Törökszentmiklós
ROCOman, 2011.05.06 12:32.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm az információt. Javítottam a képaláírást.
|
|
Törökszentmiklós
Szacsi, 2011.05.06 11:56.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Két hozzászólásom lenne:A vágányhídmérleg még üzemel, igaz ritkán, de előfordul mérlegelés. A kis sárga épület pedig a helyi Barnevál értékesítőhelye volt, itt lehetett baromfitermékeket vásárolni hajdanán.
|
|
Kápolnásnyék
MJ, 2011.05.06 00:39.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mikortól szűnik meg a szolgálat Kápolnásnyéken?
|
|
Kápolnásnyék
kempelen, 2011.05.05 11:59.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Akkor e nem túl vidám hír emlékére:
2009.06.14
|
|
|
Papkeszi
ROCOman, 2011.05.05 11:11.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kérjük, hogy juttass el hozzánk minden információt ezzel kapcsolatban. Úgy képeket, mint dokumentumokat. Segítő közreműködésedet előre is köszönjük.
|
|
Papkeszi
Zsolt80, 2011.05.05 10:25.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Peremarton felé megy ki iparvágány, ez a vonal nem kap itt helyet, mint a Fűzfői iparvágány? Peremarton előtt van egy kis állomás is, ha jól tévedek, 3 vágányos, rendező állomás.Ha járok arra, csinálok képeket.
|
|
Kápolnásnyék
SoNa, 2011.05.04 21:07.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ma tűnt el végleg a régi Déli Vasút állomásépület a föld színéről. Ismét szegényebbek lettünk egy ilyen épülettel.
|
|
Balatonfőkajár felső
Zsolt80, 2011.05.04 19:27.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Néhány hete körbe van kerítve az épület, omlásveszély miatt...Valószínűleg vagy lebontják, vagy magától fog összedőlni... Idegenforgalmilag jelentős vonalon nem túl szép látványt nyújt jelen állapotban... :(
|
|
Eger
Józsi, 2011.05.04 19:05.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szép!
|
|
Fornád-Kecsege
Rácz Gergely, 2011.05.04 02:09.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás (körülbelüli) koordinátái: 46.674692,18.29303, vagyis:
É 46°40'28,9" K 18°17'34,9"
|
|
Debrecen
Pezsman17, 2011.05.03 14:02.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos országosan. 2009 decemberében idekerültek Pécs járművei is, többek között a 22-es MD is onnan jött, így máshol már nem lehet MD szerelvénnyel utazni. Az előző hozzászólásom egyébként pontatlan, mert az MDmot 3006 is üzemben van még, szintén Debrecenben. Több szerelvény azonban nincs, így csak egy motorkocsi dolgozik egyszerre, a másik a fűtőházban pihen. Az MD fővizsgája június 17-én jár le, ez lesz az utolsó nap, amikor menetrend szerint közlekedik. Bár amikor utaztam rajta, a jv. azt mondta, hogy a fővizsgát meghosszabbítják, erre szinte semmi esély sincs. Tehát aki még utazni szeretne egyet a legendás Piroskán, annak sajnos már nincs sok ideje...
|
|
|
Nyírbogát
Pisty, 2011.05.03 13:53.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A nyírbogáti vasútállomás épületét 1911. március 10-én kezdték el építeni. Hajdú Sándor volt a a tervezőmérnök. Az állomás területéhez földterületre volt szükség, hogy a szolgálati lakásban lakó állomásfőnöknek egy kis kertje is legyen, ezért összesen 336 négyszögöl földet igényeltek a községtől.
|
|
Debrecen
András, 2011.05.03 12:59.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez országosan az utolsó közforgalomban üzemelő MD, vagy csak a debreceni igazgatóság területén ?
|
|
Pocsaj-Esztár
Pezsman17, 2011.05.02 20:36.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pocsaj-Esztár a vonal egyik legforgalmasabb állomása, rengeteg fiatal utazik innen iskolába, Debrecenbe.
|
|
|
Nagykereki
Pezsman17, 2011.05.02 20:29.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekes hangulata van ennek az állomásnak:)
|
|
|
Nagykereki
Pezsman17, 2011.05.02 20:26.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Személyvonat az állomáson
|
|
|
Sáránd
Pezsman17, 2011.05.02 20:24.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Együttállás Sárándon
|
|
|
Debrecen
Pezsman17, 2011.05.02 20:23.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az utolsó közforgalomban üzemelő MDmot Debrecenben
|
|
|
Ócsa
beno, 2011.05.02 20:11.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Mercedes gyár kiszolgáláshoz vis mayor/vágányzár esetén kerülő útként fog szolgálni!
|
|
Kisbér
Bakonyi betyár, 2011.05.02 19:45.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hááát...nagyon azt mondják,hogy nem lesz forgalom.Sőt inkább a környei szakaszt rebesgetik mostanában. Katasztrofális állapotok vannak Varsány és Bér között.A felét szétlopták.Már PFT menetek sincsenek.A Pápa Varsány szakasz még használható.Ha a Jóisten kegyes lesz,talán kapunk még ide vonatot.
|
|
Dunavarsány
dasmodul, 2011.05.02 19:41.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A múltkor küldtem egy téli felvételt itt van a nyári változat.
|
|
|
Pestújhely
Varga Árpád, 2011.05.01 19:24.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos a kép csak egy vasúti átjárót mutat, jó 250 méterre a mára már lebontott állomásépülettől. Ha valaki rendelkezik régi képpel az állomásról, kérem, nekem is küldje át.
|
|
Kisbér
Zsolt80, 2011.05.01 19:12.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekes a pénztár így, nem baj, hogy modern, sőt ez a jó, csak a kinézetéből a gépi jegykiadás tűnt logikusnak.
Amúgy arról valakinek van infója, hogy a szombathelyi irányba (Pápa felé) újra lenne vonat?
Neten olvastam, esélyes a nyitásra, de csak Kisbérig, innen Környéig nem lenne személyszállítás. Maradna a PFT menet, illetve az erőmű kiszolgálás Bokodig
|
|
Báta
Train Station, 2011.05.01 16:23.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Örömmel közlöm ,hogy a vonal Bátaszék-Kökénypusztánál (leszámítva az átjárókat) egyben van a pálya.Az M6-osról látni lehet
|
|
Porva-Csesznek
sasom48, 2011.05.01 15:10.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
375 sorozatu gőzmozdony érkezik Zirc felöl
Kedves Kálmán! Sajnálom,hogy e mail cimed nem müködik mert még nosztalgiázhatnánk.
|
|
|
Szalajka-Fatelep
Tom, 2011.04.30 22:59.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekességek: http://www.kisvasut.hu/view_cikk.php?id=487
A képen a cikkben szereplő fennsíki kisvasút maradványa(talpfa) látható. A nyomvonal jobbra fordul.
|
|
|
Kölesd-Alsótengelic
csavargo, 2011.04.30 21:15.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás épülete ugyan úgy nézett ki, mint a szedresi és a cecei. Az állomás megszűnése, ha jól emlékszem 1998-ra tehető, akkor épült át a Kölesd-Szedres szakasz régi "c" sínes felépítményűről a jelenlegire, és az átépítéskor ez az állomás már nem épült át, hanem vissza lett minősítve táblás megállóvá. Az épületet hónapokkal később bontották le.
|
|
Tata
orange, 2011.04.30 21:10.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A tatai vasútállomással kapcsolatban van azért egy-két probléma, bármennyire büszkék is vagyunk az épületre. Októbertől áprilisig hajléktalanok lakják és bármennyire is sajnálom őket ez megakadályozza a rendeltetésszerű használatot. Hadd ne részletezzem. A jegypénztár személyzete udvariatlan és rosszul képzett. Nem lehet bankkártyával fizetni. Ez az 1-es vonal, már 11 éve a 21. század!
|
|
Porva-Csesznek
Z.Kálmán, 2011.04.30 15:57.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy kis nosztalgia (3)
Kedves sasom48. Most amikor a 11. sz. vasútvonal, közte Porva-Csesznek vasútállomás és a környék lakossága, talán Magyarország legszebb vasút vonalának létéért küzd örömmel tapasztalom, hogy milyen kicsiny a világ. Öt évtized távlatából is kiderül, hogy vannak közös élményeink, bár valószínű, hogy mi soha nem találkoztunk, de a szüleidet nagy valószínűséggel ismertem. Amikor kb. 27-évesen Porva-Csesznek állomásra helyeztek, szolgálati érdekből, forgalmi szolgálattevői beosztásba a volt állomásfőnökkel (Ha jól emlékszem Somlai-nak, vagy Somlói-nak hívták, ekkor már beteg állományban volt) sokat beszélgettünk a forgalmi irodában. Majdnem biztos vagyok benne, hogy Édesapáddal beszélgettem ekkor. És amikor nyaranta a porva-csaszneki restiben (akkor még nem kólát) talán egy bambit kértem, igen nagy valószínűséggel Édesanyád szolgált ki. Emlékezetem szerint e beszélgetésekből az is kiderült, hogy a családotoknak Pápateszér községben is voltak rokoni kapcsolatai. Ez abban az időben azért volt érdekes mert én Pápateszérről kerültem Porva-Cseszekre. Hogy a fentiekben mennyi az igazság nem lehet tudni, de az biztosnak látszik, hogy „sasom48” és „zacsoka” vasutas családból származik. Mit ne mondjak, 50-év távlatából visszatekintve is szép idők voltak azok, még akkor is ha most e szép időket (finoman kifejezve is, de legalább) „átkosnak” illik nevezni. ZK.
|
|
Hetényegyháza
ROCOman, 2011.04.30 15:23.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ama bizonyos sorompó.
|
|
|