Porva-Csesznek
sasom48, 2011.05.16 17:09.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Emlékek Porva-Csesznekről.
Az 1960-as években a vasúti kertészet évente kétszer beültette a virágágyásokat az állomáson és a lakóház előtt, akkor ültették a ma már hatalmasra nőtt tujasort is. A váróterem előtt volt két hatalmas gömbre nyírt tiszafenyő. A mostani betonelem peron helyett sárgára színezett gyöngykaviccsal volt felszórva az egész állomás területe. Valamelyik évben vizet keresve kutat is fúrtak a lakóépület mellett a Zirc felőli oldalon. 600-700 méterig jutottak, de vizet nem találtak, a további fúrást is abbahogyták, mert a szárazság miatt a fúráshoz használt Cuha vize elapadt. Nyaranta Porváról, Borzavárról asszonyok jöttek, és a közeli tisztásokon, erdöirtások helyén szedret, szamócát, bicskét szedtek. Vitték haza befőzni tele vödrökkel. Én is sokat szedtem ezekből a csodálatos gyümülcsökből.
|
|
Dabronc
MacKay, 2011.05.15 18:47.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A képek 2009.04.04-én készültek.
|
|
|
Dabronc
MacKay, 2011.05.15 18:47.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Két kép a jelenlegi állapotról.
|
|
|
Dabronc
MacKay, 2011.05.15 18:41.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ennél azért van újabb állapota ennek a megállónak. Megpróbálom elküldeni.
|
|
Izsák
ROCOman, 2011.05.15 14:49.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Néhány 2006 őszén készült fotó: http://www.freeweb.hu/hentes2/vasut/public/152/2006_09_26/thumb.html
|
|
Kistarcsa Kórház
Adani, 2011.05.15 13:07.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Híd az M0-s felett.
|
|
|
Kistarcsa Kórház
Adani, 2011.05.15 13:05.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A régi nyomvonal. Az M0-s építésénél újították fel és híd is épült az M0 felé.
|
|
|
Kistarcsa Kórház
Adani, 2011.05.15 13:04.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A szolgálati hely épülete. Szolgálat nincs alkalmanként szokták megnyitni pl. vágányzáraknál.
|
|
|
Kistarcsa Kórház
Adani, 2011.05.15 13:03.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kistarcsa kórház és Ilonatelep között van Kavicsbánya kitérő. Az új nyomvonal itt csatlakozik a régibe. Cinkota után később épült meg az ilonatelepi pálya a kórházig, eredetileg egyvágányos szakasz volt Csömörön keresztül ideáig.
Alkalmanként használják, villamosítva nincs főleg dízelvontatású tehervonatok járnak rajta. A 2004-es baleset óta mikor síneket szállító tehervagonok szabadultak el és rohantak végig a vonalon nem használhatják az ilonatelepi vonalat teherszállításra, a nagy lejtő miatt. Az elszabadult teherkocsik itt 140 km/h körüli sebességre gyorsultak és a végül a Kerepesi útról letérve egy meredek íven siklottak ki és egy autószalonba csapódtak. Az autószalon a mai napig megvan és a Kerepesi úton a siklás nyomai is látszanak.
|
|
|
Háros
MMARCY, 2011.05.15 12:47.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Így van ez csak matrica. Sajnos Budafok megállóhelyen már le is jött... :(
|
|
Tölgyes
Adani, 2011.05.15 12:39.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gödöllő felé
|
|
|
Tölgyes
Adani, 2011.05.15 12:37.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szentjakab megálló.
|
|
|
Porva-Csesznek
carbenium, 2011.05.15 11:29.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves ZK és sasom,
10 éve élek magyarországon, és ez a porva-csesznek hely a legeslegkedvencem.nagyon köszönöm, hogy leírták ezeket a történeteket az állomás múltjáról, jól esett öket olvasni.
|
|
Kecskemét-Máriaváros
Magyarnaba, 2011.05.15 10:23.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás tetejét az elmúlt napokban leszedték és új szigetelőfóliát húztak fel rá. Még nem tudom, hogy a régi cserepek kerülnek az épület tetejére vissza, vagy újakat tesznek fel.
|
|
Csala
2Kuvik, 2011.05.15 07:38.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gesztenyevirágzás idején a csalai megállónál...
|
|
|
Gyöngyös
Petrás Bence, 2011.05.14 19:42.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás 125. éves fennállása alkalmából állított emlékmű az állomás utca felőli részénél.
2011. 05. 14.
|
|
|
Gyöngyös EV
Petrás Bence, 2011.05.14 19:36.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mk48-409 az állomáson.
2011. 05. 14.
|
|
|
Gyöngyös EV
Petrás Bence, 2011.05.14 19:34.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mk48-410 az állomáson.
2011. 05. 14.
|
|
|
Lajosháza
Petrás Bence, 2011.05.14 19:31.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Látkép Szalajkaház felé.
2011. 05. 14.
|
|
|
Porva-Csesznek
Z- Kálmán, 2011.05.13 23:28.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy kis nosztalgia (4)
Valóban, ezen a romantikus ki állomáson abban az időben (60-as évek) valóban az ivóvizet a szomszédos Zirc állomásról vasúti tartály kocsival szállították az állomásra (ahogy ezt sasom48 említi.) Akkoriban erre a célra egy kiselejtezett 411. sorozatú gőzmozdony szerocsiját alakították át ivóvíz szállító kocsivá, amelyet szükség esetén Zirc állomáson a vízdarunál feltöltöttek ivóvízzel és egy személyvonat utolsó kocsijaként Porva-Csesznek állomásra továbbították. Ott a váltókezelő feladata volt a víznek a ciszternába történő leeresztése. Innen egy szivatyú (puffer üzemben) nyomta fel a vizet a lakóház padlásterében levő kisebb víztartályba.
Igenám, de az állomáson nem volt 220 Voltos villamos hálózat sem. Ezért a világítást és a víz szivatyú működtetését egy 24 Voltos egyenáramot termelő agregátorral oldották meg. Minden este alkonyatkor a váltókezelő, a forgalmi iroda alatti pincében elindította a benzinmotorral hajtott áramfejlesztő berendezést és az hajnalig müködött. A 24 Voltos villamos hálózat miatt természetesen a világításhoz 24 voltos izzókra, az ivóvíz továbbításához 24 Voltos szivattyúra volt szükség. Ilyeneket pedig a boltokban nem árultak ezért e területen is a MÁV önálló volt. A fentiekből következett, hogy az állomáson egyéb villamos berendezést (pl. rádiót, elektromos konyhai gépeket) nem lehetett használni.
Amikor 1964-ben az állomást elhagytam, az állomás villamosításának tervei már megvoltak, az később meg is valósult (Csesznek községből a hegyeken keresztűl, nem kis költséggel vezették oda a 220 Voltos villamos hálózatot.) Ma ha valaki egy ilyen fejlesztésre tenne javaslatot, mindenki bolondnak gondolná .Igaz abban az időben (a maival ellentétben) a hatalom birtokosa a munkás osztály volt. (Legalább is az iskolákban ezt tanították.) Az állomás ivóvíz ellátása talán még ma is tartálykocsival történik, ezt nem tudom. De úgy látom, hogy ma nem ilyen részlet kérdésekről folyik a vita, hanem arról, hogy egyáltalán túléli-e az elkövetkező néhány évet a MÁV 11 sz. vasútvonala. Sajnálnám, ha így történne! ZK.
|
|
Mikosdpuszta
Dr. Mikosdi György, 2011.05.13 17:56.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha Magyar László Magyar Lajos, Magyar Margit és mások testvére volt, akkor mi is rokonok vagyunk. Én 1946 nyarán jártam náluk. Magyar Lajossal, aki Lentiben él, még ma is tartom a kapcsolatot.
Üdvözlettel
Mikósdi György
Kiváncsian várom a választ
|
|
Pákozd
2Kuvik, 2011.05.13 17:01.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Május 29. Kisfaludi vasúti átjáró. Ez milyen célt szolgáló gép?
|
|
|
Pellérd
robi21074, 2011.05.13 14:09.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
.
|
|
|
Pellérd
robi21074, 2011.05.13 14:08.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megépült kerékpárút Pécs-Pellérd közötti nyomvonalon:
|
|
|
Nagylaki Kendergyár
kopornyik julianna, 2011.05.11 22:10.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt szálltam fel a vonatra,mikor elhagytam szülő falumat 1973ba.Azóta sokat változott.
|
|
Csanádpalota
kopornyik julianna, 2011.05.11 21:59.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szép az állomás.
|
|
Sárpilis-Várdomb
kekekex, 2011.05.11 21:02.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szekszárdon már évek óta látom a betonaljakat, amiket már rég be kellett volna építeni. Őcsény és Decs között már volt felújítás,de az kevés ha 80,ról vagy 60ról megint 40re vagy 20ra kell lelassítani pár km-rel arrébb.
|
|
Óbuda
kornél92, 2011.05.11 20:42.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Azon kevés állomások egyike, ahol egy kedves hölgy az állomásfőnök.
|
|
Nagylaki Kendergyár
jucus, 2011.05.11 19:58.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon szép.Itt éltem 18 évig.
|
|
Sárpilis-Várdomb
Train Station, 2011.05.10 21:55.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Szekszárd-Bátaszék szakasz Decs és Bátaszék között még mindig csak 40-nel járható.Pedig Bátaszéken lassan szét mállnak a betonaljak.
|
|