Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 394 ] [ 395 ] [ 396 ] [ 397 ] [ 398 ] [ 399 ] [ 400 ] [ 401 ] [ 402 ] ...   Utolsó Következő

Kaszaper    KériPetya, 2011.03.06 00:56.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1930 - as menetrendben Kaszaperpuszta alsómegálló.
 
Csabaszabadi    KériPetya, 2011.03.06 00:55.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1930 - as menetrendben Szalaykitérő.
 
Szabadkígyós GV    KériPetya, 2011.03.06 00:54.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1930 - as menetrendben Ókígyós.
 
Kaszaperi iskola    KériPetya, 2011.03.06 00:52.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1930 - as menetrendben Montagmajor.
 
Vizi    KériPetya, 2011.03.06 00:51.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1930 - ban Vízi - megálló.
 
Orosháza főtér    KériPetya, 2011.03.06 00:50.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1930 - ban Orosháza piactér.
 
Mezőkovácsháza GV    KériPetya, 2011.03.06 00:29.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Volt itt egy gőzmalom, külön iparvágánnyal: Csaba felől jövet a bal oldalon.
 
Rohonc    Sanya, 2011.03.05 20:33.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vasúti híd,a Csajtai elkerülő út felett.
 
Vecsés-Kertekalja    gabi1996, 2011.03.05 18:34.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felújított állomás
 
Budapest-Déli    central, 2011.03.05 17:03.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1861-ben a Buda-Kanizsa vonal átadásakor vették használatba a vonal egyik jelentős műtárgyát,a Kis-Gellérthegy alatt lévő vasúti alagutat.Ez a Déli Vasút egyetlen magyarországi alagútja volt,és a mai napig használatban van.
 
Fonyód    KériPetya, 2011.03.05 15:41.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1893. Január 3. Boglár és Fonyód állomás között a hótorlaszok miatt elakad egy gyorsvonat, majd a hóeltakarításra érkezett hóekével összeütközve kisiklik. A boglári állomásfőnök 80 forintot ígér egy-egy kocsisnak, hogy az állomástól félórai kocsiútra lévő utasokat beszállítsák. Később hatlovas szánokkal a Balaton jegén próbálják megközelíteni a baleset helyszínét. A hóakadályok miatt az utasokat csak 24 óra múlva tudják kimenteni.
http://web.archive.org/web/20041113135950/www.trafipax.hu/index.php?akt_menu=111
 
Szigetszentmiklós-Gyártelep    KériPetya, 2011.03.05 15:28.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1941. December 3. Szigetszentmiklós-Gyártelep megállóhely létesül a ráckevei helyiérdekű vasút vonalán.
 
Bonyhád    KériPetya, 2011.03.05 15:25.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1935. szeptember 2. Megnyitják a csak áruszállításra berendezett Hidasbonyhád-Bonyhád rakodó közötti 3,7 km hosszú vasútvonalat.
http://web.archive.org/web/20041212003425/www.trafipax.hu/index.php?akt_menu=112
 
Kecskemét    KériPetya, 2011.03.05 15:09.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1961. Március 1. Megszűnik a forgalom a Kecskemét Rávágy tér-Kecskemét átrakó keskeny nyomtávolságú vasútvonalon.
http://web.archive.org/web/20041206080232/www.trafipax.hu/index.php?akt_menu=113
 
Szőreg    KériPetya, 2011.03.05 15:07.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1959. Október 1. Szőreg-Vedresház (6km) között vasútvonalon a teljes vasúti forgalmat - mint gazdaságtalant - felszámolják.
http://web.archive.org/web/20041206080232/www.trafipax.hu/index.php?akt_menu=113
 
Kiskunfélegyháza    Zotya00, 2011.03.05 15:00.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm a segítséget!
 
Apafa    KériPetya, 2011.03.05 15:00.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1951. Február 25. Megnyílik az Apafa-Pallagpuszta közötti vasútvonal. Hossza: 3 km.
http://web.archive.org/web/20041206080232/www.trafipax.hu/index.php?akt_menu=113
 
Hajdúsámson    KériPetya, 2011.03.05 14:32.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1975. Október 14. Hajdúsámsonon egy vonat autóbusszal ütközik. 12 halott, 8 sebesült.
http://web.archive.org/web/20041212004210/www.trafipax.hu/index.php?akt_menu=114
 
Budapest-Déli    KériPetya, 2011.03.05 14:27.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1974. Június 27. A Déli pályaudvar épületének rekonstrukciója során egy kőművesbrigád megtalálja a Déli Vasút indóházának alapkövét 1861-ből, benne az ónhengerrel és abban elhelyezett iratokkal. Az iratokat a Közlekedési Múzeumba szállítják.
http://web.archive.org/web/20041212004210/www.trafipax.hu/index.php?akt_menu=114
 
Balatonfüred    KériPetya, 2011.03.05 14:24.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1973. November 5. Átadják a forgalomnak a balatonfüredi vasútállomás új forgalmi épületét.
http://web.archive.org/web/20041212004210/www.trafipax.hu/index.php?akt_menu=114
 
Helvécia    KériPetya, 2011.03.05 14:21.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1973. Január 30: Helvécia sorompó nélküli vasúti útátjárón egy személyvonat és egy autóbusz összeütközik. 37 halott, 18 sebesült.
http://web.archive.org/web/20041212004210/www.trafipax.hu/index.php?akt_menu=114
 
Herend    KériPetya, 2011.03.05 14:08.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1969. január 31. - én helytelen váltóállítás miatt két vonat összeütközött; 11 halott, 69 sebesült volt.
http://web.archive.org/web/20041212004210/www.trafipax.hu/index.php?akt_menu=114
 
Szolnok-Rendező    KériPetya, 2011.03.05 14:07.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1969. január 22. - én adták át az új rendező és fogadó pályaudvart.
 
Zagyvapálfalva    turoczylaszlo, 2011.03.05 13:46.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Zagyvapálfalva 1914 május 1-e óta!
 
Kiskunfélegyháza    turoczylaszlo, 2011.03.05 13:38.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kiskunfélegyháza az 1943-as Menetrendfüggelék Zárt táblázatai szerint "fő vízállomás" volt két tartányban 180 m3-nyi vízzel. Feltétlenűl kellett lennie vízdaruknak!
 
Gyomai elágazás    turoczylaszlo, 2011.03.05 13:28.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Gyomai elágazás - eredeti nevén: Gyoma-Nagyállás a Mátra-körösvidéki egyesült hév Kisujszállás-dévaványa-gyomai hév tagvasútja építésekor (1889) létesült védőcsonkával ellátott nyíltvonali beágazásként. Az elágazási váltó csúcsa Gyoma felvételi épületének közepétől 2416 m-re volt. Forrás: Magyar Királyi Államvasutak "E" Kimutatás a magyar királyi államvasutak és a kezelése alatt álló vasutak építési és üzleti hosszairól 1912. év végén. Közlekedési Múzeum könyvtára.
 
Soványhát    turoczylaszlo, 2011.03.05 13:04.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Soványhát mh. a Pusztaföldvár-békési hév által épített Békésföldvár-Békés vonal egyetlen 1. számú őrházánál létesült, a pálya bal oldalán. Megnyílt: 1911 március 10-én. Az őrház a Békés felőli oldalon váróhelyiséggel bővült. Forrás: Magyar Királyi Államvasútak Hivatalos Lapja 1911 március 11-i 10. száma. MÁV Levéltár
 
Szajol    turoczylaszlo, 2011.03.05 12:39.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szajol (Tiszavidéki Vasút állomása) 1870 augusztus 1-én nyílt meg személy-, poggyász-, gyorsárú- és teherárúforgalomra. Forrás: Eisenbahn, Dampfschiff und Verkehr folyóirat 1870 július 24-i, 6.
száma. Közlekedési Múzeum Könyvtára
A mai felvételi épület eredetijét már a MÁV építette a Tiszavidéki Vasút 1880-as államosítása után.
 
Kápolnásnyék    ranbo, 2011.03.05 07:03.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Még egy harapást?!
 
Kiskunfélegyháza    Zotya00, 2011.03.04 13:54.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kiskunfélegyháza állomáson a gőzösüzem idejében voltak vízdaruk telepítve?
 
Előző Első    ... [ 394 ] [ 395 ] [ 396 ] [ 397 ] [ 398 ] [ 399 ] [ 400 ] [ 401 ] [ 402 ] ...   Utolsó Következő