Becske
vulpees, 2009.11.21 18:38.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok! legkönnyebben úgy tudtok odajutni, ha Becske felől mentek a műúton Balassagyarmat felé, és ahol a 20as kilométer jelző tábla kint van ott kell lefordúlni balra a földesúton, és csak egyenesen lefelé a lejtőn, míg el nem éritek a vasutat. én többször jártam arra, de körülnézni nemigen volt időm, csak a helyiek meséltek az állomásról.
|
|
Komló
TB85, 2009.11.20 19:03.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Azon a képen ami a kisvasúti fonódott vágányról szól, egy olyan szerkezet látható amely segítségével a kőrakodó vágányára állított kocsikat mozgatni tudják. A tolatós gépe a vágány végéig betolja a kocsikat, az utolsó (vágány vége felőli) kocsi hátsó kereke(i) alá beteszik ezt a szerkezetet. Drótkötél segítségével a keskenyebb vágányon futó "kocsi" segítségével "leengedik" a köves kocsikat, a rakodásnak megfelelően.
Valóban sokan vannak a Bz-n. Megérkezik a 11 órás Bz Sásdra majd az utasok leszállása után közvetlenül indul tovább szerelvénymenet Dombóvárra... A váltó Bz ekkor már megérkezett szerelvénymenet Dombóvárról Sásdra... Ez egy igen értelmes megoldás... Az utas nyogodtan szálljon át...
|
|
Pálmajor
zsoli, 2009.11.20 15:18.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
cak előzetes "bejelentésre" áll meg a vonat, vagy ha valaki ott áll, és "látszik rajta" a felszállási szándék.
Három hét múlva már ez sem lesz...?:-))
|
|
Nagypall
fcs, 2009.11.20 10:01.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Minden évben kipucolják az őrház környékét. 2007-ben amikor ott jártam, akkor takarították el éppen a dzsungelt.
|
|
Zánka-Köveskál
eckooo, 2009.11.19 23:14.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bár azóta biztos megtaláltad, de az utca a Vérkúti utca(és nem Várkúti, ahogy azt a Google írja...:P).
|
|
Ószolnok
eckooo, 2009.11.19 22:57.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos elég rossz állapotban van az egyébként is elhagyatott, ma már a városnak peremvidékére eső épület:( Az utcafronttal nincs nagy baj, azonban a pálya felöli rész nagyon elhanyagolt, a különböző ide tartozó raktárépületek omladoznak, hajléktalanok tanyái. Sajnos az innen nem túl messze található már nem működő magtárhoz vezető szóló sínt is néhány hete felszedték...:(
|
|
Nagyhalász
tibi1227, 2009.11.19 17:13.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mk48,2026 kiállítva az állomás közelében (2000.07.17.). Sajnos napjaiknban közel sincs, ilyen jó állapotban.
|
|
|
Nagyhalász
tibi1227, 2009.11.19 17:09.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2000. július 17.
|
|
|
Papkeszi
matteo, 2009.11.19 16:01.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt kezdte vasutas pályafutását Nagy Lajos (váltókezelőként) aki a Gyermekvasút igazgatója volt tegnapelőtt este bekövetkezett haláláig.Nyugodjon békében!
|
|
Vokány
laca42, 2009.11.18 19:49.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem vakolták le szerencsére, csak leföstötték...mondjuk, azt én sem értem, miért..bár eredtileg is le volt, a szokásos sárga színre. A tégla most is látszik.
|
|
Bize
V43_1195, 2009.11.18 17:13.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló ott volt, ahol van egymás mögött két pózna, közelítőleg a lenti kép környezetében. Az egyik oszlopon még ott van a tábla: "BIZE".
|
|
Beremend
hayabusa, 2009.11.17 20:52.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület az utca felől.
|
|
|
Beremend felső
hayabusa, 2009.11.17 20:50.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megyei fővadász jóvoltából nagyon igényesen felujitott épület.
|
|
|
Mozsgó-Szulimán
hayabusa, 2009.11.17 20:40.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen,az épület lakott.Egy barátságos ur lakik benne,megengedte,hogy a kertből is csináljak képeket és sokat mesélt az állomás történetéről.
|
|
|
Budapest-Kelenföld
JabyGabi, 2009.11.17 20:38.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem jellemző, hogy körüljárna. Órák/napok múlva kap másik gépet.
|
|
Balmazújváros
Andrasimre15, 2009.11.17 20:17.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
M41 2133 3db Ax kocsival az állomásra érkezik. Forrás: http://www.freeweb.hu/mozdonyok/mav/m41_kepek.htm
|
|
|
Hort-Csány
Sz-Z., 2009.11.17 18:55.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt dolgozom:)
|
|
Sóstógyógyfürdő
landsmann, 2009.11.17 18:47.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A nyíregyházi villamos két kocsija a szentendrei BKV múzeumban látható.
|
|
|
Felsőkak
Petrás Bence, 2009.11.17 16:15.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A váróterem a vonatból.
2009. 07. 21.
|
|
|
Sóstógyógyfürdő
Tibi1227, 2009.11.16 21:49.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Villamos érkezett Nyíregyháza felöl. (1962)
|
|
|
Sóstógyógyfürdő
Tibi1227, 2009.11.16 21:47.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mellékelek egy felvételt is a régi állomásról. Egy Mk48-as jár be vonatával Nyíregyháza felöl, valamikor az 1960-as évek első felében.
|
|
|
Sóstógyógyfürdő
Tibi1227, 2009.11.16 21:44.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha nem bánjátok, akkor a régi nyomvonalon fekvő állomásról ejtenék pár mondatot. A jelenlegitől kb. pár száz méterre feküdt, az épülete mai napig megvan. Ír étteremként üzemel. 3 vágánya volt, mindegyik villamosítva, mivel a villamosoknak itt volt a végállomása. A felsővezeték a nyírszőlősi váltókörzet után kb. 50 méterrel ért véget. A váltók szintén kézi állításúak voltak. Az állomást a '60-as években már fényjelző fedezte, de tudomásom szerint ezek még előjelző nélküliek voltak. A kenderátrakó "régi" iparvágánya a páros váltókörzettől kb. 500 méterre a 76/77 szelvényben csatlakozott be a vonalba. A nyír felöli bejárati jelző ez előtt volt elhelyezve. A záhonyi hídtól Sóstógyógyfürdőig vezető régi pálya nyomvonala néhol még kivehető. Nagy része azonban az 1974-ben megnyílt Vadaspark területére esik. A jelenlegi állomást, ahogy lentebb említettem 1969.08.01-jén avatták. Az kenderátrakó iparvágányát az új állomásba is bekapcsolták.
|
|
Nyíregyháza-Vásártér
Tibi1227, 2009.11.16 21:10.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, de ezek még a régi nyomvonalon, amin a villamos meg a kisvonat közös sínpáron járt Sóstógyógyfürdőig, ami szintén teljes áthelyezésre került. Az új "elkerülő" nyomvonal építése már 1967-ben elkezdődött. A Petőfi tértől, a záhonyi fővonal fölötti "ideiglenes" hídra vezető kb. 400 méteres rámpa aljáig tartó szakaszt 1969.VII.1-jén, a hídtól az "új" sóstógyógyfürdői állomásra vezető részt pedig 1969.VIII.1-jén adták át a forgalomnak. A régi nyomvonal viszonylag sok helyen kivehető, sőt még látszanak a lehegesztett felsővezeték tartó oszlopok csonkjai is. A villamosközlekedés, amúgy 1969.V.31-én szűnt meg. A régi nyomvonal a belvároson át vezetett
|
|
Ibrányi temető
Tibi1227, 2009.11.16 21:04.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Már az 1930-as menetrendben is szerepel.
|
|
Buj község
Tibi1227, 2009.11.16 21:03.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely már 1930-ban is működött!
|
|
Sóstógyógyfürdő
Tibi1227, 2009.11.16 20:55.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A nyíregyházi oldalon egy iparvágány-kiágazás is volt, mely a Nyíregyháza-Záhony fővonalon fekvő Sóstón működő Kenderátrakóra vezetett. Ott rakták át a nagyvasúton érkezett kendert a kisvasúti tehervagonokba és vitték Nagyhalászra. Az iparvágány 1971, vagy '72-ig működött. Helye itt-ott még kivehető.
|
|
Mozsgó-Szulimán
Train Station, 2009.11.16 20:48.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
hayabusa!
Az állomásépület lakott?Szép állapotban van.
|
|
Tiszabercel-Vásártér
Tibi1227, 2009.11.16 20:45.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gilányival egyidőben létesülhetett. Az 1988/89 még nem de az 1991/92. évi menetrend már feltűnteti.
|
|
Újkótaj
matteo, 2009.11.16 20:45.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszi a felvilágosítást.
|
|
Tiszatelek
Tibi1227, 2009.11.16 20:33.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1954-es menetrendben még Telektanya néven szerepel.
|
|