Pécsbánya-Rendező
tommmy, 2009.10.05 12:37.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
...2
|
|
|
Pécsbánya-Rendező
tommmy, 2009.10.05 12:36.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
...1
|
|
|
Szentlászló
kolas, 2009.10.04 19:57.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem régen a Verebélÿ László
Vasúttörténeti Egyesület pár tagja meg látogatta az Állomást.
|
|
|
Balatonfenyves
szvdom, 2009.10.04 19:32.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Azt hiszem a (Szombathely-)Celldömölk-Tapolca-Keszthely-Balatonszentgyörgy-Fonyód-Dombóvár-Szentlőrinc-Pécs vonatok közlekednek erre dízellel, mert a Fonyód-Keszthely szakasz miatt nem kapcsolnak rá villanymozdonyt majd újból vissza dízelre. :) De az is lehet, hogy mást láttál.
|
|
Szeged
Endre, 2009.10.04 16:45.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Azért nem szerepel a '83-as menetrendben, mert Szeged és Röszke között a személyforgalmat 1971-ben beszüntették.
Szeged (-Röszke) -Szabadka között 1988 májusában indult újra a személyszállítás.
|
|
Szeged
matteo, 2009.10.04 15:45.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem.Ott sincs.
|
|
Szeged
Adani, 2009.10.04 14:28.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem lehet, h a 135-ös vonal részeként van benne? Hiszen eredetileg ahhoz tartozott, annyira, h kiépítéskor a vonal nem is érintette a szegedi nagyállomást Szeged-Rókus volt az Alföld Fiumei Vasúttársaság állomása és innen egyenesen Röszkére ment a vonat, hídon ment át a 140-es vasútvonal felett. Ez a szakasz a 2. VH után szűnt meg akkor bontották el végleg a híddal együtt. Az összekötő vágány a nagyállomással ami most a tényleges 135-ös vonal nyomvonala pedig még az első VH előtt elkészült. Mikor a vasútvonal épült Rókuson még szinte semmi sem volt kb. a puszta közepén volt az állomás és még az összekötő vágány megépülte előtt lóvasút létesült a két állomás között. Ennek a nyomvonala 100%-ig megegyezik a mostani 1-es villamos nyomvonalával.
|
|
Szeged
matteo, 2009.10.04 13:31.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
És a 1983/84-es menetrendben miért nem szerepel?
|
|
Szeged
Lennon15, 2009.10.04 13:24.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Szeged-Röszke vonalat az Alföld–Fiumei Vasúttársaság építtette ki a Nagyvárad–Eszék közötti Alföld-Fiume vasút részeként. A keresztirányú vonal első szakasza 1863 és 1869 között készült el Zombor és Szeged között – ebbe beleértve a mai Magyarországra eső Szeged–Röszke szakaszt is.
Tehát a vonal az 1860-as években épült.
|
|
Szeged
matteo, 2009.10.04 11:47.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A röszkei vonal mikor lett létesítve?Mert az 1983/'84-es menetrendben nem szerepel a vonal.
|
|
Vulkapordány
Central, 2009.10.03 13:29.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A váróteremben lévő jegypénztár ablak.
|
|
|
Jászberény
kerivili, 2009.10.03 07:22.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás peronján 2009. szept. 18-án délután. Aznap a 230-as Szergej egész nap hűtőszekrényekkel teli vagonokat rendezgetett az állomáson.
|
|
|
Pestszentlőrinc
ReTRo, 2009.10.02 21:59.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Végre visszatették az emléktáblát!
|
|
Agárd
hayabusa, 2009.10.02 21:47.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1992. szeptember 26-án 16 német turista hunyt el az agárdi vasúti átjáróban egy buszbalesetben. Ez a kép az ő emlékükre készült 2009. szeptember 26-án. Előtérben a kis emlékmű, háttérben a megállóhely.
|
|
|
Balatonfenyves GV
Balaton, 2009.10.02 21:28.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
C-50-es acsatorna hídja előtt a 2009-es kisvasúti napon,miután a különvonat visszatért Somogyszentpálról.
|
|
|
Mozsgó-Szulimán
hayabusa, 2009.10.02 20:50.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az északi őrház is áll még,bár szinte megközelithetetlen.Egy nyugdijas mozdonyvezető lakott benne.Sajnos ő elhunyt pár éve,azóta pedig a növényzet már láthatatlanná tette az épületet.
|
|
|
Mozsgó-Szulimán
hayabusa, 2009.10.02 20:44.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület belső oldala.Sajnos itt is a növényzet akadályozza a jobb fotó elkészitését.
|
|
|
Szulimán
hayabusa, 2009.10.02 20:37.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valóban volt állomásépület.Többszöri átépités /bővités / után igy néz ki.Az eredeti rész az épület jobb oldala,de az sem végig,ott is történt hozzátoldás.A lépcső viszont eredeti...
|
|
|
Dunavarsány
Ács Balázs, 2009.10.02 17:13.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hello!
Megújult az állomásépület mostmár végre kívülről is nemcsak belűlről.Kérdés meddig tart ez az állapot.
|
|
Haris
matteo, 2009.10.02 08:44.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1983/84-es menetrendben nem szerepel.
|
|
Hantháza
matteo, 2009.10.02 08:43.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás épület jelenleg kocsmaként szolgál.Nemrég emléktáblát avattak.
|
|
Zalaszentiván-Kisfaludpuszta
matteo, 2009.10.02 08:40.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1983/1984-es menetrendben nem szerepel.
|
|
Pózva
matteo, 2009.10.02 08:37.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A '83/'84-es menetrendben 16 vonat állt meg a megállóban 7 db Zalaszentiván felé,9 db Zalaegerszeg felé.
|
|
Zöldhalom
Tastam, 2009.10.02 07:51.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Zöldhalom megálló-rakodóhely a kiindulási ponttól 9,7 km-re helyezkedett el. Két vágánya volt: egy fő- és egy rakodóvágány, utóbbi vágányzáró sorompóval ellátva. A felvételi épület mellett téglából emelt kis raktárépület és oldalrakodó állott. A lajosmizsei országút itt jobbra kanyarodik, míg a vasútvonal nagyjából egyenes irányban folytatta útját. A felvételi épület ma is áll, de erőteljes átalakítása miatt nem felismerhető. (Fotó a gyűjteményemből)
|
|
|
Balladűlő
Tastam, 2009.10.02 07:44.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Balla-dűlő megállóhely a névadó útnál volt található, esőbeállója a vasút megszüntetésekor már hiányos állapotban leledzett. (Fotó: Nagy Imre)
|
|
|
Gerje
Tastam, 2009.10.02 07:39.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gerje megálló-rakodóhely a kiindulási ponttól 5,5 km-re, Cegléd szélén helyezkedett el. A vasútvonal utolsó állomása volt a város területén, a kezdeti időkben ez volt a város helyi forgalmát lebonyolító motorkocsijárat végállomása. Két vágány, valamint egy csonka rakodóvágány alkotta (melyet a vártnál nagyobb teherforgalom miatt utólag fektettek le), s itt ágazott ki a konzervgyárba vezető iparvágány. Az állomást mindkét irányból bejárati fő- és előjelző fedezte. Érdekességként megjegyzem, hogy a város felé eső előjelzőt az utcán egy kerítés mellett állították fel, a később felépített járdát félig elfoglalta. Felvételi épülete, melyet típusterv alapján emeltek, megegyezik a vonal többi állomásépületével. Az állomáshoz tartozott még egy fából ácsolt raktár és egyoldalrakodó is. Elhagyása után a vonal egy nagy balkanyarral délnek fordult és a Lajosmizsére vezető országút keleti oldalán húzódott tovább. Nagy Imre fotója 1978 április 8-án készült, ekkor az indóház már erősen átalakított állapotban volt látható, mára lebontották.
|
|
|
Kunhegyes
Robi08, 2009.10.01 17:13.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha valaki tud valamit hogy mi lesz a "kis pirossal" az írjon :-)
|
|
Kunhegyes
Robi08, 2009.10.01 17:13.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lehet ez a vonal is hamarosan megszűnik!!??:S nem értem miért... ez az állomás is elég forgalmas főleg hétvégén...kirándulók,egyetemisták... :S
|
|
Kenderes
Robi08, 2009.10.01 16:58.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lehet hogy ez a vonal is hamarosan megszűnik !?:S
|
|
Martonvásár
Aradi László, 2009.10.01 15:50.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bízunk benne,mi martonvásáriak, hogy
a z állomás épülete is megújul,tiszta,kultúrált fűthető vá-
rótermünk lesz.
|
|