyértelmű: pld a rosszul készített menetrenddel elűzték az utasokat, ehhez még jött a helyenként túl alacsony pályasebesség, plusz rossz időben végzett utasszámlálás, (és legyünk őszinték,élőben láttam én is, hogy néhány jegyvizsgáló zsebre dolgozik / dolgozott, ami a jegyeladási statisztikának nem éppen előnyös) így ezek hatása miatt könnyebb volt kimondani: bezár a vasút...
Ma hozzám került 2002 / 2003 évi menetrendet nézve pont itt, 27esen is van elég rossz megoldás:14órakor ér a vonat Veszprémbe, délutános műszakra nem lehetett beérni, csatlakozás 3/4 óra múlva...itt helyenként látszott már a cél...Ha ilyenek nem lettek volna,akkor még utas is lenne, nem lettek volna bezárva a vonalak.
 
Mesztegnyő    Garamvölgyi Ádám, 2011.04.13 19:41.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos meg tudom én is erősíteni a hírt, miszerint áprilistól csak Marcaliig jár a tolatós, rakodás többet Mesztegnyőn nem lesz :-( Az itt berakott fa is valamelyik szomszédos állomáson lesz ezentúl berakva...
 
Győr    kerala, 2011.04.13 18:50.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megszűnt győri D55 rendelkezőkészüélke. (Elnézést a nem túl jó képért.)
 
Bajti-elágazás    dezso, 2011.04.13 17:15.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszi Isti, igazad van, erre később én is rájöttem, de a lustaság nagy úr!
 
Papkeszi    Rácz Gergely, 2011.04.13 16:45.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Erről nem hallottam, igaz, mostanában már nem igazán értesülök ilyesmikről. Viszont Lepsénynél van három iparvágány is (igaz, az egyiket már rendesen benőtte a fű), de ha arról van szó, amelyik kint a nyíltvonalon, az előjelző és a bejárati jelző között ágazik ki a 27-es vonalból, azon igazán csodálkoznék. A 80-as évek végétől sokszor utaztam vonattal a 27-esen, valahányszor Veszprémbe mentünk, de nem emlékszem, hogy bármikor is láttam volna ott bent a telepen teherkocsit. Persze csak halovány emlékeim vannak, ezek akár csalhatnak is...
 
Vilonya-Királyszentistván    Sándor, 2011.04.13 16:16.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Korábban Enying lapján ecseteltük, hogy a 49-es visszaépítése is jó (sőt lehet jobb, mert kevesebb területet kellene vásárolni) megoldás lenne. Ami a 35-ösből történő kiágazás mellett szólna, például hogy a Balatonhoz való eljutást nagyban javítaná Dombóvár és környékéről, a Siófok-Pécs viszonylatban is jó lenne, de még talán a Tab-Pécs viszonylatban is kiválthatná a buszközlekedést, így a pécsi buszoknak nem kellene Tabra betérni. Azt hozzátenném nem vagyok a környéken ismerős, nem tudom terepviszonyok alapján mennyire lenne kivitelezhető a Daránypuszta-Pincehely szakasz megépítése. Mondjuk ami ellene szól, hogy Siófokon a mozdonynak körül kellene járnia, mert a kaposvári kiágazás a fehérvári kijárat felé van.
Ha egyszer akarnak valamit, ezt a két viszonylatot kellene megvizsgálni, és szakmai alapon (hatástanulmányok, megvalósulási tanulmányok stb.) dönteni.
 
Küngös    dani, 2011.04.13 15:57.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
zolikától kérdezem.jó itt lakni?
 
Kisbér    Zsolt80, 2011.04.13 14:51.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Múlt héten voltam Kisbéren. Meglepődtem, hogy milyen szép, tiszta, modern a váróterem! Gépi jegykiadás lehetett, amíg volt. Ilyen váróterem kellene minden vasútállomásra, megállóhelyre!
Ma került hozzám egy 2002 - 2003 évi menetrend. Ekkor még járt a Pécs - Sopron vonat...Délelőtt Kisbéren (8.42kor ért Kisbérre) volt csatlakozása Pápa, Tatabánya felé is, és Fehérvárra is ment egy vonat. Ilyen csatlakozás kellene mindenhol!Akkor utas is több lenne!
 
Előző Első    ... [ 386 ] [ 387 ] [ 388 ] [ 389 ] [ 390 ] [ 391 ] [ 392 ] [ 393 ] [ 394 ] ...   Utolsó Következő