Nagyvárad
gery92, 2011.01.03 17:07.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A peronról, az 1. vágányon az aradi személyvonat
|
|
|
Kürtös
gery92, 2011.01.03 17:04.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csíksomlyó Expressz Kürtösön
|
|
|
Szatmárnémeti
gery92, 2011.01.03 17:01.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomástól nem messze található...
|
|
|
Nagykároly
gery92, 2011.01.03 16:48.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mátészalkai InterPici érkezett az 1. vágányra
|
|
|
Arad
gery92, 2011.01.03 16:39.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vágányok felől
|
|
|
Érmihályfalva
gery92, 2011.01.03 16:34.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vonatból fotóztam
|
|
|
Arad
gery92, 2011.01.03 16:31.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A képet 2010ben készítettem, nagyon szép az utca felől
|
|
|
Nagykároly
gery92, 2011.01.03 16:23.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon szép a Pfaff Ferenc tervezte állomásépület, csak belül van nagyon lerobbanva :-S
|
|
|
Füzesabony
2Kuvik, 2011.01.03 14:06.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hajnal és reggel között, december 27-én, hóesésben, vonatra várva. Telente, ha a bicaj nem lép elő közlekedési eszközzé, a Tiszafüred-Székesfehérvár távolságot vonatozom be, így Abony (vagy Fabony néven nevezzük) kulcsszereplő az út során oda-vissza. Az ország egyik legkellemesebb váróterme asztalokkal, rajtuk kis kólásüvegben virág, szeretem.
|
|
|
Répcelak
Sanya, 2011.01.03 12:55.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tolatási munkák megbeszélése.
Forrás:Répcelak Története című könyv.
A kép tulajdonosa: Őri Sándor
|
|
|
Répcelak
Sanya, 2011.01.03 12:47.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rába Híd: Meg szüntetett Celldömölk-- Fertőszentmiklós vonalon.
A híd mellet volt a Rába híd megállóhely.
Forrás: Répcelak története című könyv.
Kép tulajdonosa: Őri Sándor
|
|
|
Pozsonyligetfalu
András, 2011.01.03 10:02.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez az állomás az utóbbi tíz év folyamán fejlődött sokat. Történt ugyanis, hogy Ausztria felé kiépítették a korábban nem létezett Kittsee ( Köpcsény ) felé a villamosított határátmenetet. Ezzel együtt a megélénkült osztrák viszonylatú vasúti közlekedés áthelyeződött erre a vonalra, melyet az osztrák vasút a maga részén teljesen felújított és újonnan villamosított. Pozsony-Ligetfalu áramnemváltásra kiépített állomás, ugyanis az osztrák gépek bejárnak ide.
Korábban a Pozsonyból Ausztria felé menő vasúti forgalom a várostól északra, Dévényen és egy Morva-hídon át Marchegg felé zajlott, mely vonal ma is megvan, de nem fejlesztették, diesel-közlekedés folyik rajta és mellékvonal.
A történelmi időkből ismert Bécs - Pozsony gyorsvasút pedig egy harmadik vonal volt, ami ma egy helyiérdekű, de villamosított vasúti zsákvonal, Wolfsthalnál ér véget. A tovább Köpcsény - Pozsony felé vezető részt az első világháborús békediktátumok után megszüntették és felszedték.
|
|
Debrecen-Csapókert
sasmaskara, 2011.01.03 06:16.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ott laktam a mögötte látható nagy fehér házban.Amikor elment egy vonat táncoltak a poharak.De a bemondónőnek elég kemény scifi hangja volt!
|
|
Nagytétény-Diósd
Szabó Lajos, 2011.01.02 22:32.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha nem is jelentős, de azért van személyforgalom. Innen szolgálják ki a Brenntag kénsavgyárat is. Az állomás jelentőségét az adja, hogy Érd-Elágazás részére rendelkezik a közlekedési sorrendről. Nevezetesen: ha egyszerre közelít vonat Székesfehérvát-Tárnok (a "gödörből") illetve Érd irányából. Nagytétény-Diósd végzi a páratlan vonatok utastájékoztatását Barosstelep és Budatétény megállóhelyeken is. A páros vonatokat Hárosról "mondják be".
|
|
Dunai Finomító
Szabó Lajos, 2011.01.02 22:21.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A "DUFI"-ban 10 vonatfogadó vágány van. Horvatics Csaba jól írta: az I. a jobb átmenő fővágány (a páros számú, Bp. felől érkező vonatoké)a II. vágány a bal átmenő fővágány. A Finomító területére 3 vágánykapcsolaton keresztül lehet bejutni: Bp. felől a 100-as és 40-es vágánycsoport, míg Ercsi irányából a 60-as vágánycsoport biztosítja az összeköttetést. A MOL részéről egyidőben folyamatosan 3 db M44-es tolatómozdony, míg a MÁV részéről 1 db M62 tolatómozdony biztosítja a tolatásokat. Forgalmi szempontból egy fő rendelkező forgalmi szolgálattevő, 1 tolatásvezető és 1 vonat fel-és átvevő végzi a munkáját.
|
|
Sellye
pezsman, 2011.01.02 20:17.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Úgy látom, rosszul jött le a hozzászólásom. Én sem vitatkozni szeretnék, bár ettől még beszélhetünk róla... De igenis lenne lehetőség a vonalban. Egy vidékfejlesztési koncepcióra lenne szükség, amely munkahelyteremtést is tartalmaz. Egyébként a vasút eltűnése törvényszerűen vonzza a költözési hullámot. Ez minden vonalra igaz. A cél is ez? Nem hinném... És mint írtam, a Horvátországhoz történő csatolásról egy polgármester beszélt (sajnos már nem emlékszem, melyik), és nem én. Valóban nem elég csak szeretni a vasutat. Értelmet kell neki adni. És az Ormánság (nem csak az Ormánság, hanem az egész térség) ebből kimaradt/kimarad. Szerintem a mostani állapotok sem kőbe vésettek, én nem ásnám el ennek a vidéknek a felemelkedését. A vállalatok pedig csak olyan térségben telepednek le, ahol van normális infrastruktúra. Tehát véleményem szerint nem a múltbéli adatokat kell figyelembe venni. Elég csak ránézni a régi menetrendre. Ilyen nevetséges kínálattal a vasút nem versenyképes. A jövőre kell gondolni. Egyébként Sellye város hosszú távú fejlesztési célja a teljes vonal rehabilitációja az interregionális kapcsolatok miatt.
|
|
Sellye
LepesiZL, 2011.01.02 19:05.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mint írtam, nagyon tisztelem azokat, akik szeretik a vasutat. De. Vasutat nem elég szeretni! Sok, nagyon sok egyéb tudás kell, hogy még az akár ilyen vasútszerető, illetve az Indóházas oldalra merjek írni.
Erről írtam.
1998 óta - csak rosszabbodott a helyzet az Ormánságban. Nem véletlen próbáltam utalni az 1900 - as évek elején (már!) leírtakra, azon folyamatok csak erősödtek.
"Csatlakozzunk Horvátországhoz", kérek egy kis történelmi tudást. Magyarország és Horvátország között soha, értsd soha nem volt személyi átfedés. Horvátok Horvátországban, magyarok Magyarországon éltek. Némi átjárás Eszék környékén volt (Szentlászló, Kórógy - hivatkozás a Délszláv-háború). Esetleg megnézhetet az 1910-es népszámlálási adatokat, Góla és a mellette lévő Berzence nemzetiségét - ezer éves határ volt közöttük.
Bocs, de arra utalás, hogy Szombathely - Barcs - Siklós... Na ne. Nézd meg a mostani menetrendet a létező vonat (ami volt) sincsen.
Amit ide írok az a közös gondolkodás, a múlt feltárása, ebből tanulás szándéka.
VASUTAS vagyok, remélem sokáig még az is maradok. Tenni kell a közösségi közlekedésért, amelyben van helye-szerepe a vasútnak is.
Részemről ezen a fórumon nem szeretnék senkivel vitatkozni, ez nem arra való.
Egy történet azért még ide tartozik: egyik reggeli vonatot akarták megszüntetni (Ormánságról beszélek) hivatkozás: nem kell megállítani , mivel csak négy utas száll fel a vonatra egyik településen. Győztem megértetni, hogy igaz a négy utas, de az a négy ember a falu (kb. 400 lakos) összes munkahellyel rendelkező embere.
Na ennyit az Én vasutas hozzáálásomról.
Szép napot mindenkinek. Címem, nevem valódi, aki tud - és akar elérhető szívesen beszélgetek a vasútról.
Még valami: Többször írtam a Pécs környékére megalakult Elővárosi Egyesületnek válaszra sem méltattak - úgy tűnik más jobban ismeri azt a környéket.
Én egy kicsit ismerem.
Mielőtt a hozzászólásomat nagyon vasutasnak titulálnátok olyan helyen nőttem fel, ahol 1976.december 31.-én megszüntették a vasutat - Almamellék. Kis falum lakossága 1970 ben 1200 - ma kb. 450. Tudom miről beszélek a mellékvonalaknál.
Lepesi ZL
|
|
Börgönd
Útember, 2011.01.02 18:04.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A szabadbattyáni vonalat nagyon szépen rendbe tették!!!
És ha válaszolhatok a kérdésre?
Azért kellett felújítani a vonalat mert Nagykanizsa felől érkező esetleges teherforgalmat ha lehetséges nem irányítják át fehérváron a felújítások miatt hanem battyánnál Börgönd Pusztaszabolcs felé irányítják.
Legalábbis én azt a verziót tudom!Meg azt is hogy még egy tehervonat sem közlekedett rajta eddig!!
|
|
Kisterenye
Komár Gyuri, 2011.01.02 17:48.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lehet,hogy nem "vonal",de Gyula-rakodó,Rákóczi-(új)telep felé még van sín. Ez valamikor fölért Mizserfáig,valahol kiágazott Kazár felé is.
Valószínűleg nem MÁV,hanem bányai tulajdonban volt. A Guglin még látszanak a nyomok.
Nézd már meg,mert az is lehet,hogy "Lennon" jobban tudja!
|
|
Mór
Bakonyi betyár, 2011.01.02 14:49.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Matteo.Az olv.társ jól mondta,a pusztavámi vonalra gondoltál.DE a gánti rendező is létező állomás volt.Gánt-rendező egy Bodajk állomásról indult kisvasút végállomása.Az a kisvasút hordta a bauxitot bodajkra,ahol nagyvasútra rakták és vitték el.Valóban igen távol volt a településtől,nem is hivatás forgalomnak tervezték.(Utasforgalom max dolgozók.)Nyomvonala és maradványi szerintem fellelhetőek.További infót a Székesfehérvár-Komárom vasút wikipédiás oldalán találsz.A kisvasut.hu oldalon archív képeket is találsz.
|
|
Ják-Balogunyom
Lennon15, 2011.01.02 14:39.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jegykiadás nincs, szolgálat sincs. Előbbi 2010 nyarán, utóbbi menetrendváltáskor.
|
|
Egyházasrádóc
Lennon15, 2011.01.02 14:38.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jegykiadás nincs, szolgálat sincs. A jegykiadás 2010. augusztus 25-én szűnt meg, a szolgálat menetrendváltáskor.
|
|
Csákánydoroszló
Lennon15, 2011.01.02 14:37.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jegykiadás nincs, szolgálat sincs.
|
|
Rátót
Lennon15, 2011.01.02 14:36.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rátót már megállóhely. A váltókat kiszedték, a kitérő vágányt felszedték. Jegykiadás és szolgálat nincs.
|
|
Nagyvenyim
ROCOman, 2011.01.02 12:11.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Létezésére bizonyíték ez a katonai térképrészlet 1951-ből.
|
|
|
Lepsény felső
Domi, 2011.01.02 12:01.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1958-as menetrendben is jelölve van. Az 1962-es Személydíjszabási kilométermutatóban már nincs benne, szintúgy az 1963/64-es menetrendben sincs.
|
|
Tab
Gordon, 2011.01.02 10:43.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az a kiágazás a Tab - Tengődi volt Szovjet laktanyához vezet
|
|
Csala
2Kuvik, 2011.01.02 07:22.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
És akkor a sztori. Írtam ide azzal kapcsolatban, hogy a Császár-víz völgyének védetté nyilvánításán dolgozom, és a vasútvonal is egy érdekes-értékes kultúrtörténeti emlék. Az oldal szerkesztőitől kedves levelet kaptam, melyben hozzájárultak, hogy a megfelelő hivatkozással felhasználhatok innen információkat. Láttam a varázslatos hangulatú téli képeket, így decemberben hóesésben (ami a képen nem látható) én is kimentem a két gesztenyefához, ez az eredmény.
És akkor ide is felteszem a kérdést: Vasútbarátok! Láttok abban fantáziát, hogy egy ilyen jól meghatározható helyre kikerüljön egy emléktábla/információs tábla? Archív fotó az álomásról, adatok a vonalról, keletkezés, bezárás, stb. 1-2 pad, ahol le lehet ülni, letenni a cuccot ha valaki fotózgatni szeretne. Nos? Lenne köztetek olyan, aki szívesen felkeresne egy ilyen "vasúttörténeti emlékhelyet"?
Várom a válaszokat.
Gergő
|
|
|
Belsőbáránd
2Kuvik, 2011.01.02 07:14.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2009. december 30-án készült kép. Akkor éppen nem volt vasúti forgalom, emlékképnek szántam, szerencsére azóta változott a helyzet.
|
|
|
Tiszafüred
2Kuvik, 2011.01.02 07:10.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Állomás, a kiállított gőzmozdony és a Karcagra menő kisvonat valamikor hajnali fél 6 tájban.
|
|
|