Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 381 ] [ 382 ] [ 383 ] [ 384 ] [ 385 ] [ 386 ] [ 387 ] [ 388 ] [ 389 ] ...   Utolsó Következő

Porva-Csesznek    Z- Kálmán, 2011.05.13 23:28.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy kis nosztalgia (4)

Valóban, ezen a romantikus ki állomáson abban az időben (60-as évek) valóban az ivóvizet a szomszédos Zirc állomásról vasúti tartály kocsival szállították az állomásra (ahogy ezt sasom48 említi.) Akkoriban erre a célra egy kiselejtezett 411. sorozatú gőzmozdony szerocsiját alakították át ivóvíz szállító kocsivá, amelyet szükség esetén Zirc állomáson a vízdarunál feltöltöttek ivóvízzel és egy személyvonat utolsó kocsijaként Porva-Csesznek állomásra továbbították. Ott a váltókezelő feladata volt a víznek a ciszternába történő leeresztése. Innen egy szivatyú (puffer üzemben) nyomta fel a vizet a lakóház padlásterében levő kisebb víztartályba.
Igenám, de az állomáson nem volt 220 Voltos villamos hálózat sem. Ezért a világítást és a víz szivatyú működtetését egy 24 Voltos egyenáramot termelő agregátorral oldották meg. Minden este alkonyatkor a váltókezelő, a forgalmi iroda alatti pincében elindította a benzinmotorral hajtott áramfejlesztő berendezést és az hajnalig müködött. A 24 Voltos villamos hálózat miatt természetesen a világításhoz 24 voltos izzókra, az ivóvíz továbbításához 24 Voltos szivattyúra volt szükség. Ilyeneket pedig a boltokban nem árultak ezért e területen is a MÁV önálló volt. A fentiekből következett, hogy az állomáson egyéb villamos berendezést (pl. rádiót, elektromos konyhai gépeket) nem lehetett használni.
Amikor 1964-ben az állomást elhagytam, az állomás villamosításának tervei már megvoltak, az később meg is valósult (Csesznek községből a hegyeken keresztűl, nem kis költséggel vezették oda a 220 Voltos villamos hálózatot.) Ma ha valaki egy ilyen fejlesztésre tenne javaslatot, mindenki bolondnak gondolná .Igaz abban az időben (a maival ellentétben) a hatalom birtokosa a munkás osztály volt. (Legalább is az iskolákban ezt tanították.) Az állomás ivóvíz ellátása talán még ma is tartálykocsival történik, ezt nem tudom. De úgy látom, hogy ma nem ilyen részlet kérdésekről folyik a vita, hanem arról, hogy egyáltalán túléli-e az elkövetkező néhány évet a MÁV 11 sz. vasútvonala. Sajnálnám, ha így történne! ZK.

 
Mikosdpuszta    Dr. Mikosdi György, 2011.05.13 17:56.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha Magyar László Magyar Lajos, Magyar Margit és mások testvére volt, akkor mi is rokonok vagyunk. Én 1946 nyarán jártam náluk. Magyar Lajossal, aki Lentiben él, még ma is tartom a kapcsolatot.

Üdvözlettel

Mikósdi György

Kiváncsian várom a választ
 
Pákozd    2Kuvik, 2011.05.13 17:01.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Május 29. Kisfaludi vasúti átjáró. Ez milyen célt szolgáló gép?
 
Pellérd    robi21074, 2011.05.13 14:09.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
.
 
Pellérd    robi21074, 2011.05.13 14:08.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megépült kerékpárút Pécs-Pellérd közötti nyomvonalon:
 
Nagylaki Kendergyár    kopornyik julianna, 2011.05.11 22:10.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt szálltam fel a vonatra,mikor elhagytam szülő falumat 1973ba.Azóta sokat változott.
 
Csanádpalota    kopornyik julianna, 2011.05.11 21:59.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szép az állomás.
 
Sárpilis-Várdomb    kekekex, 2011.05.11 21:02.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szekszárdon már évek óta látom a betonaljakat, amiket már rég be kellett volna építeni. Őcsény és Decs között már volt felújítás,de az kevés ha 80,ról vagy 60ról megint 40re vagy 20ra kell lelassítani pár km-rel arrébb.
 
Óbuda    kornél92, 2011.05.11 20:42.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Azon kevés állomások egyike, ahol egy kedves hölgy az állomásfőnök.
 
Nagylaki Kendergyár    jucus, 2011.05.11 19:58.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon szép.Itt éltem 18 évig.
 
Sárpilis-Várdomb    Train Station, 2011.05.10 21:55.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Szekszárd-Bátaszék szakasz Decs és Bátaszék között még mindig csak 40-nel járható.Pedig Bátaszéken lassan szét mállnak a betonaljak.
 
Nyúl    Nánai László, 2011.05.10 17:38.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Apám itt volt állomásvezető 1950-től. Mindig gyönyörű virágos volt az állomás környezete Ebben az épületben laktam 1950 és 1962 között Aztán elkerültem Szegedre Apám 1979-ben halt meg Emlékezetem szerint az mrh rakodóvágányt 1975 körül szedték fel.
 
Pákozd    Zsolt80, 2011.05.10 16:12.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt is lehetne egy szolgálati helyet felvenni, a Köfémnél van egy rendező állomás, illetve az iparvágány kiágazás a gyárba. Sajnos csak a vonali vágány, illetve a gyár vágánya használt a mellékvágányok évek óta használaton kívül vannak,benőtte őket a gaz, és a sok bokor.
 
Pákozd    Zsolt80, 2011.05.10 16:10.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ma ismét jártam kint a vonalon, munka ügyben. Ma volt szállítás, Köfémnél állt kint egy Dácsia.
 
Szob    ROCOman, 2011.05.09 18:07.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vasutallomasok.hu press jelenti:

Koszonet nyilvánítás! Karsay József alkalmazotjuk részére, aki 2011 május 4, segített, és gyors intézkedéssel lehetóvé tette a vonatunk elérését Párkányba, ami sokat jelentett számunkra, mert másnap a munkahelyen lehettunk. Koszonjuk a csoport nevében a gyors segítséget. Frasch házaspár Léváról. /Lehet, hogy a név nem pontos, hosszú nyelú kalapácsal dolgozik, ószes./ Kérjuk a koszonetunket a kedves úrnak. továbbítani.
 
Diósjenő    Petrás Bence, 2011.05.09 12:40.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt forgatták a Váltókulcs-azonosító berendezés, avagy Ördöge van Szekeresnek című oktatófilmet.
 
Ukk    Lajos Kardos, 2011.05.08 19:21.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásról éjjeli képeket szeretnék csinálni, a kérdésem az lenne, meddig találok itt pihenő személyvonatot?
 
Sümegi bazaltbánya    esztracsi, 2011.05.08 12:33.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
a mai napig is jár felénk vonat csak a jegy iroda szünt meg! jobban tudom 14 éve itt lakom züleim és nagyszüleim is bazaltiak
 
Harka    Gery, 2011.05.08 12:02.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hangulatos "régi" kép Harka vasútállomásról.
2011.05.07.
http://www.flickr.com/photos/60632573@N05/5696052738/
 
Háros    N. Adrián, 2011.05.08 00:02.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvételi épület 2011. május 6.-án.

A névtábla (meggyőződésem szerint) nem újonnan készült, hanem egy festett ponyvaszerű anyag van a régi táblára kifeszítve. Szerintem ez ötletes és költségkímélő is egyben.
 
Törökszentmiklós    ROCOman, 2011.05.07 12:31.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdv Néked is!

Amint megtörténik fényképpel dokumentálva is lesz.
 
Törökszentmiklós    Cseke Zoltán, 2011.05.07 12:28.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdv!
Sándor Antal utolsó képaláírásánál az olvasható, hogy ide hamarosan egy gőzös lesz kiállítva. Megtörtént már a dolog? A választ előre is köszönöm!
 
Balatonfűzfő    Zsolt80, 2011.05.06 23:08.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Balatonfűzfő állomás bejárati jelzője a gyár felől.
 
Balatonfűzfő    Zsolt80, 2011.05.06 23:06.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt felejtett sínszál a 71. út átjárójából maradt itt. Mostanában vonat nem megy rajta már sajnos...
 
Balatonfűzfő    Zsolt80, 2011.05.06 23:03.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt hagyott talpfa, még néhány látható itt, ezen a helyen volt egy átszelési kitérő, állomás felé ment egy csonka, illetve Almádi felé egy másik vágány ment be.
 
Balatonfűzfő    Zsolt80, 2011.05.06 22:58.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az iparvágány helye napjainkban. Ez a kép a Balatonfűzfő állomás után kb. 300m távban készült, a gyár felé nézve. Van ott egy Közösségi ház.
 
Almamellék    LepesiZL, 2011.05.06 21:06.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
KISVASÚTNAP május 14!!! (most remélem jó a dátum)
Idén 110 éves a kisvasút!
Remélem nem mossa el az eső, mint a tavalyi ünnepet.
Gyertek. Fontos ez a nap a kisvasútnak!
Gyertek Almamellékre!
Lepesi ZL
 
Kápolnásnyék    MJ, 2011.05.06 17:09.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
de pont az az értelme a Martoni KÖFI-nek, hogy távvezérelt legyen a szakasz, és ne kelljen szolgálatot fenntartani Kápolnásnyéken. Tehát szerintem amikor elkészül a KÖFI, onnéttól nem lesz szolgálat. Csak azt nem tudom mikor készül el.
 
Kápolnásnyék    Lennon15, 2011.05.06 15:43.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kápolnásnyéken épül az új állomásépület, ha elkészül, abban lesz a szolgálat.
 
Törökszentmiklós    ROCOman, 2011.05.06 12:32.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm az információt. Javítottam a képaláírást.
 
Előző Első    ... [ 381 ] [ 382 ] [ 383 ] [ 384 ] [ 385 ] [ 386 ] [ 387 ] [ 388 ] [ 389 ] ...   Utolsó Következő