Kaszaperi iskola
KériPetya, 2011.03.07 12:01.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csak a km - távolságok alapján sejthető, 100 % - ra nem tudom mondani. Viszont előfordulhat, hogy a kettő megegyezik...
|
|
Békéscsaba Sztálin úti kitérő
KériPetya, 2011.03.07 11:59.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Forrás:
www.kisvasut.hu
|
|
|
Kőbánya-Hízlaló
Lanszki Dénes, 2011.03.07 10:52.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
nem szünt meg az annyira én használom fahordás céljábol egy kis általam épitett pályakocsival a mai napig :))
|
|
Velencefürdő
ROCOman, 2011.03.06 18:09.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Megújult a megálló: http://indafoto.hu/Manovezer/image/9540793-01ff73a3
|
|
Dunavecse
ROCOman, 2011.03.06 12:15.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ahogy az Csabony lapján is olvasható.
|
|
Dunavecse
emme64, 2011.03.06 11:38.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az "Indul a bakterház" című film színhelye Dunavecse és Szalkszentmárton között Csabony nevű megállóhelyen volt.Az épület már vagy húsz éve nincs meg,szántóföld van a helyén.
|
|
Szajol
Endre, 2011.03.06 02:32.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1870 előtt akkor mi volt itt, egy egyszerű elágazás?
|
|
Bonyhád
Endre, 2011.03.06 02:14.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az most egy dolog, hogy a linkelt oldalon 1936.08.01-nél is szerepel ugyanennek a vonalnak a megnyitása, de egyik sem igaz. Legfeljebb közforgalomra nyitották meg akkor, mivel MÁV tulajdonba került. Az egyszerűség kedvéért átemeltem a történetét Hidas-Bonyhád oldaláról, fent elolvasható.
|
|
Kaszaperi iskola
Endre, 2011.03.06 01:42.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez mennyire biztos?
|
|
Érdülő
KériPetya, 2011.03.06 00:57.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1930 - as menetrendben Lukácsmajor.
|
|
Kaszaper
KériPetya, 2011.03.06 00:56.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1930 - as menetrendben Kaszaperpuszta alsómegálló.
|
|
Csabaszabadi
KériPetya, 2011.03.06 00:55.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1930 - as menetrendben Szalaykitérő.
|
|
Szabadkígyós GV
KériPetya, 2011.03.06 00:54.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1930 - as menetrendben Ókígyós.
|
|
Kaszaperi iskola
KériPetya, 2011.03.06 00:52.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1930 - as menetrendben Montagmajor.
|
|
Vizi
KériPetya, 2011.03.06 00:51.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1930 - ban Vízi - megálló.
|
|
Orosháza főtér
KériPetya, 2011.03.06 00:50.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1930 - ban Orosháza piactér.
|
|
Mezőkovácsháza GV
KériPetya, 2011.03.06 00:29.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Volt itt egy gőzmalom, külön iparvágánnyal: Csaba felől jövet a bal oldalon.
|
|
Rohonc
Sanya, 2011.03.05 20:33.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vasúti híd,a Csajtai elkerülő út felett.
|
|
|
Vecsés-Kertekalja
gabi1996, 2011.03.05 18:34.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felújított állomás
|
|
|
Budapest-Déli
central, 2011.03.05 17:03.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1861-ben a Buda-Kanizsa vonal átadásakor vették használatba a vonal egyik jelentős műtárgyát,a Kis-Gellérthegy alatt lévő vasúti alagutat.Ez a Déli Vasút egyetlen magyarországi alagútja volt,és a mai napig használatban van.
|
|
Fonyód
KériPetya, 2011.03.05 15:41.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1893. Január 3. Boglár és Fonyód állomás között a hótorlaszok miatt elakad egy gyorsvonat, majd a hóeltakarításra érkezett hóekével összeütközve kisiklik. A boglári állomásfőnök 80 forintot ígér egy-egy kocsisnak, hogy az állomástól félórai kocsiútra lévő utasokat beszállítsák. Később hatlovas szánokkal a Balaton jegén próbálják megközelíteni a baleset helyszínét. A hóakadályok miatt az utasokat csak 24 óra múlva tudják kimenteni.
http://web.archive.org/web/20041113135950/www.trafipax.hu/index.php?akt_menu=111
|
|
Szigetszentmiklós-Gyártelep
KériPetya, 2011.03.05 15:28.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1941. December 3. Szigetszentmiklós-Gyártelep megállóhely létesül a ráckevei helyiérdekű vasút vonalán.
|
|
Bonyhád
KériPetya, 2011.03.05 15:25.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1935. szeptember 2. Megnyitják a csak áruszállításra berendezett Hidasbonyhád-Bonyhád rakodó közötti 3,7 km hosszú vasútvonalat.
http://web.archive.org/web/20041212003425/www.trafipax.hu/index.php?akt_menu=112
|
|
Kecskemét
KériPetya, 2011.03.05 15:09.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1961. Március 1. Megszűnik a forgalom a Kecskemét Rávágy tér-Kecskemét átrakó keskeny nyomtávolságú vasútvonalon.
http://web.archive.org/web/20041206080232/www.trafipax.hu/index.php?akt_menu=113
|
|
Szőreg
KériPetya, 2011.03.05 15:07.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1959. Október 1. Szőreg-Vedresház (6km) között vasútvonalon a teljes vasúti forgalmat - mint gazdaságtalant - felszámolják.
http://web.archive.org/web/20041206080232/www.trafipax.hu/index.php?akt_menu=113
|
|
Kiskunfélegyháza
Zotya00, 2011.03.05 15:00.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm a segítséget!
|
|
Apafa
KériPetya, 2011.03.05 15:00.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1951. Február 25. Megnyílik az Apafa-Pallagpuszta közötti vasútvonal. Hossza: 3 km.
http://web.archive.org/web/20041206080232/www.trafipax.hu/index.php?akt_menu=113
|
|
Hajdúsámson
KériPetya, 2011.03.05 14:32.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1975. Október 14. Hajdúsámsonon egy vonat autóbusszal ütközik. 12 halott, 8 sebesült.
http://web.archive.org/web/20041212004210/www.trafipax.hu/index.php?akt_menu=114
|
|
Budapest-Déli
KériPetya, 2011.03.05 14:27.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1974. Június 27. A Déli pályaudvar épületének rekonstrukciója során egy kőművesbrigád megtalálja a Déli Vasút indóházának alapkövét 1861-ből, benne az ónhengerrel és abban elhelyezett iratokkal. Az iratokat a Közlekedési Múzeumba szállítják.
http://web.archive.org/web/20041212004210/www.trafipax.hu/index.php?akt_menu=114
|
|
Balatonfüred
KériPetya, 2011.03.05 14:24.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1973. November 5. Átadják a forgalomnak a balatonfüredi vasútállomás új forgalmi épületét.
http://web.archive.org/web/20041212004210/www.trafipax.hu/index.php?akt_menu=114
|
|