Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 416 ] [ 417 ] [ 418 ] [ 419 ] [ 420 ] [ 421 ] [ 422 ] [ 423 ] [ 424 ] ...   Utolsó Következő

Osli elágazás    andras1, 2010.12.31 16:46.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Osli elágazás 2009-ben (saját felvétel, kb. ugyanarról a helyről, ahonnan az előbbi kép készült).
 
Osli elágazás    andras1, 2010.12.31 16:44.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Osli elágazás egykoron (forrás és még nagyon sok kép : www.kisvasut.hu )
 
Kapuvár    András, 2010.12.31 16:27.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A könyv beszerzéséhez kapuvári ismerősre van szükség, mivel a szerző magánkiadásában jelent meg, mindössze néhány száz példányban és talán már el is fogyott az első kiadás. A szerző - ahogy nekem elmondta - alábecsülte a könyve iránti lehetséges keresletet és emiatt gondolkodik egy utánnyomáson. Én nem vagyok kapuvári, nekem is csak ismerősi kapcsolaton keresztül sikerült nagy nehezen az utolsó megmaradt példányok egyikének a beszerzése.
 
Almamellék    keil jános, 2010.12.31 11:31.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon köszönöm Zoli tartalmas hozzászólását mert ő szakember és ért az egészhez nem úgy mint egy.két politikus
 
Drávasztára-Zaláta    Viktor, 2010.12.31 11:13.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
40 éve hogy megszűnt vonal
 
Almamellék    LepesiZL, 2010.12.31 07:57.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sikeres, Boldog újesztendőt kívánok mindannyiunknak. Sikeres küzdelmet a MAgyar Vasútért!
Lepesi ZL
 
Sellye    LepesiZL, 2010.12.31 07:54.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
INDÓHÁZ-ban megjelent, az Ormásági vasútról szóló cikkhez hozzászólás:

Mózes Krisztián!

Örömmel olvastam az ormánsági vasútról szóló kétrészes írását az iho.hu – n. Lenne azonban egy-két hozzászólásom:

Szeretem az INDÓHÁZ-at, illetve annak internetes változatát. Sok érdekességgel találkozhatok, több hiánypótló írás jelenik meg oldalaikon. Sajnos azonban gyakran a „vasútszeretők” színvonalán kerülnek azok megjelenésre, nem mindig a valós tényeket, lehetőségeket veszik figyelembe.

Legfrissebb kifogásolnivalóm (most írok először – eddig a „vasútszeretők” túlzásainak fogadtam el egy-egy írást): az Ormánsági vasút.

Ez a vasút egyike az utolsók között elkészült HÉV vonalnak – 1912. Baranyavár (Pélmonostor) – Siklós – Sellye – Barcs. A vonal vonzáskörzetei: Siklós, illetve (az örökké egymással harcoló) Vajszló, Sellye és Barcs. Barcs a fénykorát a Pécs – Barcsi Vasút, majd a Déli-vasút kiépítésekor 1860-70 – es években élte. Személyszállítás mindig is minimális volt a vonalon. Jelentősebb forgalom a piacos napokon a fent nevezett állomásokra volt. Gyakorlatilag a vonallal egyidejűleg a kiépített közút is megjelent párhuzamosan. Hivatkozhatok az elnéptelenedő Ormánságról írt több, század eleji írónk szociológiai indíttatású írásaira. Gyakorlatilag nagyon hamar a személyszállítás vonzásiránya teljesen megváltozott – és ennek semmi köze nem volt trianonnak – Horvátország és Magyarország között minimális volt a személyforgalom mindig is. Elvileg a haránt irányú közlekedésnek kellett volna lennie, ami nem volt sajnos soha sem. (legalább is nem jelentős)
Jelentősebben fejlődött Szigetvár, Pécs. Az a minimális utazás, amely jelentkezett az elsősorban ezen fejlődő városok felé irányultak (Ormánsági vasútba belekeverni a Pécs – Harkány /Siklós!/ vasutat „nem elegáns” nem egyről van szó). Barcs a komoly vonzását viszonylag korán elveszítette. Diákforgalom Ormánságból Siklós, Pécs, Szigetvár és Barcs jelentette. Igaz Szigetvárnál a középrigóci átszállás jelentős volt (és ekkor sem Barcs!)

Ennél a vasútnál érdemes lett volna egy kicsit kutakodni, hogy miért nem a logikusabb – egyenesebb – Szigetvár – Sellye, vagy Szentlőrinc – Vajszló útirány épült meg?

Teherforgalom: helyi, amiről tudjuk, hogy a tíz zsák krumpli, húsz zsák káposzta, szezonális dinnye, viszonylag jelentősebb fa (több kisvasút is volt erre! – erről kellene írni). A farakódás Vajszlón, Drávafokon most is megvan. Volt forgalom trianon után Beremend cement, Nagyharsány kő. De a vonalakat ismerők tudják, hogy két oka volt: ócsárdi emelkedő (Harkány – Pécs között), illetve, hogy a 375 – ösök nem mehettek Sellye – Szentlőrinc között. Számold ki mekkora kerülő volt. Megépült a Nagyharsány – Villány összeköttetés el is fogyott a forgalom.

Miért is merek ennyit írni e vonalról? 1992 – től (1998 – tól) foglalkozok területfejlesztéssel a vasúton belül. Egyik folyamatosan feladatot adó vasút ez volt. Mindig meg akarták szüntetni, mindig tiltakoztak ellene. Készítettünk saját és Phare – os vizsgálatokat is. Fenti tudásom egy része innen származik. Sajnos az ott élők nem a vasúton akarnak utazni, nem az az utazási igényük – Pécs, Szigetvár.
Vasúti szállítás: 1998. Phare vizsgálat. Ormánsági polgármesterektől kérdeztük: az elmúlt öt évben (akkor már voltak lehetőségek) mennyi munkahelyteremtő pályázatot adtak be? Ezek alkalmasak lennének esetleg utazási igények generálására és/vagy fuvarozásra. Válasz: egyet sem. Tessék mondani, akkor mire és hova kell a kötöttpályás közlekedési igény?

Szeretem a vasutat! De ott egy sellyei ráhordással korszerű pécsi elővárosi közlekedéssel (Pécs – Szentlőrinc – Szigetvár/Sellye) meg lehetne menteni valamennyit a vasúti közlekedésből de mást…

Így az év utolsó napján csak ennyit.

Sikeres Boldog újesztendőt kívánok Mindannyiunknak!

Üdvözlettel:

Lepesi Zoltán László

 
Magyarkút-Verőce    lassújel, 2010.12.30 23:23.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 90-es évek elején még működött a névtábla fénycsővilágítása is.1990 előtt Magyarkút-Verőcemaros volt a mh. neve, de jól látható, hogy a "maros" szót akkor lecsippentették a végéről, csak betűket tartó oszlop maradt meg.

Jó lenne újra üzemben látni a feliratot.
 
Kapuvár    taki, 2010.12.30 22:44.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szeretném megvásárolni A kapuvár gazdasági vasút című könyvet. Tudja valaki, hogy hol tundnék hozzájutni?
Kérem írja megnekem.
taki38@t-online.hu
 
Batyk-kitérő    gogolaci, 2010.12.30 18:06.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A batyki deltavágány még a II. világháború után szűnt meg, így semmi köze nem volt az 1960-as évek végén létesített Zalabér-Batyk állomáshoz. Elsősorban arra szolgált, hogy a Türje felől Sárvárra közlekedő répavonatoknak nem kellett bemenniük Zalabér állomásra , így gép körüljárás nélkül közvetlenül mehettek Sárvár felém, illetve Szombathely-Sárvár felől ezen a deltavágányon át volt a legrövidebb az út a Balaton déli partja felé.
 
Vasúttörténeti park    Petrás Bence, 2010.12.30 17:24.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt forgatták 1999-ben az Anyád! A szúnyogok! című magyar filmet.
 
Mór    matteo, 2010.12.30 14:18.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy csákvári turistaszálló '50 körüli térképe szerint ment vonal egy távoli fatelepre.A vonalon még egy kitérőt is jelzett.(Térkép szerint Gánt rendező pu. volt a vonal végállomása bár Gánttól így is 20 km-re lehetett.)
 
Attala GV    matteo, 2010.12.30 14:14.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A volt pálya aluljárója(?) állítólag még ma is megvan.A pálya nagy része pedig attalai házak udvarában található meg(pajtákba építve,stb.),ill. néhány vasúti kocsi is.Nagypapám elbeszélésa alapján kijelölt mh. nem is volt hanem a kertek alatt leintésesel ill. menetközbeni felszállásal lehetett utazni.
 
Pusztamarót    matteo, 2010.12.30 14:03.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ma mrá csak egy rövidke sínpár emlékeztet a volt kisvasútra,az is egy föld út kellős közepén,dzsumbujból dzsumbujba.
 
Dunakeszi alsó    lassújel, 2010.12.30 10:03.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A hetvenes, nyolcvanas években perontető is volt a megállóhelyen, az aluljáró felett. 1987 körül bonthatták le. A középső lámpaoszlopokra volt felszerelve, melyeket így meghosszabbítottak. Amíg azokat kb. tíz éve le nem cserélték, ennek a nyomait magukon őrízték.
A perontető lebontása után évekig semmi utasbarát megoldás nem volt, eső esetén max az aluljáróba lehetett behúzódni.1990 nyarán épült az esőbeálló, akkor még üvegtáblákból, melyeket folyamatosan bevertek.
 
Kőbánya-Kispest    Béla, 2010.12.30 07:19.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Van valakinek az 50-es, 60-as évekről fotója, vagy vágányhálózat rajza? Ha igen, kérem küldje el címemre. Magáncélra kellene, mert azokban az időkben nagyon sokat időztem a régi KöKi-n. Kösz.
 
Pestszentlőrinc    Kata, 2010.12.30 07:04.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Naponta utazom a Pestlőrinci állomásról és vissza és naponta bosszankodom azon hogy miért nem lehet átmenni a forgalmi iroda előtti kapun a peronra, miért kell megkerülni az állomás épületét 2x is. egyszer a buszról leszállva átfutni az uton, végig azállomás mellett az aluljáróig ami alig kivilágított , koszos,büdös, emberi ürülékkel szennyezett, majd fel a másik oldalon és ismét végig futni az állomás épülete előtt mert a vonat jóval az épület után áll meg. Ha a busz késik esélyünk sincs elérni a vonatot csak akkor ha át lehetne menni a lezárt kis kapun, már pedig hajnalban az ember nem indulhat el fél órával korábban azért hogy biztosan elérje a vonatot. A lift közül az egyik FÉL ÉVE nem működik, de a másikat sem lehetett használni mert hajléktalan dekkolt benne. Most viszont több mint 1 hónapja az sem működik! Lehet hogy az aluljáró és a lift EU-s előírás, de nem előírás az is hogy használható legyen a lift? Nem mindenkinek egyszerű lépcsőt mászni, és nem is szívderítő látvány a kivilágítatlan aluljáró. Nem egyszer utazik az állomásról egy pár akik közül a férfi fehér bottal közlekedik és átbotorkálva jönnek fel a peronra hátul a felüljáró mellett található átjárón keresztül,ahogyan azt tesszük mi is ha a busz beér pontosan- de ez megint csak időveszteség. Nem hiszem el hogy erre nem lehet megoldást találni, hogy ha nem javítják meg a lifteket, akkor ne kényszerüljünk lépcsőn futkározva elérni a vonatot- ami nagyon gyakran esélytelen.Mért nem lehet használni a régi átjárót amig nem működnek a liftek, ahogy használtuk addig is amíg meg nem épült az aluljáró és a lift.
Nagyon dühítő hogy senki nem nézi az utasok kényelmét, pedig nem kevés pénzt fizetünk ki azért sem a jegyekért sem a bérletért. Most jutottam el odáig hogy minden lehetséges helyre megírom a panaszomat, mert nem én vagyok az egyetlen aki ezen bosszankodik nap mint nap. És akkor arról még nem is szóltam hogy most a téli hónapokban amikor rendszeresen késnek a vonatok- nincs egy váróterem ahova be lehetne menni- főleg itt a Lőrinci állomáson nem mindegy, hiszen itt nem minden vonat áll meg. Röviden ennyi lenne a kérdésem és a panaszom: Kocsisné Kata
 
Győr-Gyárváros    Lennon15, 2010.12.29 23:45.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás nem szerepel 1990-es vasúti telefonkönyvben. Csak Győr-Ipartelepek szerepel benne.
 
Győrasszonyfa    Lennon15, 2010.12.29 23:43.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1990-es vasúti telefonkönyv szerint itt jegykiadó teljesített szolgálatot.
 
Lövő    ROCOman, 2010.12.29 18:10.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm. Akkor összefoglalhatjuk, hogy a megmentés itt sem sikerült?
 
Lövő    balazs177, 2010.12.29 17:51.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hogyne természetesen!
 
Pusztakettős    Lujza11, 2010.12.29 16:44.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hétfő kivételével a Büfé minden nap nyitva van, még most is.
A horgásztó működik, és van egy afrikai harcsázó is.
Egyébként a csörgőt a szétvágástól és a beolvasztástól mentették ide.
 
Lövő    ROCOman, 2010.12.29 16:06.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Láthatnánk azt a bizonyos részt a hivatkozott tanulmányból?
 
Süttő felső    Domi, 2010.12.29 15:18.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Raps! Elnézted az irányt, Dunamócs is Komárom felé esik Süttőtől.
 
Lövő    balazs177, 2010.12.29 14:15.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én nem azt írtam,hogy a szóban forgó két állítóközponti épületet a Déli Vasút építette,hiszen erre már 1934-ben csak a MÁV-nak volt lehetősége.Én azt írtam,hogy a szóban forgó két állítóközpontot ,Dr Kubinszky Mihály:Az egykori Déli Vasút magyarországi épületei c.írásában különösen megőrzendőnek ítélte meg. Tessék az írást elolvasni és kiderül,hogy erről a két félköríves,a korai modern építészet jegyében épült épületről van szó,több más épület mellett!
 
Lövő    ROCOman, 2010.12.29 13:29.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Balázs!

Az az épület 1934-ben épült, tehát nem a Déli Vasút építette. Úgy gondolom Kubinszky professzor úr sem ezt az épületet, hanem sokkal inkább a felvételi épület melletti volt állítóközpont épületét tartotta szükségesnek megőrizni.
 
Lábod    istván, 2010.12.28 20:35.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
nem csak jó vasutas de gombához is értő Ember volt
 
Óbög    Bodnár László, 2010.12.28 19:44.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tisztelt szerkesztő úr.Az az őszinte igazság,hogy amióta az állomásnak nincs rendszeres karbantartója azóta drasztikusan elvan hanyagolódva,gusztustalan,undorító,büdös.Vannak olyan emberek akik csak ott tudják elvégezni kis és nagy dolgukat.Felháborító és mások számára kényelmetlen főleg nyáron,hogy nem lehet megmaradni az iszonyatos bűztől ami ott terjeng a váróteremben.Számomra nagyon elszomorító,hogy van WC és nem képesek azt használni.Sajnos ott is a vandalizmus uralkodik.
 
Acsád    central, 2010.12.28 15:45.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon szivesen!
 
Acsád    ROCOman, 2010.12.28 14:22.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm. Javítva.
 
Előző Első    ... [ 416 ] [ 417 ] [ 418 ] [ 419 ] [ 420 ] [ 421 ] [ 422 ] [ 423 ] [ 424 ] ...   Utolsó Következő