Csókakő
AndOr, 2011.03.19 18:02.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2010. július 24.
(20 nappal a vonal újranyitása után.)
|
|
|
Barcs felső
kamlac, 2011.03.18 22:31.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az is baj ha nincs de az is ha van!
Elgondolkodtatott a képen látható utastájékoztató tábla.Az biztos hogy nincs űrszelvénybe.De az biztos hogy az utasokat a szabad mozgásba akadályozza, nem beszélve a botlásveszélyről a képen látható a régi vonóvezeték aknája.Kevés ha csak a szerencsében bízunk!
Kámán László
|
|
|
Fegyvernek-Örményes
Zsilinszky Gyula, 2011.03.18 20:05.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ildikónak üzenem, hogy az 50-es,60-as években nagyon sokat utaztam a Fegyvernek-"nagyállomás" és Fegyvernek-piactér között. A kisvonat a 9 km-es távot többszöri megállással, összesen 33 perc alatt tette meg.A mozdonyok C50-es, kéttengelyes gépek voltak, a személykocsik pedig középajtós, 4 tengelyesek; sajnos most a típusukat nem tudom, de az biztos, hogy az 50-es években gyártották a II.-III.rendű kisvasutakra. (A hegyközi, bodrogközi, Békéscsaba és Kecskemét környéki hosszabb hálózatokon lényegesen nagyobb 4-tengelyes személykocsik jártak.)
A kisvasút szinte minden Budapest-Debrecen közötti (és ellenkező irányú) személyszállító vonathoz biztosított csatlakozást, többségében rövid átszállási idővel.
A leghosszabb várakozási idő 40-60 perc volt, naponta 1-2 csatlakozás esetében. A kisvonatok többsége 2-3 kocsis volt, ritkábban 4 kocsis, de ezzel a C50-esek már nehezen indultak el. Az üzembe-helyezéskor még szedett-vedett volt a járműállomány, kezdetben kéttengelyes személy- és teherkocsik is voltak. Hétvégéken néha annyi utas volt, hogy nem fértek fel a fért fel mindenki a kisvonatra. Egyszer, az 50-es évek elején, ilyen alkalommal, a vonatszemélyzet a kéttengelyes, rövid kis paklikocsiban, a darabárú mellé szorított be minket), mint ismerős vasutas családot. A fegyvernek-tiszabői kisvasút vonalfőnöke Geleji bácsi volt, aki korábban Tápiószelén forgalmistaként szolgált apám állomásfőnöksége alatt.
ábban 4
|
|
Csisztagyógyfürdő
Gabcsu, 2011.03.18 15:38.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Azt szeretném csak pontosítani. hogy a fürdő még üzemel Csisztán, viszont annak forgalma a vasútvonal szünetelése óta lecsökkent.
|
|
Gádor
., 2011.03.18 13:28.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A típusépület itt is megtalálható, alábbi kép igazolja:
http://www.panoramio.com/photo/33709247
továbbá, egyéb ereklye is megtalálható:
http://www.panoramio.com/photo/33709286
|
|
Regőce
., 2011.03.18 13:20.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kicsit rosszabb minőségű, de informatív képek az állomásról és környékéről, 2 sínpárral
http://www.panoramio.com/photo/49187627
http://www.panoramio.com/photo/49187615
|
|
Nagyzomlin
., 2011.03.18 13:18.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://www.maplandia.com/hungary/hajdu-bihar/nagyzomlin/
|
|
Ágfalva
Pál, 2011.03.18 09:49.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A polgármesteri hivatalban már négy éve azt rebesgették, hogy hamarosan újra lesz személy-megállóhely. Ehhez kellene egy új peron, amit állítólag már meg is terveztettek, az állomásépülettől nézve a vasúti átkelőn túlra, a focipálya mellé. Gondolom, leginkább a pénz hiányzik ahhoz, hogy megépüljön, de az is lehet, hogy valami nagyobb projektre várnak, hogy annak a részeként épüljön meg. Ami azt illeti, Sopron felé valószínűleg nem lenne nagy forgalom, mert hétköznapokon óránként jár a busz, amire öt helyen lehet felszállni a faluban, a potenciális megálló meg hát a falu legszélén lenne. Az viszont, hogy Bécsújhely felé többen használnák, akik ma kocsival járnak Nagymartonba (Mattersburg), vagy Bécsújhelyre, könnyen lehet. Én mindenesetre szurkolok az ügynek.
|
|
Kiskundorozsma
Beroesz, 2011.03.17 22:43.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az oldal lelkes olvasójaként írtam az alábbi cikket:
1907. április 4-én az Orsováról Budapestre tartó vonat kocsijai Szeged északi határában egy kitérőn áthaladva kisiklottak. A 4 áldozattal járó baleset okát a szakemberek nem tudták megnyugtatóan tisztázni.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Dorozsmai_vas%C3%BAti_baleset
Nem túl jó minőségű, de közkincs státuszú, tehát ide feltölthető) képek itt:
http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Dorozsma_railway_accident
|
|
Budapest-Keleti
david, 2011.03.17 17:36.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ma pl. a Páva 3 elsőosztályú meg 1 másodosztályú második generációs IC kocsiból állt. De annak örülök hogy a Hollót megint Papagájok viszik. Annak örülnék, ha a Rigót meg Gigantok húznák, mint annak idején
|
|
Kunhegyes
johan, 2011.03.17 15:54.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hál' Istennek megmaradt és még utasok is vannak, mint a kép igazolja.
|
|
|
Somogyaszaló
MJ, 2011.03.17 14:53.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ennek az állomásnak a felvételi épület elbontása a tipikus MÁV-os vagyonelherdálás példája.
Az épületet az Önkormányzat megvette volna, de a MÁV 4 milliós árat állapított meg a romos épületre 1996-ban!!! 3 évvel később lebontották.
|
|
Békés Széchenyi tér
Adani, 2011.03.17 11:20.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás épülete nincs már meg, a helyén egy áruház épült. Akkoriban a piac még itt volt a Széchenyi téren Békésen és be volt ide kötve a kisvasút is.
|
|
Vésztő piactér
dr. Petri Béla, 2011.03.17 09:30.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Petya! Az e-mail címem aljegyzo@veszto.hu. Ha tudsz segíteni a vésztői régi fotókkal kapcsolatosan, akkor várom a visszajelzésedet.
|
|
Vésztő piactér
KériPetya, 2011.03.17 07:50.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tisztelt Uram!
Talán tudnék segíteni, kinél érdemes érdeklődni.
|
|
Kapuvár
Károlyi András László, 2011.03.17 01:29.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves „HANYIVASÚT” rajongók!
A könyv megvásárolható a városházán, az emeleten, a titkárságon (21. ajtón kell kopogni). Tegnap vettem 3000Ft, itt a legolcsóbb, sietni kell, mert karácsony körüli szállítmányt azonnal elvitték. Ha már ott jársz, és túl vagy a vásárláson, ne hagyd el azonnal az épületet, hanem, ha lejöttél az emeletről a lépcsőn ne balra fordulj, hanem jobbra és a folyosó jobb oldalán levő képeket nézegesd! Megéri.
|
|
Csányoszró
Train Station, 2011.03.16 22:36.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mikor szedték fel a rakodóvágányt?
|
|
Harkány
Train Station, 2011.03.16 22:30.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tudtommal Siklóson rendszeresebb a fafeladás mint Harkányban.Bár a BCM se nagyon fuvaroztat (pletykák szerint)
|
|
Budapest-Keleti
Endre, 2011.03.16 20:50.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves david! Valóban, a Páva (567) és a Tulipán (653) IC-ket papírforma szerint Samuval kellene kiadni, üzemkészségük azonban sajnos nem túl jó. Előfordul, hogy a 3+2 motorvonatból egy sem üzemképes.
|
|
Vésztő piactér
dr. Petri Béla, 2011.03.16 20:12.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tisztelt Sándor Úr! A vésztői régi piactérről készült képet eddig még nem láttam, de nagyon tetszik! A kérdésem az lenne, hogy lehetne e róla egy másolatot készíteni, mert néhány munkatársammal Vésztőről készült régi felvételeket szeretnénk összegyűjteni.Ha vannak még a birtokában Vésztőről készült régi képek azok is érdekelnének. Várom a válaszát! Üdvözlettel: dr. Petri Béla
|
|
Harkány
Garamvölgyi Ádám, 2011.03.16 17:22.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Siklósig a "rendszeresebb teherforgalom" mit jelent?
|
|
Budapest-Keleti
david, 2011.03.16 17:16.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az se tetszik, hogy a pécsi IC-ket elvitték a Keletiből. Főleg, hogy Északkelet-Magyarországon lakok, Nyíregyházától nem messze.
|
|
Budapest-Keleti
david, 2011.03.16 16:44.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hová tűntek a Samuk? Menetrendváltás óta azok közlekedtek Páva IC-ként, de már jó ideje nem láttam őket.
|
|
Börgöndpuszta
Sándor, 2011.03.16 13:43.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A sógorom a Székesfehérváron a polgármesteri hivatalban dolgozik, ő mondta, hogy már a Volánnal is megegyeztek, csak a NIF-fel kell még megállapodni.
Egy cikket találtam a témával kapcsolatba: http://www.fmh.hu/cimlapon/20110309_rugalmasabb_jaratok
|
|
Börgöndpuszta
ROCOman, 2011.03.16 12:27.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Van esetleg valami hitelt érdemlő forrásod is?
|
|
Börgöndpuszta
Sándor, 2011.03.16 11:58.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mégsem lesz vasúti megálló Börgöndpusztán! A Volánnal megegyeztek, hogy ő fogja ellátni a börgöndiek Szfvárra járását.
|
|
Pilis
Timár Géza, 2011.03.15 23:28.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez régi kép. Már fel van újítva. Sajnos arról nincs kép.
|
|
Harkány
Train Station, 2011.03.15 22:02.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A MÁV pazarlásának kézzelfogható bizonyítéka ez az állomás.Pontosabban a Máriagyűd felőli átjáró.
Az átjáróban 2006 nyarán cserélték ki a régi karos-sorompót LED-es fény- és félsorompóra.Majd következő év tavaszán elment az utolsó Bz a 62-es vonalon.Ugyan ez a helyzet Siklóson is.Bár oda rendszeresebb a teherfogalom.
|
|
Szentlőrinc
Dzsó, 2011.03.15 14:36.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy, a 30-as években megjelent vasúti vicckönyv említ Szentlőrincz-Nyaraló megállóhelyet is.
|
|
Dombay-tó
Train Station, 2011.03.15 13:44.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Dombay-tó megállónál (Pécsvárad felé) közvetlenül az átjáró után a tavalyi esőzés miatt egy bokor (földestül) a pálya testre torlódott.Ez az esemény veszélyeztetheti a szakasz újra indítását.
|
|