Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 415 ] [ 416 ] [ 417 ] [ 418 ] [ 419 ] [ 420 ] [ 421 ] [ 422 ] [ 423 ] ...   Utolsó Következő

Mór    Bakonyi betyár, 2011.01.02 14:49.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Matteo.Az olv.társ jól mondta,a pusztavámi vonalra gondoltál.DE a gánti rendező is létező állomás volt.Gánt-rendező egy Bodajk állomásról indult kisvasút végállomása.Az a kisvasút hordta a bauxitot bodajkra,ahol nagyvasútra rakták és vitték el.Valóban igen távol volt a településtől,nem is hivatás forgalomnak tervezték.(Utasforgalom max dolgozók.)Nyomvonala és maradványi szerintem fellelhetőek.További infót a Székesfehérvár-Komárom vasút wikipédiás oldalán találsz.A kisvasut.hu oldalon archív képeket is találsz.
 
Ják-Balogunyom    Lennon15, 2011.01.02 14:39.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jegykiadás nincs, szolgálat sincs. Előbbi 2010 nyarán, utóbbi menetrendváltáskor.
 
Egyházasrádóc    Lennon15, 2011.01.02 14:38.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jegykiadás nincs, szolgálat sincs. A jegykiadás 2010. augusztus 25-én szűnt meg, a szolgálat menetrendváltáskor.
 
Csákánydoroszló    Lennon15, 2011.01.02 14:37.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jegykiadás nincs, szolgálat sincs.
 
Rátót    Lennon15, 2011.01.02 14:36.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Rátót már megállóhely. A váltókat kiszedték, a kitérő vágányt felszedték. Jegykiadás és szolgálat nincs.
 
Nagyvenyim    ROCOman, 2011.01.02 12:11.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Létezésére bizonyíték ez a katonai térképrészlet 1951-ből.
 
Lepsény felső    Domi, 2011.01.02 12:01.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1958-as menetrendben is jelölve van. Az 1962-es Személydíjszabási kilométermutatóban már nincs benne, szintúgy az 1963/64-es menetrendben sincs.
 
Tab    Gordon, 2011.01.02 10:43.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az a kiágazás a Tab - Tengődi volt Szovjet laktanyához vezet
 
Csala    2Kuvik, 2011.01.02 07:22.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
És akkor a sztori. Írtam ide azzal kapcsolatban, hogy a Császár-víz völgyének védetté nyilvánításán dolgozom, és a vasútvonal is egy érdekes-értékes kultúrtörténeti emlék. Az oldal szerkesztőitől kedves levelet kaptam, melyben hozzájárultak, hogy a megfelelő hivatkozással felhasználhatok innen információkat. Láttam a varázslatos hangulatú téli képeket, így decemberben hóesésben (ami a képen nem látható) én is kimentem a két gesztenyefához, ez az eredmény.
És akkor ide is felteszem a kérdést: Vasútbarátok! Láttok abban fantáziát, hogy egy ilyen jól meghatározható helyre kikerüljön egy emléktábla/információs tábla? Archív fotó az álomásról, adatok a vonalról, keletkezés, bezárás, stb. 1-2 pad, ahol le lehet ülni, letenni a cuccot ha valaki fotózgatni szeretne. Nos? Lenne köztetek olyan, aki szívesen felkeresne egy ilyen "vasúttörténeti emlékhelyet"?
Várom a válaszokat.
Gergő
 
Belsőbáránd    2Kuvik, 2011.01.02 07:14.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2009. december 30-án készült kép. Akkor éppen nem volt vasúti forgalom, emlékképnek szántam, szerencsére azóta változott a helyzet.
 
Tiszafüred    2Kuvik, 2011.01.02 07:10.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Állomás, a kiállított gőzmozdony és a Karcagra menő kisvonat valamikor hajnali fél 6 tájban.
 
Sellye    pezsman, 2011.01.01 23:54.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Néhány szóban szeretnék reagálni az alattam olvasható hozzászólásra.

A 62-es vonal helyzete renkívül speciális. A határ menti kistérségek, amelyeket összekötött, mind halmozottan hátrányos helyzetűek. A kistérségek pozícióján ráadásul a II. világháború "sem segített". A politika pedig valahogy sohasem figyelt errefelé... Amikor az egyik TV-csatorna lement Sellyére forgatni a vasútbezárásról, valamelyik polgármester azt mondta, hogy kérvényezni fogják a Horvátországhoz csatolást. Ez finoman szólva is durva. Tehát iszonyatos gazdasági problémák vannak a térségben. Pont ezért nem értek egyet az előttem szólóval, szerintem igenis fontos lenne ez a vonal. A jobb infrastruktúra vonzza a gyárakat, ráadásul a környék lakosságának lehetőségei is bővülnének. Amiket Lepesi ZL leírt, kivétel nélkül valós információk, viszont úgy gondolom, hogy a hivatkozott évszám (1998) óta elelt egy kis idő, így a dolgok is változtak/változhattak és változhatnak még. Pl. a települések vezetői rég nem ugyanazok. Sőt, a barcsi rekreációs központ, termálfürdő sem volt sehol. Barcsra járnak tanulni a szigetvári kistérségből elég sokan, hiszen a barcsi iskolák minősége felülmúlja a környék intézményeit. Sőt, 98-ban még a mai barcsi áruházak sem mind voltak meg. Tehát Barcs folyamatosan növeli a vonzását. Sellyén is van fürdő, amelyet sokan látogatnak. Arról meg már ne is beszéljünk, hogy Siklós és Harkány a hivatásforgalom mellett komoly turistaforgalmat bonyolít. Villány ugyanígy. Természetesen néhány megállóra, amely a lakott területektől távol van, semmi szükség nem lenne (pl. Drávatamási, Vitézipuszta). Tehát véleményem szerint fontos lenne újranyitni a 62-es vonal teljes szakaszát. A teherforgalom valóban 0, de ez örökre így lesz? Talán nem.
Lehet, hogy amit most írok, meredek lesz, de miért ne gondolkodhatnánk egy Szombathely-Nagykanizsa-Gyékényes-Barcs-Sellye-Villány viszonylatban? Ez lenne a legrövidebb út a Nyugat-Magyarországi Régióból Siklósra, Sellyére és Harkányba. Nem beszélve arról, hogy a vonal a kölcsönös ráhordó szerep miatt életképes lehetne, s növelné a 60, 61, 66-os vonalak forgalmát is. Természetesen a Pécs-Harkány vonal szorosan kapcsolódik a témához, szintén a ráhordás miatt. Fontos megjegyezni, hogy nem zsákvonalról van szó, tehát egy jó, utasbarát menetrenddel sikeresen működhetne. Tudjuk, hogy a borzalmas pályasebesség mellett a csatlakozásokat is szétszedték, hogy a vonalat felújításra hivatkozva "szüneteltethessék" 2006-ban.
 
Zalaszentgrót    pistike, 2011.01.01 15:35.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Világítási kapcsolók
 
Zalaszentgrót    pistike, 2011.01.01 15:32.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Siemens-Halske típusú biztosító berendezés kezelőszervek 3
 
Zalaszentgrót    pistike, 2011.01.01 15:30.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Siemens-Halske típusú biztosító berendezés kezelőszervek 2.
 
Zalaszentgrót    pistike, 2011.01.01 15:28.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Siemens-Halske típusú biztosító berendezés, relék
 
Zalaszentgrót    pistike, 2011.01.01 15:26.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Zalaszentgrót állomás elzárási rajza
 
Zalaszentgrót    pistike, 2011.01.01 15:23.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Siemens-Halske típusú biztosító berendezés kezelőszervek
 
Zalaszentgrót    pistike, 2011.01.01 15:20.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Siemens-Halske típusú biztosító berendezés 2.
 
Zalaszentgrót    pistike, 2011.01.01 15:12.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Siemens-Halske típusú biztosító berendezés 1.
 
Boba    ROCOman, 2011.01.01 10:53.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves András!
Elkészült minden.
 
Vitnyéd-Csermajor    KP.kapuvár, 2011.01.01 10:37.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
T.András.A dátumot meg nem mondom pontosan de 1978-1980 között lehetett amikor a régi 33-as őrházat megszüntették.( A 85-ös úton haladva Vitnyédről Sopron felé a " Vörösképes fa " közelében kell lekanyarodni balra a fák közötti földútra.)Ez a szolgálati hely kezelte a csapodi úti sorompót.Az átkötés napján szolgáltam és bizony estére elfáradtam a sok tekergetéstől. 40 fel 40 le vonatonként . Emelett maradt a höveji út sorompójának kezelése .Ma is létezik a két átjáró az 510 és az 514 szelvényben. Automata sorompóként funkcionálnak.
 
Schäffer-kút    Lóci, 2011.01.01 00:23.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely tábláján 2010 telén "Sáferkút" van feltüntetve.
 
Kutas    vonatos balint, 2010.12.31 20:51.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
az anyám többek között itt dolgozik pénztárosként

 
Kutas    vonatos balint, 2010.12.31 20:48.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
a fatherom mozdonyveztő és ő vezette volna azt a tehervonatot amivel ütközött a busz csak ő elaludt.egyébként aki meghalt buszsofőr az a unokatesom apjának a nagybátja(nekünk bélabátlya volt).csak sajna meghalt

 
Mór    buki, 2010.12.31 17:26.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
ezzel a képel kívánok sikerekben gazdag újévet mindenkinek!
 
Mór    buki, 2010.12.31 17:13.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
kedves Matteo

Az a szárnyvonal a pusztavámi vasútvonal lehetett ami jelenleg is egy fatelepen végződik és amit kitérőnek néztél az a pusztavámi vasútállomás lehet.A vonalon jelenleg semmilyen forgalom nincs.
üdv.: buki
 
Tőzeggyár    andras1, 2010.12.31 16:52.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tőzeggyár végállomásnak ma már nincs nyoma. A településtől nyugatra azonban az úttestben két helyen is fellelhetők a sínek. Ez az egyik, egykor Feketebokor felé ment. A kép 2009 nyarán készült.
 
Miklósmajor    andras1, 2010.12.31 16:49.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Miklósmajor 2009-ben, pont az útkanyarban.
 
Osli elágazás    andras1, 2010.12.31 16:46.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Osli elágazás 2009-ben (saját felvétel, kb. ugyanarról a helyről, ahonnan az előbbi kép készült).
 
Előző Első    ... [ 415 ] [ 416 ] [ 417 ] [ 418 ] [ 419 ] [ 420 ] [ 421 ] [ 422 ] [ 423 ] ...   Utolsó Következő