Sóstógyógyfürdő
Zsolesz, 2011.01.22 17:16.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vonal "szüneteltetése" az idiotizmus egy újabb magyar mérföldköve! Nem látják a Sóstógyógyfürdőben és a hozzá kapcsolódó vonalban rejlő lehetőségeket?
|
|
Újkótaj
Zsolesz, 2011.01.22 17:08.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha "egyes illetékeseknek" volna egy milligrammnyi eszük a hasznosításra, akkor az ilyen kisvasutak élhetnének és virágozhatnának.
|
|
Kőszeg
Zsolesz, 2011.01.22 16:44.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ja, igen...A téglagyár! Közúton szállít, tehát nem neki kell a vasúti szállítás. Őszi forgalomban néhány kocsi gabonát szállítanak a vonalon. Egyik nap éjszaka megy Kőszegre 2-3 üres kocsi a kiszolgáló menettel, következő éjszaka rakottan bemegy Szombathely-Rendezőbe. Ez talán még egyszer-kétszer eljátszódik egy évben, de aztán tényleg ennyi a "teherforgalom."
|
|
Nyárilegelő
Petrás Bence, 2011.01.22 16:41.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Néha egy-két rövidke tehervonat, vagy a Pft.-s vonat szokta itt bevárni a személyt.
|
|
Kőszeg
Zsolesz, 2011.01.22 16:37.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Szombathely-Kőszeg vasútvonalon nincs teherforgalom! Kivéve akkor, ha megrendelnek nagy ritkán egy oda-vissza kiszolgáló menetet. Ez a gyakorlatban ÉVENTE talán egy-két, maximum három vonatpárt jelent.
|
|
Szombathely-Rendező
Zsolesz, 2011.01.22 16:24.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Légoltalmi figyelőhely! Köszönöm, hogy kijavította a tévedésemet!
|
|
Budapest-Déli
ROCOman, 2011.01.22 15:22.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kebelei György második képe mellett ez a tény, mármint, hogy a MÁV Tervezőintézet épülete, olvasható. Ophoven Jenő sajnos nem regisztrált felhasználónk, így ebben nem tudok segíteni. Ha olvassa az oldalt, bizonyára kapcsolatba lép önnel.
|
|
Tarjánpuszta
Marec, 2011.01.22 15:05.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
egyik kedvenc állomásom sokat utazok errefele...
|
|
Budapest-Déli
Barcza László, 2011.01.22 13:45.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kép aláírása sajnos téves azért kérem kicserélni. A MÁVTI épületét mutatja, s nem a Déli vasút üzletvezetőségi épületét. Ophoven jenő képe pontos. Az állításomat helyszinrajzzal tudom bizonyítani. A volt üzletvezetőségi épületből csak egy földszintes " barak" áll jelenleg is a MÁVTI éléület mellett. Ophoven jenővel szeretnék kapcsolatba kerülni mert április 1 én lesz a pályaudvar 150 éves
|
|
Tajó
Icus, 2011.01.22 11:11.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha valaki tudja kinek a tulajdona az állomás épület? Kérem jelezze
|
|
Nyárilegelő
ROCOman, 2011.01.22 07:22.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az ez évi érvényes menetrend szerint ezen a megállóhelyen semmilyen vonat nem áll meg, ergo vonatkeresztezés sincs.
|
|
Kazincbarcika
apyd, 2011.01.21 23:38.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szerettem itt dolgozni, örömmel gondolok az itt eltöltött hat évre
|
|
Nyárilegelő
Petrás Bence, 2011.01.21 23:00.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Azért néha van itt vonatkereszt. A kisvasút egyik útvonalleírásában forgalmi kitérőként van feltüntetve.
|
|
Godisa
SoNa, 2011.01.21 21:14.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szerintem az épület nem MÁV III. osztályú, hanem HÉV II. osztályú típusterv alapján épült.
http://www.vasutallomasok.hu/tphev-o.php?osz=2
|
|
Okorág-Kárászpuszta
Nagy Ferenc, 2011.01.21 20:36.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A hatvanasévek közepén én Kárászpusztáról, míg többen Okorágról jártunk Sellyére gimnáziumban.A hatvanas évek elején nagyon sok élőállatot vagoníroztak be az állomáson és szállitották Nyugat-Európában.Nagyon forgalmas vasutállomás volt.Sajnos Okorág is Kárászpuszta is az enyészeté vált azóta. Nagyon egyetértek Gonda Renátóval.T.Nagy Ferenc
|
|
Zalalövő
pumpolini, 2011.01.21 19:30.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 22-es vonal átadási dátuma:
"...22. Körmend - Zalalövő (22,3 km) 1907. 06. 25.."
http://somogyivasutak.hu/
|
|
Almásfüzitő
pumpolini, 2011.01.21 19:26.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 4. vonal átadási dátuma:
"...4. [Esztergom -] Esztergom-Kertváros - Almásfüzitő [- Komárom] (37,3 km) 1891. 11. 28. .."
http://somogyivasutak.hu/
|
|
Sellye
pumpolini, 2011.01.21 19:22.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1. hozzászóláshoz egy utolsó menetrendi részlet:
"Utoljára személyvonattal a 62-esen - 2007. március 3.
38126-os számú vonat 38121-es számú vonat
Km Érk. Ind. Km Érk. Ind.
0 Sellye 15:52 0 Villány 17:57
4 Csányoszró 15:58 15:58 10 Beremendi Cementmű 18:07 18:07
8 Nagycsány 16:02 16:02 12 Nagyharsány 18:10 18:11
11 Vajszló 16:06 16:07 19 Siklós 18:18 18:19
16 Sámod 16:16 16:16 20 Siklósi szőlők 18:21 18:21
21 Kémes 16:31 16:32 21 Máriagyűd 18:23 18:24
24 Drávacsepely 16:41 16:41 26 Harkány 18:29 18:30
28 Kovácshida 16:54 16:55 30 Kovácshida 18:35 18:36
32 Harkány 17:00 17:01 34 Drávacsepely 18:49 18:49
37 Máriagyűd 17:06 17:07 37 Kémes 18:58 18:59
38 Siklósi szőlők 17:09 17:09 42 Sámod 19:14 19:14
39 Siklós 17:11 17:12 47 Vajszló 19:23 19:24
46 Nagyharsány 17:19 17:20 50 Nagycsány 19:28 19:28
48 Beremendi Cementmű 17:23 17:23 54 Csányoszró 19:32 19:33
58 Villány 17:33 58 Sellye 19:39.."
http://somogyivasutak.hu/
|
|
Kadarkút
pumpolini, 2011.01.21 19:14.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Helyszínrajz:
http://somogyivasutak.hu/cikkepek/kadarkut_nehai_iparvasutjai/kicsi_kadarkuti_iparvasut.png
http://somogyivasutak.hu/
|
|
Homokszentgyörgy
pumpolini, 2011.01.21 19:11.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"...Homokszentgyörgy kisvasútjának története
2009.07.20. Kaposvár-Barcs (Kaposmérő-Középrigóc)
Az Uglyai Faipar Rt. 1942-ben épített 600 mm-es nyomközű iparvasutat Homokszentgyörgytől Dénesmajoron és Szélestó-erdőn át Cukortópusztáig, hogy azzal a gróf Széchenyi Margit és Móric tulajdonában volt erdőségek kitermelt faanyagát el tudják szállítani. A kisvasút kb. 4,5-5 km hosszú (összesen 5734 vfm-es) volt, 7-9 kg/fm-es sínszálakból épült. A vonal a Kaposvár - Barcs vasútvonal homokszentgyörgyi megálló-rakodóhelyéről indult, onnan - rövid szakaszon a MÁV-pályával párhuzamosan - északi, később nyugati, északnyugati irányba haladt (részben uradalmi utak mentén, részben uradalmi területeken kanyargott).
„A vonal a MÁV megálló-rakodóhely területét elhagyva, az uradalmi dűlőút mellé fordul és mintegy 500 m. hosszban, annak jobboldalán észak felé vezet. Utóbbi út keresztezése után nyugati, majd északi irányba fordulva a 10/11. szelv. között gr. Széchenyi Mór uradalmának területére lép. Ezen, - részben uradalmi utak mentén, részben uradalmi földeken - bal, illetve jobbirányú ívekkel ismételten irányt változtatva, - nagyjából északi irányba halad, a 49. szelvénynél éri el a kitermelendő erdőt és annak szélét követve az 50+66 szelv.-nél ér véget. A vasút végső szakasza ideiglenes munkapálya jellegű, mely az erdőkitermelésnek megfelelően áthelyezhető, illetve meghosszabbítható.”
Egy 1943-as jegyzőkönyvből
Mozdonyszín Homokszentgyörgyön épült. Mindössze 4 db kitérő került beépítésre Homokszentgyörgyön és Cukortópusztán. „Mozdonyként a kezdettől 1943-ig egy Orenstein és Koppel gyártmányú MD-2 típusú dízel dolgozott, amelyre házilag készített bódé került. 1943-tól egy 25 HP-s (lóerős) iker kétcsatlós gőzös üzemelt. Mindkét mozdony esetében lóvontatású üzem is létezett időszakosan, szükség szerint.” (KBK-Füzetek XXXV-XXXVI., Marton Zsolt: A Homokszentgyörgyi Kisvasút)
A kisvasút, mint az erdőbirtokok tartozéka, 1945-ben a földreform keretei közt kincstári tulajdon lett. Háborús rombolás nem érte. 1947. január 3-tól elvileg Magyar Állami Erdőgazdasági Üzemek (Mállerd) kezelésébe került, ám a történet nem volt ilyen egyszerű: 1948. február 13-án a volt tulajdonosok és a vasutat átvenni szándékozó Mállerd, illetve a helyiek képviselői és egyéb szervezetek összeültek, hogy rendezzék a vasút tulajdonjogát. A Mállerd igényt tartott a vasútra, mert állításuk szerint szükségük volt rá a kitermelendő fa szállításához, az Uglyai Faipar Rt. viszont nem akarta odaadni vasútját: arra hivatkoztak, hogy már nincs is mit kitermelni onnan, a vasút csak részben épült az erdőtulajdonosok területén, saját költségükön létesítették, s hogy az ideiglenes jelleggel épült vonalat joguk van fölszedni és a síneket elszállítani. A Dénesmajorban frissen földhöz jutottak képviseletében megszólaló frissen megalakult Homokszentgyörgyi Földmíves Szövetkezet azonban azt szerette volna elérni, hogy a vasút tovább működjön, s tulajdonosa lehetőséget biztosítson a szállításra a dénesmajoriaknak. Ezt a Mállerd vállalta. Az Országos és a Megyei Földhivatal úgy találta, hogy a földreformban a vasút is érintett, így annak állami tulajdonba, a Mállerd kezelésébe kell kerülnie.
Az 1948. február 13-i bejárás alkalmával a helyszínen megállapították, hogy az akkor használaton kívüli vasút üzemképtelen. A meglévő jármű- és eszközállományról leltárt is készítettek. Ebből tudhatjuk, hogy a kisvasút gördülőállományát ekkor a következők jelentették: 1 db 25 lóerős, iker kétcsatlós gőzmozdony (600 literes víztartállyal), 14 db favázas forgózsámolyos szállítókocsi, 4 db vasvázas forgózsámolyos szállítókocsi, 3 db használhatatlan rossz kocsi, 1 db pályakocsi (kifogásolhatatlan állapotban szinte semmi sem volt, sok volt a kisebb hiba a járműveken).
Ezt követően már nem valószínű, hogy használták volna a vasutat. 1950. július 3-án a Kaposvári Gazdasági Vasutak Vállalat kezelésébe került. 1950 végén a Homokszentgyörgy MÁV megálló-rakodóhelyen lévő iparvasúti sínmezők felbontására is utasítást adtak. A kisvasút az ezt követő egy-két évben történelemmé vált.
Felhasznált irodalom:
KBK-Füzetek XXXV-XXXVI., Marton Zsolt: A Homokszentgyörgyi Kisvasút
a MÁV Központi Irattár ide vonatkozó dokumentumai
Végezetül szeretnénk elnézést kérni a szűkszavúság és az esetleges képzavarok miatt. Kevés forrásunk is sokmindenről eltérően nyilatkozik, még a pontos építési és felszámolási időpont sem tisztázott. A történet kapcsán is több egymásnak ellentmondó információra akadtunk..."
http://somogyivasutak.hu/
|
|
Gálosfa
pumpolini, 2011.01.21 19:07.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szép képek és leírás:
http://somogyivasutak.hu/
|
|
Kápolnásnyék
balazs177, 2011.01.21 17:46.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kár ezért a szép Déli Vasúti épületért!Sajnos már tényleg nagyítóval kell ilyen épületeket keresni az országban.
|
|
Pilisvörösvár
leszli, 2011.01.21 09:04.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még ezt az általam készített fotót küldöm feltöltésre,ez a Tó utcai viadukt.
|
|
|
Pilisvörösvár
leszli, 2011.01.21 08:48.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az előző képen a Kálvária utcai hidat ,a most beküldött képet az Őrhegy utcai hídnál fényképeztem.
|
|
|
Nyárilegelő
ROCOman, 2011.01.21 06:26.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezeken a képeken remekül látszik, hogy inkább megálló rakodóhely, mint állomás. Mi több: Nyári Legelő - Rezéti Duna mh. felirat olvasható a táblán.
|
|
Pilisvörösvár
leszli, 2011.01.21 00:53.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az esztergomi vasútvonal átépítését
ez évben elkezdik.Három szakaszra osztották.A harmadik szakasz érint bennünket a Solymár-Pumü és Piliscsaba szakasz.Ez egy 12 kilométeres dombvidéki szakasz.A vasúti pálya töltéseken és bevágásokon épült hajdanán 1893 és 1895 között sok kanyarral.200-nál több műtárgyat alagutat,hidakat,aluljárókat felüljárókat,átereszeket,vasúti átjárókat építettek.Ezeket a tervismertető szerint át fogják építeni a majdani villamos felső vezeték építése miatt.Ezek már műemléknek számítanak,ezért meg kell menteni az utókornak.De hogyan?
|
|
|
Nyárilegelő
Petrás Bence, 2011.01.20 21:42.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az alábbi oldalakon vannak a fényképes bizonyítékok:
http://old.pte.hu/~uhi/album/item.php?id=47775
http://old.pte.hu/~uhi/album/item.php?id=47776
http://old.pte.hu/~uhi/album/item.php?id=47777
Egyébbként a fényképem a háttérben látszanak azok a teherkocsik, amik akkor a 2. vágányon voltak kiállítva.
|
|
Kápolnásnyék
SoNa, 2011.01.20 19:44.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület bontását már félig elvégezték, a nagyobbik Székesfehérvár felé eső szárnyat már teljesen elbontották. A váró és a vasúti dolgozók helyisége még használatban van. Úgy látszik, egyenlőre csak azt bontották el, amire már nem volt szükség, mivel a szolgálati lakásokban már rég nem lakott senki. Az épület előtt nagy kupac régi pecsétes tégla van halomba rakva, jobbára olvashatatlan feliratúak a 150 éves épület falából kibontott téglák pecsétjei. Az állomás környékén folyó munkálatok szerint úgy tűnik, hogy a vasúti átjárót megszüntető közúti aluljáró pont az épület lebontott szárnya alatt fog elmenni, persze az épületet idővel teljesen eltüntetik, de egyenlőre még nem sietnek ezzel. Az utcai front felől új épület építése látszik az elkerített munkaterületen, talán az új felvételi épület lesz? Ezt nem tudom, mivel kissé távol esik a sínektől. Az állomás még nem halt ki, minden úgy megy, mint régen, még minden meglévő része működik és használják is az utasok, a bontás helye pedig el van kerítve.
|
|
Szászberek
Traxx, 2011.01.20 16:35.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Remélem majd egyszer a vakolatra is sor kerül, mert tényleg szép a falu, szép lehetne ez az épület is. Bár szolgálat nélkül nehéz fenn tartani az állapotát.
Ha már a tábla, nem kötekedés képpen mondom, de a betűket lefesthették volna, alig látszik a felirat.
De legalább erre áldozott a MÁV (nem is keveset).
|
|
Budaörs
matteo, 2011.01.20 09:46.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még mindig. Egyébként 2003 körül egyszer már mutatott vöröset,mindenki megállt 1-2 perc erejéig,hogy "Most mi van?".
|
|