Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 406 ] [ 407 ] [ 408 ] [ 409 ] [ 410 ] [ 411 ] [ 412 ] [ 413 ] [ 414 ] ...   Utolsó Következő

Enying    Sándor, 2011.01.29 02:20.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lepsény-Enying személyszállításra gondolsz? Ilyen 8 km-es szakaszok aligha lehetnek gazdaságosok, hacsak a keller nélküli menetet nem lehet megoldani. Mert máshol már nincs vonal. De erre a 8 km-re is teljes alépítmény-felépítmény csere kellene, hogy egy 60-as sebességet elérjen. Végül is a 38-as életképes, mint törpevonal, de hogy ezt megcsinálják arra halovány remény van.
 
Ócsa    Aeslan, 2011.01.29 00:00.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2009.dec.5.;14:04, Siemens Đesiro az á³³omáson.
 
Sióvölgy    Kozma, 2011.01.28 23:49.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
én is láttam. A vonalon van egy gabonás cég a volt Kapoly-Táp (most valami más néven fut) 10.000 tonnás gabonatárolóval, saját vágánnyal Kapolynál. Pár éve az iparvágányukat rendberakták (talpfacserék, gyomtalanítás), de akkor aztán nem indult be a szállítás. Azt hiszem nem ők szállítanak, olvass vissza: "közelban van még egy árurakodó állomás, valamint egy gabonasiló és ócskavastelep iparvágánya. egy másik iparvágányt, mely a megállóval szemben húzódik, ma márnem használnak." (siofok35) De jó lenne, ha Kapolyra is szállítanának.Viszont a kereskedelmi pályaudvaron most megszűnt a tanpálya, nem? Meg nekem valamiért furcsa volt, mintha régen nem lehetett volna így belátni a vágányokra, azt hiszem kivágtak egy jókora bozótost.
 
Salgótarján    Aeslan, 2011.01.28 23:21.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2005.aug.26.;13:37
 
Somodor    Zsolt80, 2011.01.28 19:12.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez alapján ebbe a faluba nem jár volán?Vagy olyan szolgáltatást ad, hogy inkább kisétál a lakosság a vasúthoz?
 
Sióvölgy    Zsolt80, 2011.01.28 19:10.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ma is álltak itt 2 vágányon kocsik, talán beindult a rakodás, reméljük, nem áll le.
Valamilyen mezőgazdasági vállalkozás van itt?
 
Tab    Zsolt80, 2011.01.28 19:09.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ma is láttam a kereskedelmi pályaudvaron két vágányon álltak gabonás kocsik. Remény teljes rakodás...beindulhatna lejjebb is, meg talán a 27 vonalon is beindulhat...
 
Balatonfőkajár    Zsolt80, 2011.01.28 18:54.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
ma hallottam róla, rendezik pályát, rakodást terveznek valahol a vonalon. Tud erről valaki valamit?
 
Zánkafürdő    2Kuvik, 2011.01.28 16:30.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Olyannyira nincs messze a gyerektábor, hogy ez maga a tábor megállója. 2-3 perc séta a főbejárat.
 
Zánkafürdő    Marciiii, 2011.01.28 16:23.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Messze van zánkafürdőtől a gyerek tábor???
 
Erdőbénye    Gaben, 2011.01.28 15:07.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nos,ennek a megállóhely elnevezésével kapcsolatban,csak annyit,hogy valamikor a "régi világban" 40-es,50-es években volt egy keskeny nyomközű iparvágány,ami a régi erdőbényei kőbányából indult és ebbe a rakodóba érkezett.A vasúti pálya építéshez szükséges követ hordták le ide.Még ma is lehet látni a helyét a rakodónak a megállóhely épületétől kb.200 méterre Olaszliszka felé Szegilong végénél levő közúti elágazással szemben van.Valószínűleg ezért nevezhették el Erdőbényéről ezt a helyet.
 
Olaszliszka-Tolcsva    Gaben, 2011.01.28 14:43.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valamikor régen a gőzösök idejében volt egy olyan mondás:"Liszkának-Tolcsvának fütyül a vonat,Vámoson meg megáll"
 
Enying    Zsolt80, 2011.01.27 21:38.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mostanában járt Enyingen tehervonat?
Szerintetek van esély, hogy itt újra legyen személyszállítás?
Egyszer akartam még régen innen hazamenni,30 kmre lakok innen, de olyan volt a menetrend, hogy gyalog előbb hazaérek, mint vonattal a Lepsény - Csajág átszállások miatt...
 
Iván    Füle László, 2011.01.27 20:05.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tisztelt Bíbor Úr!Az IHO 2o11.o1.27-i írásában említi/IVÁN állomás/,hogy ritkán előfordult gőzvontatás a vonalon.Emlékeztetném,hogy hajnalban és este gőzvontatású volt a járat,valamint a teherforgalom is ami abban az időben nem volt ritka.
Tisztelettel:A vonalon lévő NICK-lakos.

 
Mátranovák-Homokterenye    Mini, 2011.01.27 16:31.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szégyen ahogy ez az épület el van hanyagolva.Valamikor ez a kis település/M.novák-bt./nagyon szép volt.DE sajnos ez már lehet hogy senkit nem érdekel.Pedig sok velem egykoru gyerek élt itt felszabadultan és boldogan.! Még Én is ezen a "Panni robogón" utaztam a K.ternyei Gimnáziumba,és később ST-ba a munkahelyemre.
 
Rábasömjén    Sanya, 2011.01.27 15:04.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Forrás:Ganz motorok.
8925 sz. vonat Rábasömjén--Felsőpaty Mh-ek között.
 
Hegyfalu    Sanya, 2011.01.27 14:55.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Forrás: Ganz motorok.
8927 sz vonat Hegyfalu állomáson 1972-ben
 
Sárvár    Sanya, 2011.01.27 14:48.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Forrás: Ganz motorok
 
Bonnya    Ailton, 2011.01.27 14:10.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mikor szüntették meg a térvilágítást? Olyan 2007 felé egyszer jöttem este vonattal Bonnyára, akkor még volt.
 
Gárdony    ROCOman, 2011.01.27 06:24.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valóban. A vágányszámozás szerint az I. egy csonkavágány ami a gyalogos felüljáró környékén ér véget. A felvételi épülettől számolva ez a harmadik, de számozás szerint a IV. vágány. Javítottam. Köszönöm.
 
Tab    Kozma, 2011.01.27 02:22.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha 90 km/h-val mehetne, akkor durván 1:30 alatt meg lehetne tenni Kaposvár-Siófokot. Ma meg van, hogy 4 óra. Meg akkor Tab "egyirányú" forgalma is megszűnne, mondjuk a Karádiak is lehet bevonatoznának Tabra, mert akkor az 15 perces út lenne (ma 42 perc!).
Ha itt 90-el mennének a vonatok az a minimum lenne, ogy Bz+mellék tele lenne, de talán kellene 2 mellék is.
Hát 100 km/h-ról ne is beszéljünk... :)
A baj, hogy igazából senki nem akarja itt ezt, nincs egy vasútbarát polgármester sem a környéken. Amikor úgy volt, hogy bezár a Karád-Siófok mindössze Siójuton kezdett aláírásgyűjtésbe a polgármester. Tab az egyetlen város a két végpont között semmit nem csinált, még csak tiltakozás sem volt.
 
Daránypuszta    Kozma, 2011.01.27 02:09.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Azt hiszem 12 busz van Siófokra, fele akkor menetidővel. Ez a megálló az illóolaj gyárat szolgálta ki, az ide bejáró munkások jöttek. És ha egyszer autóval vagy erre nézd meg az épülettől Bábony felé van egy kis aszfaltozott félköríves behajtó, ott volt egy kitérő rakódó, amit felszedtek már régen.
 
Gárdony    anemo, 2011.01.26 21:09.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdv! "A Pillantás a III. vágány peronjáról Budapest-Déli Pályaudvar felé. Fotó: Sándor Antal" kép megjelölése hibás, mivel a B peron IV. vágány felőli oldalán készült a fotó.
 
Somogyjád    Zsolt80, 2011.01.26 20:59.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Somogyjádon hogyan lehet bejutni a vasútról a településre?Gyalog esetleg helyi járat, valami volán? Gyalog merre kell menni?
 
Tab    Zsolt80, 2011.01.26 20:54.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 60as pályasebesség simán megoldható lenne, de a 90nél már az ívek nem lennének jók a jelenlegi helyzetben.Viszont belegondolva, ha rendbe tennék, pld. 100as sebességre az egész vonalat, és a Bzket kiváltanák interpicire, hamarosan szükség lenne nagyobb befogadóképességű járműre is...Ez mellett összefogni a volánnal, nem konkurenciaként kezelni, hanem ráhordó szerepe lenne, együtt kiegészíthetnék egymást.
Tabon is közel a volán pályaudvar,nem sokat kellene sétálni, a busz hozná-vinné az utasokat a falvakból/falvakba. Ezt meg lehetne mindenhol csinálni. Néhány helyen, ahol a vasút nagyon messze elkerüli a települést, ott nem kellene a vonatnak megállni(ahogy Fehérvárcsurgón sem állnak meg), így még jobb lehetne a menetidő, a busz pedig másik állomásra / megállóhelyre menne. Jó lehetne ez a magyar közlekedés, csak valakinek az érdeke, hogy mégse legyen olyan jó...
 
Daránypuszta    Zsolt80, 2011.01.26 20:37.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szörnyű, ahogy kinéz ez a megálló...
A település akkora, amennyi a vonatból látszik? Az a néhány 10 ház?
Jár valaki innen vonattal egyeltalán, vagy a busz elvisz mindenkit?
 
Sióvölgy    Zsolt80, 2011.01.26 20:27.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, ez az a hely, a beaszfaltozott útátjárót is láttam, vágánytengelyben szép fákkal, növényzettel... A pályaudvar vágányai a bz ből nézve nincsenek rossz állapotban, persze így nem lehet megállapítani, de ha rámehet a vonat, akkor nincs nagy gáz...
Amúgy ma voltam Siófokon, állomáson is, amit írtam, hogy gabonás vagonok állnak Siófok állomáson, (nem tudom, időközben cserélték - e őket a 35-ösön állókkal)jött értük 16.30 tájban Kanizsa felől egy 3000es szili,Kanizsa felé indult velük, valószínűleg a 856. - os gyors után.
 
Bácsalmás    Train Station, 2011.01.26 19:03.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=4243:bacsalmas-a-remenykedo-allomas&catid=1:nagyvasut&Itemid=3

Szerény irományom kedvenc állomásomról és annak múltjáról.
 
Tab    Kozma, 2011.01.26 18:26.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
igen, talán helyesebb lett volna a Karád-Tab viszonylatra írni a szinte semmit, bár hozzátenném, Mernye-Karád között is elég gyér a forgalom az utóbbi időben. Felsőmocsoládról nem nagyon utaznak Siófok felé. Kisbárapáti ugye már a Koppány-völgyében van, tehát Tab vonzáskörzete, de a Karád utáni 20-as tempó miatt már nem jellemző a vonattal bejárás Tabra. Bonnya mh. az isten háta mögött van, mind Bonnyától, mind Bonnyapusztától messze van. Havi 1-2 utas van mindkét irányba. Már idén is felmerült, hogy nem állnak meg a vonatok Bonnyán, szerintem hamarosan meg is szűnik.
Karádtól is messze van az állomás, egy 8-10 kaposváron tanuló, vagy olyan ügyet intéző használja, akit levisznek kocsival az állomásra. Karád-Siófok viszonylatban szinte nem is utaznak. Somogymeggyesről Tabig naponta van egy 5-6 diák, meg pár utas, nem több. De csak iskola idő után (15:38), mert reggeli iskolába járáshoz nincs vonat (vagyis 6-ra bemehetnének Tabra). Úgy tudom már Meggyesről is viszi falubusz Tabra az általános iskolásokat, csak visszafele nem. Csak hogy az iskolától van 100 méterre egy buszmegálló, a vasútállomás meg a város másik felében. Tehát ha egy időben van busz is, akkor azzal mennek, aki valamiért azt nem éri el (a 15:02-est), az megy a 15:38-sal maximum, de figyelembe véve, hogy kb. fél óra mire leér a vasútra aki a 15:02-est nem éri el, az a 15:38-as vonatot sem.
 
Tab    Bakonyi betyár, 2011.01.26 18:07.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Azért a Mernye-Tab szinte semmi egy kicsit valótlan.Egy kicsit.Kisbárapátiig van kihasználva.És Karádig csurran-cseppen néhány utas.Amikor karácsony előtt jöttem Kaposvárról,BZ+mellék teljesen tömve volt.Kisbárban meg vagy 12-3 fő szállt le.Karádig még voltak 10-en,utána csak nagyon kevesen.
 
Előző Első    ... [ 406 ] [ 407 ] [ 408 ] [ 409 ] [ 410 ] [ 411 ] [ 412 ] [ 413 ] [ 414 ] ...   Utolsó Következő