Pereces
karczag, 2011.02.17 12:04.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pereces, elágazó állomás volt, mert Pereces-Újakna felé itt ágazott ki a vonal, kb 1Km hosszan.
A nyomvonala még jóllátszik a mainapig az út bal oldalán.
|
|
|
Őzedmajor
KériPetya, 2011.02.17 12:04.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1943 - as menetrendben már szerepel, irányonként napi 4 vonattal.
|
|
Dobaipuszta
KériPetya, 2011.02.17 12:03.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1943 - as menetrendben már szerepel, irányonként napi 3 vonattal.
|
|
Kál-Kápolna
soós89, 2011.02.17 12:02.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
emlékszem rá 2009 őszén az M62 144 es szergej és a vonat elején egy M47 eseel vonatott kővonat járt recsk kőrakodóra
|
|
Nagytótipuszta
KériPetya, 2011.02.17 12:02.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1943 -as menetrendben már szerepel, irányonként napi 3 vonattal.
|
|
Vasas-Hird
soós89, 2011.02.17 12:00.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás mögé jártak nagymozdonyok pl m43 m44 vagy nem
|
|
Erdősmecske
soós89, 2011.02.17 11:59.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
lesz ugyan még 64-es
|
|
Gyomai elágazás
KériPetya, 2011.02.17 11:54.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nekem Nagyállásom van, kisvasut.hu - ról származó térképdarab (évszám passz).
|
|
|
Kárászmajor
KériPetya, 2011.02.17 11:48.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A mellékelt térkép alapján Kárászmajor nem a vonalon helyezkedik el, hanem attól valamivel távolabb; külön sínpár vezetett Kárászmajorra. Az egykori megálló neve atérkép alaján Kárászmajori elágazás (volt valamikor).
|
|
|
Polstrau
central, 2011.02.17 11:45.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pragersko(Pragerhof)állomás.A Nagykanizsa-Pragersko vonal végpontja.Itt szép egyedi építésű felvételi épület épült.Ez szépen felújítva szolgál ma is.
|
|
|
Polstrau
central, 2011.02.17 11:40.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Déli Vasúti I.osztályú felvételi épület Ptuj(Pettau)állomáson.Nálunk Balatonszentgyörgyön áll ilyen épület.A két épület között annyi a különbség,hogy ott az emeletes rész kettes felosztású,ennél az épületnél pedig hármas.
|
|
|
Polstrau
central, 2011.02.17 11:33.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A teljesség igénye nélkül.Déli Vasúti II.osztályú felvételi épület Ormoz(Ormosd,Friedau)állomáson.
|
|
|
Polstrau
central, 2011.02.17 11:30.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bár nem tartozik a vasútállomások.hu területéhez mégis említést érdemel,hogy a Nagykanizsa-Pragersko(Pragerhof)vonal további Szlovén részén számos Déli Vasúti épület található szépen felújítva.A szlovéneknek nincsenek útba ezek az épületek,ellentétben Magyarországgal,ahol sajnos még a 2010-es években is pusztítják ezen épületeket.(Pld.Kápolnásnyék felv. ép.,számos raktár,állítóközpont,stb)
|
|
Kaposmérő
keil jános, 2011.02.16 21:05.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Kozma.én nem értek a vasuthoz mert én csak hobbi szinten nézem az oldalt soha nem voltam vasutas.Aggódok hogy megszünhet az állomás mert egy csodás épület és ha nem újítják fel gond lehet vele.A vonalon is már szüntek meg állomások és siralmasak
|
|
Lyukóbánya alsó
karczag, 2011.02.16 20:48.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló rendes neve:
Lyukói forgalmi kitérő.
Legalább is a helyszínrajzon ez szerepelt.
|
|
Országúti őrház
karczag, 2011.02.16 20:44.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy fénykép a hatvanas évekből.
A lapos tetős fehér épület a felvételiépület.
|
|
|
Pálinkás
karczag, 2011.02.16 20:12.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A szénrakodó csúszda megmaradt alapjai 2000-ben.
|
|
|
Pereces
karczag, 2011.02.16 20:07.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pereces állomás épülete 2000-ben.
Ekkoriban szűnt meg az élelmiszerbolt.
|
|
|
Barosakna
karczag, 2011.02.16 19:59.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Barosakna állomás helye 2000-ben.
Az emeletes épület földszintje volt a felvételiépület. A vágányhálózat az aszfalt út helyén volt.
|
|
|
Erenyő-bánya
karczag, 2011.02.16 19:56.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az Erenyő-mh. peronja 2000-ben.
A vágány a túloldalon volt.
|
|
|
Szabadságrendező pu.
karczag, 2011.02.16 19:48.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Szabadság-rendező pu. ezen a helyen volt. A kép 2000-ben készült.
A napokban már elkerítették.
|
|
|
Kaposmérő
Kozma, 2011.02.16 18:05.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha tényleg lesz valami a 41-es 2013-ra saccolt felújításából, akkor a KÖFI telepítésével a toronyban biztosan megszűnik a szolgálat, de az állomási szolgálat is veszélyben van, ha nincs teherforgalom.
|
|
Ódinnyés forgalmi kitérő
2Kuvik, 2011.02.16 16:53.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tudom én hogy falra firkálni csúnya dolog, de minden ittjártamkor jót mosolygok ezen a ködös értelmű, helyesírásilag hajmeresztő, de kamaszosan kőkemény szösszeneten. Sajnálnám ha lemeszelnék, de emlékkép már van (ma délutáni).
|
|
|
Kaposmérő
keil jános, 2011.02.16 15:59.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajna nem a váróé de azért még remélem sokáig lesz szolgálat kinyomozom mit terveznek a mennyezettel mert az eléggé aggasztó a teherforgalom szinte nincs is nem láttam vagonokat most láttam farakatokat de nem tudom mi lesz vele
|
|
Pestszentimre felső
Kozma, 2011.02.16 15:49.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A forgalmista nem tudna jegyet kiadni? Legalább lenne feladata.
|
|
Kaposmérő
Kozma, 2011.02.16 15:34.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A képeket elnézve meglepőnek találtam a légkondit, hát még ha a váróé lett volna.
|
|
Kaposmérő
keil jános, 2011.02.16 15:21.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A fenti szolgálati lakás légkondis az épület egy kicsit pocsék állapotban van a belső helységek alá vannak ducolva majd csinálok még képeket róla
|
|
Bodroghalász
bartoksandor, 2011.02.16 14:39.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Öreg híd
|
|
|
Bodroghalász
bartoksandor, 2011.02.16 14:38.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Öreg-híd
A Bodroghalász falu határában lévő vasszerkezetű 1913-ban átadott “Bodrog vasúti híd” 138 m hosszával és 2,7 m szélességével egész Európa leghosszabb keskeny nyomközű hídja és így műtárgya volt. A hídról Észak-keletre a Zemplén látszik. Ha délre indulnánk, a Bodrog gátjának erdősávja hamar eltakarná mögöttünk a hegyeket, így pár lépés után alföldi látvány fogadna. A Bodrogköz egykor mocsaras, lápos tája.
Átjutva a gáton, balra egy újabb erdősávon mögött egy holtág sejlik, előttünk egy nagy kanyar a gáton végigvezető úton, mögötte napos szántóföld. A kanyar balra Sárospatak felé visz, jobbra Sárazsadány felé.
http://pwsdesign.com/pwsdesign-blog/photos/sarospatak-oreg-hid/
|
|
|
Gencsapáti alsó
central, 2011.02.16 14:05.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vegyétek fel legyetek szívesek a megállóhely korábbi nevéhez:Nagygencs 1907-es adat.Forrás:Kubinszky Mihály,Nagy Tamás,Turóczy László:Ez a vonat elment c. könyv,levéltári adatok.
|
|