Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 388 ] [ 389 ] [ 390 ] [ 391 ] [ 392 ] [ 393 ] [ 394 ] [ 395 ] [ 396 ] ...   Utolsó Következő

Győr GySEV    Lennon15, 2011.04.02 22:19.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1972-es szolgálati menetrendkönyvemben van egy szolgálati hely, a neve GySEV-elágazás. Győr-MÁV és Ikrény között van, Győr-GySEV előtt.
 
Győr    Lennon15, 2011.04.02 22:09.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az a motorkocsi már lassan egy éve ott van, sorsáról nem tudni semmit, csak remélhetjük, hogy nem megy el a selejtmenettel.:(
 
Szatina-Kishajmás    batttila, 2011.04.02 18:16.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az (1961-es) vasúti hídról fotózott balra ívelő vasúti töltés tisztán könnyen kivehető.
 
Szatina-Kishajmás    batttila, 2011.04.02 18:12.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1961-ben felújított,átépített vasúti híd az Orfűi-patak felett. Kishajmás előtt pár száz méterre.
 
Szatina-Kishajmás    batttila, 2011.04.02 18:07.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kishajmás első háza, a volt őrházból kialakított megállóhely(állomás).
 
Szokolya-Riezner    atis, 2011.04.02 16:40.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ki volt az a Riezner? A Székesfővárosban is sok olyan utcanév van akikről a jónép 99%-a azt sem tudja, hogy kicsoda. Pl.a XV.kerületben Székely Elek,korábban Sipos Dénes út... De pl.Széchenyiről az emberek 99% -a tudja,hogy kicsoda!
 
Biatorbágy    sbarrett, 2011.04.02 15:45.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
@matteo: 2010. március 30-án, szerdán itt szálltam fel a Délibe közlekedő személyre. Tényleg a büfében kellett jegyet kérni (bár van egy kis ablak is, de az árusító illető ugyanaz). Kértem egy sört meg egy menetjegyet az öregtől, még a diákigazolványomat is elkérte - a jegy miatt. :)
 
Királyegyháza-Rigópuszta    nt, 2011.04.01 16:58.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Train Station képén látható pad ülőfelületének pótlását a MÁV Zrt. 2011.március 31-én megrendelte a Pft-től.
 
Szokolya-Riezner    Gubucz Gábor, 2011.03.31 09:17.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Úttörővasút korában nevezték át Szokolya Felsőről Szokolya Rieznerre. Ezt a rendszerváltáskor visszanevezték Szokolya felsőre. A helyiek ma is így emlegetik. A jelenlegi üzemvezető első döntése volt a táblák át(vissza) festése, csupán ideológiai alapon. Így lett újra Riezner.
 
Filatorigát    Pezsman17, 2011.03.30 18:20.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
MÁV-tábla
 
Szent Imre tér    Pezsman17, 2011.03.30 18:17.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csepel, Szent Imre tér
 
Szabadkikötő    Pezsman17, 2011.03.30 18:12.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szabadkikötő
 
Vágóhíd    Pezsman17, 2011.03.30 18:09.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Közvágóhíd állomásépülete
 
Tiszaszentmárton    vragist, 2011.03.30 11:24.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2011. március 26-án jártam a helyszínen. Egy ötvenes éveiben járó tiszaszentmártoni asszony kérdésemre elmondta, hogy a falu egykori vasútállomása a Tiszaszentmártont Tiszabezdéddel összekötő aszfaltozott út és a Záhonyba tartó vasútvonal kereszteződése mellett volt. Sajnos elfelejtettem megkérdezni, hogy ez egy egyszerű, állomástáblával jelzett vasúti megállóhely volt-e, vagy tartozott hozzá állomásépület is? A megkérdezett bizonytalan volt a tekintetben, hogy a 60-as vagy a 70-es évektől kezdődően nem álltak meg már itt a vonatok.
Gépkocsim kilométer számlálója 1,3 km-es távolságot mutatott a vasúti átjáró (tehát az egykori állomás területe) és Tiszaszentmárton település széle között. Gyalogosoknak, pláne cipekedő gyalogosoknak ez nem kis távolság, elképzelhető, hogy a szentmártoniak már akkor is inkább a távolsági autóbuszokat részesítették előnyben, amelyek manapság két helyen is megállnak a hosszan elnyúló faluban.
Három fotót mellékelek. Az egyik (állomásfolt néven) Záhony irányában készült, tehát azt a befüvesedett területe mutatja, ahol az egykori állomás – és a kitérő vágány – lehetett. A felvétel a vasúti átjárót jelző tábla tövéből készült, a sínpár túloldalán pedig két fekete színű fémcsonk látható, amelyek az egykori huzalos szemaforállító rendszer tartói lehettek. A másik (szemaforcsonkok elnevezéssel) a vásárosnaményi irányba mutat, előtérben a már említett fémcsonkokkal, háttérben a vasúti átjáróval. A harmadik (átjáró néven) pedig magát a szentmártoni-bezdédi vasúti átjárót ábrázolja, ahol „vojtyek” leírása szerint a tejipari termékeket szállító teherautó találkozott a menetrend szerinti vonatjárattal jó pár évvel ezelőtt.
Nyáron ismét lesz dolgom errefelé, megpróbálok több időt szakítani arra, hogy további nyomokat találjak az egykori vasúti megállóval kapcsolatban. De feltett szándékom az is, hogy felvételt készítsek arról a vasúti hídról, amely szintén Tiszaszentmártonhoz kapcsolható. A híd a Tiszán keresztül ível át, korábban valószínűleg fontos szerepe volt a Záhony-Csap közötti vasúti forgalom tehermentesítésében. Ez a szerepe vélhetően ma is meg van, néhány éve legalábbis – egy tiszai kenutúra résztvevőjeként – láttam, ahogy átgördül rajta egy tehervonat Ukrajna irányába.
 
Drégely    Petrás Bence, 2011.03.28 16:28.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt forgatták 2003-ban a Rap, Revű, Rómeó című magyar film egyik jelenetét, a többi jelenet közül egyet Drégelyváron és Józsefvárosban, valamint a Keletiben is.
 
Győr    KériPetya, 2011.03.28 10:57.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
És azt lehet tudni, mi lesz vele? És mióta áll itt? S meddig?
Ma reggel még itt volt, az biztos...
 
Győr    dezso, 2011.03.28 08:44.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
az A125 különlegessége, hogy szombathelyi honállomású, "nyugdíjba" vonulása előtt Sopronban szolgált, majd most Győrben várja sorsa jobbra fordulását
 
Győr    dezso, 2011.03.28 08:39.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos a "vagon" közelebbről még szomorúbb látványt nyújt
 
Zalaegerszeg    Barna, 2011.03.28 06:02.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Alakul a végeredmény...
2011. március 24:
 
Kecskemét alsó    Hetény, 2011.03.27 23:34.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson 2011 márciusában használt zúzottkő rostálása folyik. A Kecskemét és Kecskemét-Alsó közötti vasúti szakaszt állítólag hamarosan felújítják.

Kecskemét-alsó állomás környékén finoman fogalmazva szociális problémák halmozódnak, durvábban fogalmazva a környék gettóvá változott. A régi rakodón hegyekben áll a szemét, a kibelezett hűtőgépek. Az állmosás épületeit a főépület kivételével megrongálták, szétlopták, romjait szeméttel töltötték meg. A sínek között ragasztót szívó fiatalok grasszálnak. Egészen elképesztő állapotok uralkodnak a környéken.
 
Arad    pumpolini, 2011.03.27 18:54.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"...A szolnok-aradi vonal próbáját 1858. október 23-án tartották meg. A rendszeres közlekedés 1858 október 25-én indult. Szolnokról 10 óra 38 perckor indult az első szerelvény, amely Mezőtúrra érkezése után déli 12 óra 07 perckor Arad felé folytatta útját.."

Cseh Géza: Adalékok Jász-Nagykun-Szolnok megye vasúti fővonalainak kiépítéséhez
 
Mezőtúr    pumpolini, 2011.03.27 18:51.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"...A mezőtúri pályaudvar helyének kijelölése a Tiszavidéki Vasúttársaság és a város között kisebb vitát váltott ki, amelyet végül a mezőtúriak kérését méltányolva a túrkevei országúthoz 120 öllel közelebb építettek fel. A felvételi épületet közvetlenül az út mellé mégsem helyezhették, mivel a közeli Berettyó-híd miatt a viszonylag kis teljesítményű mozdonyok az emelkedőn nem állhattak meg..."

Cseh Géza: Adalékok Jász-Nagykun-Szolnok megye vasúti fővonalainak kiépítéséhez


 
Karcag    pumpolini, 2011.03.27 18:46.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"...Az eredeti épületek közül, melyeket a Tiszavidéki Vasút a későbbi Jász-Nagykun-Szolnok megye területén emelt, a karcagi állomás a legjelentősebb, amely a H világháború végéig építészetileg változatlan formában maradt meg. 1945 után a felújítások sajnos megfosztották ornamentikájától és az ajtó, ablakszerkezeteket is átalakították. A karcagi állomás a Tiszavidéki Vasút középkategóriás felvételi épületeinek egyik legtipikusabb darabja. A középkategórián belül a kisebb méretű, egyszerűbb kialakítású, romantikus stílusúnak tekinthető épületek közé tartozik..."

Cseh Géza: Adalékok Jász-Nagykun-Szolnok megye vasúti fővonalainak kiépítéséhez
 
Karcag    pumpolini, 2011.03.27 18:44.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"...a fegyvemeki és a karcagi állomás 1857-ben épült..."

Cseh Géza: Adalékok Jász-Nagykun-Szolnok megye vasúti fővonalainak kiépítéséhez
 
Fegyvernek-Örményes    pumpolini, 2011.03.27 18:43.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"...a fegyvemeki és a karcagi állomás 1857-ben épült..."

Cseh Géza: Adalékok Jász-Nagykun-Szolnok megye vasúti fővonalainak kiépítéséhez
 
Kisújszállás    pumpolini, 2011.03.27 18:40.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
".A kisújszállási állomás viszont jóval később, 1887-ben épült.."

Cseh Géza: Adalékok Jász-Nagykun-Szolnok megye vasúti fővonalainak kiépítéséhez
 
Szolnok    pumpolini, 2011.03.27 18:30.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"...A váci szakasznál két és félszer hosszabb pest-szolnoki vasút kiépítése a maga korában kiemelkedő műszaki teljesítménynek számított, amelyhez hasonló nagyszabású építkezésre a XIX. század első felében nem került sor Magyarországon. Az egykorú hírlaptudósítás szerint a mintegy 13 mérföldes szakaszon több, mint 110 ezer mázsa sínt, 5000 mázsa szeget és alátétlemezt, több, mint 4 millió mázsa kavicsot és 126 ezer mázsa vasúti talpfát használtak fel. Az összes építési anyag súlya 4241 ezer mázsát tett ki, amelyből kb: 300 munkanap alatt átlagosan naponta 14 ezer mázsát szállítottak le..."

Cseh Géza: Adalékok Jász-Nagykun-Szolnok megye vasúti fővonalainak kiépítéséhez
 
Vecsés    pumpolini, 2011.03.27 18:27.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem tudom, hogy idepasszol-e?...

"..A vasút kiépítése Pesttől Szolnok felé fokozatosan haladt. A földmunkák elvégzése után Tallachini 1846 őszén Vecsésnél kavicsbányát nyittatott, hogy a sínek ágyazatához megfelelő anyagot nyerjen. A bányának az egész vonal kavics-szükségletét biztosítania kellett, ugyanis máshol, az épülő vasút mellett sehol sem találtak kitermelhető kavicsot. Mivel ez a bánya Szolnoktól 11 mérföldnyire esett, a már elkészült töltésen ágyazat nélküli, ideiglenes vasúti pályát építettek és ezen szállították az anyagot.9 A vasútépítések kezdeti időszakában zúzott kő helyett kavicságyazatra fektették a síneket..."

Cseh Géza: Adalékok Jász-Nagykun-Szolnok megye vasúti fővonalainak kiépítéséhez
 
Nagynyír    Hetény, 2011.03.27 17:42.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nemrégiben egy túraútvonal (zöld jelzés) végpontja lett a megállóhely. Ebből az alkalomból a kopott táblát teljesen újjáfestették, még egy kicsit a tetején lévő fém díszítést is a helyére kalapálták.
 
Kunbaja-Bácsalmási szőlők    Csaba76, 2011.03.27 13:16.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A pálya melletti volt szőlőgazdaság területén 2 milliárdos beruházást kezdtek meg. A munkálatokkal június hónapban készülnek el, a telep rendelkezik ip vágánnyal is. Szerintem használni fogják. Akkor pedig Almásig fel kell újítani és onnan már nem sok maradna Szabadkáig. Remélem sikeres lesz a vonal pályázata.
 
Előző Első    ... [ 388 ] [ 389 ] [ 390 ] [ 391 ] [ 392 ] [ 393 ] [ 394 ] [ 395 ] [ 396 ] ...   Utolsó Következő