Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 380 ] [ 381 ] [ 382 ] [ 383 ] [ 384 ] [ 385 ] [ 386 ] [ 387 ] [ 388 ] ...   Utolsó Következő

Köncsögpuszta    ckg471, 2011.05.19 15:14.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyapámé volt az egyik közeli tanya. 2005-ban adta el. Amikor hozzá jártunk, mindig itt szálltunk le és fel Kecskemét felé. '96 körül a megállóhelytáblát a saját két kezével festette újra. A táblatartó karók aljában tán még mindig ott van egy boros és egy régi Unikumos üveg, amit még mi tettünk oda, már nem tudom, miért. Mindig megnéztük, hogy megvan-e, amikor arra jártunk. :)
 
Pörböly    Petrás Bence, 2011.05.18 22:48.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Siemens-blokkos biztosítóberendezés.
 
Dunavarsány    dasmodul, 2011.05.18 16:04.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Télen
 
Kistarcsa Kórház    Adani, 2011.05.18 13:25.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Így igaz, asszem Mogyoródról indult el a teherkocsi és két munkás maradt a szerelvényen, a többiek leugrottak időben, de egészen az ilonatelepi lejtő (vagy emelkedő a másik irányból) eléréséig hol lejt hol vízszintes hol emelkedik, ott gyorsult fel annyira, h már semmit se tehettek csak imádkoztak,h megússzák siklás és komoly baleset nélkül. Cinkorán már 160 körüli tempóval vágott át, itt még próbáltak féksarukat dobni elé, de ekkora tempónál az se fogta meg valszeg a 35-ös lejtő nélkül ez elég lett volna.

Az votl a szerencse, h pont volt a közelben több járőrkocsi is és gyorsan le tudták zárni az összes átjárót ill. h az Őrsön sikerült egyenesbe kiterelni. Még ott is kb. 100-al ment ott se tudták megfogni, ha ott kisiklik és lemegy az aluljáróba akkor nagy mészárlást végzett volna. Kb. 60-al ment mikor a Kerepesi úton átvágott és ezt nem sikerült siklás nélkül abszolválni.

Cinkotán pedig pont a a lejtő miatt ,ahol nagyon felgyorsult nem sikerült megfogni.
 
Kistarcsa Kórház    Endre, 2011.05.18 11:12.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tudomásom szerint a teherforgalom már a 2004-es baleset előtt is tiltva volt az ilonatelepi szakaszon, a 35 ezrelékes lejtés miatt. Magának a balesetnek egyébként se volt köze ehhez a részhez, a megfutamodás jóval feljebb indult, talán Kerepes és Mogyoród között dolgoztak.
 
Ócsa    gabor66, 2011.05.17 20:09.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kép 110210-én készült.
 
Nyárjas    gabor66, 2011.05.17 19:16.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm Rbatkának a beírást/infot.
Új képet küldök a a szintén lefestett épületről. A kép készült 110424-én.
 
Újbög    Gábor-brumi, 2011.05.17 17:55.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépületet felújították, pontosabban újrafestették. Megpróbálom a képet elküldeni Nektek e-mailben.
 
Polgárdi-Ipartelepek    Pista87, 2011.05.17 04:17.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Polgárdit D55-el műkődtetik?
Van valakinek fényképe, kezelési szabályzata a biztosítóberendezésről?
 
Sátoraljaújhely    András, 2011.05.16 20:27.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Felvidék felé határátmenetben személyforgalom ugyebár sajnos nincs. De teherforgalom van-e néha ?
 
Porva-Csesznek    sasom48, 2011.05.16 17:09.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása

Emlékek Porva-Csesznekről.
Az 1960-as években a vasúti kertészet évente kétszer beültette a virágágyásokat az állomáson és a lakóház előtt, akkor ültették a ma már hatalmasra nőtt tujasort is. A váróterem előtt volt két hatalmas gömbre nyírt tiszafenyő. A mostani betonelem peron helyett sárgára színezett gyöngykaviccsal volt felszórva az egész állomás területe. Valamelyik évben vizet keresve kutat is fúrtak a lakóépület mellett a Zirc felőli oldalon. 600-700 méterig jutottak, de vizet nem találtak, a további fúrást is abbahogyták, mert a szárazság miatt a fúráshoz használt Cuha vize elapadt. Nyaranta Porváról, Borzavárról asszonyok jöttek, és a közeli tisztásokon, erdöirtások helyén szedret, szamócát, bicskét szedtek. Vitték haza befőzni tele vödrökkel. Én is sokat szedtem ezekből a csodálatos gyümülcsökből.
 
Dabronc    MacKay, 2011.05.15 18:47.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A képek 2009.04.04-én készültek.
 
Dabronc    MacKay, 2011.05.15 18:47.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Két kép a jelenlegi állapotról.
 
Dabronc    MacKay, 2011.05.15 18:41.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ennél azért van újabb állapota ennek a megállónak. Megpróbálom elküldeni.
 
Izsák    ROCOman, 2011.05.15 14:49.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Néhány 2006 őszén készült fotó: http://www.freeweb.hu/hentes2/vasut/public/152/2006_09_26/thumb.html
 
Kistarcsa Kórház    Adani, 2011.05.15 13:07.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Híd az M0-s felett.
 
Kistarcsa Kórház    Adani, 2011.05.15 13:05.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A régi nyomvonal. Az M0-s építésénél újították fel és híd is épült az M0 felé.
 
Kistarcsa Kórház    Adani, 2011.05.15 13:04.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A szolgálati hely épülete. Szolgálat nincs alkalmanként szokták megnyitni pl. vágányzáraknál.
 
Kistarcsa Kórház    Adani, 2011.05.15 13:03.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kistarcsa kórház és Ilonatelep között van Kavicsbánya kitérő. Az új nyomvonal itt csatlakozik a régibe. Cinkota után később épült meg az ilonatelepi pálya a kórházig, eredetileg egyvágányos szakasz volt Csömörön keresztül ideáig.

Alkalmanként használják, villamosítva nincs főleg dízelvontatású tehervonatok járnak rajta. A 2004-es baleset óta mikor síneket szállító tehervagonok szabadultak el és rohantak végig a vonalon nem használhatják az ilonatelepi vonalat teherszállításra, a nagy lejtő miatt. Az elszabadult teherkocsik itt 140 km/h körüli sebességre gyorsultak és a végül a Kerepesi útról letérve egy meredek íven siklottak ki és egy autószalonba csapódtak. Az autószalon a mai napig megvan és a Kerepesi úton a siklás nyomai is látszanak.
 
Háros    MMARCY, 2011.05.15 12:47.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Így van ez csak matrica. Sajnos Budafok megállóhelyen már le is jött... :(
 
Tölgyes    Adani, 2011.05.15 12:39.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gödöllő felé
 
Tölgyes    Adani, 2011.05.15 12:37.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szentjakab megálló.
 
Porva-Csesznek    carbenium, 2011.05.15 11:29.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves ZK és sasom,

10 éve élek magyarországon, és ez a porva-csesznek hely a legeslegkedvencem.nagyon köszönöm, hogy leírták ezeket a történeteket az állomás múltjáról, jól esett öket olvasni.
 
Kecskemét-Máriaváros    Magyarnaba, 2011.05.15 10:23.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás tetejét az elmúlt napokban leszedték és új szigetelőfóliát húztak fel rá. Még nem tudom, hogy a régi cserepek kerülnek az épület tetejére vissza, vagy újakat tesznek fel.
 
Csala    2Kuvik, 2011.05.15 07:38.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gesztenyevirágzás idején a csalai megállónál...
 
Gyöngyös    Petrás Bence, 2011.05.14 19:42.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás 125. éves fennállása alkalmából állított emlékmű az állomás utca felőli részénél.
2011. 05. 14.
 
Gyöngyös EV    Petrás Bence, 2011.05.14 19:36.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mk48-409 az állomáson.
2011. 05. 14.
 
Gyöngyös EV    Petrás Bence, 2011.05.14 19:34.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mk48-410 az állomáson.
2011. 05. 14.
 
Lajosháza    Petrás Bence, 2011.05.14 19:31.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Látkép Szalajkaház felé.
2011. 05. 14.
 
Porva-Csesznek    Z- Kálmán, 2011.05.13 23:28.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy kis nosztalgia (4)

Valóban, ezen a romantikus ki állomáson abban az időben (60-as évek) valóban az ivóvizet a szomszédos Zirc állomásról vasúti tartály kocsival szállították az állomásra (ahogy ezt sasom48 említi.) Akkoriban erre a célra egy kiselejtezett 411. sorozatú gőzmozdony szerocsiját alakították át ivóvíz szállító kocsivá, amelyet szükség esetén Zirc állomáson a vízdarunál feltöltöttek ivóvízzel és egy személyvonat utolsó kocsijaként Porva-Csesznek állomásra továbbították. Ott a váltókezelő feladata volt a víznek a ciszternába történő leeresztése. Innen egy szivatyú (puffer üzemben) nyomta fel a vizet a lakóház padlásterében levő kisebb víztartályba.
Igenám, de az állomáson nem volt 220 Voltos villamos hálózat sem. Ezért a világítást és a víz szivatyú működtetését egy 24 Voltos egyenáramot termelő agregátorral oldották meg. Minden este alkonyatkor a váltókezelő, a forgalmi iroda alatti pincében elindította a benzinmotorral hajtott áramfejlesztő berendezést és az hajnalig müködött. A 24 Voltos villamos hálózat miatt természetesen a világításhoz 24 voltos izzókra, az ivóvíz továbbításához 24 Voltos szivattyúra volt szükség. Ilyeneket pedig a boltokban nem árultak ezért e területen is a MÁV önálló volt. A fentiekből következett, hogy az állomáson egyéb villamos berendezést (pl. rádiót, elektromos konyhai gépeket) nem lehetett használni.
Amikor 1964-ben az állomást elhagytam, az állomás villamosításának tervei már megvoltak, az később meg is valósult (Csesznek községből a hegyeken keresztűl, nem kis költséggel vezették oda a 220 Voltos villamos hálózatot.) Ma ha valaki egy ilyen fejlesztésre tenne javaslatot, mindenki bolondnak gondolná .Igaz abban az időben (a maival ellentétben) a hatalom birtokosa a munkás osztály volt. (Legalább is az iskolákban ezt tanították.) Az állomás ivóvíz ellátása talán még ma is tartálykocsival történik, ezt nem tudom. De úgy látom, hogy ma nem ilyen részlet kérdésekről folyik a vita, hanem arról, hogy egyáltalán túléli-e az elkövetkező néhány évet a MÁV 11 sz. vasútvonala. Sajnálnám, ha így történne! ZK.

 
Előző Első    ... [ 380 ] [ 381 ] [ 382 ] [ 383 ] [ 384 ] [ 385 ] [ 386 ] [ 387 ] [ 388 ] ...   Utolsó Következő