Balatonfüred
KériPetya, 2011.03.05 14:24.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1973. November 5. Átadják a forgalomnak a balatonfüredi vasútállomás új forgalmi épületét.
http://web.archive.org/web/20041212004210/www.trafipax.hu/index.php?akt_menu=114
|
|
Helvécia
KériPetya, 2011.03.05 14:21.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1973. Január 30: Helvécia sorompó nélküli vasúti útátjárón egy személyvonat és egy autóbusz összeütközik. 37 halott, 18 sebesült.
http://web.archive.org/web/20041212004210/www.trafipax.hu/index.php?akt_menu=114
|
|
Herend
KériPetya, 2011.03.05 14:08.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1969. január 31. - én helytelen váltóállítás miatt két vonat összeütközött; 11 halott, 69 sebesült volt.
http://web.archive.org/web/20041212004210/www.trafipax.hu/index.php?akt_menu=114
|
|
Szolnok-Rendező
KériPetya, 2011.03.05 14:07.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1969. január 22. - én adták át az új rendező és fogadó pályaudvart.
|
|
Zagyvapálfalva
turoczylaszlo, 2011.03.05 13:46.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Zagyvapálfalva 1914 május 1-e óta!
|
|
Kiskunfélegyháza
turoczylaszlo, 2011.03.05 13:38.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kiskunfélegyháza az 1943-as Menetrendfüggelék Zárt táblázatai szerint "fő vízállomás" volt két tartányban 180 m3-nyi vízzel. Feltétlenűl kellett lennie vízdaruknak!
|
|
Gyomai elágazás
turoczylaszlo, 2011.03.05 13:28.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Gyomai elágazás - eredeti nevén: Gyoma-Nagyállás a Mátra-körösvidéki egyesült hév Kisujszállás-dévaványa-gyomai hév tagvasútja építésekor (1889) létesült védőcsonkával ellátott nyíltvonali beágazásként. Az elágazási váltó csúcsa Gyoma felvételi épületének közepétől 2416 m-re volt. Forrás: Magyar Királyi Államvasutak "E" Kimutatás a magyar királyi államvasutak és a kezelése alatt álló vasutak építési és üzleti hosszairól 1912. év végén. Közlekedési Múzeum könyvtára.
|
|
Soványhát
turoczylaszlo, 2011.03.05 13:04.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Soványhát mh. a Pusztaföldvár-békési hév által épített Békésföldvár-Békés vonal egyetlen 1. számú őrházánál létesült, a pálya bal oldalán. Megnyílt: 1911 március 10-én. Az őrház a Békés felőli oldalon váróhelyiséggel bővült. Forrás: Magyar Királyi Államvasútak Hivatalos Lapja 1911 március 11-i 10. száma. MÁV Levéltár
|
|
Szajol
turoczylaszlo, 2011.03.05 12:39.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szajol (Tiszavidéki Vasút állomása) 1870 augusztus 1-én nyílt meg személy-, poggyász-, gyorsárú- és teherárúforgalomra. Forrás: Eisenbahn, Dampfschiff und Verkehr folyóirat 1870 július 24-i, 6.
száma. Közlekedési Múzeum Könyvtára
A mai felvételi épület eredetijét már a MÁV építette a Tiszavidéki Vasút 1880-as államosítása után.
|
|
Kápolnásnyék
ranbo, 2011.03.05 07:03.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még egy harapást?!
|
|
|
Kiskunfélegyháza
Zotya00, 2011.03.04 13:54.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kiskunfélegyháza állomáson a gőzösüzem idejében voltak vízdaruk telepítve?
|
|
Gyomai elágazás
KériPetya, 2011.03.04 00:13.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Endrével kimatekoltuk, hol volt ez a hely.
Vízszintesen a 120 - as régi és jelenlegi, felfelé a 127 - es nyomvonala.
|
|
|
Budapest-Déli
KériPetya, 2011.03.03 23:38.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1861 - ben neve: Buda.
|
|
Pálinkás
karczag, 2011.03.03 21:40.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az alagút túlsó vége 2000-ben
|
|
|
Rákosliget
Stark, 2011.03.03 21:03.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://www.flickr.com/photos/effect1/5462119724/#/photos/effect1/5462119724/lightbox/
|
|
|
Budapest-Keleti
Stark, 2011.03.03 20:54.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://www.flickr.com/photos/effect1/5462012104/sizes/l/in/photostream/
|
|
|
Kőbánya-Teher
raps, 2011.03.03 18:01.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ám legyen... Pláza szerű irodaház.
|
|
Kőbánya-Teher
charlie, 2011.03.03 15:46.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
raps: Nem pláza, hanem irodaház van ott.
|
|
Martonvásár
railwayman, 2011.03.03 11:10.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha lesz is /nem tudom/, az csak a II. ütemben lesz. Akkor kerül kiépítésre a zárt láncú biztonsági kamerarendszer is. Más kérdés, hogy addig viszont a graffitisek szabadon garázdálkodhatnak.
|
|
Martonvásár
neutand, 2011.03.03 07:46.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tudja-e valaki, hogy lesz-e utastajákoztató kijelzőberendezés, illetve mikorra várható a kész aluljáró átadása?
|
|
Őrhegy
Simon Sarolta, 2011.03.02 19:17.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Őrhegyen ez az egy emlék maradt a rég múlt időkből.Sajnos a rendszerváltás után iskolánkat lebontatta a dámóci önkormányzat, és amíg oda fogunk tartozni, Őrhegy eltörléséig fog folyamodni a dolog.Ezért amíg nem késő szebbé kellene tenni ezt az egyetlen emléket, és a környezetében élőket.
|
|
Szarvas
KOCAMEMI, 2011.03.02 18:35.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
To whom it may concern;
My name is F. Bülent Kocamemi. Ex-graphic designer, ex-university teacher,book writer. 65 years-old man. I prepare a trip to Szarvas in May 2011 in order to complete my book about Hungary and Szarvas. My father studied agriculture at Szarvas from 1934 to 1939. I need the help of somebody and for that I would like to communicate via e-mail with him/her about Szarvas and Budapest-Szarvas connection by train.
Thank you in advance.
Best regards
|
|
Kapuvár
Kiss Vámosi Zoltán, 2011.03.02 17:22.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Taki!
Most jelenzt meg az újranyomás.Én tegnap vettem meg a Kapuvári Könyvesboltban.30 darabot kaptak:
telefonszám:06/96/244-720.Fél 9-től fél 5-ig vannak nyitva,szombaton délig.
Ára 3465 forint.
|
|
Dámóc
karczag, 2011.03.02 13:20.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Dámóc táblás megállóval rendelkezett 1913-1920-ig.
A trianoni határ meghúzása után Zemplénagárdon alakították ki a végállomást.
Dámoc, Perbenyik és Királyhelmec elveszítette a kisvasúti kapcsolatát.
|
|
Szarvaskő
KériPetya, 2011.03.02 12:45.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2000 környékén jártunk errefelé. Eger irányából az aszfaltút jobb oldalán volt egy nagy fehér épület, előtte kisvasúti sínek. Erről mit lehet tudni?
|
|
Ferihegy
2Kuvik, 2011.03.01 17:28.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://www.fn.hu/belfold/20110301/megvan_vasutallomas_helye/
|
|
Révfülöp
KériPetya, 2011.03.01 15:01.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A mai felvételi épület 1968 - ban készült el.
|
|
Vámosgyörk
KériPetya, 2011.03.01 14:59.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A mai épület 1963 - ban készült el.
|
|
Dunakeszi
KériPetya, 2011.03.01 14:45.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1923 - ban készült el a Nyugati pu. - Dunakeszi - Alag VILLAMOSÍTOTT próbaszakasz, ekkor Pest felől a híd előtt jobb oldalon állt egy épület, a hídon pedig kinn volt a Dunakeszi - Alag tábla.
|
|
Máriabesnyő
KériPetya, 2011.03.01 14:37.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1934 - 1936 években Gödöllő és Aszód között nyomvonalkorrekciót hajottak végre, ekkor a régi megállót felváltotta ez a mai. A régi megálló épülete áll - e még vajon?
|
|