Csémpuszta
Sándor, 2011.01.26 10:07.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
lakják az épületet?
|
|
Bodajk
Sándor, 2011.01.26 10:02.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
üzemel itt még büfé?
|
|
Bodajk felső
Sándor, 2011.01.26 10:00.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezt a vonalat mikor zárták be? És ha teljesen megvan a sín, esetleg nem próbálkoznak az önkormányzatok kérni újranyitást az NFM-től?
|
|
Tab
Kozma, 2011.01.26 00:59.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezek a tabi állítások annak a következményei, hogy nem hajlandóak pl. Somogymeggyesen keresztezni, hanem ragaszkodnak Tabhoz.
Hát itt olyan nagy volumenű felújítás soha sem lesz, mint a 30a-n, mert erre nehéz uniós pénzt szerezni, nem korridor, nem köt össze régiókat. De itt az is elég lenne, ha feljavítanák 60-ra a sebességet és visszaépítenek a felszedett kitérő rakódókat.
A 41-es tényleg vacak, és azért jóval nagyobb forgalmat generál, jogos a felújítása (100 km/h-ra), de ezt is fel kellene. Mondjuk ha 90-esre megcsinálnák agyonverné a buszok menetidejét, de én a 60-nak is nagyon örülnék.
|
|
Bodajk felső
Zsolt80, 2011.01.26 00:18.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Múlt héten voltam itt.Az épületet lakhatják, frissen vágott fa volt szépen összerendezve. A vágányt kezdi visszavenni a természet, a növényzet lassan benövi. :(
|
|
Tab
Zsolt80, 2011.01.26 00:09.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
17.10kor Siófokról induló vonat Tabon majdnem 3/4 órát áll, Siófokra a Fehérvári személy 17.28 kor ér be...
Majdnem 4 óra az út ennek a járatnak, csatlakozás meg nincs, nem csoda,ha kevesen utaznak...
|
|
Papkeszi
Zsolt80, 2011.01.26 00:04.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jár még tehervonat Papkeszire?
|
|
Sióvölgy
Kozma, 2011.01.26 00:01.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen az a kereskedelmi pu. lesz. Ez viszont jó hír! Eddig nem használták, csak autósoktatók jártak ott, néhol fa nőtt ki a vágányok között.
Egyébként a kereskedelmi pu.-ból ment egy vágány Siófok felé is, most ketté van vágva, beaszfaltozták az átjárót. A megálló esőbeállójával szembe gaztól benőve megvan a vágány, rajta egy vágányzáró sorompóval.
|
|
Tab
Zsolt80, 2011.01.25 23:59.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Utána kérdezek majd,hogy mennyi Tab Siófok közt a megengedett sebesség, az tuti, hogy 10 - 20as lassújelből nincs hiány.
Arra emlékszek, hogy volt szó a bezárásról, valamelyik újságban olvastam, Siófok - Tab és valahol az alsó részen talán Karádról, Felsőmocsolád térségétől Kaposvárig ment volna vonat utasokkal, a középső részen meg üresben jártak volna a szerelvények...
41.esen nem jártam még, de a Dombóvár - Kaposvár közötti rész nem túl jó hírét hallottam már...
Mindegyiket fel kellene újítani.Mint ahogy a Tárnok - Székesfehérvárit is csinálják,már egész jó a menetidő...
|
|
Tab
Kozma, 2011.01.25 23:52.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
úgy tudom a maximális sebesség 40, de nem is megy sok helyen 40-el, Karádtól Siófokig végig lassú jelek váltják egymást.
A Karád-Siófok szakasz is felkerült a halállistára, csak Gruber Attila (Fidesz) ogy. képviselő valahogy kilobbizta, hogy megmaradjon, sőt többször is elmondta, hogy a mostani ciklusba szeretné ha felújítanák. De egyelőre semmit sem hallani ez ügyben, Széchenyi terv kapcsán inkább a 41-es felújítását emlegetik.
Egyébként itt még 2007-ben nagyobb forgalom volt, de azóta évről évre fogy az utasszám a növekedő menetidő, a rossz menetrend miatt. Úgy 2007 körül még egy jó bézényien 40-50 fő volt az utasszám, ma már inkább a fele. Sajnos a tendencia magától nem fog megállni.
Közben kikerestem: http://www.vpe.hu/takt/vonal.php?id=101099135
|
|
Sióvölgy
Zsolt80, 2011.01.25 23:43.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely melletti vágányokon, nem ismerem a pontos megnevezését a helynek. Kaposvár felől lehet betolni oda kocsikat, ott a kiágazás, a felső vezeték nem sokáig megy tovább, gondolom, ha villanygéppel tolatnak, az miatt kellett a vezeték.Jó néhány még kint állt Siófokon a tárolókon.
|
|
Tokod
Csicsali, 2011.01.25 23:34.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Örömteli ilyen képet látni, egy már-már elveszettnek hitt iparvágányról. Még szerencse, hogy nem szedték fel, mert most a MÁV-nál az a módi, hogy mindenhol felszedi, nehogy eszébe jusson valakinek vasúton szállítani.
|
|
Tab
Kozma, 2011.01.25 23:08.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
5 és 9 órai vonaton délután 5 és este 9 órát értettem.
|
|
Tab
Kozma, 2011.01.25 23:06.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Utasforgalom a következők szerint alakul:
Kaposvár-Mernye szakasz forgalmas, Mernye-Tab szinte semmi, Tab-Siófok fokozatosan fogy el az utazóközönség.
90'-ben még 45 perc volt Tab-Siófok, ma 67-68. Tiszta vicc. Pedig ha újra 60 km/h-val mehetne a vonat, simán verné a busz menetidejét, és visszatérhetnének az utasok. Korábban Tabon amikor még ugyanannyi volt a vonat-busz menetidő, inkább a vonatot preferálták a tabiak, persze főleg a kelet-tabiak, sajnos hiába volt és van rá igény, nem szándékoznak megállót létesíteni Nyugat-Tabon.
Relatíve nagyobb forgalma a Siófok-Tab vonatoknak az 5 és 9 órain van (utóbbit péntekenként még Pesten tanulók használják), ekkor már nincs busz Tabra és van budapesti csatlakozás. De egy szóló Bz-re való utasnál soha sincs több.
A menetrend sem a helyiek igényei szerint változik, pl. a 19 órás Siófok-Tab betétjáratot annak ellenére szüntették meg, hogy nagyobb volt a forgalma, mint akár a 14-es, akár a 17-esnek.
Tab-Siófok kínálatban még rosszabb a helyzet, különösen a 18:53-as, 10 körüli utasszám.
|
|
Tab
Kozma, 2011.01.25 22:52.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kaposvár-Mernye 60 km/h, Mernye-Bonnya 50 km/h, Bonnya-Andocs 60 km/h, Andocs-Siófok 40 km/h.
Főképp Karádtól kezdődnek a 10-es lassújelek sora. Már a 40-est se tudják tartani. Egy aláveréssel jó pár lassú jel eltüntethető lenne, de kb. 10 éve nem volt itt géplánc.
|
|
Somodor
Kozma, 2011.01.25 22:32.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hát kb. egy szántóföldön kell átgyalogolni a faluhoz. (mármint egy szántóföldet kettévágó úton) De a legforgalmasabb megálló ez!
|
|
Sióvölgy
Kozma, 2011.01.25 22:31.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hol állt gabonás kocsi? A kereksedelmi pályaudvaron?
|
|
Somodor
Zsolt80, 2011.01.25 22:09.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Milyen messze van itt a település a vasúttól?A képet nézve a semmi közepén van a megálló.
|
|
Tab
Zsolt80, 2011.01.25 21:56.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
KÁTÉ, pályafelújításról nem tudsz?
Ráférne a pályára, 30 km / óra 20 és 10 km / órás lassú jelekkel...nem igazán versenyképes tempó . Tabról Kaposvár felé mennyi a pályasebesség,tudja valaki?
|
|
Tab
Zsolt80, 2011.01.25 21:52.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hétfőn jártam itt, idáig jöttem. Nagyon elszomorító, hogy a pálya Siófok és Tab között milyen állapotban van. A megállóhelyek, épületek sem túl jók...Pedig viszonylag jó helyen áll meg a legtöbb helyen a vonat, nincsenek messze a falvak. Tud valaki infót, milyen az utasforgalom? Olyan gyér mindig, mint ami a Siófokról 14.15kor induló járaton?
|
|
Ádánd
Zsolt80, 2011.01.25 21:48.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A fákat kivágták. Hétfőn láttam a maradványokat.
|
|
Sióvölgy
Zsolt80, 2011.01.25 21:47.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Most hétfőn jártam erre, Siófoktól Tabig mentem. Az iparvágányok gabonás kocsik álltak, jelenleg használják.
|
|
Barcs
kamlac, 2011.01.25 20:49.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még egy adalék az állomáshoz, mégpedig az állomás bombakárok helyreállításáról készült helyszínrajz.
|
|
|
Tokod
Faragó Ferenc, 2011.01.25 18:21.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Végre valami mozgolódás!!!
|
|
Kápolnásnyék
ranbo, 2011.01.25 17:57.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A forgalmi iroda nem ide az épület mellé lesz költöztetve, hanem a régi rakodó területre a Budapest felőli oldalra. Tehát majdnem szembe a másik oldalra. Előre láthatólag 2011 február 15-től 3 esztendőre! A STRABAG márciusban bontatja le teljesen a régi felvételi épületeket és a bakterházakat. Egyébként az egész olyan, mint a kutya vacsorája. (gyk: bizonytalan!)
|
|
Tokod
Garamvölgyi Ádám, 2011.01.25 14:26.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A mai napon több mint egy év után ismét volt vonat a régi fatelítő iparvágányán, egy tartálykocsit állítottak be a Farkas Trans telepére.
|
|
|
Zalahaláp
Zolas, 2011.01.25 12:40.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Volt ott kőrakodás is, amíg üzemelt a bánya.
|
|
Barcs
kamlac, 2011.01.25 10:48.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Értékeink!
Számomra mindig értékes egy elsárgult fotó vagy levél ami a múltunkról szól.
Ezeket valakik mindig gondosan őrzik évtizedeken keresztül hogy az utánunk jövők lássák a múlt értékeit amit Apáink nagyapáink alkottak.Gondolom sokak számára megőrzendő épület az Állomás Raktár épülete, ami úgy gondolom hogy az országban egyedül álló! Nem tudom hogy hol van még ilyen építmény? Öt "fok" ami a raktár ajtókhoz viszi a vagont!Ne hagyjuk hogy egy esztelen bontás áldozata legyen!Ne hagyjuk hogy úgy járjon mint Barcs első vámhivatala /ezt elmondásból tudom/ami a valamikori vasutas orvosi rendelő volt!Ezek az épületek élvezzenek műemléki védettséget!
Kámán László
|
|
|
Szentetornya
KériPetya, 2011.01.25 04:42.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Wiki írja:
"A szentetornyai kisvasutat Rosenthal és Haraszti nevű birtokosok építtették 1926-ban. A szentetornyai állomásról indult, majd egy őrház mellett szintben keresztezte a nagyvasutat. Keleti majd északi irányba haladt kb. 6 km hosszan a nevezett birtokosok földjén az Eötvös-majort is érintve (nem a nagyvasúti megállót, hanem magát a majort). Az évek során a birtokosok a földet sok-sok kisbirtokra parcellázva eladták, emiatt nem volt hosszú életű a vasút: az 1940-es évek elejére megszűnt.
A szentetornyai őrházat 2007 decemberében bontották el."
|
|
Kántorhalom
KériPetya, 2011.01.25 04:36.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1979 - 1980 - as menetrendhez, nyomás közben történt változások között: Kántorhalom mh. - t törölni kell az állomásjegyzékből (IndexFórum).
|
|