Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 412 ] [ 413 ] [ 414 ] [ 415 ] [ 416 ] [ 417 ] [ 418 ] [ 419 ] [ 420 ] ...   Utolsó Következő

Kisbárapáti    Kozma, 2011.01.14 21:36.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
itt még van korlátozott jegykiadás?
Sajnos az épület szükséges karbantartásait sem végzi el a MÁV Ingatlankezelő, a vasút felől oldalán - mint az a képen is látszik - a vakolat málik. Vélhetően vizesedik az épület fala. Jó lenne, ha végre tenne valamit a MÁV, hogy ne rohadjon le ennek az állomásépületnek is a szintje, mint sok helyen.
 
Baja-Dunafürdő    Train Station, 2011.01.14 19:07.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valakinek van olyan képe a hídról amikor még a teherautók és buszok a síneken közlekedtek?kb. 2003-ig volt ez.(ha jól emléxek)
 
Óalmás    Train Station, 2011.01.14 18:54.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem tudod,olyan volt az épület mint az almási?Mert gondolom a sorompó nem mindig volt fényjelzős.
 
Terézhalom    Zolas, 2011.01.14 18:07.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Így néz ki jelenleg a megállóhely maradványa. A peron mögött, a fák között épületmaradványok találhatók.
 
Óalmás    Zolas, 2011.01.14 18:03.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kiskunhalas felől nézve a rakodóvágány jobbról volt. Volt mellett egy raktárépület is, oldalrakodóval. Először a két váltót szedték ki, majd felszedték a rakodóvágány, elbontották a raktárépületet, majd a peron -halasi- végén álló épületet. Mindezt 1996 -tól folyamatosan.
 
Mészkőbánya    Molnár Tamás, 2011.01.14 16:22.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"Mészkőbánya. Ez volt valamikor a szakasz végpontja"

1959-ben még a kezdőpontja volt.
A három fővágánya mellett, melyből egy keskenynyomtávú volt, még öt csonkavágánya is volt.
 
Pestújhely    ROCOman, 2011.01.13 20:35.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Budapest-Magdolnaváros Angyalföld régi neve.
 
Lovasberény    kempelen, 2011.01.13 18:31.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mindezt csak azért, mert e határozat elsősorban a pátkai polgármester megkeresésére és kérésére történt.

Ez igencsak furcsa:
"Szavazásra teszi fel, aki egyetért Pátka önkormányzatának azon elképzelésével, hogy a pátkai vasúti átjárót elbontsa, a vasúti pálya érintetlenül hagyása mellett, kézfelemeléssel jelezze."

Az "érintetlenül hagyás"-on van a hangsúly...

Áhh én sem bántok senkit, csak mondjuk a szívét kitépem, a test érintetlenül hagyása mellett. :-/

Bár ez már nem oszt, nem szoroz... :-)
 
Lovasberény    kempelen, 2011.01.13 18:25.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A határozat teljes szövege megtalálható itt is:

http://www.lovasbereny.hu/onkormanyzat/jegyzokonyvek/2006.01.13.ny.doc
 
Dombóvár    Train Station, 2011.01.13 11:00.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A menetrendváltás óta Uzsgyik helyet "cseh Desiroval" utazhatunk Bajáig.
A vonalon szinkron Bz-k járnak.A képen még 3 Bz látható de a zártárcsás Bz végül Dombóváron maradt.
A kép 2011.01.08-án készült.
 
Lovasberény    LepesiZL, 2011.01.13 08:53.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szerencsére nem így történt! A pátkai aluljárót sülyesztették, így a tűzoltó autó is átfér alatta - mert ez volt a kifogás. Azóta is - igaz ritkán - de van néha tehervonat.
De így küzdjön egy vasutat szerető a vasútért, ha a helyiek ezt mondják.
Korábban írtam: az integrált közösségi közlekedésben nem vagyok biztos, hogy alapesetben a vasút a nyerő.
Sokat kell dolgoznunk - járművek, legalább 60 km/h pályasebesség, normális ráhordás, stb., hogy esélye legyen a vasútnak.
Lepesi ZL
 
Lovasberény    ROCOman, 2011.01.12 22:45.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"Lovasberény Község Önkormányzata Képviselő-testületének
2/2006. (I. 13) számú
H A T Á R O Z A T A

A Székesfehérvár-Lovasberény közti vasútvonalon vasúti felépítmény elbontásának támogatásáról

Lovasberény Község Önkormányzata úgy határoz, hogy a Székesfehérvár-Lovasberény közötti vasútvonal megszüntetése ellen – az érintett valamennyi Önkormányzat álláspontjára is figyelemmel -további kifogást nem emel, és kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy a nyomvonalon elhelyezkedő pátkai átjárót elbontsák, a vasúti pálya egyidejű érintetlenül hagyása mellett.

Felelős: Polgármester
Határidő: azonnal"
Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=52220096&t=9101631
 
Csabony    ROCOman, 2011.01.12 21:52.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"Kunszentmiklós-dunapataji helyi érdekű vasut

A kunszentmiklós-dunapataji helyi érdekű vasut Kunszentmiklós, Tass, Dunavecse, Solt és Dunapataj állomásokkal, továbbá Szalkszentmárton, Apostag, Dunaegyháza, Tetétlen, Harta rakodóállomásokkal és Csabony, Állampuszta megállóhelyekkel folyó évi október hó 22-én a nyilvános forgalomnak átadatott. Valamennyi állomás és rakodó állomás az összes forgalomra, Csabony és Állampuszta megállóhelyek ellenben csak a személy- és podgyászforgalomra vannak berendezve." 1944. október. Forrás: http://www.huszadikszazad.hu/index.php?apps=treasury&action=cikk&id=73&last_action=article_list

 
Vésztő    KériPetya, 2011.01.12 21:39.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Raps,
ezek a kisvasúti megállók melyik évjáratú menetrendből származnak? Csak mert sok nem szerepel (még) benne.
 
Dunapataj    petzahn, 2011.01.12 19:00.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok!
Keresem a fenti régi dunapataji vasútállomás-képeslapok tulajdonosait. Egy kérésem/kérdésem lenne hozzájuk. Üdv: Schill Tamás Dunapataj
 
Előszállás    Garamvölgyi Ádám, 2011.01.09 16:13.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdv!

Megvan még a szolgálat?
 
Csajág    ROCOman, 2011.01.09 13:28.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A zöld vonal a nyomvonalkorrekciót jelöli. A térképen lévő Csajág vasútállomás megszűnt - az épület még megvan és lakják is -, és Csajág átszállóból lett a mai Csajág állomás. A régi nyomvonal jól kivehető és követhető, a 27-es utat keresztező híd ma is megvan.
Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=45137605&t=9101631
 
Szolnok-Teher    ROCOman, 2011.01.09 13:04.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A volt papírgyár iparvágányait bemutató oldal: http://ikarus280.uw.hu/elveszett/papirgyar/
 
Kisjenő-Erdőhegy    M_Z, 2011.01.09 12:05.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vonalat 2009 februárjában vette át a CFR-től a Regiotrans nevű vállalat. Ekkor szűnt meg az állomási jegykiadás itt, illetve Ottlakán is. Az aktuális menetrend itt tekinthető meg:
http://www.regiotrans.ro/mersul_trenului/timisoara/Santana--Graniceri_si_Retur.pdf
 
Inárcs-Kakucs    ROCOman, 2011.01.09 10:06.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az inárcsi volt szovjet laktanya iparvágányáról egy nagyon jó oldal: http://www2.freeweb.hu/stephensons/elveszett/inarcs/index.html
 
Alsónyék    Tibi, 2011.01.08 19:52.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdvözlet mindenkinek!Igen,elszomorító a volt szolgálati hely és lakás látványa.Én gyerekként laktam ott,mivelhogy édesapám a MÁV-nál dolgozott.Úgy emlékszem 1980-ban költöztünk el onnan!-sajnos.Kb.2001-ben ismét visszamentem szétnézni-nosztalgiázni,dehát nagyon rosszul esett a le pusztult látvány.Sajnos sok ilyen tönkrement megállóhely van az országban..! Tisztelettel:Arany Tibor
 
Dunakeszi    prozak01, 2011.01.08 15:47.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A romlás látható nyomai: lyukas ereszcsatorna, galambürülék..
 
Dunakeszi    prozak01, 2011.01.08 15:46.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Távolról
 
Dunakeszi    prozak01, 2011.01.08 15:46.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bedeszkázott ablakok
 
Dunakeszi    prozak01, 2011.01.08 15:45.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mai állapotok: a rakodó (most építőanyag-kereskedésnek ad otthont)
 
Nagykürtös    András, 2011.01.08 02:00.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ennek a szárnyvonalnak az ún. Szlovákia területén vannak még állomásai :

- Bussa : ez megállóhely volt, de már lerombolták
- Kishalom - állomás: itt kiágazik egy iparvágányszerűség.

 
Taksony    ROCOman, 2011.01.07 18:54.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Képek a Taksony-Szigetszentmiklós HÉV vonalról: http://www.freeweb.hu/jhoward/foto/20000423/vonal.htm
 
Mesterháza-Tompaládony    Sanya, 2011.01.07 18:51.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezen a helyen volt a vasúton, a régi 84sz útátjáró. Régi elnevezés szerint "Posta út".
Az utat korszerűsítették, új nyomvonalon halad a közúti forgalom.
A vasútvonalat az átépítés helyet inkább felszámolták.
 
Hegyfalu    Sanya, 2011.01.07 18:35.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hegyfalu kezdőponti oldala.
A képen látható oszloptól jobbra volt a valamikori második vágány,(most az első vágány valamikori helye) amelynek folytatása volt a megszűnt Répcevisi vonal.
A bokros terület után fordult balra Mesterháza-Tompaládony irányába.
Az átépítés után a mostani első vágányba lévő 2 sz. váltó az útátjárón belülre került, az útátjárón már csak egy vágány vezet át.
 
Hegyfalu    Sanya, 2011.01.07 18:18.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hegyfalu állomás kezdőponti oldalán ez az épület, a vágányok felőli oldalán volt volt a váltókezelők szolgálati helye. Biztosítóberendezés átépítése után a váltókezelői szolgálat megszűnt, a váltókezelői szolgálati részén az ajtót befalazták és a szolgálati lakás részévé vált.
 
Előző Első    ... [ 412 ] [ 413 ] [ 414 ] [ 415 ] [ 416 ] [ 417 ] [ 418 ] [ 419 ] [ 420 ] ...   Utolsó Következő