Kárász-Köblény
Papa, 2009.11.30 19:01.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdv!
Ez a szép hangulatos állomás a menetrendváltástól táblás mh-ként is megszűnik létezni, megálló vonat legalábbis nem lesz.. Kár érte, bár tény, hogy a lakott területektől nagyon messze van...
|
|
Harkány
henzus, 2009.11.30 18:15.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdv!
Én nem sokára végig fogom járni ezt a vasútvonalat biciklivel. Már néhány részén jártam azok viszonylag jól járhatóak de sok helyen már elbontották. Maga az útvonal nagyrészt megvan de azért a biztonság kedvéért Ha esetleg valakinek megvan a pontos nyomvonal térképe az küldje el nekem légyszives. Ezen a vasútvonalon nagyon jó kis bicikliutat lehetne építeni és nem is balga ötlet szerintem egy Pécs Harkány útvonalra bicikliutat csinálni és így legalább a az egykor jóbb időket látott vasút is megmaradna részben az utókornak!
|
|
Godisa
Papa, 2009.11.30 17:06.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves József!
Van egy jó hírem: az állomás a századforduló környékén (így a 47-es megnyitásának idejében is) Bakócza-Felsőmindszent névre hallgatott.
Üdv: Papa
|
|
Magyarszék
Papa, 2009.11.30 17:01.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás eredeti neve is Magyarszék volt, a Sikonda-Gyógyfürdő kiegészítést a 20-as évek végétől talán a 80-as évekig viselte (29-ben indult a sikondai fürdőberuházás, és ekkor még egyszerűbb volt onnan megközelíteni). Az állomás 4 vágányos volt, az első rakodó, a másik 3 fővágány, abból a harmadik az átmenő. Jelenleg a folyópálya részét képező 3. vágányon kívül már csak a 4. van meg, de a váltók már ki vannak szedve. 2008. nyara óta üzemel a fény-és fénysorompó, fény fedezőjelzőkkel (+ Komló irányából egy ismétlőjelzővel is) ellátva. Szolgálat, őrhely, alakjelző, vonóvezeték azóta nincs.
|
|
Mecsekjánosi
Papa, 2009.11.30 16:50.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mivel Komló-Teher pu. a vasútvonal megnyitása után 55 évvel épült, így ez nem lehetett eredeti célja.. Eredetileg is mrh-nak épült, mint ahogy most is az. A kiágazás a Teher II-es őrhelynél volt az 5-ös őrhely után (most asszem Komló-elág néven fut, bár már nem ágazik sehová)
|
|
Komló
Papa, 2009.11.30 16:39.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kődöntővel szemben található alagútkapuzat a kőbányai kisvasúté volt, ugyanarra a rakodóra hajtott fel, ahová most kamionok hordják a követ.. A 20-as évek végén, a kőbányával együtt nyílhatott meg, és a 60-as évek végéig működött, akárcsak a Komlói GV, vagyis a hirdi homokvasút. Ez utóbbi nyomvonala a Google Earth-ön szépen követhető. Az alépítmény és a műtárgyak nagyrészt még megtalálhatók.
|
|
Feketebézseny
matteo, 2009.11.30 10:30.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A jövő évi menetrend szerint már nem állnak meg itt a vonatok.
|
|
Godisa
Train Station, 2009.11.29 19:00.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Godisa állomás N-es méretarányban.
(az utca felől)
|
|
|
Pellérd
Train Station, 2009.11.29 18:56.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pellérd állomás H0 méretarányban.
Egy EPIVK-s modellező munkája.
A kép November.28-án készült.
|
|
|
Görcsöny
SJG, 2009.11.29 12:19.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Amikor bezárt a vonal, nem takarmánykeverőüzemet szolgált ki az állomás iparvágányon , hanem téglagyárat. Egyébként a bezárás előtt 1 évvel készült el az iparvágány, biztos fossásból tudom.
|
|
Csertő
Train Station, 2009.11.29 11:57.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tudtommal (de javítsatok ha nem így van) a vonal átadása után 1 évvel 1901-ben nyitották meg ezt a megállót.
(forrás:INDÓHÁZ 2008 február)
|
|
Balatonrendes
Mk452006, 2009.11.29 01:09.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Balatonrendes mh. és Révfülöp áll. között a pálkövei strandnál van egy valamilyen épület, valamiféle átrakó-szerűség, mert van ott egy kikötő is és hajók, amiken zúzottkövek vannak, a vasúti pálya mellett ( meg van emelve az út, és az út mellett, a pályától kb. 3-4 m magasságra ) pedig egy féltölcsér.
Ha valaki tud több infót szolgáltatni, légyen szives tegye meg!
Köszönöm!!!
|
|
Rábapordány
Pista, 2009.11.28 21:55.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008. október 15-én a 231-es Szergejjel.
|
|
|
Rábapordány
Pista, 2009.11.28 21:44.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008. október 15-én a 231-es Szergejjel.
|
|
|
Bicere
Kispala, 2009.11.28 21:29.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Korrigálom az előző hozzászólásomat: Az 1-es számú váltót ismét használmi fogják, mert már újítják az őrhelyet. (kigazoltak előtte és leszedték az elülső ablakról a bedeszkázást)
|
|
Boldogasszony
Pista, 2009.11.28 21:16.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Boldogasszony 2007 októberében
|
|
|
Sárvár
ROCOman, 2009.11.28 18:16.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elmúlt hetven éves, nyugodtan közkinccsé teheted.
|
|
Szentmihálytelek
atosz66, 2009.11.28 17:35.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az Indóház 2006. szeptemberi számának 4. oldalán leközölt kép fölötti szöveg hibás. Lehóczki Gábor felvétele nem Szentmihálytelken, hanem Röszke állomáson készült, melyen a 2198 psz-ú csörgő vontatta 4 kocsis személyvonat éppen kijár az állomás 3. vágányáról az országhatár felé. [Szeged-Szabadka 7463]
|
|
Gyomai elágazás
matteo, 2009.11.27 10:06.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1943-as menetrendben Gyoma-Nagyszállás néven van feltüntetve.
|
|
Szentmihálytelek
matteo, 2009.11.27 10:00.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló Szeged felől a jobb oldalon volt.A 2006 szeptemberi Indóházban volt egy kép ami Szeged-Mihályteleknél készült.Lehet,hogy a kettő ugyanaz.
|
|
Budapest-Városszéli telep
matteo, 2009.11.27 09:49.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló peronja a Keleti felől haladva a jobb oldalon volt.A megálló Rákos és Rákoskersztúr között kb. félúton volt.
|
|
Zalahaláp
András, 2009.11.26 23:39.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezt az állomást katonai rakodási célokra használták, vagy talán használják még ma is. Az ódörögdi gyakorlótéren és a rezi katonai hegyi kiképzésre használt táborban gyakorlatot teljesítő járművek ki- és felrakodó állomása volt. Tapolcáról tolatómenetben közlekedtek a katonai tehervonatok.
|
|
Pásztó
Arvid, 2009.11.26 23:22.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Zoltán!
Hasonlítsd össze a Kökivel és meglátod, hogy ahhoz az állomáshoz képest ez egy remekmű még így is :)
|
|
Budapest-Városszéli telep
raps, 2009.11.26 20:36.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Több a telepen élő emberrel beszéltem, köztük olyannal is aki az 50-es évek óta ott él, de senki mégcsak nem is hallott erről a megszűnt megállóról... Rákoson is kérdezősködtem, de senki sem hallott róla.... Többször is próbáltam keresni, de semmit nem találtam. Viszont van egy elképzelésem, hogy hol lehetett a megállóhely, a képét azonban - amíg valaki meg nem erősíti a hely pontosságát - nem akarom feltenni.
|
|
Ferihegy
Pezsman17, 2009.11.26 11:57.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mint ahogy már egy korábbi hozzászólásomban írtam, van jegyautomata a megállóban. De a reptéren is lehet jegyet venni az információs irodában. (A bejárattól jobbra)
A képen a jegyautomata látható.
|
|
|
Makó
eckooo, 2009.11.26 10:42.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Maximálisan egyet értek az utolsó hozzászólóval!
|
|
Bicere
Kispala, 2009.11.26 09:58.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kiátogattam az állomásra és a követkeő infókat kaptam:
-Nem teszik ide az összes keresztet.
-A 1-es számú váltó marad kiszögelve.
-A Gyula felöl érkező vonatok az 1.vágányra, a Békéscsaba felöl érkező vonatok a 2.vágányra érkeznek majd.
|
|
Ferihegy
Lacko, 2009.11.26 03:18.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
nem tudja valaki azota sem telepitettek jegyautomatat ferihegyre? mert a vasut honlapja szerint nincs, ugyanis jelezte amikor jegyet szerettem volna foglalni interneten, mert kulfoldrol erkezem haza.. blabla.. ha valaki tud valami friss infot kerem irjon.
En ugyanis azt hallottam hogy mar van ott is automata..?
|
|
Pécsbánya-Rendező
Ildiko, 2009.11.25 22:46.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Keresem a barátnömet aki Pécsbánya Rendezön nött fel. Szentesi Marikának hivták. Volt egy kishuga is, Szentesi Erika. Marika most 62-63 éves lehet. A huga Erika úgy 58-59. Ismeri öket valaki? Én Colorádoba lakok. Nagyon szeretném megtalálni öket. Tudna nekem valaki segiteni? Elöre is köszönöm.
|
|
Mezőtúr
tonyezramirez, 2009.11.25 15:38.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen,az valóban az egykori Mezőtúr-Túrkeve vasútvonal kiágazása. A "Kevi-kihúzóból" ágazik továbbá 3 rakodóvágány,amiből 2 használható,valamint a TÜZÉP iparvágánya.
|
|