Tab
Zsolt80, 2011.01.25 21:52.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hétfőn jártam itt, idáig jöttem. Nagyon elszomorító, hogy a pálya Siófok és Tab között milyen állapotban van. A megállóhelyek, épületek sem túl jók...Pedig viszonylag jó helyen áll meg a legtöbb helyen a vonat, nincsenek messze a falvak. Tud valaki infót, milyen az utasforgalom? Olyan gyér mindig, mint ami a Siófokról 14.15kor induló járaton?
|
|
Ádánd
Zsolt80, 2011.01.25 21:48.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A fákat kivágták. Hétfőn láttam a maradványokat.
|
|
Sióvölgy
Zsolt80, 2011.01.25 21:47.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Most hétfőn jártam erre, Siófoktól Tabig mentem. Az iparvágányok gabonás kocsik álltak, jelenleg használják.
|
|
Barcs
kamlac, 2011.01.25 20:49.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még egy adalék az állomáshoz, mégpedig az állomás bombakárok helyreállításáról készült helyszínrajz.
|
|
|
Tokod
Faragó Ferenc, 2011.01.25 18:21.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Végre valami mozgolódás!!!
|
|
Kápolnásnyék
ranbo, 2011.01.25 17:57.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A forgalmi iroda nem ide az épület mellé lesz költöztetve, hanem a régi rakodó területre a Budapest felőli oldalra. Tehát majdnem szembe a másik oldalra. Előre láthatólag 2011 február 15-től 3 esztendőre! A STRABAG márciusban bontatja le teljesen a régi felvételi épületeket és a bakterházakat. Egyébként az egész olyan, mint a kutya vacsorája. (gyk: bizonytalan!)
|
|
Tokod
Garamvölgyi Ádám, 2011.01.25 14:26.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A mai napon több mint egy év után ismét volt vonat a régi fatelítő iparvágányán, egy tartálykocsit állítottak be a Farkas Trans telepére.
|
|
|
Zalahaláp
Zolas, 2011.01.25 12:40.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Volt ott kőrakodás is, amíg üzemelt a bánya.
|
|
Barcs
kamlac, 2011.01.25 10:48.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Értékeink!
Számomra mindig értékes egy elsárgult fotó vagy levél ami a múltunkról szól.
Ezeket valakik mindig gondosan őrzik évtizedeken keresztül hogy az utánunk jövők lássák a múlt értékeit amit Apáink nagyapáink alkottak.Gondolom sokak számára megőrzendő épület az Állomás Raktár épülete, ami úgy gondolom hogy az országban egyedül álló! Nem tudom hogy hol van még ilyen építmény? Öt "fok" ami a raktár ajtókhoz viszi a vagont!Ne hagyjuk hogy egy esztelen bontás áldozata legyen!Ne hagyjuk hogy úgy járjon mint Barcs első vámhivatala /ezt elmondásból tudom/ami a valamikori vasutas orvosi rendelő volt!Ezek az épületek élvezzenek műemléki védettséget!
Kámán László
|
|
|
Szentetornya
KériPetya, 2011.01.25 04:42.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Wiki írja:
"A szentetornyai kisvasutat Rosenthal és Haraszti nevű birtokosok építtették 1926-ban. A szentetornyai állomásról indult, majd egy őrház mellett szintben keresztezte a nagyvasutat. Keleti majd északi irányba haladt kb. 6 km hosszan a nevezett birtokosok földjén az Eötvös-majort is érintve (nem a nagyvasúti megállót, hanem magát a majort). Az évek során a birtokosok a földet sok-sok kisbirtokra parcellázva eladták, emiatt nem volt hosszú életű a vasút: az 1940-es évek elejére megszűnt.
A szentetornyai őrházat 2007 decemberében bontották el."
|
|
Kántorhalom
KériPetya, 2011.01.25 04:36.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1979 - 1980 - as menetrendhez, nyomás közben történt változások között: Kántorhalom mh. - t törölni kell az állomásjegyzékből (IndexFórum).
|
|
Gyopárosfürdő
KériPetya, 2011.01.25 04:31.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Wiki írja:
"Egy időben Gyopárosi fürdő (1943) majd Gyopárosfürdő felső (1958) volt a neve. A párhuzamos kisvasútnak ugyanis volt egy Gyopárosfürdő nevű megállója, ezért nem lehetett ugyanúgy nevezni."
|
|
Almáskert
KériPetya, 2011.01.25 04:29.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Wiki írja:
"A megállóhely eredeti neve Királyság volt - a környező határrészről elnevezve - majd később Eperjes lett. 1960-ben kapta meg az Almáskert nevet. A vonatok 1999 óta nem állnak meg itt, de maga a megállóhely hivatalosan létezik, a peront is megmaradt. Téglafalazatú, beton födémes váróhelyiségét 1984-ben bontották el."
|
|
Klábertelep
Sándor, 2011.01.24 21:37.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
még mindig nincs itt tábla?
|
|
Kápolnásnyék
Sándor, 2011.01.24 21:19.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A pft-szemétdombot én nem sajnálom, de a többi épületért kár..
|
|
Regőce
VT22, 2011.01.24 20:25.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vágány vége Baja felé - a Kígyós-főcsatorna félig elmosott hídja.
|
|
|
Kápolnásnyék
SoNa, 2011.01.24 20:18.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépület bontásával kapcsolatos további infók:
A félig elbontott épület mellett ma délután két lakókonténert fedeztem fel, ami arra vall, hogy a forgalmi irodát az épületből nemsokára átköltöztetik ide ideiglenesen. Vagyis nemsokára folytatják a bontást.
Az új felvételi épület a régi mögött igen gyorsan épül, már az emelet falait húzzák. Ha lesz rá alkalmam, még készítek képeket a további bontásról.
|
|
Regőce
VT22, 2011.01.24 20:18.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Regőce állomás.
Az állomáson megtalálható az építéskori "i" vágányzat.
A felvételi épületet az 1941-es visszacsatoláskor építették át a mai fomájára, a vonal többi állomásához hasonlóan.
|
|
|
Neszmély
Csicsali, 2011.01.24 14:54.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Írj ez ügyben a MÁV ügyfélszolgálatnak: http://www.mav-start.hu/ugyfelszolgalat/index.php
A 35-ösön is volt egy sárráfolyás, ami miatt 5 km/h-s lassújelet tettek ki, a MÁV ügyfélszolgálat felé tett (több) bejelentés hatására azóta megtisztították a vágányt, és eltűnt a lassú jel.
|
|
Neszmély
kari19, 2011.01.24 12:50.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdvözletem!
Tegnap 23.-án végigmentünk Esztergomig, nagyon örülök, hogy ismét jár itt is a személy szállító vonat. sajnálattal vettük észre, hogy a 10-es lassú jelet még mindig nem szüntették meg pedig már jó ideje ki van tűzve.
|
|
Budapest-Déli
Central, 2011.01.24 12:36.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tényleg nagyon jó ez a két helyszínrajz.Sok tévhitet eloszlat az egykori Igazgatósági épület körül!Már csak azt írja le valaki,hogy mikor pusztult el a Déli Vasút Igazgatósági épülete egész pontosan?
|
|
Nagykároly
Ailton, 2011.01.24 12:06.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1906. évi XII. törvénycikk
a nagykároly-mátészalka-csapi h. é. vasut engedélyezése tárgyában
1. § A ministerium ezennel felhatalmaztatik, hogy a m. kir. államvasutak Nagykároly állomásából kiágazólag a Nyiregyháza-Mátészalka h. é. vasutvonal Vásárosnamény állomásának érintésével a m. kir. államvasutak nyiregyháza-csap-ungvári vonalán fekvő Záhony megállóhelyig és innen a m. kir. államvasutak záhony-csapi vonalszakaszának együttes használata mellet a m. kir. államvasutak Csap állomásáig, mint forgalmi végpontig vezetendő h. é. vasutat az 1880. évi XXXI. és az 1881. évi IV. törvénycikkben foglalt feltételek alatt engedélyezhesse.
2. § A kereskedelemügyi m. kir. minister az 1. §-ban emlitett vasutvonal engedélyezésének megtörténtéről az 1880. évi XXXI. törvénycikk 1. §-a értelmében az országgyülésnek jelentést teend.
3. § Jelen törvény az országos törvénytárban való megjelenése napján lép életbe és végrehajtásával a kereskedelemügyi, illetve pénzügyi ministerek bizatnak meg.
|
|
Eszék
Ailton, 2011.01.24 12:03.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1906. évi XVIII. törvénycikk
az eszék-djakovár-vrpoljei h. é. vasut engedélyezése tárgyában
1. § A ministerium ezennel felhatalmaztatik, hogy a magyar királyi államvasutak Eszék állomásából kiágazólag Djakováron át a magyar kir. államvasutak Strizivojna-Vrpolje állomásáig vezetendő vonalból és Eszéktől a Dráva partjáig vezetendő vontató vágányból álló eszék-djakovár-vrpoljei h. é. gőzmozdonyú vasutat az 1880. évi XXXI. és az 1888. évi IV. törvénycikkekben foglalt feltételek alatt engedélyezhesse.
2. § A kereskedelemügyi minister az előző §-ban emlitett vasut engedélyezésének megtörténtéről az 1880. évi XXXI. törvénycikk 1. §-a értelmében az országgyülésnek jelentést teend.
3. § Jelen törvény az „Országos Törvénytár”-ban való megjelenése napján lép életbe s végrehajtásával a kereskedelemügyi és pénzügyi ministerek bizatnak meg.
|
|
Őssipuszta
Ailton, 2011.01.24 12:01.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Őssi állomás ugyanez?
1906. évi XVI. törvénycikk
az őssi-váradvelenczei összekötő h. é. vasut engedélyezése tárgyában
1. § A ministerium a magyar királyi államvasutak Őssi állomásából kiágazólag a nagyváradi Baromvásártér érintésével a nagyváradi városi vasut Rhédey-kerti vonalának végkitérőjéig és innen a nagyváradi városi vasut Rhédey-kert-váradvelenczei vonalának együttes használata mellett a magyar királyi államvasutak Váradvelencze állomásáig, mint forgalmi végpontig vezetendő fővonalból és a tüzérkaszárnya közelében épitendő katonai raktárig vezetendő vontatóvágányból álló, rendes nyomtávú gőzüzemű összekötő h. é. vasutnak az 1880. évi XXXI. és 1888. évi IV. törvénycikkekben körülirt feltételek mellett leendő engedélyezésére ezennel felhatalmaztatik.
2. § A kereskedelemügyi minister az 1. §-ban emlitett h. é. vasut engedélyezésének megtörténtéről az 1880. évi XXXI. törvénycikk 1. §-a értelmében az országgyülésnek jelentést teend.
3. § Jelen törvény az „Országos Törvénytár”-ban való megjelenése napján lép életbe és végrehajtásával a kereskedelemügyi és pénzügyi ministerek bizatnak meg.
|
|
Zombor
Ailton, 2011.01.24 11:57.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1906. évi XIV. törvénycikk
a zombor-óbecsei h. é. vasut engedélyezése tárgyában
1. § A ministerium a magyar királyi államvasutak Zombor állomásából kiágazólag a hegyes-feketehegy-palánkai h. é. vasut Kula állomásán és a magyar királyi államvasutak Verbász állomásán át a Bács-Bodrog vármegyei h. é. vasutak Óbecse állomásáig vezetendő h. é. vasutnak az 1880. évi XXXI. és az 1888. évi IV. törvénycikkekben foglalt feltételek alatt leendő engedélyezésére ezennel felhatalmaztatik.
2. § A kereskedelemügyi minister az előző §-ban emlitett vasut engedélyezésének megtörténtéről az 1880. évi XXXI. törvénycikk 1. §-a értelmében az országgyülésnek jelentést teend.
3. § Jelen törvény az „Országos Törvénytár”-ban való kihirdetése napján lép életbe s végrehajtásával a kereskedelemügyi és pénzügyi ministerek bizatnak meg.
|
|
Tripolisz
raps, 2011.01.23 21:46.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok srácok!
Az nem NEKE, hanem NIKE lesz... NIKE mint Nitrokémiai Ipartelepek Balatonfűzfő.
|
|
Mór
buki, 2011.01.23 19:39.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
kedves Matteo
akkor te valószínűleg a Gánt és Bodajk közötti kisvasutat láthattad csak az az egy vasút vezetett Gántra másra nem tudok gondolni. A teljes vonalat felszedték már, csak itt ott lehet nyomokra bukkanni, a mozdonyát és egykét csillét Gánton állították ki.
|
|
Piszke
Garamvölgyi Ádám, 2011.01.23 19:14.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ajánlom mindenki figyelmébe az alábbi cikket:
http://trains.hu/magazin/forgalom/110120-piszke.html
|
|
Szigetvár
ROCOman, 2011.01.23 19:03.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Somogyi Néplap 1977.01.04.
|
|
|
Ercsi
Németh János, 2011.01.23 18:29.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tudja valaki hogy meg van-e még az állomás mellett volt segédtiszti tanfolym épülete? Ami régen a kivasút épülete volt.Valamikor régen 1974-ben ott tanultam.Eseleg valakinek van-e képe róla? Kösz.
|
|