Minden jog fenntartva. © 2005-2025.
|
|
A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb.
Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!
Papkeszi
Zsolt80, 2011.01.31 22:56.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszi Rácz Gergelynek. Nemrégi infó, a pályát csinálják, talpfákat cserélnek, űrszelvényt tisztítanak Csajág térségében, rakodás van kilátásban,akkor a Peremartoni rakodás miatt van ez vajon, vagy máshol is várható rakodás? Küngösön elvileg lehetne rakodni, ott a csonka.
|
|
Aba-Sárkeresztúr
Zsolt80, 2011.01.31 22:51.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, van személyforgalom, csak éppen állati sz.r menetrend van...7.59. - kor ér az első vonat Fehérvárra, így várhatjuk hogy munkába - iskolába járáshoz használják a vonatot...Persze a csatlakozás Budapest felé 7.56kor elmegy, következő meg fél óra múlva megy...napközben páratlan óra 59. kor ér a bogárdi bz Fehérvárra, pesti csatlakozás 41 perc múlva...vagy mínusz 3 perc múlva...
Visszafelé sem jobb a menetrend, igaz, Pécs, Baja felé van csatlakozás, de aki 14.00 vagy 16.00ig dolgozik, az 1 perc múlva induló vonattal nem fog hazamenni, következő 2 óra múlva...sokaknak marad a busz...
|
|
Zichyújfalu
Zsolt80, 2011.01.31 22:44.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
4 vágányos állomás, ahogy a képeken is jól látszik, a 3. az átmenő fővágány, vonatkeresztnél a 2. - 3 vágány van használva.
|
|
Zichyújfalu
Zsolt80, 2011.01.31 22:42.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
v43 3201nek: Sárbogárd felőli vonat Zichyújfalun? Talán Pusztaszabolcsot akartál írni? Erre csak Székesfehérvár - Pusztaszabolcs viszonylatú vonatok járnak, illetve vágányzár idején a Tapolcaiak.
Amúgy valóban állomás.
|
|
Gyurgyókapuszta
Ailton, 2011.01.31 18:33.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Manapság a tabiak Gyurgyókapusztával az orosz laktanya környékével azonosítják. Pedig Gyurgyókapuszta a laktanyától északra volt, ma már nem laknak ott. A vasúti megálló és a megálló valójában Nyáripusztán volt, ám mivel a Nyáripuszta még előbb elnéptelenedett, mint hogy a laktanya épült, a laktanyát a legközelebbi pusztáról gyurgyókai laktanyának hívták.
Az alább említett buszmegálló Ugajpusztán van. Ott mindössze egy major van, annak a dolgozói használják csak.
Csatoltam a katonai térképet.
|
|
|
Gyurgyókapuszta
KHB, 2011.01.31 12:26.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
jól láttam, hogy ezen a pusztán már senki sem lakik? Merre voltak a házak? A laktanyát láttam, hogy Tab irányából nézve jobbra volt, a lakóházak pedig az országút túl oldalán? Viszont van egy buszmegálló nem messze innen, az kit szolgál ki? Arra sem láttam házakat.
|
|
Kaposszentjakab
KHB, 2011.01.31 12:22.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"2001-ben volt itt egy MÁV-szabványos üveg esőbeálló. 2005-re eltűnt."
egész pontosan 2004-ben tűnt el a váza (üveget korábban kitörték), színesfémesek ellopták. A rendőrség elkapta az elkövetőket, mégse lett új esőbeálló, pedig a kárt elvileg behajthatnák rajtuk.
|
|
Kiskunfélegyháza
Ailton, 2011.01.31 00:28.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1897. évi XIII. törvénycikk
a szolnok-kiskun-félegyházi helyi érdekü vasutnak engedélyezéséről
1. § A ministerium ezennel felhatalmaztatik, hogy a m. kir. államvasutak Szolnok állomásából kiinduló és a m. kir. államvasutak Kiskun-Félegyház állomásáig vezető helyi érdekü gőzmozdonyu vasutvonalnak megépitésére és üzletére az 1880. évi XXXI. és az 1888:IV. törvénycikkekben foglalt feltételek alatt az engedélyt kiadhassa.
2. § A kereskedelemügyi minister az 1-ső §-ban emlitett vonal engedélyezésének megtörténtéről az 1880. évi XXXI. törvénycikk 1-ső §-a értelmében az országgyülésnek jelentést teend.
3. § Jelen törvény az országos törvénytárban való megjelenése napján életbe lép s végrehajtásával a kereskedelemügyi és a pénzügyminister bizatik meg.
|
|
Nyíregyháza
Ailton, 2011.01.31 00:24.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1896. évi X. törvénycikk
a tiszapolgár-nyiregyházai helyi érdekü gőzmozdonyu vasut engedélyezéséről
1. § A ministerium a debreczen-füzes-abony-ohát-polgári helyi érdekü vasut Tisza-Polgár állomásából kiindulva a magyar királyi államvasutak Királytelek állomásáig, illetve Nyiregyházáig, mint forgalmi végpontig vezető helyi érdekü gőzmozdonyu vasutnak az 1880. évi XXXI. és az azt kiegészitő 1888. évi IV. törvénycikkekben foglalt feltételek alatt leendő engedélyezésére felhatalmaztatik.
2. § A kereskedelemügyi minister az 1-ső §-ban emlitett vonal engedélyezésének megtörténtéről az 1880. évi XXXI. törvénycikk 1. §-a értelmében az országgyülésnek jelentést teend.
3. § Jelen törvény az országos törvénytárban való kihirdetésének napjával lép életbe s végrehajtásával a kereskedelemügyi és pénzügyi minister bizatnak meg.
|
|
Tiszaug
Ailton, 2011.01.31 00:20.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1896. évi IX. törvénycikk
a kecskemét-tiszaughi h. é. vasut engedélyezése tárgyában
1. § A ministerium a m. kir. államvasutak kecskeméti állomásától a tiszaughi révig, illetve a Tisza partjáig vezetendő h. é. gőzmozdonyu vasutnak az 1880. évi XXXI. és az 1888. évi IV. törvénycikkek értelmében leendő engedélyezésére felhatalmaztatik.
2. § A kereskedelemügyi m. kir. minister az 1. §-ban emlitett vasutvonal engedélyezésének megtörténtéről az 1880. évi XXXI. tc. 1. §-a értelmében az országgyülésnek jelentést teend.
3. § Jelen törvény az országos törvénytárban való megjelenése napján lép életbe s végrehajtásával a kereskedelemügyi és pénzügyi ministerek bizatnak meg.
|
|
Nádudvar
M62191, 2011.01.30 19:19.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nádudvarra nagyon ritkán mennek ki, ha nagyritkán műtrágyát visznek ki, vagy gabonát hoznak. Az Agroferm ipv. pedig Bojár-Hollós előtt ágazik ki egy kicsivel, oda már sűrűbben járnak, de azért nem minden héten...
|
|
Veszprém régi
ROCOman, 2011.01.30 07:34.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori Veszprém - Alsóörs vonalat bemutató oldal: http://www.vandorfecske.hu/Als/als.html
|
|
Enying
Rácz Gergely, 2011.01.30 00:45.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vasúti töltés tudomásom szerint jelenleg a MÁV tulajdona.
Ha 100 km/h-ra nem is, de 80 km/h-ra kisebb nyomvonalkorrekciókkal újjáépíthető lenne a vasútvonal (hozzáteszem, számításaim alapján még a jelenlegi – eredeti – vonalvezetéssel is, ahol a szűk ívekben 60, néhol 50 km/h-ra kell csökkenteni az engedélyezett sebességet, bármelyik vonal mentén fekvő településről akár még a személygépkocsival való utazásnál is, a buszhoz képest pedig főleg gyorsabban elérhető lenne Székesfehérvár, elsősorban Fürgedre, Mezőkomáromra és Szabadhídvégre igaz ez)
Tény, hogy nincs nagy város a vonalszakaszon, bár Enying és Tamási azért kicsinek nem mondható. Viszont, mint említettem, a helyi és átmenő teherforgalom, valamint az észak-déli távolsági forgalomban a „hiányzó láncszem” szerepét „betöltő” szakasz miatt itt, a 49-es „újjáélesztésével” lenne érdemes egy, a 11-es és a 27-es vonalak mintegy folytatását képező vasutat építeni.
A Siófokra és a Balaton partjára való eljutás pedig átszállással megoldható, emlékszem, régebben még a 20-30 km/h-s sebesség ellenére is jártak fel fürödni vonattal.
Összességében az a véleményem, hogy a 49-es egy igen jó fekvésű vonal, melynek csak és kizárólag a pálya állapota okozta a vesztét. Amennyiben a 80-as években tervezett teljes pályafelújítás, vagy épp az 1997-es felszedés („felújítást megelőző bontás”) utáni felújítás megvalósul (igen, tervben volt a 60, másik tervváltozat szerint 80 km/h-ra való kiépítése), most fel sem merülne a vonal megszüntetése. Az a feltevés pedig, hogy a 27-es nélkül semmi értelme, sajnos fordítva (is) igaz.
|
|
Nádudvar
MJ, 2011.01.29 23:27.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kérdésem az lenne, hogy használják-e még a teljes vonalat teherszállításra? És bár tudom, hogy itt nem mostanában szűnt mely a személforgalom, nem lenne semmi fantázia a személyforgalomban errefelé? Az Evonik-Agroferm iparvágány itt van?
|
|
Enying
Sándor, 2011.01.29 22:56.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, eredeti funkciójában is lehetne életképes. Természetesen önmagában a 27-es nélkül semmi értelme. Én a Siófoki kitérőt az utasforgalom miatt gondoltam, a Lepsény-Tamási szakaszon nincs igazán nagy város, és a nyári fürdőjáratok is hozhatnának.
Mondjuk új területeket szerintem itt is kellene venni, mert ha mondjuk 100 km-es pályasebességet akarunk, a régi 49-es nyomvonal tuti nem lenne jó és nem tudom mekkora területe volt még a vasút mentén a MÁV-nak. Ráadásul én nem vagyok meggyőződve arról, hogy a kivett vasutat még nem adta-e el a MÁV ingatlankezelő. Tehát lehet, hogy már egy részét újra meg kellene venni.
De jó lenne, ha csak ezen vitatkoznának a minisztériumban is, hogy milyen nyomvonalon épüljön újjá. De én szerintem még gondolati szinten sem téma, a vonal újjáépítése.
|
|
Enying
Rácz Gergely, 2011.01.29 20:18.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sándor:
Szerintem a 49-es eredeti nyomvonala is teljesen megfelelne, ha nem még jobban (nem kell új területeket vásárolnia a MÁV-nak, Veszprém felől jobb lenne déli irányban az eljutás). Szerintem csak azért, hogy Siófok felől ne kelljen átszállni, nem kell egy teljesen új vasútvonalban gondolkodni, miközben a Székesfehérvár és Veszprém felé történő eljutást körülményesebbé tesszük. A XIX. század végén sem véletlenül épült így a Győr – Veszprém – Dombóvár vasútvonal, ahogy épült.
A térség központja, így a (hivatásforgalmi) utazások fő célja Székesfehérvár, így Tamási felől az oda való eljutást érdemes ebből a szempontból figyelembe venni. Siófokra jóval kisebb forgalom irányul (és irányulna a vasútvonal megléte esetén is), mint a fejéri és veszprémi megyeszékhelyekre. Igaz, nyáron ez megnövekszik, de jó lepsényi és csajági csatlakozásokkal kiszolgálható. Ráadásul a fürdőzők sem mind Siófokra utaznak pihenni, hanem tőle nyugatra is vannak népszerű fürdőhelyek.
A vasútvonal fontos termőterületeken is keresztülhalad(t), így a teherforgalomra való felhasználása is indokolt lenne. Nagy mennyiségű gabona és cukorrépa ment innen vasúton a malmokba (például Enyingen és Tamásiban van, mindkettő iparvágánnyal) illetve cukorgyárakba.
Lásd még a Mezőhídvég állomáshoz írt hozzászólásomat a témával kapcsolatban.
|
|
Papkeszi
Rácz Gergely, 2011.01.29 17:18.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Zsolt80-nak:
Október elején ott jártam, és láttam farönköket lerakva a rakodóterületre. Hogy régebbről maradtak-e ott, vagy elszállításra várnak, nem tudom, viszont az Index fórumon írták rá, hogy időnként szokott lejárni vonat a fáért.
Valamint egy frissebb hír: a peremartoni gyártelep új tulajdonosa ismét szándékozik vasúton is szállítani, tehát az iparvágányt használni fogják.
|
|
Enying
Sándor, 2011.01.29 16:42.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
én több értelmét látnám egy Veszprém-Lepsény-Siófok-Daránypuszta-Tamási-Dombóvár vasúti folyosónak, természetesen átszállás nélkül. Ez a Siófoki diákok helyzetén sokat javíthatna, mind a pécsi egyetemisták, mind a veszprémiek használhatnak. A a 27-est és a 35-ös Siófok-Daránypuszta szakaszát kellene villamosítani, átépíteni 100 km/-ra, Daránypusztától Tamásin át Pincehelyig megépíteni a vonalat. A 40-est úgy is felújítják 160-asra, tehát elég jó menetidőt lehetne elérni. Szerinted lenne forgalma?
|
|
Karácsond
gumikacsa, 2011.01.29 16:14.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az üvegek nagy része az első hétvégét nem érte meg, de a vázat is hamar elhordták...
|
|
|
Karácsond
gumikacsa, 2011.01.29 16:07.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Budapest felől InterCity halad át Miskolc felé.
|
|
|
Karácsond
gumikacsa, 2011.01.29 16:00.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!
Sajnos tényleg nagyon el van hanyagolva az állomás, úgy ahogy az egész falu is. Az utóbbi majd' 20 évben nemhogy fejlődés nem volt, hanem inkább visszafejlődés. Bár ez sajnos az egész vasútra igaz.
|
|
|
Felsőmocsolád
ROCOman, 2011.01.29 13:14.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Képek az állomás nem épp szívderítő állapotáról: http://picasaweb.google.com/100237361412071098619/Felsomocsolad#
|
|
Enying
Zsolt80, 2011.01.29 12:06.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egész - Lepsény - Tamási - Dombóvár vonal személyszállítására gondoltam, újra építeni a vonalat. Tamási környékén úgy tudom,van valamilyen fürdő.Jó lenne kihasználni idegenforgalmilag is a vasúti lehetőséget.
|
|
Toponár
ROCOman, 2011.01.29 12:03.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"TOPONÁR: 75-79 sz. szelvények között fekvő, III. oszt. felvételi épülettel rendelkező állomás volt 3 vágánnyal.Az első (kezdőpont felöli) váltó csúcssínje a 75+15,38, míg az utolsó (végpont felöli) váltó csúcssínje a 78+62,55 szelvények között volt. Így a teljes hossza:347,17m volt. Az I.vágány hossza 292,14m, a II. és a III. vh. 347,17m. Végpont felöl volt a 3.sz. őrház, a hídmérleg, 80 m2-es gabonaszín. Az őrház a mai napig jó állapotnak örvend, míg a kezdőpont felölit egy kollégám elbontotta. A felv.épület a 76+32,20 szelv-ben fekszik. Itt volt található még: sütőkemence, kút, szemétverem, gazdasági udvar, valamint a mai napig meglévő szabadonálló árnyékszék. 76+77,20 sz-ben volt az áruraktár, 80 m2 rakodóval."
Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=62358739&t=9144354
|
|
Répáspuszta
ROCOman, 2011.01.29 12:02.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"RÉPÁS: 113-117 szelvények között fekvő 300,34 m hosszú, bővített őrházzal rendelkező (ez tőltötte be a felvételi ép. szerepét is) kétvágányú megálló és rakodóhely volt. A kezdőpont felőli váltó csúcssínje a 113+56,55 szelv-ben, míg a végpont felöli váltó a 116+56,89 szelv-ben volt az 5 sz őrházzal, melyet már elbontottak. Végpont felöl a 115+99,53 szelv-ben lévő váltó az I. vágány folytatásaként egy csonka vágány volt építve. A megálló és rakodóhely területén szintén megtalálhatóak voltak: árúraktár, gabonaszín, szabadon álló árnyékszék, őrházi kút, sütőkemencze... Mára már a névtáblán kívűl csak néhány dolog emlékeztet arra, hogy egykoron itt egy forgalmas "állomás" volt. Itt forgatták a Ménes gazda c. filmet is. Továbbá a 117-116 szelv. között szintbeli kereszteződés volt a Kaposvári Cukor Rt. gazd. kisvasútjával, melynek nyomvonala még helyenként követhető a mai napig... Érdekesség még az, hogy eredetileg a rakodóvágány a felvételi épület oldalán volt, míg később az ellentétes oldalra került az átépítés folyamán, de már mint vonatfogadó fővágányként. Itt sokat kereszteztünk még a 38337 sz. személy (diák) -és a 88350 sz. tol.tehervonatokkal."
Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=62387087&t=9144354
|
|
Somogyaszaló
ROCOman, 2011.01.29 12:01.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"ASZALÓ: 142-147 sz. szelvények között fekvő 400,38 m hosszú, II. oszt. Felvételi épülettel rendelkező három vágányú vizállomás volt. A kezdőpont felöli váltó csúcssínje a 142+44,51 sz. szelv-ben, míg a végpont felöli a 146+44,89 sz. szelv-ben volt. Végpont felöl a 145+67,97 sz. szelv-ben az I. vágányba építettek váltót csonkavágánnyal. Itt kapott helyet a 7. sz. őrház is a III. vágány felöl. Két állomási kút ejectorral volt található mindkét oldalon a III. vágány mellett, ezekkel szemben a II. és a III. vágányok között helyezkedett el 1-1 szénrakodó ponk 6m hosszban. Továbbá a II. vágányba épített 1-1 szabadonálló tisztítógödör volt található. Az I. vágány hossza 345,58 m, a II. és a III. vágányok hossza 400,38 m volt. A 6. sz. őrházat a kezdőpont felöl a felvételi épület oldalán építették fel. Mára már nem maradt semmi az állomásból. 2000-re elbontottuk a felv.épületet (sajnos). Egy ejectoros kút helye még megtalálható (már ami megmaradt belőle a k.vári oldalon). Horthy Miklós kormányfő ide járt vadászni külön vonatával és ebben az állomási épületben szállásolták el. Valamint Rippl-Rónai Ödön volt az 1900-as évek elején az állomásfőnök, kinek testvére, Rippl-Rónai József a híres festő volt. Ő is lakott itt és meg is festette az állomást."
Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=62388466&t=9144354
|
|
Mernye
ROCOman, 2011.01.29 12:00.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"MERNYE: A 202-206 szelv. között fekvő, 300,18 m hosszú III. oszt. felvételi épűlettel és 3 vágánnyal rendelkező állomás. A kezdőpont felöli váltó a 202+95,41 szelv-ben, míg a végpont felöli a 205+95,30 szelv-ben volt az eredeti állapotokban. Az áll. épülettel azonos oldalon helyezkednek el a 8. sz. és 9. sz. őrházak. Az I. vágány hossza 245,07 m, míg a II. és a III. vágányoké 300,18 m volt. Megtalálhatóak voltak még: állomási és őrházi kutak (utóbbiak mai napig megvannak), sütőkemenczék, áruraktár 56 m2, 80 m2-es rakodó, szabadon álló árnyékszék, gabonaszín, szemétverem. Jelenleg ma alak fő -és előjelzőkkel (jelenlegi jelzőrendszert 1965-ben telepítették) rendelkező állomás, forgalmi szolgálattal és vonatkeresztezésekkel. Kaposvár-Mernye között állomási táv. közlekedés van, míg Mernye-Tab között egyszerüsített forg.szolg-ra berendezett vonalrész található. Teher forgalma sajnos csökkent, ugyanakkor az utazó személyek száma nőtt. Egykor, a vonal átépítése előtt a 206 szelv-ben volt az 5. sz. váltó (III. vágány folyt.), mely a végpont felé párhuzamosan haladt a vonallal. Az újonan összeállított vágánymezők részére fektették le a vágányt, amit később a sellyei vonal átépítésére használtak fel. Mára már kiszedték a váltót. A pálya átépítése 1990 tavaszán érte el az állomást K.vár felöl. Majd kb. '91-'92-ben (az adatok még feldolgozás alatt) az I. és a III. vágányt is átépítették."
Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=62390242&t=9144354
|
|
Felsőmocsolád
ROCOman, 2011.01.29 11:59.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"MOCSOLÁD: a 258-263 szelv. között, 399,74 m hosszú, II.oszt. felvételi épülettel és 3 vágánnyal rendelkező viz -és végállomás. A kezdőpont f-i váltó csúcssín a 258+97,91 szelv-ben, míg a végpont f-i váltó csúcssín a 262+97,65 szelv-ben volt eredeti állapotban, továbbá az utóbbi szelv-től 63,20 m-re volt a vonal végét jelölő földkúp. Az I. vágány hossza 344,94 m, míg a II. és a III. vágányok hossza 399,74 m volt. A 259+82,44-es szelv-ben lévő váltó az I. vágányból kiágazó csonkavágányé volt. A 261+45,20 szelv-ben lévő váltó vezetett a fűtőházba, ahol megtalálhatóak voltak: munkás árnyékszék, egyállású mozdonyszín, 10 m-es forditó korong, szabadon álló tisztító gödör, vizáll. kút ejectorral, vizdarú, szénraktár. A forditóhoz és szénraktárhoz külön váltóval kiágazó vágány vezetett a mozdonyszíni vágányból. A kezdőpont felöl volt a 11. sz. őrház, melyet már elbontottak. Az állomáson megtalálhatóak voltak még: sütőkemenczék, őrházi melléképület, állomási és őrházi kút (előbbi még megtalálható), szemétverem, gazdasági udvar (2 állású), szabadon álló árnyékszék, gabonaszín 80 m2, rakodó, áruraktár. Alak fő -és előjelzővel rendelkező szolgálati hely, ahol ma már nincs szolgálat. A megmaradt felvételi épület már sajnos rossz állapotban van, bár még megMENTHETŐ lenne! Egykor személy -és tehervonatok keresztezését hajtottuk végre kb. a '90-es évek végéig (már nem volt forgalmi szolgálattevő). Azért 1906. X. 22-ig viz -és végállomás volt."
Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=62392056&t=9144354
|
|
Somodor
Ailton, 2011.01.29 02:53.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
én úgy tudom, hogy nem jár volán. Nem voltam még soha a faluba, de volt a TV-ben nem rég, hogy a mentő GPS-e félre navigált, ezért valaki meghalt. Gondolom nagyon rossz úthálózatuk lehet.
|
|
Enying
Sándor, 2011.01.29 02:20.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lepsény-Enying személyszállításra gondolsz? Ilyen 8 km-es szakaszok aligha lehetnek gazdaságosok, hacsak a keller nélküli menetet nem lehet megoldani. Mert máshol már nincs vonal. De erre a 8 km-re is teljes alépítmény-felépítmény csere kellene, hogy egy 60-as sebességet elérjen. Végül is a 38-as életképes, mint törpevonal, de hogy ezt megcsinálják arra halovány remény van.
|
|
|