Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 405 ] [ 406 ] [ 407 ] [ 408 ] [ 409 ] [ 410 ] [ 411 ] [ 412 ] [ 413 ] ...   Utolsó Következő

Felsőmocsolád    KHB, 2011.02.04 20:06.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1922-ben még volt büfé az állomáson a menetrend szerint.
 
Daránypuszta    KHB, 2011.02.04 20:03.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez az épület nem a 21. sz. őrház?
 
Hidasnémeti    András, 2011.02.04 19:44.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hidasnémeti áramnemváltó állomás is ? Ha nem, akkor meddig járnak ki a 25 kV-os villamos gépek és hol kezdődik a felvidéki 3000 V ?
 
Nagyvenyim    Józsi, 2011.02.04 06:58.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ma hallottam egy Dunaujvárosi barátomtól, hogy az állomásépület még megvan. Meg talán a bakterház is. Ha arra járok, megkeresem s megpróbálom lefotózni
 
Sellye    MJ, 2011.02.03 16:36.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
nem lehetne Sellye helyett Dárvafok a végállomás? Ott lenne rá igény, és önkormányzati akarat is, technikai akadálya lenne?
 
Sellye    LepesiZL, 2011.02.03 13:49.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bocs, hogy mertem VASUTASként a fórumotokban hozzászólni.
Ha a hozzászólásaimból nem derült ki, milyen VASUTAS vagyok nagyon sajnálom.
Ha valaki Nálam jobban szereti a VASUTAT az sztem festi magát, gondoltam. De hát ez van, úgy tűnik tévedtem.
Lepesi ZL
 
Sellye    pezsman, 2011.02.03 00:52.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Reméljük, hogy így lesz. Az NFM egyébként nem gazdasági kérdésként kezeli a vasutat, hanem felméri a társadalmi igényeket és a települések kötődését a vasúthoz. Ezért nem ártana, ha a településvezetők is lépéseket tennének az ügyben. Bár az Új Széchenyi Tervben lévő infók érdekesek...
 
Sellye    kamlac, 2011.02.02 21:12.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vasút érzelmi alapon?
Bizonyára nem a gazdasági indokok és a "két zsák káposzta és a húsz zsák krumpli" miatt és talán nem a komoly VASUTAS elemzések miatt és nem az amúgy történelmi kioktatás miatt, és nem a második világ háború előtti német ajánlattétel miatt/Igen is az Ágfalva-Sopron-Szombathely-Barcs-Középrigóc-Sellye-Villány-Magyarbóly-Eszék-Belgrád az egyik legrövidebb út a Balkánra/de lehetséges hogy az idén újra nyitják a Sellye-Villányi vonalat?!
 
Nógrád    lassujel, 2011.02.02 18:27.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kép is készült
 
Nógrád    lassújel, 2011.02.02 17:40.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Most vasárnap (2011.01.30) jártam az állomáson. Bár a felújítás óta már eltelt egy-két év, a felvételi épület példamutatóan rendben van tartva. A rakodóval és a WC-vel lehetne valamit kezdeni, ezt leszámítva teljes a tisztaság az állomáson. Igaz ez nagyban köszönhető annak is, hogy itt még érdekes módon van szolgálat, sőt menetjegy kiadás is.


 
Konyári Sóstófürdő    Pálffy Gyula, 2011.02.02 16:39.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A világ egyik legszebb állomása volt
a60-70es évekbe
 
Tiszafüred    ROCOman, 2011.02.02 12:57.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt mindent megtalálsz:
http://www.mav.hu/szolgaltatasok/belepesifelvetelskeszitesiengedely.php
 
Tiszafüred    KériPetya, 2011.02.02 12:56.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az oldal fóruma, Kötetlen topic, 315. hsz...
 
Tiszafüred    2Kuvik, 2011.02.02 12:06.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdvözletem!
Érdeklődnék, hogy a vasútállomási fényképezés engedélyeztetésének mi az útja-módja. A tiszafüredi állomásfőnök azt mondta, hogy ő erre nem adhat engedélyt, ezt Pesten kell kérni, de hogy pontosan hol, azt nem tudja. Mit tudnak erről?
Köszönöm előre is.
 
Kapuvár Belsőmajor    András, 2011.02.02 01:27.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megálló a piactéren, a jelenlegi Fidesz-székházként működő pavilon helyén volt.
 
Kapuvár    balazs177, 2011.02.01 19:59.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos mostanában elég gyakran fordul elő meghibásodás a kapuvári KÖFI szakasz területén.Ezenkívül az itteni forgalomirányítók rendkívül hosszú szakaszt távvezérelnek,ezáltal elég leterheltek.A tisztelt GYSEV új vezérkara egy jószándékú döntésével visszaállíthatná a régi KÖFi szakaszokat a Győr-Sopron vasútvonalon!
 
Franciavágás    Bolla Kálmán, 2011.02.01 16:23.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1976-tól forgalmi szolgálattevő voltam itt. 1980-tól - 1987-ig laktunk a felvételi épület szolgálati lakásában családommal. Szép évek voltak. 1996-tól állomásfőnöke voltam Franciavágásnak. És jött a vég!?
 
Papkeszi    Rácz Gergely, 2011.02.01 00:21.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Küngösön elvi akadálya nincs a rakodásnak, viszont az egykori állami gazdaság helyén lévő telepet már régen el is kerítették a vasúttól, annyira nem szándékoznak azzal szállítani.
 
Küngös    Rácz Gergely, 2011.02.01 00:16.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Részlet a 27-es vonal átépítésére vonatkozó (meg is valósult) tervből, melyen látható Küngös mrh. II. vágányának csonkavágánnyá alakítása is, a kezdőpont felőli váltó kiszedésével.
Forrás: MÁV Központi Irattár.
 
Papkeszi    Zsolt80, 2011.01.31 22:56.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszi Rácz Gergelynek. Nemrégi infó, a pályát csinálják, talpfákat cserélnek, űrszelvényt tisztítanak Csajág térségében, rakodás van kilátásban,akkor a Peremartoni rakodás miatt van ez vajon, vagy máshol is várható rakodás? Küngösön elvileg lehetne rakodni, ott a csonka.
 
Aba-Sárkeresztúr    Zsolt80, 2011.01.31 22:51.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, van személyforgalom, csak éppen állati sz.r menetrend van...7.59. - kor ér az első vonat Fehérvárra, így várhatjuk hogy munkába - iskolába járáshoz használják a vonatot...Persze a csatlakozás Budapest felé 7.56kor elmegy, következő meg fél óra múlva megy...napközben páratlan óra 59. kor ér a bogárdi bz Fehérvárra, pesti csatlakozás 41 perc múlva...vagy mínusz 3 perc múlva...
Visszafelé sem jobb a menetrend, igaz, Pécs, Baja felé van csatlakozás, de aki 14.00 vagy 16.00ig dolgozik, az 1 perc múlva induló vonattal nem fog hazamenni, következő 2 óra múlva...sokaknak marad a busz...
 
Zichyújfalu    Zsolt80, 2011.01.31 22:44.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
4 vágányos állomás, ahogy a képeken is jól látszik, a 3. az átmenő fővágány, vonatkeresztnél a 2. - 3 vágány van használva.
 
Zichyújfalu    Zsolt80, 2011.01.31 22:42.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
v43 3201nek: Sárbogárd felőli vonat Zichyújfalun? Talán Pusztaszabolcsot akartál írni? Erre csak Székesfehérvár - Pusztaszabolcs viszonylatú vonatok járnak, illetve vágányzár idején a Tapolcaiak.
Amúgy valóban állomás.

 
Gyurgyókapuszta    Ailton, 2011.01.31 18:33.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Manapság a tabiak Gyurgyókapusztával az orosz laktanya környékével azonosítják. Pedig Gyurgyókapuszta a laktanyától északra volt, ma már nem laknak ott. A vasúti megálló és a megálló valójában Nyáripusztán volt, ám mivel a Nyáripuszta még előbb elnéptelenedett, mint hogy a laktanya épült, a laktanyát a legközelebbi pusztáról gyurgyókai laktanyának hívták.
Az alább említett buszmegálló Ugajpusztán van. Ott mindössze egy major van, annak a dolgozói használják csak.
Csatoltam a katonai térképet.
 
Gyurgyókapuszta    KHB, 2011.01.31 12:26.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
jól láttam, hogy ezen a pusztán már senki sem lakik? Merre voltak a házak? A laktanyát láttam, hogy Tab irányából nézve jobbra volt, a lakóházak pedig az országút túl oldalán? Viszont van egy buszmegálló nem messze innen, az kit szolgál ki? Arra sem láttam házakat.
 
Kaposszentjakab    KHB, 2011.01.31 12:22.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"2001-ben volt itt egy MÁV-szabványos üveg esőbeálló. 2005-re eltűnt."
egész pontosan 2004-ben tűnt el a váza (üveget korábban kitörték), színesfémesek ellopták. A rendőrség elkapta az elkövetőket, mégse lett új esőbeálló, pedig a kárt elvileg behajthatnák rajtuk.
 
Kiskunfélegyháza    Ailton, 2011.01.31 00:28.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1897. évi XIII. törvénycikk
a szolnok-kiskun-félegyházi helyi érdekü vasutnak engedélyezéséről
1. § A ministerium ezennel felhatalmaztatik, hogy a m. kir. államvasutak Szolnok állomásából kiinduló és a m. kir. államvasutak Kiskun-Félegyház állomásáig vezető helyi érdekü gőzmozdonyu vasutvonalnak megépitésére és üzletére az 1880. évi XXXI. és az 1888:IV. törvénycikkekben foglalt feltételek alatt az engedélyt kiadhassa.
2. § A kereskedelemügyi minister az 1-ső §-ban emlitett vonal engedélyezésének megtörténtéről az 1880. évi XXXI. törvénycikk 1-ső §-a értelmében az országgyülésnek jelentést teend.
3. § Jelen törvény az országos törvénytárban való megjelenése napján életbe lép s végrehajtásával a kereskedelemügyi és a pénzügyminister bizatik meg.


 
Nyíregyháza    Ailton, 2011.01.31 00:24.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1896. évi X. törvénycikk
a tiszapolgár-nyiregyházai helyi érdekü gőzmozdonyu vasut engedélyezéséről
1. § A ministerium a debreczen-füzes-abony-ohát-polgári helyi érdekü vasut Tisza-Polgár állomásából kiindulva a magyar királyi államvasutak Királytelek állomásáig, illetve Nyiregyházáig, mint forgalmi végpontig vezető helyi érdekü gőzmozdonyu vasutnak az 1880. évi XXXI. és az azt kiegészitő 1888. évi IV. törvénycikkekben foglalt feltételek alatt leendő engedélyezésére felhatalmaztatik.
2. § A kereskedelemügyi minister az 1-ső §-ban emlitett vonal engedélyezésének megtörténtéről az 1880. évi XXXI. törvénycikk 1. §-a értelmében az országgyülésnek jelentést teend.
3. § Jelen törvény az országos törvénytárban való kihirdetésének napjával lép életbe s végrehajtásával a kereskedelemügyi és pénzügyi minister bizatnak meg.


 
Tiszaug    Ailton, 2011.01.31 00:20.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1896. évi IX. törvénycikk
a kecskemét-tiszaughi h. é. vasut engedélyezése tárgyában
1. § A ministerium a m. kir. államvasutak kecskeméti állomásától a tiszaughi révig, illetve a Tisza partjáig vezetendő h. é. gőzmozdonyu vasutnak az 1880. évi XXXI. és az 1888. évi IV. törvénycikkek értelmében leendő engedélyezésére felhatalmaztatik.
2. § A kereskedelemügyi m. kir. minister az 1. §-ban emlitett vasutvonal engedélyezésének megtörténtéről az 1880. évi XXXI. tc. 1. §-a értelmében az országgyülésnek jelentést teend.
3. § Jelen törvény az országos törvénytárban való megjelenése napján lép életbe s végrehajtásával a kereskedelemügyi és pénzügyi ministerek bizatnak meg.


 
Nádudvar    M62191, 2011.01.30 19:19.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nádudvarra nagyon ritkán mennek ki, ha nagyritkán műtrágyát visznek ki, vagy gabonát hoznak. Az Agroferm ipv. pedig Bojár-Hollós előtt ágazik ki egy kicsivel, oda már sűrűbben járnak, de azért nem minden héten...
 
Előző Első    ... [ 405 ] [ 406 ] [ 407 ] [ 408 ] [ 409 ] [ 410 ] [ 411 ] [ 412 ] [ 413 ] ...   Utolsó Következő