Hűvösvölgy
Petrás Bence, 2011.01.06 17:34.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Két saját készítéső video a REMOT Mk45-2003-asról:
http://www.youtube.com/watch?v=1tDUnTKrY1k
http://www.youtube.com/watch?v=yxAtd0-2-iE
A felvételeket 2010. 12. 12-én készítettem.
|
|
Nagytétény-Érdliget
Aeslan, 2011.01.06 14:06.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gondolom, főleg azért lett Nagytétény-Érdligetből Tétényliget, hogy ne keverjék a másik, szomszédos vonal Érdligetével.
|
|
Budafok-Belváros
Aeslan, 2011.01.06 14:03.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hát, az új tábla kinn van, az állomásépületen is, de még a régi is ott virít, pontosabban nem tábla, hanem csak ex-kivilágítható betűk.
|
|
Budafok-Albertfalva
Aeslan, 2011.01.06 14:00.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Dec.28-29-edike környékén firkamentesítették az épületet!!Egész tetszetős az új tábla!
|
|
Budapest-Kelenföld
beno, 2011.01.06 11:08.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás neve Kelenföldre fogyatkozott. Ezt úgy oldották meg, hogy LEVÁGTÁK az utastájékoztató táblákról a Budapest előtagot.
Igénytelen, csúnya, tipikusan magyar-mávos kontár munka. Gratulálok hozzá!
A felvételi épület egy új táblát kapott, az legalább nem lett összebarmolva...
|
|
Füzérkomlós
Oldalborda, 2011.01.05 22:57.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Emléktábla a kisvasút egykori végállomásán.
|
|
|
Kisbózsva
Oldalborda, 2011.01.05 22:55.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ama bizonyos áteresz - szerűség. Balra az egykori megállóhely és Pálháza, jobbra Nyíri - Füzérkomlós helyezkedik el.
|
|
|
Kisbózsva
Oldalborda, 2011.01.05 22:52.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kisbózsva egykori megállóhely 2009. 08. 18 - án. Füzérkomlósról nézünk Pálháza felé, az egykori bizonyos épület helyiek elmondása szerint bal oldalon állt. A fénykép készítésének helyén kis áteresz található. A nyomvonal a Nyíri - Bózsva közúttól idáig járható, innen a Nagybózsva - Pálháza közútig jellemzően nem.
|
|
|
Daránypuszta
mark_015, 2011.01.05 18:38.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Daránypuszta megálló 2009.10.25.-én
|
|
|
Bábonymegyer
mark_015, 2011.01.05 18:37.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felvételi épület 2009.10.25.-én
|
|
|
Felsőmocsolád
mark_015, 2011.01.05 18:35.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Személyvonat Felsőmocsoládon..2009.10.25
|
|
|
Kisbárapáti
mark_015, 2011.01.05 18:33.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kisbárapáti rakodó vágány...2009.10.25.-én
|
|
|
Parndorf Ort
Cseke Zoltán, 2011.01.05 16:13.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Magyar neve: Pándorfalu megálló
Forrás: http://www.fvm.hu/main.php?folderID=2235&articleID=15931&ctag=articlelist&iid=1
|
|
Tápiószecső
László, 2011.01.05 13:56.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nemrégiben jártam Tápiószecsőn egy éjjeli órában és láttam hogy ott aludt egy szerelvény kissé meglepődtem hiszen nem gondoltam volna h ott is szokott valaki ennek nem tudja az okát?
|
|
Tab
Traxx, 2011.01.05 11:37.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a kiágazás Gyurgyókapusztán van? Erre lehetett a Gyurgyókapusztai megálló?
|
|
Répcevis
Lennon15, 2011.01.04 22:11.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Augusztusban jártam erre.
|
|
|
Köpcsény
andras1, 2011.01.04 20:35.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Közvetlenül a határvonal mellett a község helységnévtáblája és az állomásánál a szintbeni vasút - közút kereszteződés. A határvonal melletti terület szinte centiméterre pontosan be van osztva és ki van használva / be van építve mindkét oldalról. Most már nagy a jószomszédság a két ország között, de két évtizede kemény szögesdrót és műszaki zár volt e helyen, szinte lőttek egymásra. A Google Föld programmal jól lehet látni az elhagyott bunkereket, lőállásokat a környéken. Sokkal feszültebb volt a kapcsolat a két ország között, mint a már akkor is a sógorsági viszonyban lévő Ausztria és Magyarország között.
Kép forrása : Panoramio
|
|
|
Dömsöd
netuddki, 2011.01.04 15:07.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pedig Apaj azt többször is kérte a MÁV-tól. Még úgy is, hogy Dömsöd-Apaj lett volna a név. Fontos is lett volna, hiszen Apajon jelentős a turistaforgalom. Még a most elvégzett felújítást, víz és gázbevezetést is elvégezte volna a MÁV helyett.
netuddki
|
|
Dömsöd
ranger, 2011.01.04 14:18.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomások, megállóhelyek elnevezése attól függ, hogy melyik település közigazgatási területén vannak és ez az állomás Dömsöd közigazgatási területéhez tartozik, bármilyen furcsa is :)
Azt viszont nem tudom, hogy két település nevét viselő megállóhely, állomás elnevezésére van e valamilyen szabály, előírás pl. Iklad-Domony megállóhely, amely két külön egymáshoz közel lévő település neve.
|
|
Pereces
raps, 2011.01.04 13:14.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pereces. A megszűnt kisvasút állomásépülete. Egykor jelentős forgalmat bonyolított le. Környezetében az egykori töltés vonala a Pereces-patak mellett végig jól követhető. Később az épületben pékség működött. Az egykori vonal, másik épen megmaradt épülete. A kép készítésének dátuma: 2010 04.04.
|
|
|
Országúti őrház
raps, 2011.01.04 13:09.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Országúti őrház. Az egykori őrház - megálló - jelentősségét az adta, hogy sorompóval átmenetet biztosított a kisvasút számára, mivel az egykori vasútvonalat szintben keresztezte a főútvonal illetve a villamosvonal. A vasútvonal egyik épségben megmaradt épülete. Az épület közvetlenül a DVTK stadion mellett található, benne ma söröző ( kocsma ) működik, Bakterház néven. Az épület koordinátái: 48 06' 01,73" É, 20 42' 54,06" K. A kép készítésének dátuma: 2010 04.04.
|
|
|
Szabadságrendező pu.
raps, 2011.01.04 12:59.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szabadságrendező pu. jelenleg. Az egykori pályaudvart elbontották a vasútvonal megszűnése után. A Szabadságrendező pályaudvar lényegében az LKM ( Lenin Kohászati Művek ) azaz vasgyár, valamint a szénbányák közti összeköttetés induló állomása volt. A szénbányákból érkező szenet itt pakolták át kisvasúti kocsikból nagyvasúti kocsikba, és vitték a gyárba. Jelenleg semmi sem emlékeztet az egykori rendezőpályaudvarra. Sínjei illetve bármilyen épülete nem maradt.
Az egykori pályaudvar koordinátái: 48 05' 32,75" É, 20 43' 42,00" K. A kép készítésének dátuma: 2010 04.04.
|
|
|
Dunaalmás
Péter, 2011.01.04 11:53.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Úgy örülök, hogy újra megnyílt ez a
kimondhatatlanúl gyönyörű vonal. Én
idén biztos párszor elvonatozok erre! Dunaalmás is gyönyörű kis hely, egyik kedvenc falum, a városok közül meg ESZTERGOM!
|
|
Körösszeg
andras1, 2011.01.04 10:54.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
E két hozzászólást még a körösnagyharsányi vonal életében töltöttem fel - oda. Most a szerkesztő átemelte ide. A vonal sajnos már a csonkaországi részen sem él. Az elcsatolt területen az 1990-es évek közepén szüntette meg a közlekedést a román vasút, nálunk még élt kb. + 15 évet a vasútvonal, 2009 végéig. Ez is egyenlő volt a csodával, a pályaállapotokat tekintve.
Egy közelebbi kép az állomásról, forrás : Google.
|
|
|
Nagyszántó
andras1, 2011.01.04 04:14.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha nem tévedek, ez az állomás talán a jelenlegi határvonal közvetlen közelében, a ma éppen még román területre eső részen lehetett. Pont a gúnyhatárvonalon metszi egymást a vasútvonal és a Nagyszántó-nagykereki (ma már csak mezei) út is. Mindez kiolvasható a régi menetrendkönyvből, ami gépkocsival történő megközelítési lehetőséget jelez és a km-távolságok is kb. megegyeznek.
E képen 6-7 évtizeddel ezelőtt még látszana az állomás a nagy bokor mögött (forrás: Panoramio).
|
|
|
Nagyzomlin
andras1, 2011.01.04 03:48.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt keresztezte a Bors - kisszántói utat a Nagyvárad - debreceni vasút. A helyén ma teherkocsik járnak. A képen Csonka-Magyarország felé nézünk, a címben szereplő megálló nincs messze innét, a Google képén jól látszik. A képet 2009 nyarán készítettem.
|
|
|
Biharpüspöki
andras1, 2011.01.04 03:41.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Biharpüspöki állomás (forrás: Google)
Korábban a Nagykereki-Debrecen felé vezető vasútvonalat deltavágány kötötte össze a fővonallal, azaz Biharkeresztes felől is el lehetett fordulni Nagykereki felé. Ennek a deltavágánynak a töltése az 1990-es években még jól látszott, azóta már beszántották. Mára már az Erdély ismételt elvesztését követően megszüntetett határátmenetet képező vasútvonal iparvágányként használt kezdeti részét is megszüntette a román vasút. Jelenleg csak egy csonkavágány maradt az egészből. A Biharpüspöki - Bors úton lévő vasúti átjárót formailag is felszámolták pár éve és a sínmaradványokat is kiszedték az útból.
|
|
|
Őssipuszta
andras1, 2011.01.04 03:27.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt ágazik ki a Körösszeg felé vezető megszűnt szárnyvonal az aradi fővonalból (forrás: Google).
|
|
|
Nagyvárad
gery92, 2011.01.03 17:10.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nemrég felújított állomásépület a villamosmegálló felől
|
|
|
Nagyvárad
gery92, 2011.01.03 17:07.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A peronról, az 1. vágányon az aradi személyvonat
|
|
|