Lovasberény
LepesiZL, 2011.01.13 08:53.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szerencsére nem így történt! A pátkai aluljárót sülyesztették, így a tűzoltó autó is átfér alatta - mert ez volt a kifogás. Azóta is - igaz ritkán - de van néha tehervonat.
De így küzdjön egy vasutat szerető a vasútért, ha a helyiek ezt mondják.
Korábban írtam: az integrált közösségi közlekedésben nem vagyok biztos, hogy alapesetben a vasút a nyerő.
Sokat kell dolgoznunk - járművek, legalább 60 km/h pályasebesség, normális ráhordás, stb., hogy esélye legyen a vasútnak.
Lepesi ZL
|
|
Lovasberény
ROCOman, 2011.01.12 22:45.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"Lovasberény Község Önkormányzata Képviselő-testületének
2/2006. (I. 13) számú
H A T Á R O Z A T A
A Székesfehérvár-Lovasberény közti vasútvonalon vasúti felépítmény elbontásának támogatásáról
Lovasberény Község Önkormányzata úgy határoz, hogy a Székesfehérvár-Lovasberény közötti vasútvonal megszüntetése ellen – az érintett valamennyi Önkormányzat álláspontjára is figyelemmel -további kifogást nem emel, és kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy a nyomvonalon elhelyezkedő pátkai átjárót elbontsák, a vasúti pálya egyidejű érintetlenül hagyása mellett.
Felelős: Polgármester
Határidő: azonnal"
Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=52220096&t=9101631
|
|
Csabony
ROCOman, 2011.01.12 21:52.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"Kunszentmiklós-dunapataji helyi érdekű vasut
A kunszentmiklós-dunapataji helyi érdekű vasut Kunszentmiklós, Tass, Dunavecse, Solt és Dunapataj állomásokkal, továbbá Szalkszentmárton, Apostag, Dunaegyháza, Tetétlen, Harta rakodóállomásokkal és Csabony, Állampuszta megállóhelyekkel folyó évi október hó 22-én a nyilvános forgalomnak átadatott. Valamennyi állomás és rakodó állomás az összes forgalomra, Csabony és Állampuszta megállóhelyek ellenben csak a személy- és podgyászforgalomra vannak berendezve." 1944. október. Forrás: http://www.huszadikszazad.hu/index.php?apps=treasury&action=cikk&id=73&last_action=article_list
|
|
Vésztő
KériPetya, 2011.01.12 21:39.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Raps,
ezek a kisvasúti megállók melyik évjáratú menetrendből származnak? Csak mert sok nem szerepel (még) benne.
|
|
Dunapataj
petzahn, 2011.01.12 19:00.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!
Keresem a fenti régi dunapataji vasútállomás-képeslapok tulajdonosait. Egy kérésem/kérdésem lenne hozzájuk. Üdv: Schill Tamás Dunapataj
|
|
Előszállás
Garamvölgyi Ádám, 2011.01.09 16:13.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdv!
Megvan még a szolgálat?
|
|
Csajág
ROCOman, 2011.01.09 13:28.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A zöld vonal a nyomvonalkorrekciót jelöli. A térképen lévő Csajág vasútállomás megszűnt - az épület még megvan és lakják is -, és Csajág átszállóból lett a mai Csajág állomás. A régi nyomvonal jól kivehető és követhető, a 27-es utat keresztező híd ma is megvan.
Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=45137605&t=9101631
|
|
|
Szolnok-Teher
ROCOman, 2011.01.09 13:04.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A volt papírgyár iparvágányait bemutató oldal: http://ikarus280.uw.hu/elveszett/papirgyar/
|
|
Kisjenő-Erdőhegy
M_Z, 2011.01.09 12:05.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vonalat 2009 februárjában vette át a CFR-től a Regiotrans nevű vállalat. Ekkor szűnt meg az állomási jegykiadás itt, illetve Ottlakán is. Az aktuális menetrend itt tekinthető meg:
http://www.regiotrans.ro/mersul_trenului/timisoara/Santana--Graniceri_si_Retur.pdf
|
|
Inárcs-Kakucs
ROCOman, 2011.01.09 10:06.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az inárcsi volt szovjet laktanya iparvágányáról egy nagyon jó oldal: http://www2.freeweb.hu/stephensons/elveszett/inarcs/index.html
|
|
Alsónyék
Tibi, 2011.01.08 19:52.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdvözlet mindenkinek!Igen,elszomorító a volt szolgálati hely és lakás látványa.Én gyerekként laktam ott,mivelhogy édesapám a MÁV-nál dolgozott.Úgy emlékszem 1980-ban költöztünk el onnan!-sajnos.Kb.2001-ben ismét visszamentem szétnézni-nosztalgiázni,dehát nagyon rosszul esett a le pusztult látvány.Sajnos sok ilyen tönkrement megállóhely van az országban..! Tisztelettel:Arany Tibor
|
|
Dunakeszi
prozak01, 2011.01.08 15:47.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A romlás látható nyomai: lyukas ereszcsatorna, galambürülék..
|
|
|
Dunakeszi
prozak01, 2011.01.08 15:46.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Távolról
|
|
|
Dunakeszi
prozak01, 2011.01.08 15:46.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bedeszkázott ablakok
|
|
|
Dunakeszi
prozak01, 2011.01.08 15:45.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mai állapotok: a rakodó (most építőanyag-kereskedésnek ad otthont)
|
|
|
Nagykürtös
András, 2011.01.08 02:00.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ennek a szárnyvonalnak az ún. Szlovákia területén vannak még állomásai :
- Bussa : ez megállóhely volt, de már lerombolták
- Kishalom - állomás: itt kiágazik egy iparvágányszerűség.
|
|
Taksony
ROCOman, 2011.01.07 18:54.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Képek a Taksony-Szigetszentmiklós HÉV vonalról: http://www.freeweb.hu/jhoward/foto/20000423/vonal.htm
|
|
Mesterháza-Tompaládony
Sanya, 2011.01.07 18:51.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezen a helyen volt a vasúton, a régi 84sz útátjáró. Régi elnevezés szerint "Posta út".
Az utat korszerűsítették, új nyomvonalon halad a közúti forgalom.
A vasútvonalat az átépítés helyet inkább felszámolták.
|
|
|
Hegyfalu
Sanya, 2011.01.07 18:35.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hegyfalu kezdőponti oldala.
A képen látható oszloptól jobbra volt a valamikori második vágány,(most az első vágány valamikori helye) amelynek folytatása volt a megszűnt Répcevisi vonal.
A bokros terület után fordult balra Mesterháza-Tompaládony irányába.
Az átépítés után a mostani első vágányba lévő 2 sz. váltó az útátjárón belülre került, az útátjárón már csak egy vágány vezet át.
|
|
|
Hegyfalu
Sanya, 2011.01.07 18:18.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hegyfalu állomás kezdőponti oldalán ez az épület, a vágányok felőli oldalán volt volt a váltókezelők szolgálati helye. Biztosítóberendezés átépítése után a váltókezelői szolgálat megszűnt, a váltókezelői szolgálati részén az ajtót befalazták és a szolgálati lakás részévé vált.
|
|
|
Mór
matteo, 2011.01.07 18:15.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem a Pusztavámit is jelölte ez nem az volt.Ez kicsit délebbről ágazott ki és Csákberény/Gánt felé ment.
|
|
Mesterháza-Tompaládony
Sanya, 2011.01.07 18:02.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valamikori vasúti híd Hegyfalu és Mesterháza- Tompaládony között a mostani 84 számú főútvonali útátjáró előtt.
|
|
|
Mesterháza-Tompaládony
Sanya, 2011.01.07 17:52.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezen a helyen volt a 84-es számú fő útvonali út átjáró, ahol egy nagyon szerencsés autóbusz ütközéses baleset történt 1973-ban.
|
|
|
Kazincbarcika
isti001, 2011.01.07 16:54.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
ma már úgy lehet eljutni Miskolctól Kazincbarcikáig hogy barcikáig villamos ingavonat megy, és kazincbarcikától bz-mot indul Ózdra.
|
|
Barosstelep
Põcze Bence, 2011.01.07 16:10.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Olyan szép megálló volt ez, de nem vigyáztak rá... Lényegében az EU-s pénzt elherdálták, csak nem tudom, ezzel ki fog elszámolni. Mert az egy dolog, hogy vannak a rongálók, de ennyi erővel semmi se építsünk. Bizony az őrzés hozzátartozott volna az építkezéshez. Megint egy tipikus magyar megoldást láthatunk.
Egyébként az egy dolog, hogy a kijelzőket leszedték, de a hangos miért nem működik? Azzal mi a gond? Vagy csak valaki lusta működtetni?
|
|
Nagytétény-Diósd
Põcze Bence, 2011.01.07 16:05.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"Nagytétény-Diósd végzi a páratlan vonatok utastájékoztatását Barosstelep és Budatétény megállóhelyeken is."
Barosstelepen újra van tájékoztatás? Mikor legutóbb ott voltam, nem volt semmi, valamiért a hangos sem működött (a kijelzőkről nem is beszélve, ugyanis azok már rég le vannak szerelve).
|
|
Érd felső
pbence, 2011.01.07 16:02.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon érdekesek a régi Érd felsőt és alsót ábrázoló képek. Én élőben nem nagyon láttam őket (legfeljebb a vonatból, de már nem emlékszem), mostanában viszont nap mint nap járok arra, és nagyon meglepő, milyen változások történtek. Ha valakinek esetleg van az itt található képeken kívül még képe a régi állomásról és megállóhelyről, kérem, küldje el azokat nekem e-mail címemre! (Gyakorlatilag bármennyit tudok fogadni.) Előre is köszönöm!
|
|
Budafok-Belváros
Petrás Bence, 2011.01.06 17:39.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az átnevezés ellenére a FLIRT-ek utastájékoztatója még mindig Budafok-Belvárost, Budafok-Hárost, illetve Budapest-Kelenföldet mond be.
|
|
Budapest-Kelenföld
Adani_, 2011.01.06 17:35.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sok értelme nem is volt átnevezni, miért jobb így?
|
|
Hűvösvölgy
Petrás Bence, 2011.01.06 17:34.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Két saját készítéső video a REMOT Mk45-2003-asról:
http://www.youtube.com/watch?v=1tDUnTKrY1k
http://www.youtube.com/watch?v=yxAtd0-2-iE
A felvételeket 2010. 12. 12-én készítettem.
|
|