Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 414 ] [ 415 ] [ 416 ] [ 417 ] [ 418 ] [ 419 ] [ 420 ] [ 421 ] [ 422 ] ...   Utolsó Következő

Pereces    raps, 2011.01.04 13:14.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pereces. A megszűnt kisvasút állomásépülete. Egykor jelentős forgalmat bonyolított le. Környezetében az egykori töltés vonala a Pereces-patak mellett végig jól követhető. Később az épületben pékség működött. Az egykori vonal, másik épen megmaradt épülete. A kép készítésének dátuma: 2010 04.04.
 
Országúti őrház    raps, 2011.01.04 13:09.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Országúti őrház. Az egykori őrház - megálló - jelentősségét az adta, hogy sorompóval átmenetet biztosított a kisvasút számára, mivel az egykori vasútvonalat szintben keresztezte a főútvonal illetve a villamosvonal. A vasútvonal egyik épségben megmaradt épülete. Az épület közvetlenül a DVTK stadion mellett található, benne ma söröző ( kocsma ) működik, Bakterház néven. Az épület koordinátái: 48 06' 01,73" É, 20 42' 54,06" K. A kép készítésének dátuma: 2010 04.04.
 
Szabadságrendező pu.    raps, 2011.01.04 12:59.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szabadságrendező pu. jelenleg. Az egykori pályaudvart elbontották a vasútvonal megszűnése után. A Szabadságrendező pályaudvar lényegében az LKM ( Lenin Kohászati Művek ) azaz vasgyár, valamint a szénbányák közti összeköttetés induló állomása volt. A szénbányákból érkező szenet itt pakolták át kisvasúti kocsikból nagyvasúti kocsikba, és vitték a gyárba. Jelenleg semmi sem emlékeztet az egykori rendezőpályaudvarra. Sínjei illetve bármilyen épülete nem maradt.
Az egykori pályaudvar koordinátái: 48 05' 32,75" É, 20 43' 42,00" K. A kép készítésének dátuma: 2010 04.04.
 
Dunaalmás    Péter, 2011.01.04 11:53.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Úgy örülök, hogy újra megnyílt ez a
kimondhatatlanúl gyönyörű vonal. Én
idén biztos párszor elvonatozok erre! Dunaalmás is gyönyörű kis hely, egyik kedvenc falum, a városok közül meg ESZTERGOM!
 
Körösszeg    andras1, 2011.01.04 10:54.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
E két hozzászólást még a körösnagyharsányi vonal életében töltöttem fel - oda. Most a szerkesztő átemelte ide. A vonal sajnos már a csonkaországi részen sem él. Az elcsatolt területen az 1990-es évek közepén szüntette meg a közlekedést a román vasút, nálunk még élt kb. + 15 évet a vasútvonal, 2009 végéig. Ez is egyenlő volt a csodával, a pályaállapotokat tekintve.

Egy közelebbi kép az állomásról, forrás : Google.
 
Nagyszántó    andras1, 2011.01.04 04:14.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha nem tévedek, ez az állomás talán a jelenlegi határvonal közvetlen közelében, a ma éppen még román területre eső részen lehetett. Pont a gúnyhatárvonalon metszi egymást a vasútvonal és a Nagyszántó-nagykereki (ma már csak mezei) út is. Mindez kiolvasható a régi menetrendkönyvből, ami gépkocsival történő megközelítési lehetőséget jelez és a km-távolságok is kb. megegyeznek.

E képen 6-7 évtizeddel ezelőtt még látszana az állomás a nagy bokor mögött (forrás: Panoramio).
 
Nagyzomlin    andras1, 2011.01.04 03:48.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt keresztezte a Bors - kisszántói utat a Nagyvárad - debreceni vasút. A helyén ma teherkocsik járnak. A képen Csonka-Magyarország felé nézünk, a címben szereplő megálló nincs messze innét, a Google képén jól látszik. A képet 2009 nyarán készítettem.
 
Biharpüspöki    andras1, 2011.01.04 03:41.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Biharpüspöki állomás (forrás: Google)

Korábban a Nagykereki-Debrecen felé vezető vasútvonalat deltavágány kötötte össze a fővonallal, azaz Biharkeresztes felől is el lehetett fordulni Nagykereki felé. Ennek a deltavágánynak a töltése az 1990-es években még jól látszott, azóta már beszántották. Mára már az Erdély ismételt elvesztését követően megszüntetett határátmenetet képező vasútvonal iparvágányként használt kezdeti részét is megszüntette a román vasút. Jelenleg csak egy csonkavágány maradt az egészből. A Biharpüspöki - Bors úton lévő vasúti átjárót formailag is felszámolták pár éve és a sínmaradványokat is kiszedték az útból.
 
Őssipuszta    andras1, 2011.01.04 03:27.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt ágazik ki a Körösszeg felé vezető megszűnt szárnyvonal az aradi fővonalból (forrás: Google).
 
Nagyvárad    gery92, 2011.01.03 17:10.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nemrég felújított állomásépület a villamosmegálló felől
 
Nagyvárad    gery92, 2011.01.03 17:07.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A peronról, az 1. vágányon az aradi személyvonat
 
Kürtös    gery92, 2011.01.03 17:04.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csíksomlyó Expressz Kürtösön
 
Szatmárnémeti    gery92, 2011.01.03 17:01.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomástól nem messze található...
 
Nagykároly    gery92, 2011.01.03 16:48.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mátészalkai InterPici érkezett az 1. vágányra
 
Arad    gery92, 2011.01.03 16:39.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vágányok felől
 
Érmihályfalva    gery92, 2011.01.03 16:34.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vonatból fotóztam
 
Arad    gery92, 2011.01.03 16:31.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A képet 2010ben készítettem, nagyon szép az utca felől
 
Nagykároly    gery92, 2011.01.03 16:23.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon szép a Pfaff Ferenc tervezte állomásépület, csak belül van nagyon lerobbanva :-S
 
Füzesabony    2Kuvik, 2011.01.03 14:06.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hajnal és reggel között, december 27-én, hóesésben, vonatra várva. Telente, ha a bicaj nem lép elő közlekedési eszközzé, a Tiszafüred-Székesfehérvár távolságot vonatozom be, így Abony (vagy Fabony néven nevezzük) kulcsszereplő az út során oda-vissza. Az ország egyik legkellemesebb váróterme asztalokkal, rajtuk kis kólásüvegben virág, szeretem.
 
Répcelak    Sanya, 2011.01.03 12:55.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tolatási munkák megbeszélése.
Forrás:Répcelak Története című könyv.
A kép tulajdonosa: Őri Sándor
 
Répcelak    Sanya, 2011.01.03 12:47.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Rába Híd: Meg szüntetett Celldömölk-- Fertőszentmiklós vonalon.
A híd mellet volt a Rába híd megállóhely.
Forrás: Répcelak története című könyv.
Kép tulajdonosa: Őri Sándor
 
Pozsonyligetfalu    András, 2011.01.03 10:02.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez az állomás az utóbbi tíz év folyamán fejlődött sokat. Történt ugyanis, hogy Ausztria felé kiépítették a korábban nem létezett Kittsee ( Köpcsény ) felé a villamosított határátmenetet. Ezzel együtt a megélénkült osztrák viszonylatú vasúti közlekedés áthelyeződött erre a vonalra, melyet az osztrák vasút a maga részén teljesen felújított és újonnan villamosított. Pozsony-Ligetfalu áramnemváltásra kiépített állomás, ugyanis az osztrák gépek bejárnak ide.

Korábban a Pozsonyból Ausztria felé menő vasúti forgalom a várostól északra, Dévényen és egy Morva-hídon át Marchegg felé zajlott, mely vonal ma is megvan, de nem fejlesztették, diesel-közlekedés folyik rajta és mellékvonal.

A történelmi időkből ismert Bécs - Pozsony gyorsvasút pedig egy harmadik vonal volt, ami ma egy helyiérdekű, de villamosított vasúti zsákvonal, Wolfsthalnál ér véget. A tovább Köpcsény - Pozsony felé vezető részt az első világháborús békediktátumok után megszüntették és felszedték.
 
Debrecen-Csapókert    sasmaskara, 2011.01.03 06:16.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ott laktam a mögötte látható nagy fehér házban.Amikor elment egy vonat táncoltak a poharak.De a bemondónőnek elég kemény scifi hangja volt!
 
Nagytétény-Diósd    Szabó Lajos, 2011.01.02 22:32.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha nem is jelentős, de azért van személyforgalom. Innen szolgálják ki a Brenntag kénsavgyárat is. Az állomás jelentőségét az adja, hogy Érd-Elágazás részére rendelkezik a közlekedési sorrendről. Nevezetesen: ha egyszerre közelít vonat Székesfehérvát-Tárnok (a "gödörből") illetve Érd irányából. Nagytétény-Diósd végzi a páratlan vonatok utastájékoztatását Barosstelep és Budatétény megállóhelyeken is. A páros vonatokat Hárosról "mondják be".


 
Dunai Finomító    Szabó Lajos, 2011.01.02 22:21.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A "DUFI"-ban 10 vonatfogadó vágány van. Horvatics Csaba jól írta: az I. a jobb átmenő fővágány (a páros számú, Bp. felől érkező vonatoké)a II. vágány a bal átmenő fővágány. A Finomító területére 3 vágánykapcsolaton keresztül lehet bejutni: Bp. felől a 100-as és 40-es vágánycsoport, míg Ercsi irányából a 60-as vágánycsoport biztosítja az összeköttetést. A MOL részéről egyidőben folyamatosan 3 db M44-es tolatómozdony, míg a MÁV részéről 1 db M62 tolatómozdony biztosítja a tolatásokat. Forgalmi szempontból egy fő rendelkező forgalmi szolgálattevő, 1 tolatásvezető és 1 vonat fel-és átvevő végzi a munkáját.

 
Sellye    pezsman, 2011.01.02 20:17.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Úgy látom, rosszul jött le a hozzászólásom. Én sem vitatkozni szeretnék, bár ettől még beszélhetünk róla... De igenis lenne lehetőség a vonalban. Egy vidékfejlesztési koncepcióra lenne szükség, amely munkahelyteremtést is tartalmaz. Egyébként a vasút eltűnése törvényszerűen vonzza a költözési hullámot. Ez minden vonalra igaz. A cél is ez? Nem hinném... És mint írtam, a Horvátországhoz történő csatolásról egy polgármester beszélt (sajnos már nem emlékszem, melyik), és nem én. Valóban nem elég csak szeretni a vasutat. Értelmet kell neki adni. És az Ormánság (nem csak az Ormánság, hanem az egész térség) ebből kimaradt/kimarad. Szerintem a mostani állapotok sem kőbe vésettek, én nem ásnám el ennek a vidéknek a felemelkedését. A vállalatok pedig csak olyan térségben telepednek le, ahol van normális infrastruktúra. Tehát véleményem szerint nem a múltbéli adatokat kell figyelembe venni. Elég csak ránézni a régi menetrendre. Ilyen nevetséges kínálattal a vasút nem versenyképes. A jövőre kell gondolni. Egyébként Sellye város hosszú távú fejlesztési célja a teljes vonal rehabilitációja az interregionális kapcsolatok miatt.
 
Sellye    LepesiZL, 2011.01.02 19:05.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mint írtam, nagyon tisztelem azokat, akik szeretik a vasutat. De. Vasutat nem elég szeretni! Sok, nagyon sok egyéb tudás kell, hogy még az akár ilyen vasútszerető, illetve az Indóházas oldalra merjek írni.
Erről írtam.
1998 óta - csak rosszabbodott a helyzet az Ormánságban. Nem véletlen próbáltam utalni az 1900 - as évek elején (már!) leírtakra, azon folyamatok csak erősödtek.
"Csatlakozzunk Horvátországhoz", kérek egy kis történelmi tudást. Magyarország és Horvátország között soha, értsd soha nem volt személyi átfedés. Horvátok Horvátországban, magyarok Magyarországon éltek. Némi átjárás Eszék környékén volt (Szentlászló, Kórógy - hivatkozás a Délszláv-háború). Esetleg megnézhetet az 1910-es népszámlálási adatokat, Góla és a mellette lévő Berzence nemzetiségét - ezer éves határ volt közöttük.
Bocs, de arra utalás, hogy Szombathely - Barcs - Siklós... Na ne. Nézd meg a mostani menetrendet a létező vonat (ami volt) sincsen.
Amit ide írok az a közös gondolkodás, a múlt feltárása, ebből tanulás szándéka.
VASUTAS vagyok, remélem sokáig még az is maradok. Tenni kell a közösségi közlekedésért, amelyben van helye-szerepe a vasútnak is.
Részemről ezen a fórumon nem szeretnék senkivel vitatkozni, ez nem arra való.
Egy történet azért még ide tartozik: egyik reggeli vonatot akarták megszüntetni (Ormánságról beszélek) hivatkozás: nem kell megállítani , mivel csak négy utas száll fel a vonatra egyik településen. Győztem megértetni, hogy igaz a négy utas, de az a négy ember a falu (kb. 400 lakos) összes munkahellyel rendelkező embere.
Na ennyit az Én vasutas hozzáálásomról.
Szép napot mindenkinek. Címem, nevem valódi, aki tud - és akar elérhető szívesen beszélgetek a vasútról.
Még valami: Többször írtam a Pécs környékére megalakult Elővárosi Egyesületnek válaszra sem méltattak - úgy tűnik más jobban ismeri azt a környéket.
Én egy kicsit ismerem.
Mielőtt a hozzászólásomat nagyon vasutasnak titulálnátok olyan helyen nőttem fel, ahol 1976.december 31.-én megszüntették a vasutat - Almamellék. Kis falum lakossága 1970 ben 1200 - ma kb. 450. Tudom miről beszélek a mellékvonalaknál.
Lepesi ZL
 
Börgönd    Útember, 2011.01.02 18:04.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A szabadbattyáni vonalat nagyon szépen rendbe tették!!!
És ha válaszolhatok a kérdésre?
Azért kellett felújítani a vonalat mert Nagykanizsa felől érkező esetleges teherforgalmat ha lehetséges nem irányítják át fehérváron a felújítások miatt hanem battyánnál Börgönd Pusztaszabolcs felé irányítják.
Legalábbis én azt a verziót tudom!Meg azt is hogy még egy tehervonat sem közlekedett rajta eddig!!
 
Kisterenye    Komár Gyuri, 2011.01.02 17:48.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lehet,hogy nem "vonal",de Gyula-rakodó,Rákóczi-(új)telep felé még van sín. Ez valamikor fölért Mizserfáig,valahol kiágazott Kazár felé is.
Valószínűleg nem MÁV,hanem bányai tulajdonban volt. A Guglin még látszanak a nyomok.
Nézd már meg,mert az is lehet,hogy "Lennon" jobban tudja!
 
Mór    Bakonyi betyár, 2011.01.02 14:49.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Matteo.Az olv.társ jól mondta,a pusztavámi vonalra gondoltál.DE a gánti rendező is létező állomás volt.Gánt-rendező egy Bodajk állomásról indult kisvasút végállomása.Az a kisvasút hordta a bauxitot bodajkra,ahol nagyvasútra rakták és vitték el.Valóban igen távol volt a településtől,nem is hivatás forgalomnak tervezték.(Utasforgalom max dolgozók.)Nyomvonala és maradványi szerintem fellelhetőek.További infót a Székesfehérvár-Komárom vasút wikipédiás oldalán találsz.A kisvasut.hu oldalon archív képeket is találsz.
 
Előző Első    ... [ 414 ] [ 415 ] [ 416 ] [ 417 ] [ 418 ] [ 419 ] [ 420 ] [ 421 ] [ 422 ] ...   Utolsó Következő