Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 409 ] [ 410 ] [ 411 ] [ 412 ] [ 413 ] [ 414 ] [ 415 ] [ 416 ] [ 417 ] ...   Utolsó Következő

Kántorhalom    KériPetya, 2011.01.25 04:36.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1979 - 1980 - as menetrendhez, nyomás közben történt változások között: Kántorhalom mh. - t törölni kell az állomásjegyzékből (IndexFórum).
 
Gyopárosfürdő    KériPetya, 2011.01.25 04:31.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Wiki írja:
"Egy időben Gyopárosi fürdő (1943) majd Gyopárosfürdő felső (1958) volt a neve. A párhuzamos kisvasútnak ugyanis volt egy Gyopárosfürdő nevű megállója, ezért nem lehetett ugyanúgy nevezni."
 
Almáskert    KériPetya, 2011.01.25 04:29.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Wiki írja:
"A megállóhely eredeti neve Királyság volt - a környező határrészről elnevezve - majd később Eperjes lett. 1960-ben kapta meg az Almáskert nevet. A vonatok 1999 óta nem állnak meg itt, de maga a megállóhely hivatalosan létezik, a peront is megmaradt. Téglafalazatú, beton födémes váróhelyiségét 1984-ben bontották el."
 
Klábertelep    Sándor, 2011.01.24 21:37.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
még mindig nincs itt tábla?
 
Kápolnásnyék    Sándor, 2011.01.24 21:19.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A pft-szemétdombot én nem sajnálom, de a többi épületért kár..
 
Regőce    VT22, 2011.01.24 20:25.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vágány vége Baja felé - a Kígyós-főcsatorna félig elmosott hídja.
 
Kápolnásnyék    SoNa, 2011.01.24 20:18.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépület bontásával kapcsolatos további infók:
A félig elbontott épület mellett ma délután két lakókonténert fedeztem fel, ami arra vall, hogy a forgalmi irodát az épületből nemsokára átköltöztetik ide ideiglenesen. Vagyis nemsokára folytatják a bontást.
Az új felvételi épület a régi mögött igen gyorsan épül, már az emelet falait húzzák. Ha lesz rá alkalmam, még készítek képeket a további bontásról.
 
Regőce    VT22, 2011.01.24 20:18.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Regőce állomás.
Az állomáson megtalálható az építéskori "i" vágányzat.

A felvételi épületet az 1941-es visszacsatoláskor építették át a mai fomájára, a vonal többi állomásához hasonlóan.
 
Neszmély    Csicsali, 2011.01.24 14:54.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Írj ez ügyben a MÁV ügyfélszolgálatnak: http://www.mav-start.hu/ugyfelszolgalat/index.php

A 35-ösön is volt egy sárráfolyás, ami miatt 5 km/h-s lassújelet tettek ki, a MÁV ügyfélszolgálat felé tett (több) bejelentés hatására azóta megtisztították a vágányt, és eltűnt a lassú jel.
 
Neszmély    kari19, 2011.01.24 12:50.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdvözletem!
Tegnap 23.-án végigmentünk Esztergomig, nagyon örülök, hogy ismét jár itt is a személy szállító vonat. sajnálattal vettük észre, hogy a 10-es lassú jelet még mindig nem szüntették meg pedig már jó ideje ki van tűzve.
 
Budapest-Déli    Central, 2011.01.24 12:36.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tényleg nagyon jó ez a két helyszínrajz.Sok tévhitet eloszlat az egykori Igazgatósági épület körül!Már csak azt írja le valaki,hogy mikor pusztult el a Déli Vasút Igazgatósági épülete egész pontosan?
 
Nagykároly    Ailton, 2011.01.24 12:06.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1906. évi XII. törvénycikk

a nagykároly-mátészalka-csapi h. é. vasut engedélyezése tárgyában

1. § A ministerium ezennel felhatalmaztatik, hogy a m. kir. államvasutak Nagykároly állomásából kiágazólag a Nyiregyháza-Mátészalka h. é. vasutvonal Vásárosnamény állomásának érintésével a m. kir. államvasutak nyiregyháza-csap-ungvári vonalán fekvő Záhony megállóhelyig és innen a m. kir. államvasutak záhony-csapi vonalszakaszának együttes használata mellet a m. kir. államvasutak Csap állomásáig, mint forgalmi végpontig vezetendő h. é. vasutat az 1880. évi XXXI. és az 1881. évi IV. törvénycikkben foglalt feltételek alatt engedélyezhesse.

2. § A kereskedelemügyi m. kir. minister az 1. §-ban emlitett vasutvonal engedélyezésének megtörténtéről az 1880. évi XXXI. törvénycikk 1. §-a értelmében az országgyülésnek jelentést teend.

3. § Jelen törvény az országos törvénytárban való megjelenése napján lép életbe és végrehajtásával a kereskedelemügyi, illetve pénzügyi ministerek bizatnak meg.
 
Eszék    Ailton, 2011.01.24 12:03.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1906. évi XVIII. törvénycikk

az eszék-djakovár-vrpoljei h. é. vasut engedélyezése tárgyában

1. § A ministerium ezennel felhatalmaztatik, hogy a magyar királyi államvasutak Eszék állomásából kiágazólag Djakováron át a magyar kir. államvasutak Strizivojna-Vrpolje állomásáig vezetendő vonalból és Eszéktől a Dráva partjáig vezetendő vontató vágányból álló eszék-djakovár-vrpoljei h. é. gőzmozdonyú vasutat az 1880. évi XXXI. és az 1888. évi IV. törvénycikkekben foglalt feltételek alatt engedélyezhesse.

2. § A kereskedelemügyi minister az előző §-ban emlitett vasut engedélyezésének megtörténtéről az 1880. évi XXXI. törvénycikk 1. §-a értelmében az országgyülésnek jelentést teend.

3. § Jelen törvény az „Országos Törvénytár”-ban való megjelenése napján lép életbe s végrehajtásával a kereskedelemügyi és pénzügyi ministerek bizatnak meg.
 
Őssipuszta    Ailton, 2011.01.24 12:01.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Őssi állomás ugyanez?

1906. évi XVI. törvénycikk

az őssi-váradvelenczei összekötő h. é. vasut engedélyezése tárgyában

1. § A ministerium a magyar királyi államvasutak Őssi állomásából kiágazólag a nagyváradi Baromvásártér érintésével a nagyváradi városi vasut Rhédey-kerti vonalának végkitérőjéig és innen a nagyváradi városi vasut Rhédey-kert-váradvelenczei vonalának együttes használata mellett a magyar királyi államvasutak Váradvelencze állomásáig, mint forgalmi végpontig vezetendő fővonalból és a tüzérkaszárnya közelében épitendő katonai raktárig vezetendő vontatóvágányból álló, rendes nyomtávú gőzüzemű összekötő h. é. vasutnak az 1880. évi XXXI. és 1888. évi IV. törvénycikkekben körülirt feltételek mellett leendő engedélyezésére ezennel felhatalmaztatik.

2. § A kereskedelemügyi minister az 1. §-ban emlitett h. é. vasut engedélyezésének megtörténtéről az 1880. évi XXXI. törvénycikk 1. §-a értelmében az országgyülésnek jelentést teend.

3. § Jelen törvény az „Országos Törvénytár”-ban való megjelenése napján lép életbe és végrehajtásával a kereskedelemügyi és pénzügyi ministerek bizatnak meg.
 
Zombor    Ailton, 2011.01.24 11:57.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1906. évi XIV. törvénycikk

a zombor-óbecsei h. é. vasut engedélyezése tárgyában

1. § A ministerium a magyar királyi államvasutak Zombor állomásából kiágazólag a hegyes-feketehegy-palánkai h. é. vasut Kula állomásán és a magyar királyi államvasutak Verbász állomásán át a Bács-Bodrog vármegyei h. é. vasutak Óbecse állomásáig vezetendő h. é. vasutnak az 1880. évi XXXI. és az 1888. évi IV. törvénycikkekben foglalt feltételek alatt leendő engedélyezésére ezennel felhatalmaztatik.

2. § A kereskedelemügyi minister az előző §-ban emlitett vasut engedélyezésének megtörténtéről az 1880. évi XXXI. törvénycikk 1. §-a értelmében az országgyülésnek jelentést teend.

3. § Jelen törvény az „Országos Törvénytár”-ban való kihirdetése napján lép életbe s végrehajtásával a kereskedelemügyi és pénzügyi ministerek bizatnak meg.


 
Tripolisz    raps, 2011.01.23 21:46.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok srácok!
Az nem NEKE, hanem NIKE lesz... NIKE mint Nitrokémiai Ipartelepek Balatonfűzfő.
 
Mór    buki, 2011.01.23 19:39.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
kedves Matteo
akkor te valószínűleg a Gánt és Bodajk közötti kisvasutat láthattad csak az az egy vasút vezetett Gántra másra nem tudok gondolni. A teljes vonalat felszedték már, csak itt ott lehet nyomokra bukkanni, a mozdonyát és egykét csillét Gánton állították ki.
 
Piszke    Garamvölgyi Ádám, 2011.01.23 19:14.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ajánlom mindenki figyelmébe az alábbi cikket:

http://trains.hu/magazin/forgalom/110120-piszke.html
 
Szigetvár    ROCOman, 2011.01.23 19:03.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Somogyi Néplap 1977.01.04.
 
Ercsi    Németh János, 2011.01.23 18:29.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tudja valaki hogy meg van-e még az állomás mellett volt segédtiszti tanfolym épülete? Ami régen a kivasút épülete volt.Valamikor régen 1974-ben ott tanultam.Eseleg valakinek van-e képe róla? Kösz.
 
Budapest-Déli    balazs177, 2011.01.23 13:57.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tényleg kár,hogy csak ez a kisebb épületrész maradt meg az egykori igazgatósági épületből.Azt esetleg tudja valaki,hogy a Déli Vasút levéltára is ebben az épületben volt e?Csak annyit hallottam róla egyszer,hogy ez a levéltár valamikor megsemmisült és a Déli Vasút magyar adatai,feljegyzései odavesztek.Sajnos máig nagy űrt hagyva a vasúttörténészeknek.
 
Tokod    Faragó Ferenc, 2011.01.23 13:39.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok!
Nem tud valaki információkat a régi sárisápi vonalról? Mert nagyon jó lenne ha végre újra lenne ott vonat...
 
Felsőtárkány-Fűtőház    ROCOman, 2011.01.23 11:56.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jegyzőkönyv a Felsőtárkányi Állami Erdei Vasút tervezett átépítéséről: http://www.125-126.atw.hu/
 
Dorog    ROCOman, 2011.01.23 10:03.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy, az állomással foglalkozó honlap: http://tar001.fw.hu/vonal_3/dorog_elveszett.htm
 
Délegyháza    ROCOman, 2011.01.23 09:50.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Délegyháza vágányhálózati rajza, kb. az 1970-es évek elején.
 
Veresegyház    ROCOman, 2011.01.23 09:25.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A G5 Mozgókép Műhely gondozásában egy film is megjelent a vonalról, "Volt egyszer egy kismuki..." címmel.
 
Tajó    Ailton, 2011.01.23 00:17.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
írjál a MÁV Ingatlankezelőnek, ők meg tudják mondani, ha az övék, ha nem akkor végső esetben Földhivatal.
 
Martonvásár    balazs177, 2011.01.22 19:17.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valaki esetleg tudja,hogy mikor bontották el az állomás régi Déli Vasúti felvételi épületét,és miért kellett újat építeni?
 
Budapest-Déli    Central, 2011.01.22 17:53.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az infót,hogy ez az épület a Déli Vasút egykori igazgatósági épülete a következő linkről vettem:http://www.omm.hu/tortenet.htm
Egyébként nagyon valószínű,hogy ez a rózsaszínű épület tényleg a régi képen látható nagy igazgatósági épület egy megmaradt szekciója.Az épület osztása,nyílászárói teljesen erre utalnak.
 
Sóstógyógyfürdő    Zsolesz, 2011.01.22 17:16.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vonal "szüneteltetése" az idiotizmus egy újabb magyar mérföldköve! Nem látják a Sóstógyógyfürdőben és a hozzá kapcsolódó vonalban rejlő lehetőségeket?
 
Előző Első    ... [ 409 ] [ 410 ] [ 411 ] [ 412 ] [ 413 ] [ 414 ] [ 415 ] [ 416 ] [ 417 ] ...   Utolsó Következő