Acsád
ROCOman, 2010.12.28 14:22.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm. Javítva.
|
|
Acsád
Central, 2010.12.28 12:56.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tisztelt Sándor Antal!A képeid magyarázó szövegében felcserélted az állomás kezdő.és végponti oldalát.Helyesen kp.Sopron,vp.Szombathely
|
|
Szakály-Hőgyész
ezis-azis, 2010.12.28 11:42.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
hát sok jó dolog történt már itt!!:P
|
|
Osztopán
mark_015, 2010.12.27 18:02.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Segélyezés...(M41-2319)
Ennek van egy története,Somogyvárról mentem haza Nagyatádra,és mondtam hogy de jó lenne hogy ha megdöglene a gép...és hát meg is döglött...:D:D
|
|
|
Nagyatád
mark_015, 2010.12.27 17:34.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm a linket!
Csatlakozok egy mostanában készült képpel:
|
|
|
Gálosfa
Márti, 2010.12.27 17:25.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valakinek nincs a birtokában a gálosfai állomásról régi kép vagy képeslap. Nagyon szeretnék egy régi képet a volt állomásról kb a 60-as évekből.Köszi Márti
|
|
Szalajkaház
ROCOman, 2010.12.26 17:54.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Cikk a pálya helyreállításáról: http://www.trains.hu/magazin/forgalom/100714-lajoshaza.html
|
|
Zalaegerszeg
ROCOman, 2010.12.26 15:41.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kiállított mozdony történetéről, közelgő felújításáról egy cikk: http://zalaihirlap.hu/nagyitas/20100716_szepul_a_ven_gozos/print
|
|
Kunszentmárton
ROCOman, 2010.12.26 10:14.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"A 130-as vasútvonal Tiszatenyő és Hódmezővásárhelyi – Népkert közötti szakaszának felépítményét még a 80-as évek folyamán teljesen felújították 48-as hézagmentes felépítményre. Egy szakasz maradt csak ki: a címben említett pályarész. A pályacsere egyre inkább sürgetőbbé vált, mert az állapot miatt nehezebb tengelynyomású mozdonyok nem közlekedhettek rajta. Az első örömteli lépés 2006 őszén történt, amikor a néhai MÁV Hajdú 4044 001-8 pályaszámú bobója jelent meg Nagytőkén rengeteg hosszúsínnel, illetve Tiszaföldvárra pedig a szintén a Hajdus 003-as kék szergej hozta a betonaljakat, ahonnan a bobó vitte át Nagytőkére. Az anyagok a Tiszatenyő – Szajol vonalból kerültek ki. Az átépítés 4 ütemben zajlott: 2008 őszén Nagytőke 2-es váltójától az AS 59-ig épült újjá a pálya, majd egy év múlva tovább folytatódott egészen Kunszentmárton – érpartig, végül a múlt év tavaszán a maradék nyílt vonali rész, a nyár végén pedig Kunszentmárton állomás épült újjá. Az átépítés után a teljes Tiszatenyő – Kunszentmárton - Szentes vonalszakasz 21t tengelyterhelésű lett, ami Szentesen addig ritkán felbukkanó vagy egyáltalán nem "őshonos" mozdonyok megjelenését hozta maga után.
Sajnos a vasúton nemcsak építés, hanem rombolás is történt ebben az évtizedben. Országos szinten számos iparvágányt, és kisebb állomást számoltak fel az utóbbi években. Környékünkön is szedett áldozatot ez a kór: Fábiánsebestyén, Tiszaug, Szelevény, Mártély és Kengyel állomás szűnt meg az évtized második felében. A mellékvonali pályafenntartásról sem tudok sok jót tudok mondani: 2004-ben és 2007-ben Szentes és Csongrád között volt tömeges betonaljcsere, illetve az 500 és az 532-es szelvények között volt némi síncsere. A Szentes - Orosháza vonalon is amennyire a pályamester el tudta intézni kisebb-nagyobb mértékben történtek sín- és aljcserék. Ezek a fenntartási munkák csak a sebesség szintentartására, vagy kis mértékű emelésére voltak jók.
A vasúti személy- és teherszállítás hátrányban van a közúti fuvarozással szemben. A mellékvonalon futó személyvonatokkal párhuzamosan mindenhol volán járatok indulnak. A mellékvonali kis állomások, és az iparvágányok teherforgalmát elsorvasztották, vagy a csomóponti állomásokra /Szentes/ terelték. A bontási hullám sajnos nem akar csillapodni, csak remélni tudom, hogy a következő évtizedben nem kell újabb állomás és iparvágány bezárásokról és elbontásukról beszámolni."
Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=105882011&t=9166155
|
|
Kistőke
Ala, 2010.12.26 00:57.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 2011-es menetrendben a 37237, valamint 37236 sz. vonat is megáll itt -> Nem tűnik megszűntnek.
|
|
Gálosfa
marti, 2010.12.25 21:20.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezt az épületet nagyon jól ismerem mert 1966-tól itt töltöttem gyermekkorom leg szebb éveit.2008-ig itt laktam a felső szinten. Most már 2 -éve nem lakja senki. Azt hiszem ez is az enyészeté lesz mint a legtöbb.
|
|
Vitnyéd-Csermajor
András, 2010.12.25 21:08.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezen megállóhelyhez közel volt ( vagy még van is ? ) két egymáshoz közel lévő útátjáró, amelyek közül korábban szó volt arról, hogy az egyiket megszüntetik és a megszüntetendő út forgalmát új összekötő úttal átvezetik a másik átjáróhoz, a vasúttól délre. Mi a helyzet ez ügyben jelenleg ? Létezik még a két útátjáró, vagy egy lett már belőlük ?
|
|
Fertőendréd
András, 2010.12.25 21:01.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm az előző hozzászólást. A Google képén jól látszik egy áteresz / kishíd az állomás Vitnyéd felőli oldalán, így jól sejtettem, hogy ha más nem, akkor csak az lehetett a kisvasút aluljárója. Endrédújmajorból, a kisvasút végállomásából mára már nem sok maradt, a 2002-es képen még látszik felülről egy istállóépület.
Megjelent nemrég Nagy János, egykori GV-forgalmista összeállításában egy könyv a Kapuvári Gazdasági Vasút címmel. Csak nagyon korlátozott számú példányban adták ki, a szerző magánkiadásában. Kapuvári ismerősön / kapcsolaton keresztül lehet leginkább beszerezni, nekem is úgy sikerült egészen véletlen és szerencsés módon.
|
|
Fertőendréd
Kassai Pé, 2010.12.25 16:13.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
András!Most tévedtem fel ide. 13 évet húztam le ott.Kérdésedre a válasz : Van bizony !A 85-ös úttól az "agyagosi" elágtól kiindulva lábbal még ma is kitapogatható a kavicságyazat. A nagyvasútat az áll.II.-old-hoz közelebb eső híd alatt keresztezte majd agy jobb kanyarral - ma is bejárható de fákkal bokrokkal erőssen benőtt- bevágásban a felv.-i ép mögött az azóta elbontott magtár homlokzatáig vezetett ,ahol bikában végződött.
|
|
Ózd külső
ROCOman, 2010.12.25 15:34.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lebontották az egykori állomás gyalogos felüljáróját. http://ozd.hu/showarticle.php?articleID=2869
|
|
Mesterháza-Tompaládony
Lõrincz Sándor Nyugdijas (Forgalmi szolgálattevõ), 2010.12.25 09:46.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sárvár--Répcevisi vasútvonal történetéhez hozzá tartozik, a vonal tervezésekor elsőként volt olyan elképzelés hogy Sopron irányába fogják meg építeni. Az akkori Sajtoskáli uraság eszt a tervet nem engedte megvalósítani.
Ezért fordult a vasút nagy ívben, Mesterháza-Porládony után, Bő irányába.
|
|
Nagyatád
ROCOman, 2010.12.24 10:52.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gálovics Márk rengeteg szép képet készített az állomásról és a hozzá kapcsolódó vonalakról. Itt megtekinthetőek: http://kep.tar.hu/gmark/50316993#2
|
|
Barcs
pezsman, 2010.12.23 15:46.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az NFM-től kapott tájékoztatás szerint a pályasebesség csökkentése 2011-ben elképzelhető... Remek. Továbbá az is, hogy a mostani förmedvény menetrend bevezetését előkészítő egyeztetésből a szigetvári kistérséget mulasztásból kifelejtették... Mi lesz még...?
|
|
Szombathely
Sanya, 2010.12.23 13:41.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szombathely állomás a város felől nézve.
Bejárat felett egyszerű, de szép karácsonyi díszítés.
|
|
|
Berzence
Train Station, 2010.12.22 23:01.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"2011.01.03-tól A reggel Pécsről 5:09-kor Szombathelyre induló (8909. számú) és este Szombathelyről 17:05-kor Pécsre (8906. számú) közlekedő gyorsvonatpár Berzence, Somogyudvarhely, Bélavár, Vízvár, és Babócsa településeken, míg a reggel Szombathelyről 5:18-kor Pécsre induló (8900. számú) és a délután Pécsről 13:09-kor Szombathelyre (8905.számú) közlekedő gyorsvonatpár Berzence, Vízvár, és Babócsa állomásokon megáll.
A vonatok megállítása következtében több, Pécs – Gyékényes viszonylatban közlekedő vonat menetrendje is módosul néhány perccel."
http://www.mav-start.hu/hirek/hir.php?mid=14d109821a43e3
Ezaz!
|
|
Villány
Pezsman17, 2010.12.22 18:56.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A menetrendváltással megváltoztak a vonalszámok:
65 Pécs - Villány - Magyarbóly
66 Villány - Mohács
Tudom, hogy itt az oldalon nem lesz átszámozás, csak érdekességképp írtam.
|
|
Tápiómajor
Kalbar, 2010.12.22 13:38.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az előző hozzászólásom kiegészítésére: a megállóhelyen a szolgálati helyen kívül kb. 30nm-es váróterem, kétszoba konyhás szolgálati lakás, nyárikonyha és gazdasági épületek is voltak. A 70-es évek elején a teljes épület és a peron villanyvilágítását kiépítették, de üzembehelyezése már nem történt meg. A megszünésének fő oka: az 1963-as árvizben a kb. 120 tanya, major, sújos károkat szenvedett. Talán 10 - 20 maradt továbbra is lakott. Az iskolát, kultúrházat és a vegyesboltot megszüntették. Ez a majdnem teljes elnéptelenedéshez vezetett. Amikor a 82. vonal a miskolci Vasútigazgatósághoz került rövidesen megtörtént a bezárása is.
|
|
Kapoly
Kozma, 2010.12.22 11:28.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Kapoly-Táp 2005-ben új 10000 tonnás gabonatárolót épített, ekkor felvetődött, hogy szállítanának gabonát. Úgy tudom az iparvágányukat rendbe is tették. Hogy mégis miért nem indult meg a gabonaszállítás, az nem tudom, bár hallottam, hogy a Cargo sem állt hozzá túl jól a dolgokhoz...
Aztán a cég likviditási gondjai vagy eladása (azóta már az akkori vevő Bácsalmási Zrt. is túladott rajta) miatt le került a kérdés napirendről. Azt nem tudom most milyen állapotban van.
A TAG iparvágánya viszont sokkal rosszabb helyzetben volt és van, pár éve kipucolták, de felújítás nélkül az NKH nem enged rajta szállítást, így ha esetleg nem lesz Eu-s pályázat ilyesmire, aligha csinálják meg önerőből.
|
|
Gyurgyókapuszta
Kozma, 2010.12.22 11:16.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Na végre felkerült a vonal egyetlen megszűnt megállója. Ismereteim szerint itt csak pár évig volt megálló, és akkor létesült, amikor elkezdték építeni a laktanyát (~1951). De nem sokáig volt megálló, úgy hallottam 4-5 évig.
|
|
Sióvölgy
Kozma, 2010.12.22 11:11.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
további érdekesség, hogy egy ideje már Sióvölgy mh. a neve, de a táblát nem cserélték és mindenki Sióvölgye néven emlegeti. Nem tudom mi értelme volt a névcserének.
|
|
Sióvölgy
Kozma, 2010.12.22 11:08.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhelynél van egy iparvágány is, kár hogy nem fotóztad le. Az egyik vége valami gyár (?)-ba megy, de nem lehet már használni, mert a kereskedelmi pu-ral való kapcsolata megszűnt, mert az átjáróból kiszedték a síneket.
A kereskedelmi pályaudvaron van egy építőanyag kereskedés, és teherautókkal hordják a sódert, téglát, ahelyett, hogy vasúton. Siójut felé talán a Sió hídig villamosított a vonal. Azt hallottam egy az építőanyag telepen dolgozótól, hogy volt róla szó, hogy újra vasúton szállítsanak, de az NKH keresztbe tesz nekik, mert a ker pu-n ma tanpálya van és annak az üzemeltetője jóban van a NKH-sokkal, ezért minden mondvacsinált indokkal nem engedik használni a vágányokat. A rakódó így ma a kézifékes indulás helye.
|
|
Felsőmocsolád
Kozma, 2010.12.22 11:00.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
vevő lenne rá, de valamiért akadályozzák, talán valakinek az az érdeke, hogy lebontsák.
|
|
Karád
Kozma, 2010.12.22 10:53.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
ejha, ez a rakódó teljesen be volt nőve gazzal, biztos nem véletlenül pucolták ki. Remélem az élőállat rakódót sem bontják el.
Egyébként Karádról régóta van igény faszállításra. Az állomással szemben, a volt KPM-telepet megvették az ott lévő düledező épület helyett egy nagyon szép újat emeltek, nyáron farakásokat láttam az udvarán, elképzelhető, hogy azok tisztíttatták ki.
|
|
Siójut
Kozma, 2010.12.22 10:41.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
lakosságszámhoz mérve a Karád-Tab szakasz legforgalmasabb állomása
|
|
Mezőtúr
ROCOman, 2010.12.22 10:24.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Esővíz elvezető csatorna vagy kábelcsatorna.
|
|