Bábonymegyer
Ailton, 2011.02.14 12:56.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
javítani kellene, hogy már megálló és nincs jegykiadás.
Korábbi elnevezések közé felvehető a Bábony-Megyer.
|
|
|
Öntés
Petrás Bence, 2011.02.13 21:39.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
GV 3764-es C50-es kiállítva az Öntésmajor Múzeumban.
2011. 02. 13.
|
|
|
Zalacséb-Salomvár
galgyozo, 2011.02.13 20:23.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kissé lehangoló a régi állomásépület látványa, vagy talán nem is olyan kissé! A villamosított új vonalra azért jó ránézni!
|
|
|
Szulok
Ailton, 2011.02.13 19:22.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
3 vágányos, vízvevőhely állomás volt. Krumplit és dohányt rakodtak itt. Utasforgalma a bezáráskor is a nagyobbak közé tartozott a vasútvonalon. Ha anno lett volna B+R, építhettek volna, ugyanis reggelente az állomás mellett 50-60 kerékpár szokott sorakozni, természetesen lezárás nélkül. Volt mérlegház is.
|
|
Bösztör
mesi, 2011.02.13 17:57.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Van egy 1931-es téli menetrendem amelyben az állomás Homokszentlőrinc néven szerepel.
|
|
Tarnaszentmiklós
lassujel, 2011.02.13 17:17.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sőt, Koncz Zsuzsa is!
|
|
Nagyszántó
Fehérvári Attila, 2011.02.13 17:12.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A nagyszántói vasútállomás épülete, siralmas állapotban ugyan, de most is megvan (2011. februárban). Nemrég még katonai laktanya volt benne, a katonák a Nagyvárad-Debrecen egykori vasútvonal még meglévő talpfáival raktak tüzet...
Ha jók az infóim, az épület ma Bors község tulajdonába került.
|
|
Egyek
2Kuvik, 2011.02.13 14:42.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm. Nem hiszem hogy még működne, 5-6 éve birkákkal legeltették a kerítésen belüli területet. De a militáns-hidegháborús időkben azért megadták a módját: agyonvilágított rakodó, ezersoros szögesdrót, stb.
|
|
Abaliget
hadidoki, 2011.02.13 13:31.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jó másfél éve erősen izgat ennek a felhagyott szakasznak a története. Így hát az előtanulmányok után felkerestem a helyet. A kirándulás élményeit a hadidoki.ini.hu lapon találjátok a Kaposvár v.áll. - Abaliget v.áll. túra leírásában.
Jó szórakozást!
A kép a régi vasút átvágásánál készült 2011-01-23-án. Szemben az üzemi alagút északi szája, balra fenn egy régi őrház látható.
|
|
|
Egyek
M62191, 2011.02.13 12:55.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szia
Ott a régi honvédségi üzemanyagraktár ipv. kiágazása van.
|
|
Egyek
2Kuvik, 2011.02.13 12:04.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekelne, hogy miféle katonai objektum van Egyektől Tiszafüred felé, aminek lezárt vágánya van.
|
|
Fehérvárcsurgó
2Kuvik, 2011.02.13 11:59.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Akinek kedve lenne bemenni a romos épületbe, azt visszatartja ez az elborzasztást szolgáló felirat.
|
|
|
Fehérvárcsurgó
2Kuvik, 2011.02.13 11:58.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A fehérvárcsurgói épület ma délelőtt Fehérvár felé nézve. Érdekes, a hajdani verebire emlékeztető megoldás: épület az út déli felén, kereszteződés, peron az úttól északra.
|
|
|
Szák-Szend
Martina Pánczél, 2011.02.13 11:50.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Keresem SZabo Editet Pintérnét kérem ha valaki tud segiteni küldje el a cimét. köszönettel.Pánczél
|
|
Pátka
2Kuvik, 2011.02.13 06:48.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A napokban lefotózom a Pátka és Lovasberény közötti elhagyott őrházat, esetleg beilleszthetnétek "Pátka elágazás" néven külön oldalra, volt már hozzászólás: a régi szovjet bázis kiszolgáló vonala innen indult, abból ma már fa nő.
|
|
Mágori-majori rakodó
KériPetya, 2011.02.13 00:08.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A rakodóhely 1931 - 1933 között kapott építési engedélyt, az igénylő bizonyos Sváb János volt, aki anyagilag jelentősen támogatta a rakodó megépítését (ekkor még "Mágori majori kitérő" néven jegyezték). Az igénylő közeli mágori birtokain később jelentős személyforgalom alakult ki, ezért kérvényezte a személyforgalom felvételét a rakodóhelyen (1937. októberében). Hogy később megálltak - e itt a személyvonatok, arról nincs információ.
A Máv akkori válasza: a személyvonatok megállásához szükséges lenne egy őrház, váró - és szolgálati helységgel ellátva. "Mivel a létesítendő megállóhelyhez legközelebb a 9. sz. őrház van, melyben egy vonalbejáróőrünk lakik, legcélszerűbb lenne azt az őrházat lebontani, és mintegy 1100 méterrel odébb a 298/99 - es szelvényben felépíteni."
Ez feltehetően az az őrház, ami Mágorpuszta megállóhelynél volt, és mára nem sok maradt belőle. Viszont ebből a szövegből feltételezhető, hogy akkor még nem létezett Mágorpuszta mh.
Mágori majori kitérőnél jobbra és balra 1800 - 2000 méter távolságra volt a két major, kb. 300 fővel, többségük "szegény földhözragadt zsellér". Azaz a Máv nem látta reálisnak az utasforgalom biztosítását. Mindenesetre 4500 pengőre számolták ki az új megálló személyforgalomra kialakításának várható költségeit.
|
|
Szár
szvdom, 2011.02.12 21:26.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A régi Szár állomásnak nyitottam egy külön oldalt, és az inkább oda tartozó hozzászólásokat átemeltem oda.
|
|
Csikéria
mesi, 2011.02.12 16:22.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Bácsalmás- Csikéria vasútvonal a Csanádi féle közlekedéspolitikai koncepció során szűnt meg. A vasútállomás felvételi épülete az Apostagihoz hasonlóan egy emeletes volt. Az utolsó állomás elöljáró a nagybátyám Molnár János volt, akit Madarasról helyeztek oda. Jómagam 1995-ben hivatalból bejártam a vasútvonalat a VBF megbízásából, az állomásból már csak egy fél téglát találtam.
|
|
Déllő
KériPetya, 2011.02.12 15:34.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pontos helye Ludadtól a 20/22 szelvényben volt a pálya bal oldalán, 117 méter hosszú rakodóvágánnyal. A vonal közforgalomra megnyitásakor (1950) még nem álltak meg itt a vonatok, mivel még nem volt megfelelő rakodóhely és hozzájáró út.
Egy 1929 - es anyag már említi a Ludad - Déllő - Hosszúfoki csatorna viszonylatot. Vonat tehát már járt erre. Azt azonban nem tudom, hogy később volt - e itt megálló vonat.
|
|
Nezsider
András, 2011.02.12 15:07.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gondolom egy GySEV-nél dolgozó mozdonyvezető lehetsz (?) és a vezetőállásból fényképeztél, köszönet érte.
Felmerül a kérdés, hogy mi van akkor, ha egy kétnormás gép esetén emberi hanyagságból, vagy mulasztásból nem engedi le valaki az áramszedőt az ilyen áramnemváltós fázishatároknál, hanem csak úgy áthalad rajta, mint ha mi sem történt volna. Ilyenkor történik valami ? A gép azonnal érzékeli és reagálja, hogy eltérő áramot kap és az emberi hibalehetőség mennyire van kivédve ez esetben ?
|
|
Mőcsény
obsahovat, 2011.02.12 11:57.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!
Környékbeli bringázás során vettem és is észre a Zsibrik mellett tavat megkerülő régi töltést. Utánanézetem a régi térképeken és kiderült, hogy a szakasz a Bátaszék - Dombóvár vasút felhagyott nyomvonala. A nyomvonal korrekció az alagút építésekor történt 1911-ben. (számos helyen helytelenül szerepel a Mőcsényi alagút építési ideje, tehát nem a vasútvonal építésekor 1873-ban épült, hanem majd negyven évvel később!!!)További érdekesség, hogy a nyomvonal a Szálkai út jelenlegi közúti csomópontján áthaladva, részben megkerülve a Szálkai tavat (persze akkor még nem létezett...) haladt és Palatinca mellett tért vissza a mostani nyomvonalhoz. Énnek nem rég számos bizonyítékát sikerült lefényképeznem a Szálka tó mellett az erdőben felhagyott és egyéb műtárgyak formájában, pedig vagy 100 éve nem jár már vasút arra...
|
|
Nezsider
Lennon15, 2011.02.12 08:56.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az áramnemváltás csak az FHÉVről érkező és FHÉVre induló vonatok esetében van. Egyszerűen oldják meg. Az állomás váltókörzetétől kb 1 km-re van a fázishatár, áramszedő ellőte le, majd utána ismét fel. Csak kétáramnemű járművek járnak erre, így nem nagy kunszt az egész. Képem van a fázishatárról:
|
|
|
Somogymeggyes
Ailton, 2011.02.11 16:16.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
elég nagy baj. 10 éve nem járt ott tehervonat, és ha lehetne itt keresztezni azzal nőne az ésszerűbb menetrend kialakításának a lehetősége. Egyébként nem lehet egy ilyen vágányt átminősíttetni?
|
|
Ruszt-Szentmargitbánya
central, 2011.02.11 15:40.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a vonat elment c. könyv szerint a Sérc-Szentmargitbánya vonalat 1952-ben szüntették meg.
|
|
Fertőmajor-Oka
central, 2011.02.11 12:38.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vegyétek fel legyetek szívesek a megállóhely Osztrák nevét:Oggau
|
|
Vulkapordány megálló
central, 2011.02.11 12:35.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vegyétek fel legyetek szívesek a megállóhely korábbi nevéhez:Vulka-Pordány-Alsófalu mh.1898 as adat.Forrás:Kubinszky Mihály,Nagy Tamás,Turóczy László:Ez a vonat elment c. könyv,levéltári adatok.
|
|
Sávoly
rol1613, 2011.02.11 12:26.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hát a motoGP-hez nemsok reményt fűzök (semmit nem csinálnak - saját szememmel láttam). Az állomáson a tavalyi menetrend szerint megállt a nagykanizsa-miskolc gyors. De mostmár csak napi 2x lehet feljutni pestre. 1x valamikor hajnal 3:49kor meg este 19:16kor. A falutól nagyon messze található, egy 20perces séta mire leérsz. Ha lemenne a busz akkor szerintem sokkal több ember használná az állomást de így szinte senki se megy onnan sehova vonattal.
|
|
Somogymeggyes
Garamvölgyi Ádám, 2011.02.11 07:27.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem. Általában az állomások első vágánya szokott lenni a rakodóvágány (persze sok kivétel van) és ha ezt vágányzáró sorompóval szerelik fel, akkor oda vonatot fogadni nem lehet.
|
|
Kismarton
ROCOman, 2011.02.11 06:34.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vulkapordány lapján ott a fényképes bizonyíték.
|
|
Budapest-Józsefváros
Aeslan, 2011.02.11 00:26.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdv!
Ja, (kutyás) őrök vigyázzák:
http://iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=4318&Itemid=3
http://iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=4330:szellemidezes&catid=1:nagyvasut&Itemid=3
|
|