Felsőmocsolád
KHB, 2011.02.04 20:06.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1922-ben még volt büfé az állomáson a menetrend szerint.
|
|
Daránypuszta
KHB, 2011.02.04 20:03.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez az épület nem a 21. sz. őrház?
|
|
Hidasnémeti
András, 2011.02.04 19:44.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hidasnémeti áramnemváltó állomás is ? Ha nem, akkor meddig járnak ki a 25 kV-os villamos gépek és hol kezdődik a felvidéki 3000 V ?
|
|
Nagyvenyim
Józsi, 2011.02.04 06:58.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ma hallottam egy Dunaujvárosi barátomtól, hogy az állomásépület még megvan. Meg talán a bakterház is. Ha arra járok, megkeresem s megpróbálom lefotózni
|
|
Sellye
MJ, 2011.02.03 16:36.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
nem lehetne Sellye helyett Dárvafok a végállomás? Ott lenne rá igény, és önkormányzati akarat is, technikai akadálya lenne?
|
|
Sellye
LepesiZL, 2011.02.03 13:49.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bocs, hogy mertem VASUTASként a fórumotokban hozzászólni.
Ha a hozzászólásaimból nem derült ki, milyen VASUTAS vagyok nagyon sajnálom.
Ha valaki Nálam jobban szereti a VASUTAT az sztem festi magát, gondoltam. De hát ez van, úgy tűnik tévedtem.
Lepesi ZL
|
|
Sellye
pezsman, 2011.02.03 00:52.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Reméljük, hogy így lesz. Az NFM egyébként nem gazdasági kérdésként kezeli a vasutat, hanem felméri a társadalmi igényeket és a települések kötődését a vasúthoz. Ezért nem ártana, ha a településvezetők is lépéseket tennének az ügyben. Bár az Új Széchenyi Tervben lévő infók érdekesek...
|
|
Sellye
kamlac, 2011.02.02 21:12.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vasút érzelmi alapon?
Bizonyára nem a gazdasági indokok és a "két zsák káposzta és a húsz zsák krumpli" miatt és talán nem a komoly VASUTAS elemzések miatt és nem az amúgy történelmi kioktatás miatt, és nem a második világ háború előtti német ajánlattétel miatt/Igen is az Ágfalva-Sopron-Szombathely-Barcs-Középrigóc-Sellye-Villány-Magyarbóly-Eszék-Belgrád az egyik legrövidebb út a Balkánra/de lehetséges hogy az idén újra nyitják a Sellye-Villányi vonalat?!
|
|
Nógrád
lassujel, 2011.02.02 18:27.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kép is készült
|
|
|
Nógrád
lassújel, 2011.02.02 17:40.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Most vasárnap (2011.01.30) jártam az állomáson. Bár a felújítás óta már eltelt egy-két év, a felvételi épület példamutatóan rendben van tartva. A rakodóval és a WC-vel lehetne valamit kezdeni, ezt leszámítva teljes a tisztaság az állomáson. Igaz ez nagyban köszönhető annak is, hogy itt még érdekes módon van szolgálat, sőt menetjegy kiadás is.
|
|
Konyári Sóstófürdő
Pálffy Gyula, 2011.02.02 16:39.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A világ egyik legszebb állomása volt
a60-70es évekbe
|
|
Tiszafüred
ROCOman, 2011.02.02 12:57.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt mindent megtalálsz:
http://www.mav.hu/szolgaltatasok/belepesifelvetelskeszitesiengedely.php
|
|
Tiszafüred
KériPetya, 2011.02.02 12:56.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az oldal fóruma, Kötetlen topic, 315. hsz...
|
|
Tiszafüred
2Kuvik, 2011.02.02 12:06.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdvözletem!
Érdeklődnék, hogy a vasútállomási fényképezés engedélyeztetésének mi az útja-módja. A tiszafüredi állomásfőnök azt mondta, hogy ő erre nem adhat engedélyt, ezt Pesten kell kérni, de hogy pontosan hol, azt nem tudja. Mit tudnak erről?
Köszönöm előre is.
|
|
Kapuvár Belsőmajor
András, 2011.02.02 01:27.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló a piactéren, a jelenlegi Fidesz-székházként működő pavilon helyén volt.
|
|
Kapuvár
balazs177, 2011.02.01 19:59.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos mostanában elég gyakran fordul elő meghibásodás a kapuvári KÖFI szakasz területén.Ezenkívül az itteni forgalomirányítók rendkívül hosszú szakaszt távvezérelnek,ezáltal elég leterheltek.A tisztelt GYSEV új vezérkara egy jószándékú döntésével visszaállíthatná a régi KÖFi szakaszokat a Győr-Sopron vasútvonalon!
|
|
Franciavágás
Bolla Kálmán, 2011.02.01 16:23.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1976-tól forgalmi szolgálattevő voltam itt. 1980-tól - 1987-ig laktunk a felvételi épület szolgálati lakásában családommal. Szép évek voltak. 1996-tól állomásfőnöke voltam Franciavágásnak. És jött a vég!?
|
|
Papkeszi
Rácz Gergely, 2011.02.01 00:21.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Küngösön elvi akadálya nincs a rakodásnak, viszont az egykori állami gazdaság helyén lévő telepet már régen el is kerítették a vasúttól, annyira nem szándékoznak azzal szállítani.
|
|
Küngös
Rácz Gergely, 2011.02.01 00:16.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Részlet a 27-es vonal átépítésére vonatkozó (meg is valósult) tervből, melyen látható Küngös mrh. II. vágányának csonkavágánnyá alakítása is, a kezdőpont felőli váltó kiszedésével.
Forrás: MÁV Központi Irattár.
|
|
|
Papkeszi
Zsolt80, 2011.01.31 22:56.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszi Rácz Gergelynek. Nemrégi infó, a pályát csinálják, talpfákat cserélnek, űrszelvényt tisztítanak Csajág térségében, rakodás van kilátásban,akkor a Peremartoni rakodás miatt van ez vajon, vagy máshol is várható rakodás? Küngösön elvileg lehetne rakodni, ott a csonka.
|
|
Aba-Sárkeresztúr
Zsolt80, 2011.01.31 22:51.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, van személyforgalom, csak éppen állati sz.r menetrend van...7.59. - kor ér az első vonat Fehérvárra, így várhatjuk hogy munkába - iskolába járáshoz használják a vonatot...Persze a csatlakozás Budapest felé 7.56kor elmegy, következő meg fél óra múlva megy...napközben páratlan óra 59. kor ér a bogárdi bz Fehérvárra, pesti csatlakozás 41 perc múlva...vagy mínusz 3 perc múlva...
Visszafelé sem jobb a menetrend, igaz, Pécs, Baja felé van csatlakozás, de aki 14.00 vagy 16.00ig dolgozik, az 1 perc múlva induló vonattal nem fog hazamenni, következő 2 óra múlva...sokaknak marad a busz...
|
|
Zichyújfalu
Zsolt80, 2011.01.31 22:44.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
4 vágányos állomás, ahogy a képeken is jól látszik, a 3. az átmenő fővágány, vonatkeresztnél a 2. - 3 vágány van használva.
|
|
Zichyújfalu
Zsolt80, 2011.01.31 22:42.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
v43 3201nek: Sárbogárd felőli vonat Zichyújfalun? Talán Pusztaszabolcsot akartál írni? Erre csak Székesfehérvár - Pusztaszabolcs viszonylatú vonatok járnak, illetve vágányzár idején a Tapolcaiak.
Amúgy valóban állomás.
|
|
Gyurgyókapuszta
Ailton, 2011.01.31 18:33.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Manapság a tabiak Gyurgyókapusztával az orosz laktanya környékével azonosítják. Pedig Gyurgyókapuszta a laktanyától északra volt, ma már nem laknak ott. A vasúti megálló és a megálló valójában Nyáripusztán volt, ám mivel a Nyáripuszta még előbb elnéptelenedett, mint hogy a laktanya épült, a laktanyát a legközelebbi pusztáról gyurgyókai laktanyának hívták.
Az alább említett buszmegálló Ugajpusztán van. Ott mindössze egy major van, annak a dolgozói használják csak.
Csatoltam a katonai térképet.
|
|
|
Gyurgyókapuszta
KHB, 2011.01.31 12:26.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
jól láttam, hogy ezen a pusztán már senki sem lakik? Merre voltak a házak? A laktanyát láttam, hogy Tab irányából nézve jobbra volt, a lakóházak pedig az országút túl oldalán? Viszont van egy buszmegálló nem messze innen, az kit szolgál ki? Arra sem láttam házakat.
|
|
Kaposszentjakab
KHB, 2011.01.31 12:22.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"2001-ben volt itt egy MÁV-szabványos üveg esőbeálló. 2005-re eltűnt."
egész pontosan 2004-ben tűnt el a váza (üveget korábban kitörték), színesfémesek ellopták. A rendőrség elkapta az elkövetőket, mégse lett új esőbeálló, pedig a kárt elvileg behajthatnák rajtuk.
|
|
Kiskunfélegyháza
Ailton, 2011.01.31 00:28.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1897. évi XIII. törvénycikk
a szolnok-kiskun-félegyházi helyi érdekü vasutnak engedélyezéséről
1. § A ministerium ezennel felhatalmaztatik, hogy a m. kir. államvasutak Szolnok állomásából kiinduló és a m. kir. államvasutak Kiskun-Félegyház állomásáig vezető helyi érdekü gőzmozdonyu vasutvonalnak megépitésére és üzletére az 1880. évi XXXI. és az 1888:IV. törvénycikkekben foglalt feltételek alatt az engedélyt kiadhassa.
2. § A kereskedelemügyi minister az 1-ső §-ban emlitett vonal engedélyezésének megtörténtéről az 1880. évi XXXI. törvénycikk 1-ső §-a értelmében az országgyülésnek jelentést teend.
3. § Jelen törvény az országos törvénytárban való megjelenése napján életbe lép s végrehajtásával a kereskedelemügyi és a pénzügyminister bizatik meg.
|
|
Nyíregyháza
Ailton, 2011.01.31 00:24.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1896. évi X. törvénycikk
a tiszapolgár-nyiregyházai helyi érdekü gőzmozdonyu vasut engedélyezéséről
1. § A ministerium a debreczen-füzes-abony-ohát-polgári helyi érdekü vasut Tisza-Polgár állomásából kiindulva a magyar királyi államvasutak Királytelek állomásáig, illetve Nyiregyházáig, mint forgalmi végpontig vezető helyi érdekü gőzmozdonyu vasutnak az 1880. évi XXXI. és az azt kiegészitő 1888. évi IV. törvénycikkekben foglalt feltételek alatt leendő engedélyezésére felhatalmaztatik.
2. § A kereskedelemügyi minister az 1-ső §-ban emlitett vonal engedélyezésének megtörténtéről az 1880. évi XXXI. törvénycikk 1. §-a értelmében az országgyülésnek jelentést teend.
3. § Jelen törvény az országos törvénytárban való kihirdetésének napjával lép életbe s végrehajtásával a kereskedelemügyi és pénzügyi minister bizatnak meg.
|
|
Tiszaug
Ailton, 2011.01.31 00:20.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1896. évi IX. törvénycikk
a kecskemét-tiszaughi h. é. vasut engedélyezése tárgyában
1. § A ministerium a m. kir. államvasutak kecskeméti állomásától a tiszaughi révig, illetve a Tisza partjáig vezetendő h. é. gőzmozdonyu vasutnak az 1880. évi XXXI. és az 1888. évi IV. törvénycikkek értelmében leendő engedélyezésére felhatalmaztatik.
2. § A kereskedelemügyi m. kir. minister az 1. §-ban emlitett vasutvonal engedélyezésének megtörténtéről az 1880. évi XXXI. tc. 1. §-a értelmében az országgyülésnek jelentést teend.
3. § Jelen törvény az országos törvénytárban való megjelenése napján lép életbe s végrehajtásával a kereskedelemügyi és pénzügyi ministerek bizatnak meg.
|
|
Nádudvar
M62191, 2011.01.30 19:19.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nádudvarra nagyon ritkán mennek ki, ha nagyritkán műtrágyát visznek ki, vagy gabonát hoznak. Az Agroferm ipv. pedig Bojár-Hollós előtt ágazik ki egy kicsivel, oda már sűrűbben járnak, de azért nem minden héten...
|
|