Fótújfalu
Oldalborda, 2010.08.18 14:58.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Akkor nincs félreértés, ennek örülök...
A tűz után egyszerűbb volt mindent bedeszkázni, mint felújítani?
|
|
Túrkeve
Czinege Imre, 2010.08.18 13:08.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vasút pontosan 1975.08.15.-ig üzemelt Az akkori MSZMP és az akkori városi tanács szüntette meg.
|
|
Komjáti
siofok35, 2010.08.17 20:19.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület már nincs meg :( A helyi vasutasok elmondása szerint ahol megszűnik a szolgálat hamar elhordják az épületet a helyi lakosok újrahasznosítás céljára. :(
|
|
Fótújfalu
Johnny Firpo, 2010.08.17 12:13.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Oldalborda, köszönöm a pontosítást. Sejtettem, hogy nagyjából egyet értünk a kérdésben... a frissen festett épületet valóban pillanatok alatt ellepték az erre "késztetést érző" fiataljaink. Nem beszélve a későbbi tűzről, ami a tetőszerkezetet tette teljesen tönkre (vélhetően az sem csak úgy magától gyulladt ki...) Egyetértünk tehát: primitív embertársaink itt is fellelhetők, mint az ország bármely más részén, ettől a többség rendben van.
|
|
Somogyszentpál
Balaton, 2010.08.16 21:58.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Körbejárás Szentpálon a XII. kisvasúti napon.
|
|
|
Hídvégardó
Husonyicza Gábor, 2010.08.16 09:55.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vasuttörténeti kutatásaim során jártam az állomás padlásán és az egyik szarufa mögé rejtve megtaláltam az 1950-es évek állomáskezelői Rákosi cimeres karszalagját.Hetek mulva a kőművesek valami átalakitást végeztek a rakodóhely épületén és II.világháborus Vécsey kézigránátos ládára bukkantak.1 db-ot ledobtak a tetőről.Lett is riadalom a közeli csendőrőrs szlovák oldalán.
a vonal 100 éves évfordulóján az akkor még létező épületben nagysikerű vasuttörténeti kiállitást rendeztünk.A vonali tartalékos visszaemlékezése nagyon jó.Minden ugy volt.
|
|
Perkupa
Husonyicza Gábor, 2010.08.16 09:32.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A település helytörténetéhez a vasuti megállóhelyre vonatkozó minden korábbi fotó és egyéb dokumentum érdekel.Kérem segitsetek.
|
|
Tata
AndOr, 2010.08.14 22:57.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kell a vasút Európában!
(Kép: 2010.07.22)
|
|
|
Tata
AndOr, 2010.08.14 22:52.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
126 éves a vonal :) (Kép: 2010.07.22)
|
|
|
Lépesfalva-Somfalva
central, 2010.08.13 20:47.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásnál lévő vasúti híd újjáépítése.
|
|
|
Lépesfalva-Somfalva
central, 2010.08.13 20:43.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásnál lévő vasúti híd újjáépítése.
|
|
|
Lépesfalva-Somfalva
central, 2010.08.13 20:38.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásnál lévő vasúti híd újjáépítése.
|
|
|
Lépesfalva-Somfalva
central, 2010.08.13 20:37.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásnál lévő vasúti híd újjáépítése.
|
|
|
Palotabozsok
Attis, 2010.08.13 09:49.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Akkor én tévedtem. Azt hittem, hogy az a sín, ami átmegy az alagúton az M6-os alatt, vezet Palotabozsok fele. Viszont ha így van, akkor vége a dalnak...legalábbis errefele.
|
|
Komárom
kempelen, 2010.08.13 07:44.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 520.034 pályaszámú gőzmozdony volt. Ma a Vasúttörténati Park egyik mozdonya.
|
|
Komárom
Johnny006, 2010.08.12 23:24.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok lenne egy kérdésem, nem tudjátok milyen gözmozdony volt anno ki álitva Komáromban, még a 90-es évek elején és mi lett vele utánna. A segitséget előrre is köszönöm.
|
|
Délegyháza-Újbánya
Joliet_Jake, 2010.08.12 20:17.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Délegyháza-Újbánya 2010. június 4-én. Az akkoriban esett sok eső, továbbá a sóderből kifolyó víz miatt van víz alatt a kitérő.
|
|
|
Korhánköz
jarabikrudolf, 2010.08.12 18:28.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1973.január 30-án a Kecskemét-Fülöpszállás vasútvonalon súlyos baleset történt. A korhánközi sorompónélküli vasúti átjárónál a Fülöpszállásra tartó személyvonat nekiütközött a Helvéciára tartó autóbusznak.37 utas vesztette életét, 11-en súlyosan, 9-en könnyebben sérültek meg.
|
|
Kőszegfalva
Train Station, 2010.08.12 12:42.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló túloldaláról indul egy kerékpárút Kőszegre.Mely az állomás szombathely felöli végénél egy útátjárónál végződik.Párhuzamosan halad a vasúttal.
|
|
Lukácsháza alsó
Train Station, 2010.08.12 12:37.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A régi ablak- és ajtókereteket leszerelték.Jelenleg szimpla esőbeálló formája van.
Hasonló az alábbi épülethez:
http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=szpf
|
|
Palotabozsok
Train Station, 2010.08.12 12:19.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fotó:Uherkovich Péter
Hely: Bátaszék-Bonyhád műút átjárója.
idő: 2010.05.22
Én ez alapján és a korábban jelölt forrás alapján írtam.
|
|
|
Palotabozsok
Train Station, 2010.08.12 12:16.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"A téglagyári iparvágány kiágazásánál még jónak tekinthető a pálya, de a közeli útátjáróból már kiszedték a vágányt."
Forrás:iho.hu
Amúgy mért szedték fel volna az iparvágányt?Tudtommal még van rakodás.Az alagút is az iparvágány felett épült az M6-os alatt.A 64-es az autópálya K-i oldalának tövében füt.
http://iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=2994:az-elveszett-64-es-vonal&catid=1:nagyvasut&Itemid=3
|
|
Palotabozsok
Attis, 2010.08.12 12:09.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Annyit fűznék hozzá, hogy Bátaszéknél csak az iparvágányt aszfaltozták le, a másikat nem, és alagutat is építettek az autópálya alatt. Vagyis a látszat megmaradt, hogy akarnak valamit kezdeni vele, reméljük a legjobbakat.
|
|
Vinye
siofok35, 2010.08.12 00:14.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Megszépülve, padokkal, emelt peronnal 2010. aug. 10-én. Épp nyírták a gazt.
|
|
|
Porva-Csesznek
siofok35, 2010.08.12 00:04.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elég messze van porvától is meg Csesznektől is, szerintem át kéne nevezni az állomást Cuhavölgyre.
|
|
|
Tósokberénd
Sanyi956, 2010.08.11 21:59.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ajka-Devecser állomásközt 1985/1986-ban korszerüsítették, a régi megállóhelynél új nyomvonalra került a pálya. A Timföldgyári zagytározó bővítése miatt. A régi megállóhelynél kb. 150 m-re délre került a pálya. Új nyomvonal mellé megállóhelyet nem építettek.
|
|
Palotabozsok
Train Station, 2010.08.10 23:02.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vonal Bátaszék és Palotabzsok között
a bonyhádi út után nem keresztez jelentősebb műutat.(előbbit sajnálatos módon leaszfaltozták).Kisebb földutakat keresztez (pl:Báta megállónál).
Remélem tudtam segíteni.
|
|
Palotabozsok
Train Station, 2010.08.10 23:00.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 64-es számú Pécs-Bátaszék vonal Bátaszékről D-i irányba (a téglagyár mellett) halad.Amire te gondolsz az a 46-os vonal,mely Szekszárdon át Sárbogárdig megy.
|
|
Palotabozsok
Martin, 2010.08.09 23:00.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bátaszék után a vonalnak van keresztezése közúttal, illetve a vonal merre fele indult ki Bátaszéknél Szekszárd felé?
|
|
Felsőtárkány-Fűtőház
Petrás Bence, 2010.08.08 16:55.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Erdei Vasút Felsőtárkányban.
Fotó: Tóth Gyula
Dátum: 1963.
|
|
|