Rajka
Lennon15, 2009.11.01 08:37.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Emléktáblák a váróteremben.
|
|
|
Rajka
Lennon15, 2009.11.01 08:36.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pénztárablak.
|
|
|
Rajka
Lennon15, 2009.11.01 08:34.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Személyszállító vonatok indulása Rajka állomásról.
Érdekesség, hogy napi 1 pár vonat Csorna-Rajka-Csorna viszonylatban közlekedik.
2 órás ütem van átlagosan Győr felé.
|
|
|
Rajka
Lennon15, 2009.11.01 08:30.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A váróteremben látható M62-es modell.
|
|
|
Rajka
Lennon15, 2009.11.01 08:29.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Floyd két angol gyármányú mozdonya pihen az első vágányon.
|
|
|
Rajka
Lennon15, 2009.11.01 08:26.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Flirt Rajkán.
|
|
|
Bezenye
Lennon15, 2009.11.01 08:24.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A régi perontető a Győri állomásról való.
|
|
|
Bezenye
Lennon15, 2009.11.01 08:22.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A peronhoz hangulatos ösvény vezet.
|
|
|
Bezenye
Lennon15, 2009.11.01 08:20.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépület.
|
|
|
Csánig
Biczó Ferenc, 2009.11.01 01:25.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 16-os vonalon Répcelakot is kettészeli a vasútvonal.
A régi FAKSZ-telepet,/mai Kossuth, Mező,Zrínyi utcák/ elválasztja a vasútvonal a település többi részétől. Répcelak térképén is látható.
Biczó Ferenc
helytörténész
|
|
Bogdása
Joci, 2009.10.31 21:18.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, Andràskereszt + ez a szöveg:
"A vasùti àtjàrò biztosìtàsa megvàltozott". Akkor is ezt teszik ki, amikor teljes csapòrudas sorompòt csrélnek le fénysorompòval. Ez azt jelenti, hogy a vonal végleg meghalt :(( Remélem, nem!
|
|
Kadarkút
Train Station, 2009.10.31 18:32.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Nagybajomra vezető út elágazásánál található egy szürke színű őrház.Lakott,jó állapotú.
|
|
Bogdása
Train Station, 2009.10.31 18:31.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
X alakú tábla = andráskereszt.Ahol régóta nincs vonat közlekedés ott felkiáltójel kerül a gözös helyére.
Pl:Középrigóc 6-os útátjáró,Kunbaja-Bácsszőlős útátjáró,Vöröserdő Bácsalmás-Tompa közúti átjáró,stb.
|
|
Bogdása
CUBBI, 2009.10.31 18:12.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdvözlet Vasútas Társak!
Nah nem tudom ki lakik közületek Bogdása-Sellye(vasútátjáró után kereszteződés: Sósvertike,Drávasztára írány) között de már mikor ma mentem akkor a vasútátjáró elött a vasúti táblán már nem a gőzös vonat és a piros karika volt (fénysorompó) hanem egy felkiáltójel meg valami szöveg alatta. Az átjárónál már nem fénysorompó fogadott hanem egy X formájú tábla volt kihelyezve.
Üdv.
|
|
Gyulaháza
Garamvölgyi Ádám, 2009.10.31 18:10.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület még egyben van, fel is újították. Ha valaki erre jár, keresse meg. Én csak sötétben voltam itt, nem tudtam lefényképezni.
|
|
Mende
ROCOman, 2009.10.31 14:28.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Remélhetőleg itt nem áll meg a munka. A váróterem mennyezetét renoválják.
|
|
|
Mende
ROCOman, 2009.10.31 14:26.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Úgy tűnik Mendén elindult valami. A régi rakodót kipofozták, mellette építkeznek. Talán lesz árufeladás is?
|
|
|
Inárcsi szőllőtelep
raps, 2009.10.30 08:14.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szia!
Húúú. Akkor ez jó változatos volt.... Helyezték a megálló(ka)t össze-vissza... Mondjuk ez a történet nem egyedülálló. Elég ha csak a Szőlősnyaraló, Magdolnatelep keetősből kialakuló Szőlőstelepre vagy a Gyömrői állomás kialakulására gondolunk.... Azok is hasonlóan alakultak ki.
|
|
Inárcsi szőllőtelep
inarcsi, 2009.10.29 19:08.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elnézést kérek, ha zavart okoztam, valóban, talán szűkszavú volt a hozzászólásom. Megpróbálom bővebben elmondani, amit egykori utasként megtapasztaltam az 50-es, 60-as évekre vonatkozóan.
Az Inárcsi szőlőtelep az volt, ami az általam küldött képeken látszik, annál az átjárónál, amely a BM-telepre vezető aszfaltozott útnál van. (Google Earth-ben kb. 47°15'52.75"É, 19°17'41.23"K)
Az Ócsai szőlők tulajdonképpen 3 helyen volt:
az első közvetlen a laktanya bejáratánál, itt még iparvágány is volt,
a második az, amelyik a te képeiden van,
a harmadik a jelenleg is üzemelő.
Az elsőt az Inárcsi szőlőteleppel együtt szüntették meg, ekkor hozták létre a képeiden láthatót, a Kecskemét felé néző képen jól látszik a régi peron.
Azt sajnos nem tudom, hogy mikor került vissza a laktanya elé a jelenleg is működő Ócsai szőlők, ez az elsőhöz képest 150-200 méterre Bp. felé van.
|
|
Lövő
Central, 2009.10.29 13:02.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás vágányai.Megfigyelhető a III.sz.rakodóvágányon álló Eas kocsikba történő farakodás.
|
|
|
Cegléd
ROCOman, 2009.10.29 11:53.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az átépítésről egy rövid videofelvétel megtalálható a http://www.youtube.com/watch?v=eraDdS8slnM linken.
|
|
Budapest-Kelenföld
Cseke Zoltán, 2009.10.29 09:51.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Október 20.-án átadták a 3-4. 5-6. vágányokat, így ide érkeznek a Déli pályaudvar felől és felé közlekedő vonatok.
A képen az említett vágányok láthatók október 26.-án egy borús napon.
|
|
|
Lövő
balázs177, 2009.10.29 09:43.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez igaz,csak nem az I.vágány a rakodó,hanem a III.Tájékozódj pontosan mielőtt valamit leírsz.Egyébként régen az állomásnak négy vágánya volt.A régi I. vágányt a 2000-es évek elején szedték fel.
|
|
Fonyód
Endre, 2009.10.28 23:15.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lepsény, Siófok, Fonyód és Balatonszentgyörgy állomásokon KÖFE, a többi állomáson pedig (Kiscséripusztától Balatonmáriafürdőig) KÖFI van.
|
|
Iklad-Domony
martin254, 2009.10.28 22:05.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Infók: 1 vágányú megállóhely közvilágítással és korlátozott menetjegykiadással.Jegyőrülteknek jelzem itt bárcajegyet adnak ki. kezdőponton fénysorompóval biztosított átjáró van.
|
|
Lövő
martin254, 2009.10.28 22:02.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Infók: 3 vágányos állomás fény be- és kijárati jelzőkkel biztosítva.2 és 3 vágányt keresztekre használják. Az 1 v. rakodóvágány
|
|
Galgamácsa
martin254, 2009.10.28 21:58.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Infók: 4 vágányos,villamosított állomás ,1 v. forgalomból kizárva. 3.és 4. vágányt vonatok használják(3.v. Vácrátót-Vác, 4.v. B.gyarmat felé) Alak be-és kijárati jelzőkkel két végén tekerős sorompó + 1 Vácrátót felé 1-2 km az állomás után.
|
|
Inárcsi szőllőtelep
raps, 2009.10.28 19:47.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szia!
Ezt nem értem teljesen. Illetve értem, vagyis...... Tehát: Volt egy Inárcsi szőlőtelep ( ami a képeiden látható ), volt egy Ócsai szőlők régi ( ami az én képeimen van ) és a kettőből lett egy Ócsai szőlők új, ami jelenleg is működik ?
|
|
Inárcsi szőllőtelep
inarcsi, 2009.10.28 18:26.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez az átjáró a másik átjárótól (Ócsai szőlők) kb. 1300 m-re van Kecskemét irányában.
Fotók: Illés Csaba, 2009. 10. 23.
|
|
|
Inárcsi szőllőtelep
inarcsi, 2009.10.28 18:18.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kecskemét felé nézve.
|
|
|