Rajka
András, 2009.11.01 23:49.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Korábban már kérdeztem, de megismétlem: van-e villamosvasúti kapcsolat a szlovák és a magyar vasút között Rajkánál? Azaz ki tudnak-e menni a mi gépeink és a szlovákok át tudnak-e jönni, vagy most is dieselek húzzák át a határon a vonatokat ?
|
|
Sopron-Déli
Petrás Bence, 2009.11.01 20:53.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az ÖBB 5047 054-1-es halad át az állomáson.
2009. 10. 25.
|
|
|
Pécs-Gyárváros
Train Station, 2009.11.01 19:02.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pécs-Gyárváros 2009.Október.23-án
|
|
|
Komárom
GnA, 2009.11.01 18:45.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lessz még Révkomáromba személy közlekedés?
|
|
Sárszentmiklós
matteo, 2009.11.01 18:43.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás behatárolása:Sárbogárd határán belül az utolsó útátjáró és az mellett egy rózsaszín ház tipikus vasúti kőkerítéssel.Na állítólag az volt a megálló.
|
|
Balatonszentgyörgy
Blasius, 2009.11.01 16:23.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, volt mozdonyjavító csarnok. Volt egy mozdonyfordító is. Édesapám (Waginger István)volt az állomásfőnök 1939 novemberéig. Az állomásépület földszintjén volt a lakásunk(1935 január havában
születtem).Darvas Ottó volt a játszópajtásom, az állomási borbélymesternek a fia, aki később osztálytársam lett a keszthelyi gimnáziumban, majd ő is állomásfőnök Balatonszentgyörgyön.
|
|
Nyíregyháza NyK
atis, 2009.11.01 16:07.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vajon él-e még Papp János bácsi egykori főpályamester? 1989 május 13-i Képes Újság címlapján Ő szerepel ,a C 50-es mellett. 1999-ben(?) szintén olvastam a MÁV-os újságban róla. Nyilatkozott, de kép a cikkben akkor nem volt.
|
|
Budaörs
beno, 2009.11.01 11:53.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Megszépül az állomás környéke, hála a Budaörsi Kertbarátok egyesületének.
Amik megvalósulnak,ill mrgvalósultak:
- A felvételiépület környékének
kipucolása
- füvesítés,virág és cserjeültetés,MÁV logó,felirat virágból
- szökőkút felújítása,térkőburkolat kialakítása
- padok felújítása,festése
Jövőhéten kedden újra üzembehelyezésre kerül a BUDAÖRS neon állomásnév felirat!!! Jól fog kinézni :) !
|
|
Rajka
Lennon15, 2009.11.01 08:47.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson van teherforgalom.
Utasforgalma sem elhanyagolható, hiszen busz szinte nincs is Rajkára.
Naponta egyetlen busz van Rajkára Győrből. A busz 1 óra 13 perc alatt teszi meg az utat.
A vonat pedig 51 perc alatt!!!
Rajkáról Győrbe napi 1 közvetlen busz van.
Hol van itt a párhuzamosság???
|
|
Rajka
Lennon15, 2009.11.01 08:41.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rajka hatalmas, nagyrészt funkcióit vesztett állomásépülete.
|
|
|
Rajka
Lennon15, 2009.11.01 08:39.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A váróterem tiszta.
|
|
|
Rajka
Lennon15, 2009.11.01 08:37.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Emléktáblák a váróteremben.
|
|
|
Rajka
Lennon15, 2009.11.01 08:36.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pénztárablak.
|
|
|
Rajka
Lennon15, 2009.11.01 08:34.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Személyszállító vonatok indulása Rajka állomásról.
Érdekesség, hogy napi 1 pár vonat Csorna-Rajka-Csorna viszonylatban közlekedik.
2 órás ütem van átlagosan Győr felé.
|
|
|
Rajka
Lennon15, 2009.11.01 08:30.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A váróteremben látható M62-es modell.
|
|
|
Rajka
Lennon15, 2009.11.01 08:29.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Floyd két angol gyármányú mozdonya pihen az első vágányon.
|
|
|
Rajka
Lennon15, 2009.11.01 08:26.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Flirt Rajkán.
|
|
|
Bezenye
Lennon15, 2009.11.01 08:24.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A régi perontető a Győri állomásról való.
|
|
|
Bezenye
Lennon15, 2009.11.01 08:22.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A peronhoz hangulatos ösvény vezet.
|
|
|
Bezenye
Lennon15, 2009.11.01 08:20.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépület.
|
|
|
Csánig
Biczó Ferenc, 2009.11.01 01:25.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 16-os vonalon Répcelakot is kettészeli a vasútvonal.
A régi FAKSZ-telepet,/mai Kossuth, Mező,Zrínyi utcák/ elválasztja a vasútvonal a település többi részétől. Répcelak térképén is látható.
Biczó Ferenc
helytörténész
|
|
Bogdása
Joci, 2009.10.31 21:18.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, Andràskereszt + ez a szöveg:
"A vasùti àtjàrò biztosìtàsa megvàltozott". Akkor is ezt teszik ki, amikor teljes csapòrudas sorompòt csrélnek le fénysorompòval. Ez azt jelenti, hogy a vonal végleg meghalt :(( Remélem, nem!
|
|
Kadarkút
Train Station, 2009.10.31 18:32.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Nagybajomra vezető út elágazásánál található egy szürke színű őrház.Lakott,jó állapotú.
|
|
Bogdása
Train Station, 2009.10.31 18:31.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
X alakú tábla = andráskereszt.Ahol régóta nincs vonat közlekedés ott felkiáltójel kerül a gözös helyére.
Pl:Középrigóc 6-os útátjáró,Kunbaja-Bácsszőlős útátjáró,Vöröserdő Bácsalmás-Tompa közúti átjáró,stb.
|
|
Bogdása
CUBBI, 2009.10.31 18:12.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdvözlet Vasútas Társak!
Nah nem tudom ki lakik közületek Bogdása-Sellye(vasútátjáró után kereszteződés: Sósvertike,Drávasztára írány) között de már mikor ma mentem akkor a vasútátjáró elött a vasúti táblán már nem a gőzös vonat és a piros karika volt (fénysorompó) hanem egy felkiáltójel meg valami szöveg alatta. Az átjárónál már nem fénysorompó fogadott hanem egy X formájú tábla volt kihelyezve.
Üdv.
|
|
Gyulaháza
Garamvölgyi Ádám, 2009.10.31 18:10.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület még egyben van, fel is újították. Ha valaki erre jár, keresse meg. Én csak sötétben voltam itt, nem tudtam lefényképezni.
|
|
Mende
ROCOman, 2009.10.31 14:28.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Remélhetőleg itt nem áll meg a munka. A váróterem mennyezetét renoválják.
|
|
|
Mende
ROCOman, 2009.10.31 14:26.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Úgy tűnik Mendén elindult valami. A régi rakodót kipofozták, mellette építkeznek. Talán lesz árufeladás is?
|
|
|
Inárcsi szőllőtelep
raps, 2009.10.30 08:14.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szia!
Húúú. Akkor ez jó változatos volt.... Helyezték a megálló(ka)t össze-vissza... Mondjuk ez a történet nem egyedülálló. Elég ha csak a Szőlősnyaraló, Magdolnatelep keetősből kialakuló Szőlőstelepre vagy a Gyömrői állomás kialakulására gondolunk.... Azok is hasonlóan alakultak ki.
|
|
Inárcsi szőllőtelep
inarcsi, 2009.10.29 19:08.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elnézést kérek, ha zavart okoztam, valóban, talán szűkszavú volt a hozzászólásom. Megpróbálom bővebben elmondani, amit egykori utasként megtapasztaltam az 50-es, 60-as évekre vonatkozóan.
Az Inárcsi szőlőtelep az volt, ami az általam küldött képeken látszik, annál az átjárónál, amely a BM-telepre vezető aszfaltozott útnál van. (Google Earth-ben kb. 47°15'52.75"É, 19°17'41.23"K)
Az Ócsai szőlők tulajdonképpen 3 helyen volt:
az első közvetlen a laktanya bejáratánál, itt még iparvágány is volt,
a második az, amelyik a te képeiden van,
a harmadik a jelenleg is üzemelő.
Az elsőt az Inárcsi szőlőteleppel együtt szüntették meg, ekkor hozták létre a képeiden láthatót, a Kecskemét felé néző képen jól látszik a régi peron.
Azt sajnos nem tudom, hogy mikor került vissza a laktanya elé a jelenleg is működő Ócsai szőlők, ez az elsőhöz képest 150-200 méterre Bp. felé van.
|
|