Kaszaper
KériPetya, 2011.03.06 00:56.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1930 - as menetrendben Kaszaperpuszta alsómegálló.
|
|
Csabaszabadi
KériPetya, 2011.03.06 00:55.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1930 - as menetrendben Szalaykitérő.
|
|
Szabadkígyós GV
KériPetya, 2011.03.06 00:54.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1930 - as menetrendben Ókígyós.
|
|
Kaszaperi iskola
KériPetya, 2011.03.06 00:52.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1930 - as menetrendben Montagmajor.
|
|
Vizi
KériPetya, 2011.03.06 00:51.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1930 - ban Vízi - megálló.
|
|
Orosháza főtér
KériPetya, 2011.03.06 00:50.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1930 - ban Orosháza piactér.
|
|
Mezőkovácsháza GV
KériPetya, 2011.03.06 00:29.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Volt itt egy gőzmalom, külön iparvágánnyal: Csaba felől jövet a bal oldalon.
|
|
Rohonc
Sanya, 2011.03.05 20:33.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vasúti híd,a Csajtai elkerülő út felett.
|
|
|
Vecsés-Kertekalja
gabi1996, 2011.03.05 18:34.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felújított állomás
|
|
|
Budapest-Déli
central, 2011.03.05 17:03.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1861-ben a Buda-Kanizsa vonal átadásakor vették használatba a vonal egyik jelentős műtárgyát,a Kis-Gellérthegy alatt lévő vasúti alagutat.Ez a Déli Vasút egyetlen magyarországi alagútja volt,és a mai napig használatban van.
|
|
Fonyód
KériPetya, 2011.03.05 15:41.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1893. Január 3. Boglár és Fonyód állomás között a hótorlaszok miatt elakad egy gyorsvonat, majd a hóeltakarításra érkezett hóekével összeütközve kisiklik. A boglári állomásfőnök 80 forintot ígér egy-egy kocsisnak, hogy az állomástól félórai kocsiútra lévő utasokat beszállítsák. Később hatlovas szánokkal a Balaton jegén próbálják megközelíteni a baleset helyszínét. A hóakadályok miatt az utasokat csak 24 óra múlva tudják kimenteni.
http://web.archive.org/web/20041113135950/www.trafipax.hu/index.php?akt_menu=111
|
|
Szigetszentmiklós-Gyártelep
KériPetya, 2011.03.05 15:28.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1941. December 3. Szigetszentmiklós-Gyártelep megállóhely létesül a ráckevei helyiérdekű vasút vonalán.
|
|
Bonyhád
KériPetya, 2011.03.05 15:25.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1935. szeptember 2. Megnyitják a csak áruszállításra berendezett Hidasbonyhád-Bonyhád rakodó közötti 3,7 km hosszú vasútvonalat.
http://web.archive.org/web/20041212003425/www.trafipax.hu/index.php?akt_menu=112
|
|
Kecskemét
KériPetya, 2011.03.05 15:09.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1961. Március 1. Megszűnik a forgalom a Kecskemét Rávágy tér-Kecskemét átrakó keskeny nyomtávolságú vasútvonalon.
http://web.archive.org/web/20041206080232/www.trafipax.hu/index.php?akt_menu=113
|
|
Szőreg
KériPetya, 2011.03.05 15:07.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1959. Október 1. Szőreg-Vedresház (6km) között vasútvonalon a teljes vasúti forgalmat - mint gazdaságtalant - felszámolják.
http://web.archive.org/web/20041206080232/www.trafipax.hu/index.php?akt_menu=113
|
|
Kiskunfélegyháza
Zotya00, 2011.03.05 15:00.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm a segítséget!
|
|
Apafa
KériPetya, 2011.03.05 15:00.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1951. Február 25. Megnyílik az Apafa-Pallagpuszta közötti vasútvonal. Hossza: 3 km.
http://web.archive.org/web/20041206080232/www.trafipax.hu/index.php?akt_menu=113
|
|
Hajdúsámson
KériPetya, 2011.03.05 14:32.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1975. Október 14. Hajdúsámsonon egy vonat autóbusszal ütközik. 12 halott, 8 sebesült.
http://web.archive.org/web/20041212004210/www.trafipax.hu/index.php?akt_menu=114
|
|
Budapest-Déli
KériPetya, 2011.03.05 14:27.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1974. Június 27. A Déli pályaudvar épületének rekonstrukciója során egy kőművesbrigád megtalálja a Déli Vasút indóházának alapkövét 1861-ből, benne az ónhengerrel és abban elhelyezett iratokkal. Az iratokat a Közlekedési Múzeumba szállítják.
http://web.archive.org/web/20041212004210/www.trafipax.hu/index.php?akt_menu=114
|
|
Balatonfüred
KériPetya, 2011.03.05 14:24.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1973. November 5. Átadják a forgalomnak a balatonfüredi vasútállomás új forgalmi épületét.
http://web.archive.org/web/20041212004210/www.trafipax.hu/index.php?akt_menu=114
|
|
Helvécia
KériPetya, 2011.03.05 14:21.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1973. Január 30: Helvécia sorompó nélküli vasúti útátjárón egy személyvonat és egy autóbusz összeütközik. 37 halott, 18 sebesült.
http://web.archive.org/web/20041212004210/www.trafipax.hu/index.php?akt_menu=114
|
|
Herend
KériPetya, 2011.03.05 14:08.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1969. január 31. - én helytelen váltóállítás miatt két vonat összeütközött; 11 halott, 69 sebesült volt.
http://web.archive.org/web/20041212004210/www.trafipax.hu/index.php?akt_menu=114
|
|
Szolnok-Rendező
KériPetya, 2011.03.05 14:07.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1969. január 22. - én adták át az új rendező és fogadó pályaudvart.
|
|
Zagyvapálfalva
turoczylaszlo, 2011.03.05 13:46.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Zagyvapálfalva 1914 május 1-e óta!
|
|
Kiskunfélegyháza
turoczylaszlo, 2011.03.05 13:38.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kiskunfélegyháza az 1943-as Menetrendfüggelék Zárt táblázatai szerint "fő vízállomás" volt két tartányban 180 m3-nyi vízzel. Feltétlenűl kellett lennie vízdaruknak!
|
|
Gyomai elágazás
turoczylaszlo, 2011.03.05 13:28.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Gyomai elágazás - eredeti nevén: Gyoma-Nagyállás a Mátra-körösvidéki egyesült hév Kisujszállás-dévaványa-gyomai hév tagvasútja építésekor (1889) létesült védőcsonkával ellátott nyíltvonali beágazásként. Az elágazási váltó csúcsa Gyoma felvételi épületének közepétől 2416 m-re volt. Forrás: Magyar Királyi Államvasutak "E" Kimutatás a magyar királyi államvasutak és a kezelése alatt álló vasutak építési és üzleti hosszairól 1912. év végén. Közlekedési Múzeum könyvtára.
|
|
Soványhát
turoczylaszlo, 2011.03.05 13:04.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Soványhát mh. a Pusztaföldvár-békési hév által épített Békésföldvár-Békés vonal egyetlen 1. számú őrházánál létesült, a pálya bal oldalán. Megnyílt: 1911 március 10-én. Az őrház a Békés felőli oldalon váróhelyiséggel bővült. Forrás: Magyar Királyi Államvasútak Hivatalos Lapja 1911 március 11-i 10. száma. MÁV Levéltár
|
|
Szajol
turoczylaszlo, 2011.03.05 12:39.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szajol (Tiszavidéki Vasút állomása) 1870 augusztus 1-én nyílt meg személy-, poggyász-, gyorsárú- és teherárúforgalomra. Forrás: Eisenbahn, Dampfschiff und Verkehr folyóirat 1870 július 24-i, 6.
száma. Közlekedési Múzeum Könyvtára
A mai felvételi épület eredetijét már a MÁV építette a Tiszavidéki Vasút 1880-as államosítása után.
|
|
Kápolnásnyék
ranbo, 2011.03.05 07:03.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még egy harapást?!
|
|
|
Kiskunfélegyháza
Zotya00, 2011.03.04 13:54.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kiskunfélegyháza állomáson a gőzösüzem idejében voltak vízdaruk telepítve?
|
|