Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 417 ] [ 418 ] [ 419 ] [ 420 ] [ 421 ] [ 422 ] [ 423 ] [ 424 ] [ 425 ] ...   Utolsó Következő

Vasúttörténeti park    Petrás Bence, 2010.12.30 17:24.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt forgatták 1999-ben az Anyád! A szúnyogok! című magyar filmet.
 
Mór    matteo, 2010.12.30 14:18.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy csákvári turistaszálló '50 körüli térképe szerint ment vonal egy távoli fatelepre.A vonalon még egy kitérőt is jelzett.(Térkép szerint Gánt rendező pu. volt a vonal végállomása bár Gánttól így is 20 km-re lehetett.)
 
Attala GV    matteo, 2010.12.30 14:14.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A volt pálya aluljárója(?) állítólag még ma is megvan.A pálya nagy része pedig attalai házak udvarában található meg(pajtákba építve,stb.),ill. néhány vasúti kocsi is.Nagypapám elbeszélésa alapján kijelölt mh. nem is volt hanem a kertek alatt leintésesel ill. menetközbeni felszállásal lehetett utazni.
 
Pusztamarót    matteo, 2010.12.30 14:03.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ma mrá csak egy rövidke sínpár emlékeztet a volt kisvasútra,az is egy föld út kellős közepén,dzsumbujból dzsumbujba.
 
Dunakeszi alsó    lassújel, 2010.12.30 10:03.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A hetvenes, nyolcvanas években perontető is volt a megállóhelyen, az aluljáró felett. 1987 körül bonthatták le. A középső lámpaoszlopokra volt felszerelve, melyeket így meghosszabbítottak. Amíg azokat kb. tíz éve le nem cserélték, ennek a nyomait magukon őrízték.
A perontető lebontása után évekig semmi utasbarát megoldás nem volt, eső esetén max az aluljáróba lehetett behúzódni.1990 nyarán épült az esőbeálló, akkor még üvegtáblákból, melyeket folyamatosan bevertek.
 
Kőbánya-Kispest    Béla, 2010.12.30 07:19.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Van valakinek az 50-es, 60-as évekről fotója, vagy vágányhálózat rajza? Ha igen, kérem küldje el címemre. Magáncélra kellene, mert azokban az időkben nagyon sokat időztem a régi KöKi-n. Kösz.
 
Pestszentlőrinc    Kata, 2010.12.30 07:04.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Naponta utazom a Pestlőrinci állomásról és vissza és naponta bosszankodom azon hogy miért nem lehet átmenni a forgalmi iroda előtti kapun a peronra, miért kell megkerülni az állomás épületét 2x is. egyszer a buszról leszállva átfutni az uton, végig azállomás mellett az aluljáróig ami alig kivilágított , koszos,büdös, emberi ürülékkel szennyezett, majd fel a másik oldalon és ismét végig futni az állomás épülete előtt mert a vonat jóval az épület után áll meg. Ha a busz késik esélyünk sincs elérni a vonatot csak akkor ha át lehetne menni a lezárt kis kapun, már pedig hajnalban az ember nem indulhat el fél órával korábban azért hogy biztosan elérje a vonatot. A lift közül az egyik FÉL ÉVE nem működik, de a másikat sem lehetett használni mert hajléktalan dekkolt benne. Most viszont több mint 1 hónapja az sem működik! Lehet hogy az aluljáró és a lift EU-s előírás, de nem előírás az is hogy használható legyen a lift? Nem mindenkinek egyszerű lépcsőt mászni, és nem is szívderítő látvány a kivilágítatlan aluljáró. Nem egyszer utazik az állomásról egy pár akik közül a férfi fehér bottal közlekedik és átbotorkálva jönnek fel a peronra hátul a felüljáró mellett található átjárón keresztül,ahogyan azt tesszük mi is ha a busz beér pontosan- de ez megint csak időveszteség. Nem hiszem el hogy erre nem lehet megoldást találni, hogy ha nem javítják meg a lifteket, akkor ne kényszerüljünk lépcsőn futkározva elérni a vonatot- ami nagyon gyakran esélytelen.Mért nem lehet használni a régi átjárót amig nem működnek a liftek, ahogy használtuk addig is amíg meg nem épült az aluljáró és a lift.
Nagyon dühítő hogy senki nem nézi az utasok kényelmét, pedig nem kevés pénzt fizetünk ki azért sem a jegyekért sem a bérletért. Most jutottam el odáig hogy minden lehetséges helyre megírom a panaszomat, mert nem én vagyok az egyetlen aki ezen bosszankodik nap mint nap. És akkor arról még nem is szóltam hogy most a téli hónapokban amikor rendszeresen késnek a vonatok- nincs egy váróterem ahova be lehetne menni- főleg itt a Lőrinci állomáson nem mindegy, hiszen itt nem minden vonat áll meg. Röviden ennyi lenne a kérdésem és a panaszom: Kocsisné Kata
 
Győr-Gyárváros    Lennon15, 2010.12.29 23:45.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás nem szerepel 1990-es vasúti telefonkönyvben. Csak Győr-Ipartelepek szerepel benne.
 
Győrasszonyfa    Lennon15, 2010.12.29 23:43.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1990-es vasúti telefonkönyv szerint itt jegykiadó teljesített szolgálatot.
 
Lövő    ROCOman, 2010.12.29 18:10.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm. Akkor összefoglalhatjuk, hogy a megmentés itt sem sikerült?
 
Lövő    balazs177, 2010.12.29 17:51.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hogyne természetesen!
 
Pusztakettős    Lujza11, 2010.12.29 16:44.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hétfő kivételével a Büfé minden nap nyitva van, még most is.
A horgásztó működik, és van egy afrikai harcsázó is.
Egyébként a csörgőt a szétvágástól és a beolvasztástól mentették ide.
 
Lövő    ROCOman, 2010.12.29 16:06.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Láthatnánk azt a bizonyos részt a hivatkozott tanulmányból?
 
Süttő felső    Domi, 2010.12.29 15:18.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Raps! Elnézted az irányt, Dunamócs is Komárom felé esik Süttőtől.
 
Lövő    balazs177, 2010.12.29 14:15.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én nem azt írtam,hogy a szóban forgó két állítóközponti épületet a Déli Vasút építette,hiszen erre már 1934-ben csak a MÁV-nak volt lehetősége.Én azt írtam,hogy a szóban forgó két állítóközpontot ,Dr Kubinszky Mihály:Az egykori Déli Vasút magyarországi épületei c.írásában különösen megőrzendőnek ítélte meg. Tessék az írást elolvasni és kiderül,hogy erről a két félköríves,a korai modern építészet jegyében épült épületről van szó,több más épület mellett!
 
Lövő    ROCOman, 2010.12.29 13:29.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Balázs!

Az az épület 1934-ben épült, tehát nem a Déli Vasút építette. Úgy gondolom Kubinszky professzor úr sem ezt az épületet, hanem sokkal inkább a felvételi épület melletti volt állítóközpont épületét tartotta szükségesnek megőrizni.
 
Lábod    istván, 2010.12.28 20:35.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
nem csak jó vasutas de gombához is értő Ember volt
 
Óbög    Bodnár László, 2010.12.28 19:44.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tisztelt szerkesztő úr.Az az őszinte igazság,hogy amióta az állomásnak nincs rendszeres karbantartója azóta drasztikusan elvan hanyagolódva,gusztustalan,undorító,büdös.Vannak olyan emberek akik csak ott tudják elvégezni kis és nagy dolgukat.Felháborító és mások számára kényelmetlen főleg nyáron,hogy nem lehet megmaradni az iszonyatos bűztől ami ott terjeng a váróteremben.Számomra nagyon elszomorító,hogy van WC és nem képesek azt használni.Sajnos ott is a vandalizmus uralkodik.
 
Acsád    central, 2010.12.28 15:45.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon szivesen!
 
Acsád    ROCOman, 2010.12.28 14:22.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm. Javítva.
 
Acsád    Central, 2010.12.28 12:56.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tisztelt Sándor Antal!A képeid magyarázó szövegében felcserélted az állomás kezdő.és végponti oldalát.Helyesen kp.Sopron,vp.Szombathely
 
Szakály-Hőgyész    ezis-azis, 2010.12.28 11:42.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
hát sok jó dolog történt már itt!!:P
 
Osztopán    mark_015, 2010.12.27 18:02.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Segélyezés...(M41-2319)
Ennek van egy története,Somogyvárról mentem haza Nagyatádra,és mondtam hogy de jó lenne hogy ha megdöglene a gép...és hát meg is döglött...:D:D
 
Nagyatád    mark_015, 2010.12.27 17:34.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm a linket!
Csatlakozok egy mostanában készült képpel:
 
Gálosfa    Márti, 2010.12.27 17:25.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valakinek nincs a birtokában a gálosfai állomásról régi kép vagy képeslap. Nagyon szeretnék egy régi képet a volt állomásról kb a 60-as évekből.Köszi Márti
 
Szalajkaház    ROCOman, 2010.12.26 17:54.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Cikk a pálya helyreállításáról: http://www.trains.hu/magazin/forgalom/100714-lajoshaza.html
 
Zalaegerszeg    ROCOman, 2010.12.26 15:41.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kiállított mozdony történetéről, közelgő felújításáról egy cikk: http://zalaihirlap.hu/nagyitas/20100716_szepul_a_ven_gozos/print
 
Kunszentmárton    ROCOman, 2010.12.26 10:14.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"A 130-as vasútvonal Tiszatenyő és Hódmezővásárhelyi – Népkert közötti szakaszának felépítményét még a 80-as évek folyamán teljesen felújították 48-as hézagmentes felépítményre. Egy szakasz maradt csak ki: a címben említett pályarész. A pályacsere egyre inkább sürgetőbbé vált, mert az állapot miatt nehezebb tengelynyomású mozdonyok nem közlekedhettek rajta. Az első örömteli lépés 2006 őszén történt, amikor a néhai MÁV Hajdú 4044 001-8 pályaszámú bobója jelent meg Nagytőkén rengeteg hosszúsínnel, illetve Tiszaföldvárra pedig a szintén a Hajdus 003-as kék szergej hozta a betonaljakat, ahonnan a bobó vitte át Nagytőkére. Az anyagok a Tiszatenyő – Szajol vonalból kerültek ki. Az átépítés 4 ütemben zajlott: 2008 őszén Nagytőke 2-es váltójától az AS 59-ig épült újjá a pálya, majd egy év múlva tovább folytatódott egészen Kunszentmárton – érpartig, végül a múlt év tavaszán a maradék nyílt vonali rész, a nyár végén pedig Kunszentmárton állomás épült újjá. Az átépítés után a teljes Tiszatenyő – Kunszentmárton - Szentes vonalszakasz 21t tengelyterhelésű lett, ami Szentesen addig ritkán felbukkanó vagy egyáltalán nem "őshonos" mozdonyok megjelenését hozta maga után.

Sajnos a vasúton nemcsak építés, hanem rombolás is történt ebben az évtizedben. Országos szinten számos iparvágányt, és kisebb állomást számoltak fel az utóbbi években. Környékünkön is szedett áldozatot ez a kór: Fábiánsebestyén, Tiszaug, Szelevény, Mártély és Kengyel állomás szűnt meg az évtized második felében. A mellékvonali pályafenntartásról sem tudok sok jót tudok mondani: 2004-ben és 2007-ben Szentes és Csongrád között volt tömeges betonaljcsere, illetve az 500 és az 532-es szelvények között volt némi síncsere. A Szentes - Orosháza vonalon is amennyire a pályamester el tudta intézni kisebb-nagyobb mértékben történtek sín- és aljcserék. Ezek a fenntartási munkák csak a sebesség szintentartására, vagy kis mértékű emelésére voltak jók.

A vasúti személy- és teherszállítás hátrányban van a közúti fuvarozással szemben. A mellékvonalon futó személyvonatokkal párhuzamosan mindenhol volán járatok indulnak. A mellékvonali kis állomások, és az iparvágányok teherforgalmát elsorvasztották, vagy a csomóponti állomásokra /Szentes/ terelték. A bontási hullám sajnos nem akar csillapodni, csak remélni tudom, hogy a következő évtizedben nem kell újabb állomás és iparvágány bezárásokról és elbontásukról beszámolni."
Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=105882011&t=9166155
 
Kistőke    Ala, 2010.12.26 00:57.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 2011-es menetrendben a 37237, valamint 37236 sz. vonat is megáll itt -> Nem tűnik megszűntnek.
 
Gálosfa    marti, 2010.12.25 21:20.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezt az épületet nagyon jól ismerem mert 1966-tól itt töltöttem gyermekkorom leg szebb éveit.2008-ig itt laktam a felső szinten. Most már 2 -éve nem lakja senki. Azt hiszem ez is az enyészeté lesz mint a legtöbb.
 
Előző Első    ... [ 417 ] [ 418 ] [ 419 ] [ 420 ] [ 421 ] [ 422 ] [ 423 ] [ 424 ] [ 425 ] ...   Utolsó Következő