Kaposfüred
mark_015, 2011.02.07 17:49.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kaposfüred állomás épülete 2011.02.04
|
|
|
Selymes
Zé, 2011.02.07 16:42.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vonalon található megállók közül talán ennek a legnagyobb az utasforgalma! Selymes Kiskunfélegyházától mindössze pár kilométerre található, úgynevezett hobbitelkek vannak errefelé, ahová viszonylag sokan járnak ki a városból. Ha jól tudom, más eljutási mód nincs is, a nemrég kiépült kerékpárutat illetve a közutat kivéve.
|
|
Pácsony
Sándor, 2011.02.07 15:46.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
minek köszönhető, hogy ez az állomás ilyen jól néz ki? Az épület kezelését átadta a MÁV?
|
|
Beremendi Cementmű
Norbert1073, 2011.02.07 08:48.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, van egy 6 vágányos állomás még az üzem területen belül, de ez BCM Gyártelep elnevezéssel.
|
|
Zsolnay-rakodó
Train Station, 2011.02.06 22:02.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Semmi.Elbontották a nagy részét.Vasúti megálló se fog létesülni valószínűleg.
|
|
Fűzfő-Gyártelep
Zsolt80, 2011.02.06 18:35.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez nem csak teherpályaudvar volt, a 80. as évek végéig bejárt a munkásokat hozó vonat is. A 72. útnál pár éve még a megállóhely táblája is megvolt, nem tudom, meglehet-e még, ha jól emlékszek NIKE megállóhely volt kiírva. A személyvonat is bement a gyár területére, ott is kellett valahol lennie egy megállóhelynek. Tud erről valaki valamit?
A gyár (vagyis ami napjainkban van a helyén)területére be lehet jutni?Ki tud erről valamit?
|
|
Pácsony
Zsolt80, 2011.02.06 18:30.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hát igen...
Így kellene kinézni minden állomásnak, megállóhelynek...
|
|
Máriaszőlőtelep
pista87, 2011.02.06 16:43.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem, az Őrház utcánál (AS 1693) volt.
|
|
Chernelházadamonya
András, 2011.02.06 13:05.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Örvendetes, hogy ismét akadt valaki, aki bejárta az egykori vasútvonal helyét. Nézve a 70-es évek elején készült, rendezett, tiszta állomás képét, ahhoz képest mára mintha atomtámadás érte volna a területet. Elkeserítő, hogy mindez már csak az emlékeinkben él és még sok helyen, sok esetben van ez ugyanígy.
Mesterházától Hegyfaluig is érdemes lenne bejárni a területet - ha van rá mód és idő. Több hídmaradvánnyal, áteresszel is lehet találkozni, mivel jópár híd van a 84-es úton is azon a részen.
|
|
Szatmárnémeti
karasimiklos, 2011.02.06 09:06.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szatmárnémeti vasútállomás-ma
(Elnézést talán ez a kép jobb)
|
|
|
Zsolnay-rakodó
Kozma, 2011.02.06 02:30.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mi lesz/lett ebből a raktárból?
|
|
Erdősmecske
Miskovicz, 2011.02.06 02:17.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a vonal vélhetően nem fog újra nyílni. A Pécs-Vasas-Hird szakasznak van rá esélye, most készítik elő a nagy pécsi közlekedés projektet, annak eleme lenne a Vasas-Hirdig közlekedő gyorsvasút, ha megvalósul, teljesen átépítik a pályát, villamosított vonal lesz, és úgy tudom van olyan megálló, ami áthelyezésre kerül.
|
|
Békés
Adani, 2011.02.06 00:25.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Akkor még volt teherforgalom is, azért is maradt meg. Később meg egy tollvonással elintézték, ne legyen. A Tüzépre akkor még vonattal vitték a cuccot meg a Vektor KFT szállított még vasúton. A Vektor KFT iparvágányát tavaly fel is szedték.
|
|
Mesterháza-Tompaládony
Dõry István, 2011.02.05 21:49.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felvételi épület (2011.02.05)
|
|
|
Békés
KériPetya, 2011.02.05 21:48.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1971 - ben már tervezték a forgalom közútra terelését, ahhoz képest örülhetünk, hogy még sokáig bírta...
|
|
Mesterháza-Tompaládony
Dõry István, 2011.02.05 21:46.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Chernelházadamonya felől érkezve a sáron és gazon át. Az állomás előtt egy raklapgyártó cég telephelye állja el az utat. A vasútállomás területére építkeztek, de "cserébe" szépen felújították a felvételi épületet.
|
|
|
Chernelházadamonya
Dõry István, 2011.02.05 21:29.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori állomás területe elkerítve, magántulajdonban.
|
|
|
Chernelházadamonya
Dõry István, 2011.02.05 21:23.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az előbb említett beton műtárgy.
|
|
|
Selyp
KériPetya, 2011.02.05 21:23.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Selyp - Kisbágyon gazdasági vasútvonalat 1970. július 1. - én akarták megszüntetni (aztán hogy mikor sikerült, nem tudom).
koordináló Bizottság, 1970. évi forgalomátterelési és körzetesítési program.
|
|
Chernelházadamonya
Dõry István, 2011.02.05 21:21.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bő és Chernelházadamonya között. Itt ér a vasúti töltés az út mellé, és rögtön figyelmesek is lehetünk egy vízátereszre.
|
|
|
Szada
KériPetya, 2011.02.05 21:08.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vasútvonal megszüntetésekor az alábbi létesítmények voltak itt:
- (lakott) felvételi épület, ami a mai napig megvan, 496 légm3;
- lakóőrház, 245 légm3;
- sertésól, 11 légm3;
- istálló, 29 légm3;
- gazdasági épület, 61 légm3;
- wc épület, 60 légm3.
|
|
Bő
Dõry István, 2011.02.05 21:07.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jelentem az állomás épülete még mindig felújítás/átépítés alatt van, de ahogy az látszik is, ez eddig csak ártott, nem használt. (2011.02.05)
|
|
|
Bő
Dõry István, 2011.02.05 21:03.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A falu közepén ez a kies terület a vasútállomás vágányinak felszedésével keletkezett.
|
|
|
Bő
Dõry István, 2011.02.05 20:56.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kép ugyanott készült. Még egy vízáteresz betonja is kivillan a moha alól 37 év távlatából.
|
|
|
Bő
Dõry István, 2011.02.05 20:47.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bük fürdőtelep és Bő között. Ugyan a pályát beszántották, de a földúton megmaradt a töltés púpja.
|
|
|
Bük fürdőtelep
Dõry István, 2011.02.05 20:41.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Változnak az idők... nem feltétlenül jó irányba. Időről időre felüti fejét a szóbeszéd, hogy Bükről Bük fürdőtelepre a Gysev újraépíti a pályát a fürdő forgalma miatt, de hogy ennek mennyi a valóságalapja, azt senki sem tudja.
|
|
|
Bük fürdőtelep
Dõry István, 2011.02.05 20:33.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A műholdas felvétel a Bük fürdőtelepről érkező vasút vonalát ábrázolja. A büki becsatlakozás előtt ugyan felszámolták a töltést, de akármilyen szorgalmasan szántják a földet, a képen még mindig jól látható az ív. A piros pont az előző kép elkészítésének helye.
|
|
|
Bük fürdőtelep
Dõry István, 2011.02.05 20:26.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bük fürdőtelep és Bük között egy ideig a mostani betonút helyén volt a töltés, majd Bükre ívben érkezett. A képen látható út képzeletbeli egyenes folytatásában volt a vasúti töltés, a kép előterében látható földutat pedig bizonyosan keresztezte.
|
|
|
Nyékes
KériPetya, 2011.02.05 20:04.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely Ludadról nézve a pálya bal oldalán volt. A vonal közforgalomra megnyitásakor (1950. április 15.) nem volt jegykiadás. Pontos helye a 99 + 90 - 100 + 20 szelvények között volt, 30 méter hosszúságú peronnal.
|
|
Lókuca
KériPetya, 2011.02.05 20:02.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely Ludadról nézve a pálya bal oldalán volt. A vonal közforgalomra megnyitásakor (1950. április 15.) nem volt jegykiadás. Pontos helye a 81 + 20 - 81 + 60 szelvények között volt, 40 méter hosszúságú peronnal.
|
|