Lókuca
KériPetya, 2011.02.05 20:02.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely Ludadról nézve a pálya bal oldalán volt. A vonal közforgalomra megnyitásakor (1950. április 15.) nem volt jegykiadás. Pontos helye a 81 + 20 - 81 + 60 szelvények között volt, 40 méter hosszúságú peronnal.
|
|
Szilas
KériPetya, 2011.02.05 20:00.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely Ludadról nézve a pálya jobb oldalán volt. A vonal közforgalomra megnyitásakor (1950. április 15.) nem volt jegykiadás. Pontos helye a 67 + 85 - 68 + 15 - szelvények között volt, 30 méter hosszúságú peronnal.
|
|
Tarhos
KériPetya, 2011.02.05 19:55.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás Ludadról nézve a pálya bal oldalán volt. A vonal közforgalomra megnyitásakor (1950. április 15.) nem volt jegykiadás. Pontos helye a 42 - 45 szelvények között volt, 155 méter hosszú kitérővágánnyal. A közforgalomra nyitáskor nem volt szolgálati helyiség, így csak nappal volt tárolható vasúti kocsi. Javaslatot tettek felvételi épület építésére, melyben szolgálati helyiség, váróterem, lakás, valamint raktárhelyiség, melléképületek, árnyékszék létesítését is szorgalmazták (aztán nem tudom, mi lett belőle).
|
|
Tordac
KériPetya, 2011.02.05 19:50.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely Ludadról nézve a pálya jobb oldalán volt. A vonal közforgalomra megnyitásakor (1950. április 15.) nem volt jegykiadás. Pontos helye a 27+80 - 28+30 között volt, 50 méter hosszúságú peronnal.
|
|
Szatmárnémeti
karasimiklos, 2011.02.05 17:03.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szatmárnémeti Nagy Állomás-ma
|
|
|
Szatmárnémeti-Gőzfűrész
karasimiklos, 2011.02.05 16:50.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez A Kép a Mostani Szatmárnémeti Gőzfűrész Vasút állomást ábrázolja Karasi Miklós, 2011-02-04
|
|
|
Alcsút-Felcsút
MJ, 2011.02.05 15:40.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hát egyszer a Szőllösi az Alapítvány vezetője azt nyilatkozta, az nagyon távlati cél. Szerintem előbb a meglévő állomásokat hozzák helyre és fogják hasznosítani, mert még ha egyszer újra is indul a közlekedés, a nagy része az állomásépületnek nem kell.
Szerintem a Puskás Hotel hálózat tagjaként szálláshelyek lesznek. http://puskashotel.hu/
|
|
Siófok
ROCOman, 2011.02.05 15:39.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Miden olyan egyesület amely időt, pénzt, fáradtságot nem kímélve, pusztán magánszorgalomból tesz azért, hogy ezek a mozdonyok megmaradjanak a jövő számára megérdemli, hogy megemlítsék a nevét.
|
|
Siófok
MJ, 2011.02.05 15:31.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jól van, de az egyik egyesület a Verebély.
|
|
Almamellék
ROCOman, 2011.02.05 13:14.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Néhány fotó az egykori kisvasútról: http://tam-modell.hu/galeria/vasut/keskenynyomkoz/almamelleki-gv/
|
|
Alcsút-Felcsút
KériPetya, 2011.02.05 11:55.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rákérdeztem, de nem tudtak egyértelmű választ adni (lehet, hogy titok...ű).
|
|
Alcsút-Felcsút
2Kuvik, 2011.02.05 09:42.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a felújítás nem a Puskás Labdarúgó Akadémia beharangozott vasúti beruházásának a része?
|
|
Siófok
ROCOman, 2011.02.05 08:21.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rosszul tudod. Ahogy már több gőzös is megújult szerte az országban, ez is összefogás eredményeképp fog: http://iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=3258:oroksegnapi-kavalkad&catid=5:sinek-java&Itemid=7
|
|
Enying
Rácz Gergely, 2011.02.05 01:35.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Írtam, még 80 km/h-s pályasebesség mellett is gyorsabb lenne a vonat, mint a közúti közlekedés (főleg a busznál, az autónál pedig a közutak helyenként kissé szerencsétlen vonalvezetése miatt, például Mezőkomáromból Enyingre, vagy Enyingről Székesfehérvárra a vasúthoz képest kerülővel lehet eljutni). Azért lényeges dolog ez, mert a vonal a jelenlegi vonalvezetésével, korrekciók nélkül is alkalmas lenne versenyképes menetidő produkálására. A 27-es pedig a Berhida - Csajág szakasz kivételével szintén végig 80 km/h-ra alkalmas az ívsugarak alapján.
A Veszprémbe irányuló forgalom is megoldható, csak ehhez fel kéne nőni a nyugati országokhoz, hogy a helyijáratos buszokat igénybe lehessen venni vonatjeggyel (ezzel a 11-es vonal személyforgalma is "új erőre kapna"). Más kérdés, hogy a 49-esről nem annyira, inkább a 27-esről járnának oda.
|
|
Hidasnémeti
András, 2011.02.05 00:45.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elnézést, közben most nézem, hogy kétáramnemű gépekről van szó Kassa - Hidanémeti között. Ezek szerint a hagyományos egyáramnemű 3 kV-s gép egyáltalán be sem tud járni Hidasnémetire (ahogy pl. Hegyeshalomra be tud járni az egyáramnemű 15 kV-os osztrák gép is és Ebenfurthra is járnak ki V43-asok, ami úgyszintén áramnemváltó állomás) ?
Hogy történik az áramnemváltás menetközben ? Emberi beavatkozás szükséges mindenképpen ? Vagy a mozdony érzékeli, hogy milyen áramot kap felülről és úgy old le és vált át egyikről a másikra? Igy módosítom az előző kérdést és aki ért hozzá, attól megköszönnék egy pár mondatos leírást a dolog módjáról.
|
|
Hidasnémeti
András, 2011.02.05 00:36.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezt nem nagyon értem: ha Hidasnémetin van a mozdonycsere, akkor ott van az áramnemváltás. Azaz ott akad le róla a hazai 25 kV-s gép, majd a kérdéses vágány felett áramnemcsere, ezután rááll a 3 kV-os felvidéki gép a szerelvényre.
Ide kapcsolódik a kérdés, hogy a kétáramnemű Taurusok esetében (nem itt, hanem Hegyeshalmon, Ausztria felé) az áramnemváltás csak álló helyzetben történhet, vagy menet közben is meg tudja oldani a vezető, hogy a kérdéses fázishatár előtt lekapcsolja az egyik féle betáplálást és utána felkapcsolja a másikat, miután átgurult egyik egyik áram alól a másik alá ?
|
|
Enying
Zsolt80, 2011.02.04 23:33.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szerintem is ha a már meglévő nyomvonalon történő újjáépítés megvalósulna, 100km / h pályasebességgel, rakodóhelyekkel - Dombóvár - Hajmáskér között, betennének Desiro minőségű járműveket, normális menetrenddel, elég rendes forgalom lenne a személyszállításban.
Az, hogy nincs komolyabb város, nem komoly probléma - ha a 27 és 49 vonal egy lenne, két végponton nagy város van: Veszprém, mint megyeszékhely, és Dombóvár, közben Enying, és Tamási, illetve Lepsény átszállással Siófok, és Fehérvár. Ezek a városok hivatásforgalom szempontjából is hozhatnának jelentősebb utasmennyiséget. Veszprém talán kevesebbet, mert eléggé messze van a központtól a vasút, de Küngös, Csajág, Balatonfőkajár adhatna utast, munkanapokon Veszprémből 17. 45 kor elmegy az utolsó busz ezekre a helyekre, de reggel 6 ra sem igazán túl jó a beérés...Csak céges busz van(ha van).
Viszont 100 km/ h pályasebességnél - Kajár kb 33 km, a volán menetidejénél sokkal jobb lenne a menetidő, Kajárig a busz kb. 50 - 55 percet megy, Csajágig kb plusz 7 - 8 perc, innen Küngös még vagy 5 - 6, a vonat meg 30 percen belül leérhetne. Enyingig is több, mint egy óra a busz menetideje(8.as, 72.es, 71es úton), de a távolsági buszok Balatonalmádi, (Balatonfüred)felé mennek Veszprémből Enyingre, így még több a menetidő, tehát sokaknak megérné vonattal járni.
A 35. vonalból kiindulva sem lenne rossz a dolog, csak ott nincs meg a nyomvonal, amit az esetleges építés idejét, költségét növelné. Azt a vonalat is jó lenne 100ra átépíteni,ehhez ívkorrekció biztosan kellene, de megérné.
|
|
Tripolisz
Zsolt80, 2011.02.04 23:15.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Örülnék, ha képek is lennének erről az iparvágányről, főleg arról,amit felszedtek már.
Mennyi a pályasebesség ezen a vonalon?
|
|
Siófok
MJ, 2011.02.04 22:39.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A szobormozdonyt felújítására idén sor kerül. Úgy tudom, a Verebély Egyesület fogja végezni a munkát, ők újították fel a kaposvári mozdonyt is.
|
|
Alcsút-Felcsút
KériPetya, 2011.02.04 22:34.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igazából külsőleg látható pozitív változás még nincs talán. Ma a pincét takarították, gondolom idővel jön a többi szint... valamikor pedig a komolyabb, látványosabb munkák.
Én is inkább valamiféle szálláslehetőséget látok benne leginkább, bár kérdés, mennyire lenne kereslet rá a térségben...
|
|
Alcsút-Felcsút
MJ, 2011.02.04 22:30.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
legalább ez az állomás megmenekül a pusztulástól :) Egy vendégháznak el tudnám képzelni az épületet.
|
|
Alcsút-Felcsút
KériPetya, 2011.02.04 22:27.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos nem készült sok fotó a munkások jelenléte miatt; nem zavartak el, csak nem volt arcom megkérni őket, hogy a fényképezés ideje alatt ne dolgozzanak már és bújjanak el.
Hogy mi lesz vele, nem derült ki, mindenesetre elkezdték, illetve ma már tevékenykedtek. Egy helybeli cég lett megbízva a feladattal.
|
|
|
Alcsút-Felcsút
MJ, 2011.02.04 22:22.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
várjuk a fotókat a felújításról :) Mi lesz egyébként az állomás épületében?
|
|
Alcsút-Felcsút
KériPetya, 2011.02.04 22:22.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A mai napon már dolgoztak a felújítást végző munkások. A vágányok felőli oldalon egy szürke sittes konténerbe dobálnak bele mindent, amit a pincéből vödörrel hoznak felszínre (ki tudja, hátha még valami értékes is előkerül). Szóval aki szeretné még a jelenlegi állapotot megörökíteni, az siessen, mert a felújítás megkezdődött!
|
|
|
Nagyhideghegy
interpici400, 2011.02.04 22:16.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Cartographia Börzsöny turistaatlaszából: "Kb. 1969-ig a Vasfazék-völgybe, a Cseresznyefa-rakodóig, a "Nagy-Hideg-hegy vá."-ig is felmentek a kisvonatok. "Nagyobb csoportok - kizárólag munkaszüneti napokon - a királyréti vá.-tól a Nagy-Hideg-hegy vá.-ig utazhatnak, ha legalább 15-en előre megváltják a jegyüket."-tájékoztatott az 1966. évi Börzsöny útikalauz. A "nagy-hideg-hegyi" folytatást 1978-ban szedték fel. A Cseresznyefa-parkolóba tartó aszfaltút (1979-80) a Vasfazék-völgy középső szakaszán nem a hajdani kisvasútpályát követi, így ott töltései, hídpillér-maradványai máig emlékeztetnek a vasút megszüntetésének ostoba döntésére, nem engedik elfelejtődni a visszaállítás lehetőségét."
Az egykori állomás tehát a mai Cseresznyefa parkoló helyén volt.
|
|
Almamellék
LepesiZL, 2011.02.04 22:15.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Most látom a kisvasúti múzeumból egy képet - ki a tulajdonos?
Kolléga a kéépet Én adtam a múzeumnak, sőt az egyik képen még Én is rajta vagyok.
Nem kéne egy kicsit másképp fogalmazni?
Lepesi ZL
|
|
Csóványos
interpici400, 2011.02.04 22:04.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok.
A Cartographia által kiadott Börzsöny turistaatlaszban az alábbi adatokat találtam a vonallal és az állomással kapcsolatban: "Az 1960-as évek közepéig Királyrétről vasárnaponként a Szén-patak völgyébe, az ún. "Spartacus mh.-Csóványos vá."-ig is felmentek a kisvonatok. A "csóványosi ág" helyét az 1960-as évek végén épült műút gyakorlatilag teljesen eltüntette."
Tehát az egykori állomás a Spartacus kulcsosháznál (új nevén Kárpátok kulcsosház) volt.
|
|
Szár régi
KériPetya, 2011.02.04 21:28.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Két darab szelvénykavics, egy téglafal - darab, két lámpatest - csonk, néhány kútgyűrű is található még itt... + az említett híd, a gyalogos aluljáró...
|
|
Hidasnémeti
Endre, 2011.02.04 21:21.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem. Hidasnémetitől Kassa felé jelenleg szlovák kétáramnemű gépek dolgoznak, az áramnemváltás menet közben, a határon történik.
|
|
Felsőmocsolád
KHB, 2011.02.04 20:06.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1922-ben még volt büfé az állomáson a menetrend szerint.
|
|