Budaörs
matteo, 2011.01.20 09:46.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még mindig. Egyébként 2003 körül egyszer már mutatott vöröset,mindenki megállt 1-2 perc erejéig,hogy "Most mi van?".
|
|
Nyárilegelő
ROCOman, 2011.01.20 06:27.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Örömmel vennénk valami képi bizonyítékot is. Akár három felkiáltójel nélkül is jöhet...
|
|
Nyárilegelő
Petrás Bence, 2011.01.19 23:10.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez állomás!!!
|
|
Pusztaszabolcs
ROCOman, 2011.01.19 21:58.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"1950 nyarán indultak a Pusztaszabolcs-Paksi HÉV korszerűsítési munkálatai. A kis sugarú íveket átvágták, a 27 km-es Dunapenteléig tartó szakasz fele új nyomvonalra került. Adony és Rácalmás állomások új helyre kerültek, nagyobb vágányhosszal. A munka a forgalom fenntartása mellett folyt. Az új vonalon 1951. december 16-án vették fel a forgalmat." Forrás: Keller László: A hazai vasutak működése és gazdálkodása az első 5 éves terv időszakában (1950-1954) (Vasúthistória Évkönyv, 1998)
|
|
Salgótarján külső
Train Station, 2011.01.19 21:52.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
De az nem volt mindig csúnya.Nézd meg a régi képeket.Szép HÉV szabvány épület volt ott.Ez meg komisz csúnya szocis kinézetű.(Bár ez se lehetett mindig ilyen csúnyácska)
|
|
Sellye
ROCOman, 2011.01.19 21:42.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1963. augusztus 2-án Sellye-Kétújfalu között a 6691. sz. vonat hat kocsija kisiklott, a vonat négy helyen szétszakadt. A baleset olyan pályarészen következett be ahol 46 db faalj volt féloldalasan kiágyazva folyamatosan. A kiágyazással kapcsolatban az ágyazatcseréhez vágányzárat, sebességkorlátozást nem kértek. A 6691. sz. vonat 30 km/ó helyett 45 km/ó sebességgel haladt rá a kiágyazott pályarészre.
|
|
Budaörs
ROCOman, 2011.01.19 21:37.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vajon ez még mindig így van? http://totalcar.hu/magazin/kozelet/szellemvasut/?full=
|
|
Bácsalmás
Train Station, 2011.01.19 21:36.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csodás kisváros.Ha tehetem minden szombaton lejövök és fotózok a pályaudvaron.Remélem újjá éled a szabadkai kapcsolat és több lesz a vonat.Fájó ilyen üresen látni a 7 vágányt.(Bár heti rendszerességgel adnak fel fát illetve nyáron gabonát,ősszel pedig a répakampány idején van teltház Bácsalmáson.)
|
|
Klárafalva
ROCOman, 2011.01.19 20:58.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Klárafalva az 1970 évek végéig háromvágányos állomás volt, akkor szedték fel a harmadik vágányt. Az első vágányt 1997 pedig novemberében bontották el.
|
|
Szászberek
ROCOman, 2011.01.19 17:56.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem csak a tető lett felújítva hanem a váróhelyiséget is kimeszelték. Mi több került ki menetrend és a névfelirat is leköltözött a tetőről a falra.
|
|
Szászberek
Traxx, 2011.01.19 15:20.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
elég fura, hogy a tetőt megcsináltatták, de a vakolat meg csak mállik. Azt hittem így elsőre, hogy eladták az épületet.
|
|
Vértesacsa
kempelen, 2011.01.19 14:57.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépület "új" tetőt kapott. Nem komplett tetőre kell gondolni, de az a hullámlemez amivel beborították az egész tetőszerkezetet egy darabig még megmenti az összeomlástól és a beázástól azt ami még maradt a belsejéből.
A semminél azért ez így is sokkal többet ér.
|
|
Szászberek
ROCOman, 2011.01.19 06:54.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A tetőt a MÁV újíttatta fel 2009 januárjában.
|
|
Nagyicce
BRSC, 2011.01.18 20:58.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A delta vége utáni megszűnt vonal egyik megállója az egykori Kossuth téri megálló. Felavatásakor nagyon szép ünnepséget tartottak.
|
|
Rákosfalva
BRSC, 2011.01.18 20:51.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Rákosfalva HÉV megálló épületén volt először neon felirat Budapesten.
|
|
Szászberek
Traxx, 2011.01.18 20:18.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
új tetőt ki csináltatta az épületre?
|
|
Debrecen
pezsman, 2011.01.18 11:18.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valaki meg tudná mondani hogy melyik két (három?) MD van még üzemben Debrecenben? És a nagykereki személyvonatok mindig MD-k? Köszi.
|
|
Pilisvörösvár
LepesiZL, 2011.01.18 08:40.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sztem igazad van! De direkt beírtam egy .doc - ba de a gép helyben hagyta az ly - os változatot.
Visszatérve a vonalra, amennyiben teheted utazz végig (Bp.-Nyugati - Esztergom) rajta nagyon szép a táj. Ma még (remélhetőleg már nem sokáig) max. 60 -al mennek a vonatok, lehet nézegetni. Azt vedd vigyelembe, hogy szinte minden napszakban sokan vannak a vonaton.
Érdemes esetleg úgy tervezned az utat, hogy Bp. - Esztergom - Komárom, nem fogsz csalódni.
Üdv.
Lepesi ZL
|
|
Kápolnásnyék
SoNa, 2011.01.17 19:52.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2011. január 17-én elkezdték bontani Kápolnásnyék vasútállomásának régi felvételi épületét. Ezen a napon már lebontották az egykori szolgálati lakások feletti tetőrészt, ahol az ablakok redőnyei már hónapok óta le vannak húzva. Ottjártamkor már sötétedett, így a készített képek nem túl jó minőségűek, viszont a váróterem és a vasúti dolgozók szobája még üzemel. Az aluljáró építése már igen előrehaladott állapotban van.
|
|
|
Almásfüzitő
Macskabagoly, 2011.01.17 19:29.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hógolyózó kalauzok Almásfüzitőnél
|
|
|
Hegyeshalom
Macskabagoly, 2011.01.17 19:17.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nohab Hegyeshalomban
|
|
|
Pilisvörösvár
András, 2011.01.17 16:35.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem járok arra, azért kérdeztem. Köszönet a magyarázatért.
Ui.: a muszáj az pontos j. (mindenki okulására)
|
|
Pilisvörösvár
LepesiZL, 2011.01.17 08:42.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fel megy a dombra - ja mármint a vasút. Így is nagy az emelkedő, majd alagút. Magyarország leghosszabb - mostmár csak - vasúti alagútja következik.
Kolléga utazz végig a vonalon és ne csak a google térképet nézd.
Bocs, de muszály volt ezt így írnom
Lepesi ZL
|
|
Bábonymegyer
KÁTÉ, 2011.01.17 02:03.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az itt lakó eléggé rendben tartja a környezetet, télen a peronról a hó le volt lapátolva. Legutóbb a WC-be is benéztem és meglepetésemre még volt benne wcpapír is. Aki ismeri a vonal állomásainak wécéit, az tudhatja, ez nagy szó.
|
|
Somodor
KÁTÉ, 2011.01.17 01:56.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
legalább ilyen megálló kellene mindenhova, nem olyan betongarázs, mint Andocson ami van.
Egyébként ez a beállót Somodor önkormányzata építette önerőből. Annyit a MÁV bevállalhatott volna, hogy csináltak volna előtte egy magasperont, megérdemelné ez a falu, a lakossághoz képest a legforgalmasabb állomás.
|
|
Kisbárapáti
KÁTÉ, 2011.01.17 01:53.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
felirat üzemel?
|
|
Tab
KÁTÉ, 2011.01.17 01:51.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A napokban írják alá a támogatási szerződést, mely forrásból megvalósul a felvételi épület és a szolgálati lakás külső-belső felújítása. Az összköltség 16 millió forintot tesz. Sajnos a peronra és környezetre nem lehet a pénzt fordítani, így az marad változatlan. Azt feltétlenül szükség lenne elérni, hogy biztonsági kamera is kerüljön az épületre, mert sajnos Tabon elég nagy a rongálás veszélye, egy saroknyira van a Csalogány büfé/discó, ahonnét a deviáns fiatalok néhanapján lemennek randalírozni a vasútállomásra.
|
|
Pilisvörösvár
andras1, 2011.01.16 23:01.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás után, Esztergom felé a vasút egy óriási kanyart tesz meg, majdnem egy teljes kört. Mi ennek a feltűnően nagy kerülőútnak az oka, azaz miért így építették meg a vasutat ?
|
|
|
Laskafalu
Kérdezõ, 2011.01.16 13:33.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezen a állomáson megállnak az vonatok?A Horvát menetrendben nem szerepel a neve.Legalábbis a számítógépin nem.
|
|
Mikófalva
ROCOman, 2011.01.16 13:28.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vonalon végrehajtott nyomvonal korrekció miatt a megállóhely 1982. október 10-én nulla órától megszűnt.
|
|
|