Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 389 ] [ 390 ] [ 391 ] [ 392 ] [ 393 ] [ 394 ] [ 395 ] [ 396 ] [ 397 ] ...   Utolsó Következő

Kunbaja-Bácsalmási szőlők    Csaba76, 2011.03.27 13:16.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A pálya melletti volt szőlőgazdaság területén 2 milliárdos beruházást kezdtek meg. A munkálatokkal június hónapban készülnek el, a telep rendelkezik ip vágánnyal is. Szerintem használni fogják. Akkor pedig Almásig fel kell újítani és onnan már nem sok maradna Szabadkáig. Remélem sikeres lesz a vonal pályázata.
 
Világospuszta    gábor, 2011.03.27 12:35.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Világospusztán az 50-es években juhistálók voltak és egy fűrésztelep/gatter) Én ott laktam a nagyszüleimmel.
 
Miskolc Győri kapu    Kordovaner, 2011.03.27 12:26.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Így nézett ki 1930-ban :)
 
Győr    KériPetya, 2011.03.26 22:26.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A pontos típusmegnevezésben nem voltam biztos, ezért "vagon"...
 
Győr    Németh János, 2011.03.26 20:23.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bocs, ez nem vagon, hanem egy ABmot (korábban BCmot) sorozatú motorkocsi (lásd tetőhűtő), pontosabban annak maradványa, s csak remélem, hogy szorgos kezek nyomán egyszer megint az lesz.
 
Győr    KériPetya, 2011.03.26 19:49.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Legalább február eleje óta itt áll ez a kis vagon, kissé ütött - kopott állapotban...
 
Tatabánya    KériPetya, 2011.03.26 19:24.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mi történt a régi felvételi épülettel?
 
Fegyvernek-Örményes    ZsGy, 2011.03.26 16:52.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pontosítások az előzőekhez képest: Fegyvernek "nagy-állomás" neve csak valamikor a 60-as években bővült ki Örményessel. (Örményes az 50-es években jóindulattal is csak tanya-központként létezett.)Fegyvernek állomását az alföldi pusztában valóságos oázissá tették az 1. vágány és a felvételi épület között álló hatalmas gledicsia-fák. Ezeket a villamosításkor vágták ki. A kisvasút a menetrendben 380-al volt jelölve, nem 480-al. (bizonyíték az 1956-os vasúti térkép) A kisvasúti személyvonatok jellemző összeállítása C50 motormozdony+2-3 Bak típusú kocsi. Fegyverneken vonalfőnökség nem, csak üzemfőnökség működött.
 
Gádoros    Kispala, 2011.03.25 14:58.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen VT 22, igazad van, de én azt írtam, hogy SZINTE, vagyis más is jöhet. Az utolsó vonat tényleg usgyi, amely a következő nap a 135-ön jár, ugyanis ezeket a motorkocsikat a szentesi grázs adja ki, és ha jól tudom a 147-esen át járnak a vonal és a garázs között.(vagy járnak, ha dupla usgyiról van szó)
 
Kunszentmárton-Érpart    VT22, 2011.03.25 13:33.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 2007 decemberi menetrendváltással szűnt meg, Berekháttal együtt.
 
Gádoros    VT22, 2011.03.25 13:20.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"A vonalon szinte kizárólagosan a szentesi garázs Bzmot-jai járnak"

Ez így nem igaz. A Szentesről Orosházára induló utolsó vonat rendszerint Usgyi, van hogy dupla (gépcsere Orosházára).

A tavalyi menetrend érdekessége volt vasárnaponként a közvetlen kocsi Orosháza-Szentes-Bp-Nyugati között. Ennek papírforma szerint usgyinak kellett volna lennie, de jópárszor Bz-ből állították ki - ilyenkor csak Szentesig közlekedett.
 
Komjáti    Macskabagoly, 2011.03.24 22:28.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez az állomás látható a Pál Adriennben, igaz már lebontott formában. Kocsis Ágnes egy interjúban arról beszélt, hogy mire odaértek a forgatással, eltűnt az épület.
 
Kunszentmárton-Érpart    E44, 2011.03.23 20:23.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 2010/2011-es menetrendben már nem szerepel a megálló.
 
Rábatamási    ZsGy, 2011.03.23 16:39.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Rábatamási új (nem szocreál!) felvételi épületét 1969 őszén adták át. Az átadási ünnepségen én képviseltem a MÁV Tervező Intézetet, sajátos helyzet folytán. Ebben az évben a MÁVTI-ban dolgoztam rajzoló-szerkesztőként, egyetemi év-halasztásom idején. A rábatamási terveket 1-2 évvel korábban készítették, de a tervezők a hatalmas MÁV-megbízások miatt nem értek rá ezzel a témával folyamatosan foglalkozni, pl. tervezői művezetés sem volt. A tervekre ráírták, hogy a földszinti padlószint = sínkorona+45 cm, és ezzel kész, lehetett a tervek alapján építkezni. Igen ám, de az épület elhelyezését csak helyszínrajz alapján tervezték, keresztszelvény nem volt, előzetes helyszíni szemle nem volt. Az egyébként lelkiismeretes tervezőknek érthetően volt egy kis rossz érzésük Rábatamásival kapcsolatban, én pedig nagyon szerettem utazgatni. "menj te az átadásra!" - született meg a döntés. A helyszínen, a vonatról leszállva, a MÁVTI-nak kijáró őszinte tisztelettel és bizalommal fogadott az idősebb építésvezető, szégyelltem is magam, különösen amikor megtudtam a következőket: Az új létesítésű állomás szakaszán eredetileg a nyílt vonal 2,5 m magas töltésen húzódott. Az épület földszintjének a terv szerinti beállításához 2,5-3,0 m feltöltést, és még ennél is magasabb sávalapozást kellett alkalmazni, illetve megépíteni. "Ha legalább a számtalan levelünkre válaszoltak volna, akkor tervmódosítással alápincézhettük volna a házat" De a GySEV csak megbízója, nem pedig felettese volt a MÁVTI-nak, amely akkoriban a balatoni teljes vonalrekonstrukciókkal, Szolnokkal, Bp. Déli pu.-val, Dunakeszi JJÜV-vel, stb.-stb. volt leterhelve.
 
Porva-Csesznek    Veszprém27, 2011.03.22 18:53.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://www.porvacsesznek.hu/index.php
Ezen a honlapon mindent megtalálsz.Árak,képek kedvezmény.Bár első látásból nem tudom,de szerintem Máv dolgozóknak nincs kedvezmény,hiszen nem a MÁV üzemelteti.
 
Gyöngyössolymos-Fűtőház    ROCOman, 2011.03.22 18:35.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az Indóház cikke a vonalról, melyben van fénykép is az állomás mai állapotáról: http://iho.hu/hir/kenyszer-nosztalgia-a-matravasuton
 
Balatonfűzfő    Zsolt80, 2011.03.22 14:33.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az iparvágány kiágazás a 29. vonal 451. szelvényében volt. A 71 út szintbeni kereszteződésében még mai napig látszik egy sínszál, illetve az átszelési kitérő helyén 4 db talpfa látszik még. Az állomás bejárati jelzője mai napig megvan, a jelző környékén a töltés sem látszik, feljebb még látszik a zúzott kő ágy, de más nincs, talán az előjelző még megvan a temető környékén.
 
Porva-Csesznek    Zsolt80, 2011.03.22 14:13.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tud valaki segíteni abban, hogy az itt működő - remélem, hogy még működik - vendégházban lehet - e bérelni szállást? Elérhetőséget: telefonszám, e-mail - tudnátok adni?
Aki mostanában volt itt szálláson, mennyibe került a szállás? Van kedvezmény Mávnál dolgozónak? Milyen volt a hely, képet tudnátok feltölteni?
Előre is köszönöm a segítséget!
Zsolt
 
Baja    VT22, 2011.03.22 13:00.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mindkét félnek igaza van: A Baja-Szabadka vonalat a MÁV építette, de HÉV társaságként üzemeltette.
 
Hódmezővásárhely    railwayman, 2011.03.22 10:48.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szegedtől idáig villamosítják a vonalat.
http://www.iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=4513%3Amintaprojekt-a-napfeny-varosabol&catid=6%3Asineken&Itemid=9
 
Martonvásár    railwayman, 2011.03.22 10:11.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A zártláncú video megfigyelő rendszerek képe bármikor megtekinthető, ráadásul felvételt is készít. Ezt a képet vagy felvételt a megfelelő hozzáféréssel rendelkező személyek a világ bármely pontjáról visszanézhetik.
A megfigyelő rendszerek segítségével lehetőségünk nyílik, hogy ellenőrzésünk alatt tarthassuk a megfigyelt területeket, bárhol is vagyunk.
A rendszerek alapvető elemei a funkciónak megfelelően kiválasztott kamerák, optikák, a különböző képkezelő- és rögzítő berendezések, valamint a megjelenítést biztosító monitorok.
 
Baja    Domján György, 2011.03.22 09:47.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A bajai régi felvételi épület lényegében ugyanaz a típus, mint a tatai, vagy a bicskei régi. Mivel az utóbbi kettő MÁV szabvány, ezért biztos, hogy Baja is MÁV szabványként épül.
 
Baja    ROCOman, 2011.03.22 06:29.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Akkor rosszul tudod!
A MÁV által épített Budapest–Zimony vasútvonal szárnyvonalaként épült a Szabadka–Baja vasútvonal. A fővonal Szabadkáig történő átadása után két évvel, 1885. január 8-án nyitották meg. A Budapest-Zimony vasútvonal három ütemben készült el. A Budapest-Ferencváros - Szabadka szakaszt 1882. december 5-én, a Szabadka - Újvidék szakaszt 1883. március 5-én míg, az Újvidék-Zimony szakaszt 1883. december 10-én adták át a forgalomnak. Baja város - miután Zimony irányába a fővonal elkészült - azonnal kezdeményezte a Baja-Szabadka szárnyvonal kiépítését. A régi képeslapokon MÁV szabványú épületeket lehet látni.
 
Vértesacsa    2Kuvik, 2011.03.22 06:18.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnap láttam, a hullámlemez-tető csakugyan rendkívül ideiglenes megoldásnak tűnik.
 
Martonvásár    Forrest, 2011.03.21 23:30.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tudom, ez lényegtelen, de mi az a ,,zártláncú" kamerarendszer? Csak hogy én is értsem. :-)

Egyébként múlt héten, amikor esett az eső, azt tapasztaltam, hogy a szép új peron nem igazán van védve az eső elől, mert a födém szinte mindegyik eresztékeknél átereszti a vizet...
 
Baja    Train Station, 2011.03.21 22:37.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én máshogy tudom!
Baját elsőként még a XIX.század végén érte el a Szabadka-Baja HÉV.(Miután kiépült a zimonyi vonal Szabadka felé.)Ennek része volt a Bácsalmás-Csikéria(-Szabadka) vonal.
Az akkori postaügyi minisztert díszpolgárrá avatták.
 
Baja    ROCOman, 2011.03.21 18:42.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezt a vonalat a MÁV építette. Itt MÁV szabványú felvételi épületeket emeltek, sosem volt semmi ami HÉV lett volna.
 
Baja    Train Station, 2011.03.21 18:06.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Akkor igaz,hogy teljesen elpusztult a II.Vh. alatt?Mert eredetileg HÉV I.osztályú épület volt Baján.(A régi képeslapok alapján)
 
Baja    ROCOman, 2011.03.21 06:58.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez sosem volt HÉV épület.
 
Baja    cshaweska, 2011.03.20 22:21.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Szocmodern kinézet ellenére jól kivehető az eredeti HÉV I.osztályú épület körvonala.Már csak az eredeti ablakokat és ajtókat kell a helyükre képzelni :D

(A kép még tavaly nyáron készült amikor az IR vonatok ténylegesen (2) Régiót kötöttek össze)
 
Előző Első    ... [ 389 ] [ 390 ] [ 391 ] [ 392 ] [ 393 ] [ 394 ] [ 395 ] [ 396 ] [ 397 ] ...   Utolsó Következő