Kántorhalom
KériPetya, 2011.01.25 04:36.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1979 - 1980 - as menetrendhez, nyomás közben történt változások között: Kántorhalom mh. - t törölni kell az állomásjegyzékből (IndexFórum).
|
|
Gyopárosfürdő
KériPetya, 2011.01.25 04:31.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Wiki írja:
"Egy időben Gyopárosi fürdő (1943) majd Gyopárosfürdő felső (1958) volt a neve. A párhuzamos kisvasútnak ugyanis volt egy Gyopárosfürdő nevű megállója, ezért nem lehetett ugyanúgy nevezni."
|
|
Almáskert
KériPetya, 2011.01.25 04:29.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Wiki írja:
"A megállóhely eredeti neve Királyság volt - a környező határrészről elnevezve - majd később Eperjes lett. 1960-ben kapta meg az Almáskert nevet. A vonatok 1999 óta nem állnak meg itt, de maga a megállóhely hivatalosan létezik, a peront is megmaradt. Téglafalazatú, beton födémes váróhelyiségét 1984-ben bontották el."
|
|
Klábertelep
Sándor, 2011.01.24 21:37.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
még mindig nincs itt tábla?
|
|
Kápolnásnyék
Sándor, 2011.01.24 21:19.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A pft-szemétdombot én nem sajnálom, de a többi épületért kár..
|
|
Regőce
VT22, 2011.01.24 20:25.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vágány vége Baja felé - a Kígyós-főcsatorna félig elmosott hídja.
|
|
|
Kápolnásnyék
SoNa, 2011.01.24 20:18.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépület bontásával kapcsolatos további infók:
A félig elbontott épület mellett ma délután két lakókonténert fedeztem fel, ami arra vall, hogy a forgalmi irodát az épületből nemsokára átköltöztetik ide ideiglenesen. Vagyis nemsokára folytatják a bontást.
Az új felvételi épület a régi mögött igen gyorsan épül, már az emelet falait húzzák. Ha lesz rá alkalmam, még készítek képeket a további bontásról.
|
|
Regőce
VT22, 2011.01.24 20:18.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Regőce állomás.
Az állomáson megtalálható az építéskori "i" vágányzat.
A felvételi épületet az 1941-es visszacsatoláskor építették át a mai fomájára, a vonal többi állomásához hasonlóan.
|
|
|
Neszmély
Csicsali, 2011.01.24 14:54.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Írj ez ügyben a MÁV ügyfélszolgálatnak: http://www.mav-start.hu/ugyfelszolgalat/index.php
A 35-ösön is volt egy sárráfolyás, ami miatt 5 km/h-s lassújelet tettek ki, a MÁV ügyfélszolgálat felé tett (több) bejelentés hatására azóta megtisztították a vágányt, és eltűnt a lassú jel.
|
|
Neszmély
kari19, 2011.01.24 12:50.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdvözletem!
Tegnap 23.-án végigmentünk Esztergomig, nagyon örülök, hogy ismét jár itt is a személy szállító vonat. sajnálattal vettük észre, hogy a 10-es lassú jelet még mindig nem szüntették meg pedig már jó ideje ki van tűzve.
|
|
Budapest-Déli
Central, 2011.01.24 12:36.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tényleg nagyon jó ez a két helyszínrajz.Sok tévhitet eloszlat az egykori Igazgatósági épület körül!Már csak azt írja le valaki,hogy mikor pusztult el a Déli Vasút Igazgatósági épülete egész pontosan?
|
|
Nagykároly
Ailton, 2011.01.24 12:06.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1906. évi XII. törvénycikk
a nagykároly-mátészalka-csapi h. é. vasut engedélyezése tárgyában
1. § A ministerium ezennel felhatalmaztatik, hogy a m. kir. államvasutak Nagykároly állomásából kiágazólag a Nyiregyháza-Mátészalka h. é. vasutvonal Vásárosnamény állomásának érintésével a m. kir. államvasutak nyiregyháza-csap-ungvári vonalán fekvő Záhony megállóhelyig és innen a m. kir. államvasutak záhony-csapi vonalszakaszának együttes használata mellet a m. kir. államvasutak Csap állomásáig, mint forgalmi végpontig vezetendő h. é. vasutat az 1880. évi XXXI. és az 1881. évi IV. törvénycikkben foglalt feltételek alatt engedélyezhesse.
2. § A kereskedelemügyi m. kir. minister az 1. §-ban emlitett vasutvonal engedélyezésének megtörténtéről az 1880. évi XXXI. törvénycikk 1. §-a értelmében az országgyülésnek jelentést teend.
3. § Jelen törvény az országos törvénytárban való megjelenése napján lép életbe és végrehajtásával a kereskedelemügyi, illetve pénzügyi ministerek bizatnak meg.
|
|
Eszék
Ailton, 2011.01.24 12:03.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1906. évi XVIII. törvénycikk
az eszék-djakovár-vrpoljei h. é. vasut engedélyezése tárgyában
1. § A ministerium ezennel felhatalmaztatik, hogy a magyar királyi államvasutak Eszék állomásából kiágazólag Djakováron át a magyar kir. államvasutak Strizivojna-Vrpolje állomásáig vezetendő vonalból és Eszéktől a Dráva partjáig vezetendő vontató vágányból álló eszék-djakovár-vrpoljei h. é. gőzmozdonyú vasutat az 1880. évi XXXI. és az 1888. évi IV. törvénycikkekben foglalt feltételek alatt engedélyezhesse.
2. § A kereskedelemügyi minister az előző §-ban emlitett vasut engedélyezésének megtörténtéről az 1880. évi XXXI. törvénycikk 1. §-a értelmében az országgyülésnek jelentést teend.
3. § Jelen törvény az „Országos Törvénytár”-ban való megjelenése napján lép életbe s végrehajtásával a kereskedelemügyi és pénzügyi ministerek bizatnak meg.
|
|
Őssipuszta
Ailton, 2011.01.24 12:01.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Őssi állomás ugyanez?
1906. évi XVI. törvénycikk
az őssi-váradvelenczei összekötő h. é. vasut engedélyezése tárgyában
1. § A ministerium a magyar királyi államvasutak Őssi állomásából kiágazólag a nagyváradi Baromvásártér érintésével a nagyváradi városi vasut Rhédey-kerti vonalának végkitérőjéig és innen a nagyváradi városi vasut Rhédey-kert-váradvelenczei vonalának együttes használata mellett a magyar királyi államvasutak Váradvelencze állomásáig, mint forgalmi végpontig vezetendő fővonalból és a tüzérkaszárnya közelében épitendő katonai raktárig vezetendő vontatóvágányból álló, rendes nyomtávú gőzüzemű összekötő h. é. vasutnak az 1880. évi XXXI. és 1888. évi IV. törvénycikkekben körülirt feltételek mellett leendő engedélyezésére ezennel felhatalmaztatik.
2. § A kereskedelemügyi minister az 1. §-ban emlitett h. é. vasut engedélyezésének megtörténtéről az 1880. évi XXXI. törvénycikk 1. §-a értelmében az országgyülésnek jelentést teend.
3. § Jelen törvény az „Országos Törvénytár”-ban való megjelenése napján lép életbe és végrehajtásával a kereskedelemügyi és pénzügyi ministerek bizatnak meg.
|
|
Zombor
Ailton, 2011.01.24 11:57.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1906. évi XIV. törvénycikk
a zombor-óbecsei h. é. vasut engedélyezése tárgyában
1. § A ministerium a magyar királyi államvasutak Zombor állomásából kiágazólag a hegyes-feketehegy-palánkai h. é. vasut Kula állomásán és a magyar királyi államvasutak Verbász állomásán át a Bács-Bodrog vármegyei h. é. vasutak Óbecse állomásáig vezetendő h. é. vasutnak az 1880. évi XXXI. és az 1888. évi IV. törvénycikkekben foglalt feltételek alatt leendő engedélyezésére ezennel felhatalmaztatik.
2. § A kereskedelemügyi minister az előző §-ban emlitett vasut engedélyezésének megtörténtéről az 1880. évi XXXI. törvénycikk 1. §-a értelmében az országgyülésnek jelentést teend.
3. § Jelen törvény az „Országos Törvénytár”-ban való kihirdetése napján lép életbe s végrehajtásával a kereskedelemügyi és pénzügyi ministerek bizatnak meg.
|
|
Tripolisz
raps, 2011.01.23 21:46.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok srácok!
Az nem NEKE, hanem NIKE lesz... NIKE mint Nitrokémiai Ipartelepek Balatonfűzfő.
|
|
Mór
buki, 2011.01.23 19:39.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
kedves Matteo
akkor te valószínűleg a Gánt és Bodajk közötti kisvasutat láthattad csak az az egy vasút vezetett Gántra másra nem tudok gondolni. A teljes vonalat felszedték már, csak itt ott lehet nyomokra bukkanni, a mozdonyát és egykét csillét Gánton állították ki.
|
|
Piszke
Garamvölgyi Ádám, 2011.01.23 19:14.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ajánlom mindenki figyelmébe az alábbi cikket:
http://trains.hu/magazin/forgalom/110120-piszke.html
|
|
Szigetvár
ROCOman, 2011.01.23 19:03.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Somogyi Néplap 1977.01.04.
|
|
|
Ercsi
Németh János, 2011.01.23 18:29.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tudja valaki hogy meg van-e még az állomás mellett volt segédtiszti tanfolym épülete? Ami régen a kivasút épülete volt.Valamikor régen 1974-ben ott tanultam.Eseleg valakinek van-e képe róla? Kösz.
|
|
Budapest-Déli
balazs177, 2011.01.23 13:57.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tényleg kár,hogy csak ez a kisebb épületrész maradt meg az egykori igazgatósági épületből.Azt esetleg tudja valaki,hogy a Déli Vasút levéltára is ebben az épületben volt e?Csak annyit hallottam róla egyszer,hogy ez a levéltár valamikor megsemmisült és a Déli Vasút magyar adatai,feljegyzései odavesztek.Sajnos máig nagy űrt hagyva a vasúttörténészeknek.
|
|
Tokod
Faragó Ferenc, 2011.01.23 13:39.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!
Nem tud valaki információkat a régi sárisápi vonalról? Mert nagyon jó lenne ha végre újra lenne ott vonat...
|
|
Felsőtárkány-Fűtőház
ROCOman, 2011.01.23 11:56.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jegyzőkönyv a Felsőtárkányi Állami Erdei Vasút tervezett átépítéséről: http://www.125-126.atw.hu/
|
|
Dorog
ROCOman, 2011.01.23 10:03.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy, az állomással foglalkozó honlap: http://tar001.fw.hu/vonal_3/dorog_elveszett.htm
|
|
Délegyháza
ROCOman, 2011.01.23 09:50.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Délegyháza vágányhálózati rajza, kb. az 1970-es évek elején.
|
|
|
Veresegyház
ROCOman, 2011.01.23 09:25.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A G5 Mozgókép Műhely gondozásában egy film is megjelent a vonalról, "Volt egyszer egy kismuki..." címmel.
|
|
Tajó
Ailton, 2011.01.23 00:17.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
írjál a MÁV Ingatlankezelőnek, ők meg tudják mondani, ha az övék, ha nem akkor végső esetben Földhivatal.
|
|
Martonvásár
balazs177, 2011.01.22 19:17.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valaki esetleg tudja,hogy mikor bontották el az állomás régi Déli Vasúti felvételi épületét,és miért kellett újat építeni?
|
|
Budapest-Déli
Central, 2011.01.22 17:53.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az infót,hogy ez az épület a Déli Vasút egykori igazgatósági épülete a következő linkről vettem:http://www.omm.hu/tortenet.htm
Egyébként nagyon valószínű,hogy ez a rózsaszínű épület tényleg a régi képen látható nagy igazgatósági épület egy megmaradt szekciója.Az épület osztása,nyílászárói teljesen erre utalnak.
|
|
Sóstógyógyfürdő
Zsolesz, 2011.01.22 17:16.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vonal "szüneteltetése" az idiotizmus egy újabb magyar mérföldköve! Nem látják a Sóstógyógyfürdőben és a hozzá kapcsolódó vonalban rejlő lehetőségeket?
|
|