Bodajk felső
alba, 2011.05.26 10:45.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
MÁV-nak volt (talán van is)Bodajk és Balinka között egy turistaháza. 80-as években jártam ott MÁV gyermeknapon. Fehérvárról indult a külünvonat (púpos + 4-5 BHV kocsi).
|
|
Pákozd
alba, 2011.05.26 10:13.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szükséges a pálya állapotának felmérése, mivel Lovasberényig még járható. Évente egy-két alkalommal turistákat szállító személyvonat is közlekedik. Pár éve nyár elején a gyomírtó vonatot láttam Csalánál. De nagy csodát nem kell várni a vasúttal kapcsolatban...
|
|
Fehérvárcsurgó
kari, 2011.05.26 08:42.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Miért nem áll meg a vonat Fehérvárcsurgón?
|
|
Kiscséripuszta
Mct, 2011.05.26 07:02.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mérőkocsi a 17-es Nohabbal 2011.06.25-én 15 óra körül a 3. vágányon.
|
|
|
Porva-Csesznek
Z. Kálmán, 2011.05.26 00:14.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy kis nosztalgia.
Ahhoz, hogy Porva-Csesznek állomáshoz fűződő emlékeim a nálamnál jóval fiatalabbaknak is érthetőek legyenek, néhány szóban vázolom az akkori társadalmi viszonyokat. Abban az időben Magyarország államformája Népköztársaság volt. A munkásosztály bitorolta a hatalmat. A hatalom birtokosa pedig a négy évenként kiirt választásokon kb. 98 %-os győzelmet aratott. Tehát abban az időben kezdett kialakulni az úgynevezett gulyáskommunizmus. (Amit az utóbbi időben mintha vissza sírnánk.) Mivel e vasútvonal egyik végén ott volt a több ezer munkást foglalkoztató iparváros Győr, az itt foglalkoztatott munkás kollektívák (akkor divatos nevük szerint szocialista brigádok) hamar felfedezték Porva-Csesznek vasútállomást mint nagyon kézenfekvő hévégi kiránduló helyet. A restiben debreceni kolbász és kőbányai világos volt kapható bőven, (köbányai világos = 3 Ft/üveg) na meg hoztak is magukkal bográcsot és miegymást. Szombat reggel leutaztak Porva-Csesznekre, egy éjszakára felverték a sátrakat a Cuha patak partján, majd beleordítottak a bús magyar éjszakába, vasárnap délután pedig pánikszerűen távoztak. Gondolom hétfőn a nagy sikerű eseményt bejegyezték a Szocialista Brigád Naplóba, melyet a brigád minden tagja aláírt (akkor is ha nem volt jelen.)bizonyítandó a kollektíva összetartozását.
(Az ilyen és ehhez hasonló akciókat a mai kaptalista viszonyok között mittng-nek illik nevezni.)
Na de annak idején nagyon népszerű volt a különböző iskolák, technikumok, leginkább ipari tanuló intézetek hosszabb időtartamú nyári táborozások is.. Ahogy ezt sasom48 is említi, őket a nagyobb létszám miatt, nemegyszer különvonatok hozták és vitték a turnus váltások idején. Ilyen volt pl. az egyik rendszeresen itt táborozó a Szegedi Vasútforgalmi Technikum is. Akik szinte minden nyáron, legalább három turnusban, teljes önellátással táboroztak a Cuha patak partján.
Rendszeres nyári vendég volt még egy Gyógypedagógiai Intézet is De legtöbb az egyéni turista volt, közöttük fiatal fiuk, lányok, fiatal párok, baráti társaságok, de nem kevés nyugdíjas is. Volt például egy győri nyugdíjas hölgy, aki lényegében heti gyakorisággal megjelent és Csesznek község irányában egy túrista jelzést követve Gézaháza pusztáig gyalogolt. Abban az időben ott volt egy turista ház ahol megebédelt és némi pihenés után visszatért hozzánk és az esi vonattal haza utazott. Volt rá precedens, hogy az útközben összegyűjtött szelíd gesztenyéből mi is kaptunk némi kóstolót tőle. (Ugyanis a nagyesztergári állami gazdaság szelíd gesztenyését is útba ejtette.)
Abban az időben még nagyon kevés embernek volt személy autója (természetesen trabantja) ezért ez a vasút vonal biztosította a személyforgalmat Győr és a Balaton térsége között. Az akkori vasúti menetrend szerint a vonatok Győrből, Veszprém- külsőn át Balatonfüredig közlekedtek. Hogy ne kelljen átszállni, ezt a győri munkások kívánságára vezette be a MÁV. Volt rá precedens, hogy a nyári hétvégéken a Győr fele közlekedő személy vonatokra a Porva-Cseszneken felszálló utasoknak már nem jutott ülőhely. Manapság ez a veszély nem fenyeget.
Jelenleg ezen a vonalon a személyvonatok Győr – Veszprém között közlekednek. Sőt 2008 – 2009 között az egyik végállomás kb 2- évig Zirc volt. (Ugyanis Zirc – Veszprém között szünetelt a vasúti személy szállítás. Ebben az időben utaztam néhányszor Budapestről Zircre. (Budapestről Veszprémbe vonattal, Veszprém vasúttól Veszprém busz pályaudvarra helyi buszjárattal, Innen pedig a helyközi buszjárattal a zirci busz pu.-ra.) Kérdés továbbra is érvényes: Meddíg marad ez így? ZK.
|
|
Pákozd
2Kuvik, 2011.05.25 18:58.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon köszönöm. Ez jelentheti azt is, hogy valamit igazgatnak a pályán? Vagy egyszerűen csak el kellett juttatni néhány személyt Kisfaludra/Csalára/Pátkára/Lovasberénybe?
|
|
Pákozd
alba, 2011.05.25 18:00.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez egy pályafenntartás által használt ún. UDJ (univerzális darus jármű). Alkalmas teherszállításra, vontatásra(200 t-ig), személyszállításra (8 fő).
|
|
Komárom
2Kuvik, 2011.05.25 16:41.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://www.bumm.sk/55853/komaromban-is-megall-majd-az-intercity.html
|
|
Sármellék
magyarnaba, 2011.05.25 16:34.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. pályázatot írt ki a Balaton vasúti megközelíthetőségének javítását vizsgáló megvalósíthatósági tanulmány írására.
A dokumentumban külön rész foglalkozik majd Sármellék vasúti elérhetőségének fejlesztésével, illetve Sármellék és Szombathelyi vasútvonal összekötésének lehetőségével.
http://www.nif.hu/hu/hirek/Megvalosithatosagi_tanulmany_keszul_a_Balaton_vasuti_megkozelith
|
|
Győrszabadhegy
Sanya, 2011.05.25 12:14.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ganz motor érkezett Veszprém felől:2011 05 25-én.
Utasokat már nem szálit, de még szolgálati célra "kiváló".
|
|
|
Rákosrendező
Adani, 2011.05.24 21:57.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A sorompóerdő.
A legutolsó lezárt a hírhedt 10 percen túl is zárva tartható. Többet van lezárva mint nyitva, de a forgalom az átjáróban nem túl nagy. Mikor a kép készült 25 percig zárva volt és csak három autó állt előtte.
|
|
|
Pátka
2Kuvik, 2011.05.24 21:40.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Abban az átkelőben, ahol a farakományos fotó készült, olyan vasúti átkelő figyelmeztető táblák vannak (piros ferde vonalak), amelyek nagyon frissnek tűnnek. Vagy korábban nem vettem észre, vagy a rendszeres szállítás miatt fontos lett a figyelmeztetés. Viszonylag gyakran hallok 2-3 km-re a vonaltól nyugatra vonattülköt, ami csak erről a vonalról jöhet.
|
|
Berettyóújfalu
Cseke Zoltán, 2011.05.24 20:11.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdv!
Mintha lenne itt iparvágány/rakodóvágány is. Van ezeken forgalom/árúfeladás?
|
|
Kőkapu
Petrás Bence, 2011.05.23 16:49.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
C01-403-as C50-es Kőkapun.
2011. 05. 20.
|
|
|
Porva-Csesznek
Z. Kálmán, 2011.05.23 15:30.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy kis nosztalgia 5.
Az alábbiakra csupán azért hívom fel a figyelmet mert kedven vasút vonalam (11. sz.) és vasút állomásom Porva-Csesznek is részese volt ennek az eseménynek. A bevezető szövegben az a megjegyzés, hogy „boldog béke idők” is azokra az időkre utal, melyekkel kapcsolatosan sasom48, jó magam és más vasútbarát társam is oly szívesen nosztalgiázik. Azt gondolom, hogy a mellékvonalak felett gyülekező viharfelhők miatt, nagy szükség lehet az ilyen és ehhez hasonló támogató és figyelem felhívó akciókra. Bocs a pongyola fogalmazásért. ZK.
Gratula a MÁV Nosztalgia kft-nek a Bakony Vasútnak és a REFLEX Környezetvédő Egyesületnek.
Katt. Ide: http://reflex.gyor.hu/post/967/
ZK.
|
|
Piliscsaba
Ali, 2011.05.22 18:54.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekes mert, ami erről az állomásról indul vonat az a 4. vágányról megy (a reggeli vonatok Pest és Esztergom felé)
|
|
Góla
LepesiZL, 2011.05.21 10:36.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos csak ötletet adhatok, mivel Góla Déli-Vasúti állomás volt, ráadásul Horvátország területén.
Mostanában, illetve az elmúlt évben kettő 150 éves ünnepség is volt a Déli-Vasútnál (Pragersko - Kanizsa, illetve Kanizsa - Buda) esetleg az, aki evvel foglalkozott találkozhatott Gólához kapcsolódó információval. Góla Állomás a Murakeresztúr - Barcs vasútvonalon épült.
Góla úgynevezett "adóközség" székhelye volt Horvátországban, esetleg az ottani levéltárban (Kapronca - Koprovnica, a volt járásszékhelyen - Belovár-Kőrös megye) vagy Bécsben a Déli-Vasúthoz kapcsolódó anyagokban.
Ha segít: a Révai Nagy Lexikona 1913 - as részében (eredeti) Góla: "adók. Belovár-Kőrös horvát-szlavon vm. kaproncai j.-ban (1910) 2851 horvát és magyar lak.; van vasúti állomása, posta- és táviróhivatala"
Déli-vasút üzemeltetésének átvételekor a pécsi Üzletigazgatósághoz került a vonal esetleg ottani régi pályások saját gyüjtésében van talán valami (Barcs, Nagykanizsa).
Sajnos Én csak annyit tudok, amennyit korábban leírtam - épületet már akkor sem láttam.
Lepesi ZL
|
|
Góla
Kata, 2011.05.20 20:18.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon szeretnék egy képet látni róla.Van valakinek?Apósom ott született.Édesapja ott dolgozott a vasútnál.
|
|
Tura
2Kuvik, 2011.05.20 06:59.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://www.fn.hu/belfold/20110520/vonatkatasztrofa_fenyegetett_mav_nal/
|
|
Köncsögpuszta
ckg471, 2011.05.19 15:14.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyapámé volt az egyik közeli tanya. 2005-ban adta el. Amikor hozzá jártunk, mindig itt szálltunk le és fel Kecskemét felé. '96 körül a megállóhelytáblát a saját két kezével festette újra. A táblatartó karók aljában tán még mindig ott van egy boros és egy régi Unikumos üveg, amit még mi tettünk oda, már nem tudom, miért. Mindig megnéztük, hogy megvan-e, amikor arra jártunk. :)
|
|
Pörböly
Petrás Bence, 2011.05.18 22:48.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Siemens-blokkos biztosítóberendezés.
|
|
|
Dunavarsány
dasmodul, 2011.05.18 16:04.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Télen
|
|
|
Kistarcsa Kórház
Adani, 2011.05.18 13:25.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Így igaz, asszem Mogyoródról indult el a teherkocsi és két munkás maradt a szerelvényen, a többiek leugrottak időben, de egészen az ilonatelepi lejtő (vagy emelkedő a másik irányból) eléréséig hol lejt hol vízszintes hol emelkedik, ott gyorsult fel annyira, h már semmit se tehettek csak imádkoztak,h megússzák siklás és komoly baleset nélkül. Cinkorán már 160 körüli tempóval vágott át, itt még próbáltak féksarukat dobni elé, de ekkora tempónál az se fogta meg valszeg a 35-ös lejtő nélkül ez elég lett volna.
Az votl a szerencse, h pont volt a közelben több járőrkocsi is és gyorsan le tudták zárni az összes átjárót ill. h az Őrsön sikerült egyenesbe kiterelni. Még ott is kb. 100-al ment ott se tudták megfogni, ha ott kisiklik és lemegy az aluljáróba akkor nagy mészárlást végzett volna. Kb. 60-al ment mikor a Kerepesi úton átvágott és ezt nem sikerült siklás nélkül abszolválni.
Cinkotán pedig pont a a lejtő miatt ,ahol nagyon felgyorsult nem sikerült megfogni.
|
|
Kistarcsa Kórház
Endre, 2011.05.18 11:12.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tudomásom szerint a teherforgalom már a 2004-es baleset előtt is tiltva volt az ilonatelepi szakaszon, a 35 ezrelékes lejtés miatt. Magának a balesetnek egyébként se volt köze ehhez a részhez, a megfutamodás jóval feljebb indult, talán Kerepes és Mogyoród között dolgoztak.
|
|
Ócsa
gabor66, 2011.05.17 20:09.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kép 110210-én készült.
|
|
|
Nyárjas
gabor66, 2011.05.17 19:16.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm Rbatkának a beírást/infot.
Új képet küldök a a szintén lefestett épületről. A kép készült 110424-én.
|
|
|
Újbög
Gábor-brumi, 2011.05.17 17:55.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépületet felújították, pontosabban újrafestették. Megpróbálom a képet elküldeni Nektek e-mailben.
|
|
Polgárdi-Ipartelepek
Pista87, 2011.05.17 04:17.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Polgárdit D55-el műkődtetik?
Van valakinek fényképe, kezelési szabályzata a biztosítóberendezésről?
|
|
Sátoraljaújhely
András, 2011.05.16 20:27.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Felvidék felé határátmenetben személyforgalom ugyebár sajnos nincs. De teherforgalom van-e néha ?
|
|
Porva-Csesznek
sasom48, 2011.05.16 17:09.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Emlékek Porva-Csesznekről.
Az 1960-as években a vasúti kertészet évente kétszer beültette a virágágyásokat az állomáson és a lakóház előtt, akkor ültették a ma már hatalmasra nőtt tujasort is. A váróterem előtt volt két hatalmas gömbre nyírt tiszafenyő. A mostani betonelem peron helyett sárgára színezett gyöngykaviccsal volt felszórva az egész állomás területe. Valamelyik évben vizet keresve kutat is fúrtak a lakóépület mellett a Zirc felőli oldalon. 600-700 méterig jutottak, de vizet nem találtak, a további fúrást is abbahogyták, mert a szárazság miatt a fúráshoz használt Cuha vize elapadt. Nyaranta Porváról, Borzavárról asszonyok jöttek, és a közeli tisztásokon, erdöirtások helyén szedret, szamócát, bicskét szedtek. Vitték haza befőzni tele vödrökkel. Én is sokat szedtem ezekből a csodálatos gyümülcsökből.
|
|