Gádoros
VT22, 2011.03.25 13:20.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"A vonalon szinte kizárólagosan a szentesi garázs Bzmot-jai járnak"
Ez így nem igaz. A Szentesről Orosházára induló utolsó vonat rendszerint Usgyi, van hogy dupla (gépcsere Orosházára).
A tavalyi menetrend érdekessége volt vasárnaponként a közvetlen kocsi Orosháza-Szentes-Bp-Nyugati között. Ennek papírforma szerint usgyinak kellett volna lennie, de jópárszor Bz-ből állították ki - ilyenkor csak Szentesig közlekedett.
|
|
Komjáti
Macskabagoly, 2011.03.24 22:28.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez az állomás látható a Pál Adriennben, igaz már lebontott formában. Kocsis Ágnes egy interjúban arról beszélt, hogy mire odaértek a forgatással, eltűnt az épület.
|
|
|
Kunszentmárton-Érpart
E44, 2011.03.23 20:23.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 2010/2011-es menetrendben már nem szerepel a megálló.
|
|
Rábatamási
ZsGy, 2011.03.23 16:39.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rábatamási új (nem szocreál!) felvételi épületét 1969 őszén adták át. Az átadási ünnepségen én képviseltem a MÁV Tervező Intézetet, sajátos helyzet folytán. Ebben az évben a MÁVTI-ban dolgoztam rajzoló-szerkesztőként, egyetemi év-halasztásom idején. A rábatamási terveket 1-2 évvel korábban készítették, de a tervezők a hatalmas MÁV-megbízások miatt nem értek rá ezzel a témával folyamatosan foglalkozni, pl. tervezői művezetés sem volt. A tervekre ráírták, hogy a földszinti padlószint = sínkorona+45 cm, és ezzel kész, lehetett a tervek alapján építkezni. Igen ám, de az épület elhelyezését csak helyszínrajz alapján tervezték, keresztszelvény nem volt, előzetes helyszíni szemle nem volt. Az egyébként lelkiismeretes tervezőknek érthetően volt egy kis rossz érzésük Rábatamásival kapcsolatban, én pedig nagyon szerettem utazgatni. "menj te az átadásra!" - született meg a döntés. A helyszínen, a vonatról leszállva, a MÁVTI-nak kijáró őszinte tisztelettel és bizalommal fogadott az idősebb építésvezető, szégyelltem is magam, különösen amikor megtudtam a következőket: Az új létesítésű állomás szakaszán eredetileg a nyílt vonal 2,5 m magas töltésen húzódott. Az épület földszintjének a terv szerinti beállításához 2,5-3,0 m feltöltést, és még ennél is magasabb sávalapozást kellett alkalmazni, illetve megépíteni. "Ha legalább a számtalan levelünkre válaszoltak volna, akkor tervmódosítással alápincézhettük volna a házat" De a GySEV csak megbízója, nem pedig felettese volt a MÁVTI-nak, amely akkoriban a balatoni teljes vonalrekonstrukciókkal, Szolnokkal, Bp. Déli pu.-val, Dunakeszi JJÜV-vel, stb.-stb. volt leterhelve.
|
|
Porva-Csesznek
Veszprém27, 2011.03.22 18:53.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://www.porvacsesznek.hu/index.php
Ezen a honlapon mindent megtalálsz.Árak,képek kedvezmény.Bár első látásból nem tudom,de szerintem Máv dolgozóknak nincs kedvezmény,hiszen nem a MÁV üzemelteti.
|
|
Gyöngyössolymos-Fűtőház
ROCOman, 2011.03.22 18:35.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az Indóház cikke a vonalról, melyben van fénykép is az állomás mai állapotáról: http://iho.hu/hir/kenyszer-nosztalgia-a-matravasuton
|
|
Balatonfűzfő
Zsolt80, 2011.03.22 14:33.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az iparvágány kiágazás a 29. vonal 451. szelvényében volt. A 71 út szintbeni kereszteződésében még mai napig látszik egy sínszál, illetve az átszelési kitérő helyén 4 db talpfa látszik még. Az állomás bejárati jelzője mai napig megvan, a jelző környékén a töltés sem látszik, feljebb még látszik a zúzott kő ágy, de más nincs, talán az előjelző még megvan a temető környékén.
|
|
Porva-Csesznek
Zsolt80, 2011.03.22 14:13.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tud valaki segíteni abban, hogy az itt működő - remélem, hogy még működik - vendégházban lehet - e bérelni szállást? Elérhetőséget: telefonszám, e-mail - tudnátok adni?
Aki mostanában volt itt szálláson, mennyibe került a szállás? Van kedvezmény Mávnál dolgozónak? Milyen volt a hely, képet tudnátok feltölteni?
Előre is köszönöm a segítséget!
Zsolt
|
|
Baja
VT22, 2011.03.22 13:00.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mindkét félnek igaza van: A Baja-Szabadka vonalat a MÁV építette, de HÉV társaságként üzemeltette.
|
|
Hódmezővásárhely
railwayman, 2011.03.22 10:48.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szegedtől idáig villamosítják a vonalat.
http://www.iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=4513%3Amintaprojekt-a-napfeny-varosabol&catid=6%3Asineken&Itemid=9
|
|
Martonvásár
railwayman, 2011.03.22 10:11.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A zártláncú video megfigyelő rendszerek képe bármikor megtekinthető, ráadásul felvételt is készít. Ezt a képet vagy felvételt a megfelelő hozzáféréssel rendelkező személyek a világ bármely pontjáról visszanézhetik.
A megfigyelő rendszerek segítségével lehetőségünk nyílik, hogy ellenőrzésünk alatt tarthassuk a megfigyelt területeket, bárhol is vagyunk.
A rendszerek alapvető elemei a funkciónak megfelelően kiválasztott kamerák, optikák, a különböző képkezelő- és rögzítő berendezések, valamint a megjelenítést biztosító monitorok.
|
|
Baja
Domján György, 2011.03.22 09:47.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A bajai régi felvételi épület lényegében ugyanaz a típus, mint a tatai, vagy a bicskei régi. Mivel az utóbbi kettő MÁV szabvány, ezért biztos, hogy Baja is MÁV szabványként épül.
|
|
Baja
ROCOman, 2011.03.22 06:29.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Akkor rosszul tudod!
A MÁV által épített Budapest–Zimony vasútvonal szárnyvonalaként épült a Szabadka–Baja vasútvonal. A fővonal Szabadkáig történő átadása után két évvel, 1885. január 8-án nyitották meg. A Budapest-Zimony vasútvonal három ütemben készült el. A Budapest-Ferencváros - Szabadka szakaszt 1882. december 5-én, a Szabadka - Újvidék szakaszt 1883. március 5-én míg, az Újvidék-Zimony szakaszt 1883. december 10-én adták át a forgalomnak. Baja város - miután Zimony irányába a fővonal elkészült - azonnal kezdeményezte a Baja-Szabadka szárnyvonal kiépítését. A régi képeslapokon MÁV szabványú épületeket lehet látni.
|
|
Vértesacsa
2Kuvik, 2011.03.22 06:18.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnap láttam, a hullámlemez-tető csakugyan rendkívül ideiglenes megoldásnak tűnik.
|
|
Martonvásár
Forrest, 2011.03.21 23:30.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tudom, ez lényegtelen, de mi az a ,,zártláncú" kamerarendszer? Csak hogy én is értsem. :-)
Egyébként múlt héten, amikor esett az eső, azt tapasztaltam, hogy a szép új peron nem igazán van védve az eső elől, mert a födém szinte mindegyik eresztékeknél átereszti a vizet...
|
|
Baja
Train Station, 2011.03.21 22:37.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én máshogy tudom!
Baját elsőként még a XIX.század végén érte el a Szabadka-Baja HÉV.(Miután kiépült a zimonyi vonal Szabadka felé.)Ennek része volt a Bácsalmás-Csikéria(-Szabadka) vonal.
Az akkori postaügyi minisztert díszpolgárrá avatták.
|
|
Baja
ROCOman, 2011.03.21 18:42.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezt a vonalat a MÁV építette. Itt MÁV szabványú felvételi épületeket emeltek, sosem volt semmi ami HÉV lett volna.
|
|
Baja
Train Station, 2011.03.21 18:06.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Akkor igaz,hogy teljesen elpusztult a II.Vh. alatt?Mert eredetileg HÉV I.osztályú épület volt Baján.(A régi képeslapok alapján)
|
|
Baja
ROCOman, 2011.03.21 06:58.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez sosem volt HÉV épület.
|
|
Baja
cshaweska, 2011.03.20 22:21.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Szocmodern kinézet ellenére jól kivehető az eredeti HÉV I.osztályú épület körvonala.Már csak az eredeti ablakokat és ajtókat kell a helyükre képzelni :D
(A kép még tavaly nyáron készült amikor az IR vonatok ténylegesen (2) Régiót kötöttek össze)
|
|
|
Mátéházapuszta
cshaweska, 2011.03.20 22:14.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás (személyforgalmilag)megszűnt!
Ám ennek ellenére ide is került információs-tábla.Ennyivel Bajai-Szőlők-re is rakhatnának...
|
|
Szajol
Turóczy László, 2011.03.20 19:45.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kiss Attilának üzenem, ezt az épületet ütötte el az 1994-es baleset.
|
|
Makó-Újváros
71galbandi@citromail.hu, 2011.03.20 14:35.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Drága munkahelyem.:)Földeák - Makó Elág közt pásztázom a vasútvonalt.
|
|
Pátka
2Kuvik, 2011.03.20 13:24.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt játszódik az őrháznál ez a mestermű is:
http://www.youtube.com/watch?v=SYfFVpF26C0&feature=related
|
|
Pátka
2Kuvik, 2011.03.20 13:17.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az őrház belül.
|
|
|
Pátka
2Kuvik, 2011.03.20 13:17.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lovasberény felé nézve. A rakodó alapján lehetne Pátka rakodó vagy Pátkai elágazás néven külön elem.
|
|
|
Pátka
2Kuvik, 2011.03.20 13:13.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pátka felé nézve.
|
|
|
Pátka
2Kuvik, 2011.03.20 13:05.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az elhagyott pátkai elágazás ma délelőtti képe. Gazdátlanul, félig szétverve.
|
|
Zalaegerszeg
Barna, 2011.03.20 12:14.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felújítás alatt álló gőzös március 14-én
Ha jól sejtem akkor ez a szürke szín egy állagmegóvó festék lehet, nem a végleges.
|
|
|
Csókakő
AndOr, 2011.03.19 18:02.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2010. július 24.
(20 nappal a vonal újranyitása után.)
|
|
|